Hotel Gran Sol Y Marsterstersterster

8.2Fantastisch

• Aan zee
  • Sauna
Tonen op kaart

Hotel Gran Sol Y Mar (Calpe) heeft ruime kamers en een mooi uitzicht op zee. Ook vanaf het panoramische zwembad kijk je uit op de kust. Het eten is van ontbijt tot diner goed verzorgd en het personeel is vriendelijk. Je zit op loopafstand van het gezellige Calpe, maar pak ook zeker eens de auto en rij naar de grote stad Valencia.

Contact

143 reviews over Hotel Gran Sol Y Mar

• 2019
    10John23-10-2019

Onze verwachtingen vet overtroffen

Dat het een geweldig hotel is met prima faciliteiten zoals een spa, prachtig zwembad en voor zover ik kan beoordelen iedere kamer uitzicht op zee. Direct aan het strand. Giga boxspring waarin je elkaar moet zoeken, heerlijk geslapen. Fraai sanitair. In de avond klopje op de deur, aanvulling Nesspresso cupjes, water, evt. handdoeken die je al gebruikt zou hebben. Je voelt je echt gast en geen nummer. Verder hadden wij het geluk dat het buitenterras voor ontbijt nog open was, in vergelijking met eten in de daarvoor bedoelde zaal een heel verschil (veel relaxter buiten). Laatste dag van onze vakantie helaas niet, want het was einde seizoen???? Let hier op. Wij waren hier van 4 tm 13 oktober, super vakantie gehad en ja Calpe is best ok als je naar het oude centrum gaat, veel leuke restaurantjes, straatjes en pleintjes. Ook de wandeling langs boulevard of strand naar de haven is prima te doen en je kan er heerlijk verse vis eten. Only Adult.

Gereisd met partner in oktober 2019

• 7Walter Merckx21-10-2019

Voor bijna 200 € per dag verwacht je net iets meer

Kustplaatsen zoals Calpe, niet echt ons ding maar zoveel goeds gelezen en gehoord dus toch maar doen. Beetje zoeken naar de ondergrondse garage (1 wk = 80 €) met directe lift naar hotelreceptie. Vriendelijk onthaal in de ruime lobbybar. Kamer op 8e verdieping, een wow uitzicht als je de daken van de gebouwen in de buurt even weggomt, zeer ruime kamer met mooie zithoek en immens terras met twee tuinstoelen en twee comfortabele ligzetels. Badkamer met bad en douche, apart toilet en royaal voorzien van "Elle" assortiment douchegel, shampoo en bodymilk. Wil je een exotisch geurtje in de kamer dan kan je kiezen uit 4 airtjes. Nespresso koffiemachine en gratis flesjes water. Hotel tussen zeepromenade en drukke centrum, geen tuin maar een gezellige exclusieve beachclub met toegang vanuit het hotel. Ontbijt krijgt van ons een absolute 10 op 10 maar het dinerbuffet is helaas ondermaats. Onze tip : boek hier goede kamer met ontbijt.

Gereisd met partner in oktober 2019

• 9Rob19-09-2019

Aanrader

Het aangename begon al op de dag van aankomst, de begroeting was meer dan hartelijk. Na het warme ontvangst kregen wij het appartement toegewezen op de 8e verdieping met zeezicht, in 1 woord, waanzinnig. Keurig verzorgd, schoon en van alle gemakken voorzien en wat een uitzicht op de Ifach. Ook met minder weer, helaas hadden wij er 2 blijf je hier het vakantiegevoel houden. Het enige wat ontbrak was een comfortabele zit op het terras, alu stoelen waren niet echt fantastisch.

Gereisd met partner in september 2019

• 9Peeters08-07-2019

Mooi hotel. Goede prijs/kwaliteit

Hotel is eerder 5 sterren. Enkel een beetje opeen gepakt bij het zwembad.

Gereisd met partner in juli 2019

• 6Brigitte25-06-2019

Niet voor de verwende vakantieganger.

De kamers zijn prima zolang je maar zeezicht hebt. De andere kamers zijn kleiner, goedkoper ingericht en hebben kleine ramen met geen uitzicht en weinig lichtinval. Boek deze dus niet! Het ontbijtbuffet is niet bijzonder. Ontbijten kan in de grote eetzaal (minder gezellig) maar ook aan de boulevard met uitzicht op zee. Dit is een aanrader. Het zwembad is echt niet groot genoeg voor het aantal gasten waarbij de strak tegen elkaar geplaatste ligbedden al vroeg gereserveerd worden. De tatoeage dichtheid is hoog. Het plaatsje Calpe ademt vergane glorie uit, veel (oude) hoogbouw; een soort mini Benidorm. Goedkope restaurants alom. Voor ons was het ééns maar nooit weer.

