vakanties Javea

Reviews over Javea

Heerlijk stadje, prachtige omgeving...

Hans, 26-2-2018

Populaire plaats waar niet alleen toeristen komen, maar ook veel buitenlanders permanent wonen.

Je moet hier heen gaan voor het prima klimaat en de prachtige omgeving.

Jávea is een aantrekkelijk stadje met een oud kerkje, heel veel horecagelegenheden en terrassen. Elke donderdag een gezellige markt.

Mooie omgeving met zeer veel wandel- en fietsmogelijkheden. Zowel de haven met visafslag als het grote zandstrand zijn op loopafstand van het centrum.

Prijzen (restaurants) zijn, vergeleken met Nederland, zeer laag: in veel bedrijven rond de € 10,- voor een driegangenmenu inclusief drank, koffie op een terras kost ongeveer de helft van de prijs in Nederland.

Leuke plaats

Truus, 16-9-2017

Een deel is strand met boulevard (met restaurants, barretjes en winkels) en dan ga je via de kust naar de haven (eigenlijk dus ander gedeelte van Javea) waar ook het oude gedeelte ligt.

Eigenlijk voor elk wat wils. Wij waren erg vroeg in het seizoen en dan is het een stuk rustiger. Ga je wat meer richting seizoen dan heb je ook regelmatig leuke kraampjes en oogt het een stuk gezelliger.

Zeer aangenaam

Juan, 28-6-2017
    In Javea verblijf je zeer gevarieerd. Of je geniet van het oude dorp -lees de historie- met zijn restaurantjes en gezellige terrassen. Of je zwerft door de haven, om ca vier uur komen de vissersboten binnen en langs de zee is een kleine knusse boulevard. Aan de andere kant is een grotere boulevard, meer toeristisch en veel winkels, restaurants, terrassen en een strand. Sfeervol en in het oude dorp regelmatig feesten.

"Winterse vrienden'

Rien Oosterdg, 18-5-2017

Als pensionado met een rijk vakantieverleden zijn mijn vrouw en ik in een fase gekomen dat niet elke vakantie nieuwe horizonten lokken. We kiezen ervoor drie wintermaanden tussen Britse, Duitse, Franse en Nederlandse vrienden te vertoeven, van het weerzien met de diverse restauranthouders te genieten en te dwalen door het gebergte, van amandelbloesem tot sinaasappelgroei.

De gastvrijheid van de Spaanse campingeigenaar, de gesprekken met de mede-Europeanen, de gelegenheid uren ongestoord te lezen, laten we blij zijn dat het enge denken binnen landsgrenzen door de vrolijke vakantie van velen geen kans krijgt!

Gezellige plaats

Chantal, 20-2-2017
    Gezellige badplaats met een mooie boulevard. Klein centrum. Centraal gelegen om excursies te doen.
Javea scoort een 8,4 uit 10, op basis van 158 reviews