Vakantiehuis Casa Peguche

Tonen op kaart

13 reviews over Vakantiehuis Casa Peguche

• 2018
    10familie Verhaegh24-10-2018

Prachtige aangepaste woning met zwembed. Mooie omgeving. Alles, maar ook alles, was aanwezig. Je had wel zelf vervoer nodig.

Gereisd met oudere kinderen in september 2018

• 9familie Dekker13-06-2018

Het was geweldig,

Het verblijf in Casa Peguche was geweldig. Mooi huis, prima aangepast voor iemand met een lichamelijke beperking. Alles wat iemand voor een aangenaam verblijf nodig heeft is aanwezig. Het zwembad was prima toegankelijk. We hebben mede daardoor een fantastische week gehad.

Gereisd met oudere kinderen in mei 2018

• 8Harry en Joke05-06-2018

Vakantieparadijsje

Mooi gezellig huis met rustieke inrichting. Je voelt je welkom als je binnenkomt, goed uitgeruste keuken met op rolstoelhoogte een deel en op “normale” hoogte een deel. Hoge electrisch verstelbare bedden enbadkamer die goed berijd en bereikbaaar is met de rolstoel. Goed vertoeven op de buitenterrassen met comfortabele meubelen.

Gereisd met partner in mei 2018

• 9Familie Dantuma13-01-2018

Geweldige privé villa waar aan alles is gedacht

Toegankelijkheid Op onze zoektocht naar een vakantiehuis waar mijn moeder zelfstandig met haar rolstoel terecht kan blijkt dat de meeste zoekresultaten huizen en appartementen opleveren waar tóch een trap aanwezig blijkt, te smalle deuren of een niet toegankelijke tuin. Casa Peguche is echter écht helemaal rolstoelvriendelijk. Het is geweldig dat je vanuit de slaapkamer zo het zeer grote terras met zwembad op kunt rijden. De woonruimtes zijn groot zodat de rolstoel overal makkelijk langs kan. Alleen bij de televisie is het wat krapjes, maar daar staan twee mooie sta-op stoelen, en je wil ook wel een keer uit die rolstoel. Met de rolstoel kun je rondom het huis via het terras.

Uitrusting Alle voorzieningen zijn aanwezig. De voorraad bestek en servies is uitstekend en in de keuken is van alles aan kookgerei aanwezig. De inrichting van het huis is erg gezellig: de kleuren zijn mooi op elkaar afgestemd en er is duidelijk gekozen voor kwaliteit en mooie spullen. Wat we erg prettig vonden is de vele lekker zachte fleece dekens die we in de ochtend en avond konden gebruiken als het toch net te fris was buiten. De matrassen waren uitstekend, de handdoeken roken fris, waren lekker zacht en waren in overvloed aanwezig. Een minpuntje: de hoofdkussens vonden we te hoog. Maar dat hebben we opgelost door ze te vervangen door decoratie kussens. Op de bovenverdieping is de badkamer niet erg ruim, met veel gasten is dat misschien wat behelpen. De zitkussens waren lekker en leuk om buiten lekker op te luieren. Op de beide terrassen boven genoten we al vroeg van de opkomende en voorzichtig opwarmende zon.

Kinderen Ook voor kinderen zijn er leuke voorzieningen. Er is behoorlijk wat speelgerei voor zowel jongere als iets oudere basisschool kinderen. Het zwembad is prachtig groot en heeft aan 1 kant een stenen trapje zodat je voorzichtig dieper kan gaan. Er is een tennisbaan vlak achter het huis waar je terecht kunt.

