Vakantie in Alicante

vakanties Alicante

We hebben een aantal aanbieders voor Alicante voor je op een rij gezet:

Weer & Klimaat Alicante

Dagen regen888996346888

Reviews over Alicante

• 10Tamara24-08-2019

Onvergetelijk

Wij zijn verliefd geworden op Alicante. Ontzettend leuke boulevard en centrum. Veel leuke marktjes en genoeg te doen voor jong en oud. Prachtige stranden en heerlijke eet tentjes. En de uitzichten hier, wauw !!!

• 10Zorg voor natuur

augustus 2019

• 9Kim02-08-2019

Super zou zo weer gaan !

Als je in de provincie alicante verblijft kun je alle kanten op.Zoals Murcia met een heel mooi groot binnen winkel centrum.Ook ben je binnen een uurtje in Benidorm waar je diverse stranden,pretparken en natuurlijk het strand hebt.Kortom echt van alles te doen in die omgeving 😍

• 7Zorg voor natuur

juli 2019

• 9Marcel Claassen29-01-2019

Mooie stad die voor mij onbekend was maar prachtig

Alicante is echt een prachtige stad. Dat heb ik nooit geweten maar ik stond er echt van te kijken hoe mooi het is en hoe veel je er kunt doen. Het Santa Barbara kasteel boven op de berg met een prachtig uitzicht over de stad en de kustlijn is echt een must see. En gewoon door de stad slenteren is ook geen straf, je komt telkens weer een ander mooi gebouw tegen. Lekker op de boulevard een terrasje pikken en genieten van het mooie uitzicht is ook fijn om te doen. Alicante is beslist een aanrader als je van stedentrips houd.

• 9Cultuur
    • 9Sfeer in stad

Alleen gereisd in januari 2019

• 8Paco02-12-2018

Leuk stad

Niks geen bijzonderheden gewoon een leuke stad prijzen terrassen en restaurants vallen best mee

• 7Cultuur
    • 8Sfeer in stad

Alleen gereisd in oktober 2018

• 10Monique01-12-2018

We hebben het fantastisch gehad volgend jaar weer

Prachtige stad mooie bouw, bergen strand cultuur.

• 10Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in november 2018

• 9Larissa van Engelenhoven18-11-2018

Het beste tweede thuis.

Ik heb 6 maanden lang stage gelopen in alicante en ben in oktober weer terug gegaan om alles aan mijn vriend te laten zien. Zoals waar mijn stage was. En waar ik woonde. Ook de berg beklommen. Alicante is gewoon een super leuk stad. Er is een leuke sfeer. Alle Spanjaarden zijn behulpzaam. Er is eigelijk altijd lekker weer. Veel mooie plekjes om te zien. Makkelijk een dagje Benidorm of Valencia.

• 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 9Stranden

Gereisd met partner in oktober 2018

• 9Anne-Margreet29-10-2018

Favoriete bestemming!

Alicante is een zeer gezellige Spaanse provinciestad. Ik kom zeker drie keer per jaar. Mijn absolute aanrader is restaurant l'Atelier midden in het centrum. In het centrum vind je overigens bijzonder veel goede restaurants! Met een huurauto rijd je een stukje het binnenland in naar Los Establos Novelda. Heerlijk eten en je kunt er paardrijden. Ook kun je vanuit Alicante met de tram richting Benidorm en omliggende dorpjes als Calpe en Altea. Prachtige route, en veel te zien en te doen! Alicante en omgeving is het hele jaar door een fijne bestemming.

• 9Cultuur

Gereisd met partner in mei 2018

• 9Arsene16-10-2018

Ideale streek voor fantastische vakantie

Zowel de omgeving is fijn, als de hoofdstad Alicante zelf

• 8Cultuur
    • 9Sfeer in stad
    • 9Stranden

Gereisd met partner in januari 2018

• 6Stevens17-07-2018

Leuk als je van winkelen en uitgaan houd

Groot druk centrum met veel winkels en eetgelegenheden. Wij vinden mish mish het leukste restaurant, Libanees eten. Strand is prima. Uitgaansleven tot diep in de nacht. De meesten spreken alleen Spaans maar zijn erg behulpzaam.

• 6Cultuur
    • 5Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 6Stranden
    • 3Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2018

• 7jans02-07-2018

Leuke stad voor strandliefhebbers.

Alicante ligt aan het strand. Dit vonden wij een echt pluspunt van deze stad.Het strand was mooi en zo ook de zee. Het busvervoer in de stad is vrij goed geregeld. Je kunt het beste een buskaart kopen met 10 tickets er op. Dat is het goedkoopste als je vaker gebruik van de bus of tram wilt maken. Je kunt met meer personen van dezelfde kaart gebruik maken. In de stad zelf is niet echt heel veel bijzonders te zien. Je hebt het kasteel dat erg opgeknapt is en weinig oude uitstraling meer heeft. Het ziet er wel allemaal verzorgd en netjes uit. Verder een aantal museums maar daar zijn wij niet geweest. 's avonds is het er wel gezellig met name in het oude gedeelte. Je kunt er leuk zitten en lekker eten. Ook in de omgeving is niet direct heel veel bijzonders te zien. Weinig mensen die Engels spreken. Stad is leuk voor strandliefhebbers en gezellig wat te drinken en eten. Niet voor als je echt wat wilt bezichtigen of bijzonders wilt zien.

• 6Cultuur
    • 6Omgeving