Hotel Benidorm Centre ****

Review geschreven door Gerard Zikking

Heerlijk

Gerard Zikking
8-2-2016

Met touroperator ging ik, voor de tweede keer, alleen naar Benidorm. Heerlijk met de bus. Boekje lezen, ‘s avonds een DVD kijken en klaarmaken voor de nacht Aankomst in het hotel. Eerst even uitpakken en installeren in een ruime kamer. Oké, misschien iets gedateerd en aan renovatie toe. Maar hopelijk niet op korte termijn, want dit hotel is voor mij voor herhaling vatbaar. Maar het is schoon en netjes. Toen de omgeving verkennen en wat boodschappen doen. 's Avonds het diner. Wat een ruime keus. Zowel voor ons Nederlanders en de Spanjaarden. Afwisselend genoeg. En dat iedere avond. Geen dag hetzelfde. Ik had geboekt met half pension. Maar wilde ik ook lunchen, geen probleem. Ook het ontbijt afwisselend en genoeg keus. En het personeel, vriendelijk en ook beetje Engels sprekend. Het weer was geweldig. Ik zat op de 5de verdieping en rond 08.30 uur kwam de zon tot 's middags 17.00 uur. En dat voor februari. Maar rond half elf ging ik een rondje Benidorm doen. Zocht het, mijn favoriete, Poniente strand op. Het eerste wat ik daar zag, was een groepje zingende Spanjaarden. Toen door naar het strand. Volop zon, waar ik dan ook gebruik van maakte. Ik ging heerlijk zitten met mijn rug tegen de boulevard muur. Rond 2 uur weer het dorp in, tapas eten en terug naar mijn kamer waar ik op het ruime terras nog genoot van de namiddag zon.