Omgeving Het uitzicht is mooi, je kijkt deels uit over zee. Op het terras heb je redelijk veel privacy. De doodlopende straat is ook fijn. Zoals andere reviewers al schreven: een auto is onmisbaar. Met de rolstoel een eindje lopen in Cumbre de Sol is ook vrijwel onmogelijk door de hellingen. Erg prettig is de uitstekende supermarkt en apotheek op 5 minuten loopafstand. Stadjes als Javea (15 min), Moreira (15 min), Calpe (half uur) en Altea hebben alle mooie boulevards langs het strand waar de auto vlakbij het strand geparkeerd kan worden en waar je met een rolstoel eigenlijk overal terecht kan, ook in de restaurants. Favorieten bij ons waren het gezellige restaurant Acqua of the Geographic in Javea met een zeer gunstige prijs-kwaliteitsverhouding.

Contact met de verhuurders Het contact met de eigenaren was bijzonder prettig. Erg behulpzaam en netjes. Het was al met al een bijzonder prettig verblijf. Het enige dat een beetje jammer was, was de onaangename verrassing van zeer hoge elektriciteitskosten die achteraf in rekening worden gebracht. Voor 1 week waren wij bijna 100 euro kwijt (300 kWh). Dat is erg veel (zuiveringsinstallatie zwembad?). In de zomer moet je vanwege de airco ongetwijfeld rekening houden met nog hogere kosten. Daar komen ook de vrij hoge schoonmaakkosten nog bij.

Gereisd met oudere kinderen in januari 2018

• Oude reviews

9Daisy Barsch30-08-2017

Super!!

Van 19 tm 26 augustus verbleven in deze prachtige villa. Alles was aanwezig. Mijn zoontje kon in zijn rolstoel goed zijn gang gaan in en rond het huis.Hij wilde niet naar huis. Aan alles is gedacht. Hoog laag bed, aangepaste badkamer, grote deuren enz. Het zwembad was super schoon. Je hebt wel een auto nodig door de hoogte verschillen maar dit hadden wij gelukkig ook geregeld.

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 9Jan01-06-2017

Fijne voor mindervaliden goed aangepast woning.

Het huis is uitstekend toegerust op mensen met een lichamelijke beperking. Er is goed nagedacht over de indeling en uitrusting van het huis. Zo is het slaapvertrek op de begane grond voorzien van hoog/laag bedden met papegaai, er is een verstelbare wastafel, de doucheruimte is royaal en voorzien van een doucherolstoel en een aan de wand gemonteerd opklapbaar stoeltje. De keuken (waarvan wij alleen de ruime koelkast gebruikt hebben) is ook van alle gemakken voorzien en ik had zelfs mijn vrouw in de rolstoel de afwas kunnen laten doen ;-) (Grapje, want de keuken heeft gewoon een vaatwasser) Je kunt met de rolstoel onder het verlaagde aanrechtblad rijden om zo zonder hulp van anderen de kraan te bedienen of iets af te spoelen. De eigenaars van de woning verdienen een groot compliment voor wat betreft het huis en de inrichting. Van het zwembad hebben wij geen gebruik gemaakt, maar ook dat zag er allemaal goed uit. Wat ons ook aansprak was de rust. Je hebt niet de indruk dat je zo dichtbij de drukte van de stadjes Moraira, Benitachell of Xàbia bent, ook al omdat het huis zich bijna aan het eind van een doodlopende straat bevind, waar geen verkeer langs komt. Je zult eigenlijk wel over vervoer moeten beschikken, tenzij je bereid bent je vakantie geheel en alleen in en rondom het huis door te brengen en er iemand aanwezig is die bij de supermarkt de boodschappen haalt. De supermarkt is voor een gezond persoon goed aan te lopen, maar vanwege de hoogte verschillen is het zo goed als onmogelijk om met een door de handen voortbewogen rolstoel daar naartoe te rijden of te laten duwen. Er zijn in de directe omgeving (Cumbre del Sol) weinig restaurants, dus zul je naar een van de omliggende dorpen moeten, waar overigens meer dan voldoende keus aan restaurants, pizzeria's, steakhouses en barretjes is. Zijn er dan helemaal geen punten van kritiek? Ik denk dat wanneer je in het voor of najaar gaat het verstandig is om toch wat warmere kleding mee te nemen omdat de Cumbre er bekend om staat dat het er vaak waait. Ook de locatie vlak aan zee kan er voor zorgen dat het met wind uit zee sneller fris aanvoelt. En binnen zitten kunnen we thuis ook ;-) Het enige wat voor de vakantieganger die voor een langere periode in voor of na seizoen boekt en zelf zijn/haar was draait nodig kan zijn is een wasdroger. Al heb je normaal gesproken voldoende wind om je was buiten snel te laten drogen.