Gereisd met partner in juni 2019

• 9Myrthe13-05-2019

Fantastisch!

Een heel fijn, luxe en mooi hotel. Mooie ligging. Ruime kamer, goed en groot bed. Mooie en schone badkamer. Vriendelijk personeel. Schoonmaak is goed geregeld. Ruime fitnesszaal met genoeg apparatuur en extra's. Service van het baliepersoneel is ook goed, je voelt je welkom en verzorgd. Zeker een aanrader!

Alleen gereisd in april 2019

• 8R.F.Feenstra08-03-2019

Hotel, bar en kamers allemaal top.

Hoogstaand hotel direct aan het strand. Helaas was het binnenbad alleen tegen bijbetaling beschikbaar en was het gratis buitenbad niet verwarmd dus ijskoud.

Gereisd met vrienden in februari 2019

• 7Theo Kinnegen25-02-2019

Prima hotel

Neem een kamer met balkon in de zon.

Gereisd met partner in februari 2019

• 2018
    6Louis van Rasten09-09-2018

Goede vakantie

Positieve punten: 1/. zowel het avond als het ochtendeten is uitgebreid en goed; 2/. kamers zijn goed geïsoleerd; 3/. de accommodatie ligt vlakbij zee en strand.

Negatieve punten: 1/. de Spaanse taal is de voertaal, er wordt soms Engels gesproken, daarmee houdt het ook echt op; 2/. personeel restaurant komt soms kortaf en gestrest over; 3/. er is een klein zwembad met te weinig ligbedden c.q. zonneschermen waardoor je dicht bij elkaar ligt.

Gereisd met partner in augustus 2018

• 9Kim08-08-2018

Onverwachts genoten!

We hadden met z'n vijven een appartement geboekt in Sol y Mar. Het appartement was verrassend groot. 3 grote slaapkamers en 2 badkamers. Een keuken en grote zitkamer. Vaatwasser en wasmachine zijn aanwezig. Ook hadden we een balkon met uitzicht op straat en deels de zee en de rots Ifach. Supermarkt is te bereiken met de lift in het hotel. Groot aanbod voor een redelijke prijs. WiFi is redelijk goed. Ook bij het zwembad. Het zwembad is niet groot maar zeker niet te klein. Er zijn niet veel ligstoelen, dus op tijd komen voor een plekje in de schaduw is wel aan te raden. Er is een handdoekenservice. Je kunt de gehele vakantie een handdoek "lenen". Je kunt hem ook regelmatig wisselen. Iedere dag krijg je een coacktailtje aangeboden vanuit het hotel. Ook is er een klein 'kraampje' met zonnebrandcrème en aftersun. Die kun je gratis gebruiken. Entertainment is goed en gratis. Alle lof voor Zaira hiervoor.

Gereisd met vrienden in augustus 2018

25 tips over Hotel Gran Sol Y Mar

• Mayke Herberts, 23-08-2019

Adults only, want het is heerlijk de kinderen af en toe te missen.

• tonny morssinkhof, 29-06-2014

Goede uitvalbasis voor een bezoek aan Valencia

• kjellv, 31-07-2012

Omdat wij met onze 2 zoontjes op de kamer sliepen hadden we een superior kamer met zicht op de penon de ifach, zeker de moeite. Neem zeker geen volpension want dan heb je gewoon s middags rn s avonds hetzelfde buffet en sowieso teveel eten. Wij kochten brood en beleg in de supermarkt en aten dit s middags op ons terras

17 vragen over Hotel Gran Sol Y Mar

• Jacqueline, 14-06-2018

Kamer in blok A

Wij kunnen een kamer boeken maar daar staat bij kamer in blok A .Wat betekend dit en is dit dan een voordeel kamer zonder balkon?

• Hendriks, 15-11-2016

badkamer met douche

Omdat ik mindervalide ben zoek een kamer met douche. Dus geen bad.

• Cleo, 12-04-2016

PARKING

We zouden graag me de mobilhome komen, is er mogelijkheid om deze te parkeren?

Hotel Gran Sol Y Mar info

• Aantal sterrensterstersterster
  • VerzorgingHalfpension, Logies-ontbijt, Volpension
  • Eten en drinkenLunch
  • De staf spreektDuits, Engels, Frans
  • RokenToegestaan

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Infinity pool, Onverwarmd, Poolbar, Zwembad

• Soort strandZand

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Terras
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Stomerij, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hammam, Stoombad / Turks bad

• ParkerenBetaald
  • ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Overdekte parkeerplaatsen, Parkeergarage, Parkeerplaats

• WatersportDuiken, Kanoën, Kitesurfen, Snorkelen, Surfen, Vissen, Waterskiën, Zeilen
  • BuitensportenFietsen, Hiken
  • BalsportenSquash, Volleybal