header

Vakantie Calpe

Onder de zon van Calpe

Een zon, zee en strandvakantie aan de Costa Blanca waar nog altijd het echte Spaanse leven voelbaar is: dat is Calpe. Vanuit het kleurrijke centrum wandel je naar mooie stranden en kijk je uit over de imposante ‘Penon de Ifach’ rots die uit de zee is opgetrokken. Het azuurblauwe water nodigt uit tot watersport en de tapas kunnen haast niet verser.

Bekijk accommodaties

Inspiratie voor Calpe

Centraal overnachten in Calpe

Hotel Gran Sol Y mar

Bij dit moderne en strak ogende hotel vier je vakantie in stijl! Vanuit je eigen royale suite wandel je naar het strand, de boulevard of het gezellige centrum. In de avond neem je plaats op een loungebank aan de voorzijde van het hotel, waarbij je uitkijkt over de schilderachtige rots ‘El Penon de Ifach’ tijdens zonsondergang. Romantiek ten top!

Appartement Esmeralda

Dit grote appartementencomplex heeft een ideale ligging ten opzichte van zowel het centrum als het prachtige brede zandstrand voor de deur. De kamers zijn ruim en beschikken over een volledig uitgeruste kitchenette. Gasten mogen ook gebruik maken van de faciliteiten van het naastgelegen Aparthotel Esmeralda Suites. Keuze genoeg dus!

Aparthotel Esmeralda Suites

Het uitzicht vanaf het sfeervolle dakterras behoort tot één van de mooiste van Calpe. Eenmaal buiten tref je de altijd levendige promenade. Ook naar een goed restaurant hoef je niet lang te zoeken. Na een dag genieten en ontdekken neem je een verkoelende duik in het zwembad, bekijk je de zonsondergang en slaap je heerlijk in je eigen royale suite.

Genieten met het gezin

Hotel AR Imperial Park

Dit groots opgezette complex is ideaal voor gezinnen met (jonge) kinderen. Het stoere waterpark en de kidsclub bieden urenlang speelplezier terwijl je zelf toekijkt vanaf een comfortabel ligbed. De appartementen zijn volledig uitgerust en op loopafstand zijn meerdere supermarkten. Kortom: alles voor een echte gezinsvakantie!

Vakantiepark Sunsea Village

Wie helemaal tot rust wil komen kan terecht in Vakantiepark Sunsea Village. De sfeervolle en met palmbomen omgeven appartementen bieden veel privacy en zorgen voor een geweldige Spaanse sfeer. Wandel door de bloemrijke omgeving en laat de kinderen eindeloos spelen in de leuke speeltuin. Ideaal om echt samen te genieten!

Hotel Diamante Beach

Dit luxueuze viersterrenhotel laat je onbezorgd genieten van een heerlijke relaxvakantie. Werk je in het zweet in de fitnessruimte en trakteer jezelf daarna op een ontspannen massage. Zoek een knus hoekje op het terras en bestel een karaf ijskoude sangria. Ga zwemmen, paradeer op de promenade op maak een uitstap naar Valencia. Alles is mogelijk!

4 x doen in Calpe

decoration

Eindeloos wandelen langs de kust

Calpe is het begin- en eindpunt van vele populaire wandelroutes. Bonus: gedurende de tochten heb je eigenlijk overal een prachtig uitzicht over de schilderachtige kustlijn. Het vlakke landschap maakt wandelen toegankelijk: de enige hoogteverschillen zijn kleine stenen trappetjes die je naar de stranden leiden.

Stedentrip: Valencia

Vanuit Calpe breng je eenvoudig een bezoek aan het bruisende Valencia. In de avonden geniet je van de heerlijke gastronomie en overdag verken je de historische binnenstad. Ook rol je met gemak je handdoek uit op één van de brede en hippe zandstranden. Zin om te shoppen? De metro brengt je naar de mooiste winkelstraten. Viva Valencia!

Leven als een local op de lokale markt

We schreven al dat in Calpe het Spaanse leven nog altijd voelbaar is en nergens komt dat meer tot uiting dan op de lokale markt! Dagelijks zijn er twee markten waar je heerlijk vers fruit en andere lekkernijen, kleding, accessoires en zelfs originele souvenirs kunt bemachtigen. Blijf na je bezoek in lokale sfeer wanneer je van de verse tapas smult.

Beklim de Penon de Ifach

Wil je het meest spectaculaire uitzicht van de Costa Blanca ervaren? Maak een klim naar de top van de Penon de Ifach die statig uit het water oprijst. Aangemoedigd door het gefluit van de vogels geniet je van de inspanning op deze prachtige natuurlijke ondergrond. Het fenomenale uitzicht is de ultieme beloning!