Grote zandstranden, sfeervolle boulevards en talloze restaurants, cafe’s en accommodaties: Benidorm is helemaal gericht op de vakantieganger die op zoek is naar zon, zee en strand. Je kunt er eindeloos winkelen, een bezoek brengen aan heuse attractieparken of simpelweg ontspannen op het strand. In Benidorm is alles binnen handbereik.

Lees meer over Benidorm

We hebben een aantal aanbieders voor Benidorm voor je op een rij gezet:

vakanties Benidorm

We hebben een aantal aanbieders voor Benidorm voor je op een rij gezet:

Over Benidorm

Benidorm ligt centraal op de oostkustlijn van Spanje nabij Valencia en Alicante en aan de Middellandse Zee, het valt onder de regio Valencia, ook wel Costa Blanca genoemd. Het is een toeristische plaats, vooral onder senioren en pensionada geliefd. Sommigen overwinteren in Benidorm, er heerst een Middelands Zeeklimaat en het is er het hele jaar door aangenaam warm, dus ook in de winter. Het meest oostelijke punt van Benidorm, een kaap met een kleine jachthaven deelt Benidorm als het ware in tweeën, het noorderstrand staat bekend als Levante en het zuiderstrand als Poniente. De stranden worden zeer gewaardeerd. Het uitgaansleven is levendig in Benidorm, ’s avonds geniet men er op de vele terrasjes en in de cafés en restaurants. Er zijn ook verschillende discotheken in Benidorm. Er zijn veel toeristische activiteiten in Benidorm en directe omgeving, waaronder de dierenparken Mundomar en Terra Natura, het waterpark Aqualandia en het pretpark Terra Mitica. Vanuit het noordelijker gelegen Denia kun je een boottocht maken naar het Spaanse eiland Ibiza.
De stad is goed bereikbaar per auto, Benidorm is gelegen nabij de snelweg E-15 die je langs de gehele Spaanse oostkust voert. Valencia ligt op zo’n anderhalf uur rijden en Alicante op zo’n driekwartier. Benidorm bestaat uit een oud en een nieuw gedeelte, het oude gedeelte bevindt zich in het centrum van de stad, het nieuwere gedeelte met een hoge concentratie aan hotels en appartementen ligt in het noordelijke deel. Benidorm is vanaf de jaren 60 explosief gegroeid door het grote aantal accommodaties dat er is gebouwd, het grootse deel vormen hotels en appartementen, sommige toeristen omschrijven Benidorm daarom als massaal.

Weer & Klimaat Benidorm

Zeewatertemp (℃)15°15°15°16°18°22°24°26°26°23°20°16°
Dagen regen888996346888

Reviews over Benidorm

• 9A Pelkman09-11-2019

fantastisch ligging en mooi en kamers

Goede service met boeken en bij aankomst is super

• 9Cultuur
    • 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad
    • 9Stranden
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met oudere kinderen in oktober 2019

• 8Martin Bouman02-11-2019

Een fijne beleving

Fijne stranden en mooie wandelboulevards Je kunt er fijne uitstapjes maken,en mooie steden bezoeken Ook zijn er genoeg lekkere restaurants te brzoeken

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Sfeer in stad

• 8Hardy01-11-2019

Uitkijken je bent zo verslaafd ,aan Benidorm

Prettige stad en omgeving. Mooi weer goed strand en veel vertier, Benidorm Palace is een aanrader ,zo ook de vele terrassen met live muziek. De dierentuin is zeker de moeite waard. Ook de boot tripjes zijn leuk. De kerk is bijzonder mooi van binnen vlak bij het gezellige centrum.

• 8anton van oeveren28-10-2019

was leuk

weinig te doen voor kinderen eten tussen de middag niet veel keuze zwembad was verwarmd kamer werd niet altijd even goed schoon gemaakt weinig animatie veel het zelfde line dansen kinderen hebben wel een leuke vakantie gehad

Gereisd met oudere kinderen in oktober 2019

• 8Leo van Basten26-10-2019

Wij gaan in voor- en naseizoen graag naar Benidorm

In Benidorm is het altijd redelijk druk en gezellig. Voor- en naseizoen zijn duidelijke 'seniorenperiodes'.

• 9Sfeer in stad

• 9Thijs27-08-2019

Geweldig mooi

Benidorm is een geweldige badplaats om je vakantie te vieren. Ik ben eind juni geweest en dan valt het nog mee met de drukte vergeleken met het hoogseizoen. Er zijn mooie en lange stranden, maar de zee is pas echt mooi bij de verschillende baaitjes. Hier is in het water de ondergrond ook zand in plaats van stenen. Er is van alles te doen voor jong en oud. Het dolfinarium Mundo Mar is echt een aanrader, Aqualandia niet geweldig (ze gebruiken zout zeewater). Ook mooi is een wandeling naar de Benidorm Cross met een Rio de Janeiro uitzicht en in de oude binnenstad met z'n smalle straten. Als je toch in de buurt bent zijn tripjes naar Alicante (per tram met mooi uitzicht) en Valencia (met de bus, maar pak de rechtstreekse verbinding) zeker de moeite waard. L'albir en Altea zijn ook mooi en liggen dichterbij. Minpunt van Benidorm is dat er veel gebouwd wordt, dus kijk goed of je daar geen hinder van ondervindt.

• 7Uitgaanslevenn
    • 10Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in juni 2019

• 7Henk06-08-2019

Prima

Ik ben langs de kust gegaan llorret en pineda delMar blanes en Benidorm .Benidorm is heel groot en druk qua winkels heel veel en het is ook autovrij bij de winkels als enigste plaats!Het strand aflopend de zee een stuk warmer!Veel meer grote hotels dus ook hotels goedkoper en ook de zonnebedjes op strand de goedkoopste en de boulevard het langst en ook duidelijk het mooist!Benidorm een 8+

• 6Cultuur
    • 7Omgeving
    • 9Stranden
    • 6Zorg voor natuur

Alleen gereisd in juli 2019

• 8Malini Karimbeg04-08-2019

Geweldig

In de zomervakantie zijn er veel gezinnen, op loopafstand heb je alles. Winkels en strand. Er zit bijvoorbeeld een Nederlandse huisarts, maar ook een Nederlandse kerk. Zeker de moeite waard voor een all inclusieve vakantie!

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

• 8Vera van Dijk02-08-2019

Gewoon doen en ervaren!

Benidorm staat niet altijd positief aangeschreven maar als men ook alleen in de plaats zelf het vertier zoekt is dat een beetje te begrijpen. Wat doen wij dan in Benidorm. Allereerst genieten wij van de zon en de zee. Maar trekken ook het achterland in wat vele verassingen heeft. Men vindt daar wonderschone natuur en rust. Het is dus jammer dat vele mensen niet verder komen dan strand en kroeg. Men bereikt het achterland prima met de bus. En wandel eens de achterwijken in. Daar vindt je prachtige bloemen in de tuinen en in het wild. Benidorm ligt niet ver van Alicante waar men met het vliegtuig heen kan. Dan is er een goede verbinding per bus naar Benidorm naar meeste verblijven bieden transfer. Wij genieten toch altijd weer van een vakantie in Benidorm maar ons advies zoek de juiste plekjes op en je krijgt geen spijt.

• 9Omgeving
    • 10Stranden

Gereisd met partner in april 2019

• 10Arlena Pel01-08-2019

Dat het daar mooi en geschikt is voor kleine kinderen maar dan met de vliegtuigen en niet met de bus want dat is erg vermoeiend maar het is een aanrader ook Turkije in antalya is mooi

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur