Moraira

Onder de Spaanse zon in Moraira

Het voormalige vissersdorpje Moraira is de laatste jaren uitgegroeid tot een badplaats van formaat. Daar veel Spaanse steden door hoogbouw veel van het oorspronkelijk karakter hebben verloren, is dat in Moraira nog altijd volop aanwezig. De levendige jachthaven vormt met de mooie zandstranden het zonnige middelpunt van deze sfeervolle plaats.

Inspiratie voor Moraira

4x doen in Moraira

Verse vis, Valencia en meer

3x gezinsaccommodaties

Appartement Calamora

In het authentieke Moraira is dit appartement een heerlijk comfortabele uitvalsbasis. Zowel op loopafstand van het strand als de gezellige jachthaven zit je hier altijd dichtbij de actie. De appartementen zijn modern ingericht en goed onderhouden. Vakantie met kinderen? Nagenoeg alle faciliteiten kunnen worden geregeld.

Appartement Casa Callas

Schitterend gelegen op een heuvel is dit een baken van rust tijdens je zonvakantie in Moraira. De vier appartementen staan in een mooi aangelegde tuin en het strand is op nog geen tien minuten lopen! De appartementen zijn ruim en van alle gemakken voorzien. Geniet van het uitzicht vanuit de tropische tuin of plons in het zwembad. Dit is vakantie!

Vakantiehuis Casita Manana

Op loopafstand van zowel het strand als het gezellige centrum ligt dit luxe vakantiehuis. Gelegen op een heuvel met een eigen zwembad, tuin en schitterend terras is het ideaal voor een onbezorgde gezinsvakantie. Het huis is van alle gemakken voorzien, waaronder een volledig uitgerichte keuken en vaatwasser. Jij hoeft dus alleen maar te genieten.

Top 3 verblijven in Moraira

Villa Patricia

Ben je van plan om met een wat groter gezelschap op vakantie te gaan? Je zult een onvergetelijk tijd beleven in Villa Patricia. Ervaar het Spaanse leven met je eigen zwembad, het ruime terras en prachtig uitzicht over de Middellandse zee. Het huis is goed onderhouden en je zult er niets tekort komen. Met wie wil jij naar Moraira?

Appartement Gekko

Op loopafstand van zowel het strand als het gezellige centrum ligt dit luxe vakantiehuis. Gelegen op een heuvel met een eigen zwembad, tuin en schitterend terras is het ideaal voor een onbezorgde gezinsvakantie. Het huis is van alle gemakken voorzien met leuke speelhoekjes voor de kinderen. Ook ben je zo in het gezellige centrum.

Villa Alicia

Genieten is wel heel eenvoudig bij deze geweldige villa. Vanuit het zwembad kijk je uit over het gezellige centrum van Moraira en natuurlijk de azuurblauwe Middellandse Zee. Het goed onderhouden vakantiehuis is volledig uitgerust en de airco in iedere kamer zorgt voor koele nachten. En anders is daar altijd nog het zwembad. Ook niet vervelend.

4x doen in Moraira

Stedentrip naar Valencia

Altijd al het mooie Valencia willen zien? De stad is een ideale uitstap vanuit Moraira. ‘s Avonds geniet je van de heerlijke gastronomie en het nachtleven. Overdag rol je je handdoek uit op een van de prachtige zandstranden of verken je de historische binnenstad. Ook een middag shoppen is hier mogelijk. Binnen anderhalf uur ben je weer terug.

Visjes kijken in Valencia

Wanneer je naast het uitkijken over de zee ook de visjes zelf wilt zien is een bezoekje aan dit fantastische aquarium zeker een aanrader! ‘Indrukwekkend’ en ‘bijzonder’ zijn termen die we vaak terugzien in de reviews. Spot haaien en dolfijnen en vergeet ook niet het bijzondere gebouw zelf te bewonderen. Ideale uitstap vanuit Moraira.

Kasteelbezoek in Moraira

Veel bezienswaardigheden telt Moraira niet, maar het liefelijke Castillo de Moraira is absoluut de moeite waard. Loop in en rondom het kasteel en bekijk de details van het fraaie bouwwerk. Reserveer overigens niet een hele dag om het kasteel te bekijken: binnen een uurtje ben je waarschijnlijk al klaar. Het strand dan maar?

De onderwaterwereld van Moraira

Heb je het idee dat je alle mooie plekken van Moraira op het land gezien hebt, dan kun je natuurlijk gaan bekijken wat er allemaal onder de zeespiegel te zien is. In het plaatsje zijn meerdere duikscholen gevestigd die je graag laten kennismaken met deze fascinerende wereld. Dus doe je uitrusting aan, zet je masker op en visjes kijken maar!

Sorteren

vakanties Moraira

Reviews over Moraira

Heerlijk, rustig, genieten!

Marianne
    12-7-2018

een verademing tussen alle 'toeristensteden. Kleinschalig, geen hoge flatgebouwen, een heerlijk stukje boulevard, mooie jachthaven en veel restaurantjes. Ik kan eigenlijk niets negatiefs over Moraira bedenken. Volgend jaar, voor ons, opnieuw Moraira.

Super fantastisch oord.

Remco
    18-6-2018

Wij zijn hier inmiddels 3 x eerder geweest en het blijft ons aantrekken.

De 3e x onze reeds geboekte vakantie voor geannuleerd om toch weer hierheen te gaan en zo ook dus dit jaar. Dit gaat de 4 e keer worden.

Moraira met haar mooie stranden, fantastische plekken om gezellig met mooi uitzicht wat te drinken tegen zeer schappelijke prijzen. Super ijssalon, genoeg leuke restaurants en ook zeker in de omliggende plaatsen. Bekroonde gebakjes in het oude centrum Altea, de watervallen van Algas. Geen vervelende dronken mensen en geen uitgaansgebieden voor jongeren.

Valencia en Alicante op een uurtje rijden, Benidorm op 20 minuten om je te vergapen aan MASSA toerisme. Dit zijn zo globaal onze ervaringen in Moraira, en zo als we veel horen daar zijn wij niet de enige die steeds weer terugkomen. Na 1 jaar afwezigheid gaan we weer lekker.

Prima, lekker rustig en toch gezellige plaats.

Marijke Hollander
    14-3-2018

Tijdens siesta uren hoeft er niet betaald te worden voor parkeren.

Fantastisch mooie plaats.

Brink
    11-2-2018

Moraira is een mooie plaats met schitterende stranden. Gezellige restaurants en leuke winkeltjes. In de omgeving is veel te zien en zijn nog meer mooie strandjes.

Fantastisch en voor herhaling

JAZ
    29-10-2017

De omgeving en accommodatie fantastisch

Moraira scoort een 8,7 uit 10, op basis van 320 reviews