Vakantiehuis
9,5

41 reviews over Vakantiehuis Refugio Marnes - La Ruina in het Nederlands

Geweldig in een woord en een heerlijke "White spot

Joost,
27-11-2017

De rust, ruimte heerlijk weer en een prachtige omgeving waar het goed verblijven is!

Gereisd met partner in november 2017

Uitzonderlijk

Paul Robert en Riet
23-10-2016

Wat een rust, wat een prachtige omgeving en hoe anders dan gewoon. La Ruïna is een heerlijk huisje als je van stilte houdt. Vanaf je ligbed buiten hoor je de vogels en zie je de bergen. Binnen stook je 's avonds de houtkachel en drink je je heerlijke wijntje (ter plekke te verkrijgen) (of iets anders natuurlijk) in een rust die je in Nederland bijna niet meer kent. Wil je twee keer in de week aanschuiven bij de heerlijke maaltijd in de Finca 'boven', dan kan dat ook. Langs het pad vanaf de parkeerplaats kom je langs de twee huisezels, die soms een meter of tien met je oplopen naar La Ruïma ( wel achter een hek :) overigens) Wil je vertier dan is Altea of Javea dichtbij. Wil je lekker wandelden dan zijn er opties genoeg, onmiddellijk vanaf Refugio Marnes. Kortom: we komen hier terug!!

Is er niets op aan te merken? Je moet als je boodschappen wilt doen wel even een kwartier a twintig minuten willen rijden naar Benissa over een prachtige bergweg waar vanaf je geregeld de Middellandse Zee ziet liggen. Maar de koelkast en de vriezer in La Ruina zorgen ervoor dat dit niet persé elke dag hoeft mocht je dat niet willen.

Gereisd met partner in oktober 2016

Fantastissimo!

Martine Verachtert
12-7-2016

Voor ons was alles goed. Mensen die echter slecht te been zijn moeten echter niet in de tent La Jaima of de schaapskooi La Ruïna, maar in de B&B gaan!

Voor de rest kan alles, op voorwaarde dat je van rust, stilte en natuur houdt!

Voor ons was dit het 2de jaar en volgend jaar gaan we weer!

Gereisd met partner in juni 2016

Heerlijk ontspannen

Marije, Gertjan & Tibbe
13-4-2016

Super rustige, fijne omgeving. Lekker geluierd en genikst. Jammer alleen dat het zwembad niet toegankelijk was maar ja, het was dan ook februari. Maar voor ons als echte watertjes was het wel fijn geweest!

Aardige heren en zeer attent. Zoontje heeft zelfs nog op Nono gereden, de ezel, en dat vond ie toch wel super.

Heerlijke plek.

Gereisd met jonge kinderen in februari 2016

Rustige plek

John en Anita
14-3-2016

Zoals zoveel mensen voor ons hebben geschreven, de b&b is fantastisch. Mooie stille omgeving midden in de natuur.

Tip;

Overdag is de b&b redelijk te vinden. Wij hadden de pech om in het donker aan te komen en reden via de gps.

De coordinaten klopten niet. Volgens Willem vd b&b een bekend probleem. De weg naar de b&b loopt door Benissa en vervolgens ga je 14 km klimmen via een slingerachtige bergweg naar het dorpje Pinos. Na km paal 19 rijdt je over een bruggetje en meteen daarna sla je rechtsaf. In het donker zie je die afslag niet of amper. Na de afslag ga je nog verder klimmen om vervolgens via verharde en onverharde wegen bij de b&b uit te komen. Deze trip duurt ongeveer 25 minuten!

Als je graag dorpjes of steden wilt bezoeken, wordt het al snel een uurtje of meer rijden. Maar .......

Het achterland is fantastisch. Wij bezochten Valencia en Alicante. De laatse stad was een openbaring. Leuke gezellige boulevard en leuke pleintjes die autovrij zijn.

Na een drukke dag is het een verademing om terug te keren naar de b&b.

Gereisd met partner in maart 2016

Fantastische plek, heerlijk huisje!

Linda
18-2-2016

Genoten van de prachtige plek, de gastvrijheid en heerlijke maaltijden van Richard en Willem. Sfeervol ingericht met oog voor detail!

Gereisd met partner in februari 2016

Heerlijk huisje op een prachtige plek

Sabine
10-3-2015

Met twee stellen hebben wij genoten van dit sfeervolle huisje en de gastvrijheid van Willem en Richard.

We hebben mogen genieten van een heerlijke maaltijd en de natuurlijke stijl en warme sfeer bij Refugio Marnes vinden wij helemaal geweldig.

Even helemaal niks hoeven, alleen de stilte en toch de drukte kunnen opzoeken als je daar behoefte aan hebt.

Gereisd met vrienden in januari 2015

'toevluchtsoord' :-)

anne-lise
21-12-2014

terug naar De Essentie...

maar dan wel in het warme oogstrelende kader van de Refugio :-)

Zalig, om nooit meer te vergeten...................

(of te herhalen, vanzelfsprekend :-)

Gereisd met partner in november 2014

Geweldig !!

Marian Waaijenberg
23-10-2014

Wat een pracht plek ! Wat een prachtige finca ! Wat een rust ! Wat een ruimte! Wat een stilte ! Kortom .. geweldig !!

Gereisd met partner in oktober 2014

Heerlijke vakantie!!

Evert, Laura en Tijn
9-10-2014

Wij zijn hier begin september geweest met ons zoontje van 3 jaar. We hebben het echt heerlijk gehad. Fijne, rustige plek in een mooie omgeving. Met 40 minuten zit je in 1 van de gezellige kustplaatjes en in de directe omgeving hebben we keer op keer genoten van de gastvrijheid en het lekkere eten in de lokale restaurants. Zowel wij als ons zoontje hebben hier een toptijd gehad. Echt een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in september 2014

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Refugio Marnes - La Ruina in Benissa, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Refugio Marnes - La Ruina zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.