Hotel Gran Sol Y Mar

Wellness hotel, Hotel aan zee, Familiehotel, Designhotel, Boutique hotelWeer vandaag29°22°
Hotel Gran Sol Y Mar
8,5

Hotel Gran Sol Y Mar (Calpe) heeft ruime kamers en een mooi uitzicht op zee. Ook vanaf het panoramische zwembad kijk je uit op de kust. Het eten is van ontbijt tot diner goed verzorgd en het personeel is vriendelijk. Je zit op loopafstand van het gezellige Calpe, maar pak ook zeker eens de auto en rij naar de grote stad Valencia.

137 reviews over Hotel Gran Sol Y Mar in het Nederlands

Niet voor de verwende vakantieganger.

Brigitte
25-6-2019

De kamers zijn prima zolang je maar zeezicht hebt. De andere kamers zijn kleiner, goedkoper ingericht en hebben kleine ramen met geen uitzicht en weinig lichtinval. Boek deze dus niet! Het ontbijtbuffet is niet bijzonder. Ontbijten kan in de grote eetzaal (minder gezellig) maar ook aan de boulevard met uitzicht op zee. Dit is een aanrader. Het zwembad is echt niet groot genoeg voor het aantal gasten waarbij de strak tegen elkaar geplaatste ligbedden al vroeg gereserveerd worden. De tatoeage dichtheid is hoog. Het plaatsje Calpe ademt vergane glorie uit, veel (oude) hoogbouw; een soort mini Benidorm. Goedkope restaurants alom. Voor ons was het ééns maar nooit weer.

Fantastisch!

Myrthe
13-5-2019

Een heel fijn, luxe en mooi hotel. Mooie ligging. Ruime kamer, goed en groot bed. Mooie en schone badkamer. Vriendelijk personeel. Schoonmaak is goed geregeld. Ruime fitnesszaal met genoeg apparatuur en extra's. Service van het baliepersoneel is ook goed, je voelt je welkom en verzorgd. Zeker een aanrader!

Gereisd Alleenreizend in april 2019
Geboekt bijvakantiediscounter.nl

Prachtig, groot hotel, met geweldige faciliteiten.

Steven P
22-4-2019

Prachtig, groot, recent hotel. Wij hadden een suite op de 28e verdieping, met prachtig uitzicht over Calpe. Ruime kamer, met een apart (afsluitbaar) gedeelte voor de kinderen. De suite had ook een keukengedeelte, maar daar kan je standaard geen gebruik van maken. Kamers werden elke dag grondig gepoetst. Onze huurwagen parkeerden we onder het hotel, voor 80 EUR voor een week. De bar op het dak was leuk, maar het zicht niet veel beter dan op de 28e verdieping. De bar op het gelijkvloers is mooi, maar kil en meestal vrij leeg. Enkel op zaterdag was er muziek. Eenmaal maakten we gebruik van de spa, maar daarvoor moet je bijbetalen. Ontvangst en hulp aan de receptie goed in orde, met de mogelijkheid om strandlakens uit te lenen. Kinderanimatie OK, met 2 leeftijdsgroepen. Het ontbijt was prima, met voldoende afwisseling, ook ruime tijden. Het avondeten was ook heel goed, al waren niet alle gerechten even warm. Wel voldoende keuze. Aanrader!

Gereisd Met jonge kinderen in april 2019
Geboekt bijneckermann.nl

Soladore

Hotel, bar en kamers allemaal top.

R.F.Feenstra
8-3-2019

Hoogstaand hotel direct aan het strand. Helaas was het binnenbad alleen tegen bijbetaling beschikbaar en was het gratis buitenbad niet verwarmd dus ijskoud.

Gereisd Met vrienden in Fri Feb 01 2019 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Prima hotel

Theo Kinnegen
25-2-2019

Neem een kamer met balkon in de zon.

Gereisd Met partner in februari 2019

Goede vakantie

Louis van Rasten
9-9-2018

Positieve punten: 1/. zowel het avond als het ochtendeten is uitgebreid en goed; 2/. kamers zijn goed geïsoleerd; 3/. de accommodatie ligt vlakbij zee en strand.