Gereisd met partner in mei 2017

• 9Hans ter Veen05-02-2017

Volledig rolstoel aangepaste Casa

Wij bezochten de Casa om te beoordelen de mate waarin de Casa aangepast is voor mensen met een functie beperking. De Casa heeft alles wat je vakantie als rolstoeler tot een feest maakt. Ons inziens is het wel nodig om eigen vervoer, cq aangepaste huurauto ter beschikking te hebben in verband met de bergachtige woonwijk waarin Casa Peguche ligt.

Gereisd met partner in januari 2017

• 9Ada04-02-2017

Heel mooi huis op prachtige locatie

Wij hebben eind jan. een week in dit mooie huis mogen verblijven. Het zwembad hebben we niet gebruikt .Er is een luxe keuken met alles wat je maar in een keuken zou kunnen wensen. Ondanks dat het een groot huis is, is de sfeer gezellig. De bedden zijn zeer comfortabel. Het uitzicht is grandioos en de omgeving is het onderzoeken waard. Kortom een geslaagde week.

Gereisd met vrienden in januari 2017

• 9erwin en miep18-01-2017

Prachtig casa in moderne koloniale stijl

Het huis is in werkelijkheid nog mooier dan op de foto’s. Het is zeer smaakvol en met alle comfort ingericht !

We kwamen voor een sportieve en rustige vakantie. Vlakbij liggen padel- en tennisterreinen waar we goedkoop konden spelen en waar je ook goedkoop kan eten. Mijn zoon kwam er met de fiets trainen op weg en kon soms met profs meerijden. Ikzelf heb mooie mountainbike-ritten kunnen maken in La Granadella en omgeving. We hebben de rots van Calpe bedwongen, wandelingen gedaan in de buurt van het mooie strandje Cala del Moraig. Het prachtige Valencia bezoeken is een must als je hier op vakantie bent.

Het is zeer prettig communiceren met de eigenaar ! Kortom een aanrader !

Gereisd met oudere kinderen in januari 2017

• 8Jacqueline19-12-2016

casa peguche :

Na in september al een weekje in de Casa te hebben vertoefd, hebben we in december weer een paar dagen mogen verblijven in deze riante vakantiewoning. De woning is luxe afgewerkt met oog voor details. De woning is groot zonder groots aan te doen. Door de gebruikte kleuren en materialen heeft het een moderne klassiek uitstraling en doet het tegelijk knus aan. Op een regenachtige avond in december was het heerlijk vertoeven bij de houtkachel, lekker achterover in de aanwezige relaxstoelen.

Het is knap te zien hoe Richard en Mélanie de woning rolstoeltoegankelijk hebben gemaakt zonder meteen een ‘ziekenhuisgevoel’ te krijgen. Hierdoor is de woning perfect geschikt voor valide en mindervalide mensen en kunnen ook bijvoorbeeld twee gezinnen hier heel prettig vakantie vieren.

De omgeving is zeer aangenaam en in een straal van 25 min. heb je alles bij de hand zoals supermarkten, gezellige kustplaatsen (Moraira & Javea), natuur, strand, golfbanen.

Gereisd met partner in december 2016

0 tips over Vakantiehuis Casa Peguche

1 vraag over Vakantiehuis Casa Peguche

• Ben Sterkenburg, 11-05-2017 Rapporteren

Tillift .

Is er een passive tillift aanwezig?

Vakantiehuis Casa Peguche info

• Aantal personen8 tot 12