Negatieve punten: 1/. de Spaanse taal is de voertaal, er wordt soms Engels gesproken, daarmee houdt het ook echt op; 2/. personeel restaurant komt soms kortaf en gestrest over; 3/. er is een klein zwembad met te weinig ligbedden c.q. zonneschermen waardoor je dicht bij elkaar ligt.

Onverwachts genoten!

Kim
8-8-2018

We hadden met z'n vijven een appartement geboekt in Sol y Mar. Het appartement was verrassend groot. 3 grote slaapkamers en 2 badkamers. Een keuken en grote zitkamer. Vaatwasser en wasmachine zijn aanwezig. Ook hadden we een balkon met uitzicht op straat en deels de zee en de rots Ifach. Supermarkt is te bereiken met de lift in het hotel. Groot aanbod voor een redelijke prijs. WiFi is redelijk goed. Ook bij het zwembad. Het zwembad is niet groot maar zeker niet te klein. Er zijn niet veel ligstoelen, dus op tijd komen voor een plekje in de schaduw is wel aan te raden. Er is een handdoekenservice. Je kunt de gehele vakantie een handdoek "lenen". Je kunt hem ook regelmatig wisselen. Iedere dag krijg je een coacktailtje aangeboden vanuit het hotel. Ook is er een klein 'kraampje' met zonnebrandcrème en aftersun. Die kun je gratis gebruiken. Entertainment is goed en gratis. Alle lof voor Zaira hiervoor.

Gereisd Met vrienden in augustus 2018

Tophotel

Ron Bergers
11-7-2018

Dit Hotel is TOP, Niks op aan te merken.Ligging perfect,kamers,eten en zeer vriendelijke medewerkers, zo behulpzaam. Maar touroperator is een groot drama,werkelijk schandalig.Kamer geboekt met Fontaal Zeezicht, kregen wij een kamer aan de zijkant,wel zeezicht maar ook loopt daar een weg die zeer veel verkeerslawaai brengt in de kamer. Volgende dag naar receptie, uitgelegd maar er was geen andere kamer op dat moment. Touroperator gebeld, er wordt dus niet opgepakt en je blijft in de wacht: 15 minuten .Host Olivier komt 45 minuten later dan hij had aangegeven: geen excuses. Uiteindelijk na 2 nachten wel de kamer waarvoor ik heb geboekt gekregen. Om een lang verhaal kort te maken: Touroperator verkoopt kamers met Frontaal Zeezicht maar heeft hiervoor geen contract met het hotel: want dit bieden ze zelf ook niet aan, dat wij uiteindelijk wel een kamer kregen met Frontaal Zeezicht kwam uit coulance van het hotel. Olivier zou compenseren maar dat deed hij niet,touroperator ---

Gereisd Met partner in juni 2018

Irene Maas
7-7-2018

Fantastisch mooi hotel, geweldig ontbijt, prima service ,super schoon en heel vriendelijk personeel ,kortom een echte aanrader

Gereisd Met oudere kinderen in september 2017

Fantastisch hotel

Vandaele T.
20-6-2018

Een weekje verbleven in dit pracht hotel. Ontbijt zeer lekker met veel variatie tot en met vers fruitsap. Ook het avondmaal die veelal bestond uit typische Spaanse gerechten was overheerlijk. Kamers waren heel ruim met zeer goed bed en leuke badkamer. Het personeel was op iedere plaats supervriendelijk. Onze favoriet was de immer vrolijke en goedlachse Nadia. Wij kunnen geen negatieve opmerkingen geven over dit hotel.

• VerzorgingHalfpension, Logies-ontbijt, Volpension
  • Eten en drinkenLunch
  • De staf spreektDuits, Engels, Frans
  • RokenToegestaan

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Infinity pool, Onverwarmd, Poolbar, Zwembad

• Soort strandZand

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Terras
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Stomerij, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hammam, Stoombad / Turks bad

• ParkerenBetaald
  • ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Overdekte parkeerplaatsen, Parkeergarage, Parkeerplaats

• WatersportDuiken, Kanoën, Kitesurfen, Snorkelen, Surfen, Vissen, Waterskiën, Zeilen
  • BuitensportenFietsen, Hiken
  • BalsportenSquash, Volleybal
  • FitnessAerobics, Fitness

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Gran Sol Y Mar in Calpe, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Gran Sol Y Mar zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.