Hotel Tigotan Lovers & Friends Playa de las Américas

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Sauna
Tonen op kaart

Op all-inclusive vakantie naar de zon zonder kinderen? Tigotan Lovers & Friends is een Adult Only hotel. Dit is een plek waar je de ideale combinatie vindt tussen rust en to do’s. Zonnen aan het zwembad of juist deelnemen aan een activiteit? Het is aan jou. Een deel van het personeel in Hotel Tigotan spreekt Nederlands, wel zo handig.

Vind je vers en gezond eten belangrijk? Dan zit je goed in Hotel Tigotan. Je wordt hier al wakker met genoeg vitamientjes, want bij het uitgebreide ontbijtbuffet vind je veel vers gesneden fruit. Tijdens het diner wordt er veel aan live-cooking gedaan en dat zorgt voor verse gerechten. José de la Piedra schrijft hierover: ‘De maaltijden worden tot kwalitatief grote hoogte gebracht door de koks die ter plekke vis en vleesgerechten braden.’ In het restaurant geldt geen dresscode en dat vinden niet alle vakantiegangers even prettig.

Tigotan Lovers & Friends is een hotel voor volwassenen, maar dat betekent niet dat er geen animatie is. Je kunt samen met je partner, vrienden of alleen deelnemen aan leuke to do’s die hier op het programma staan. Wat dacht je van zelf sangria maken? ‘s Avonds is er standaard live-muziek en zo nu en dan kun je meedoen aan een kaartspel. Erg fijn is dat de animatie hier niet opdringerig is. Lig je liever even rustig aan het zwembad? Dan kan dat dus ook. Er zijn verschillende zwembaden en bubbelbaden. Een van de zwembaden is een infinity pool op het dakterras. Wedden dat je je hier wel een middagje vermaakt?

Opvallend is dat veel van jullie al jaren naar dit hotel gaan. Na al die jaren weet je natuurlijk in welke kamer je het liefst verblijft. Wanneer je graag wilt overnachten in een kamer naar keuze dan moet je wel een toeslag betalen. Dit was eerder nog niet het geval. De hotelkamers in Tigotan Lovers & Friends zijn verder prima, al zijn ze een beetje gedateerd.

Ligging

Hotel Tigotan is super centraal gelegen. Binnen 10 minuten wandel je naar de stranden en het levendige uitgaansgebied. Tip: er zijn meerdere stranden in de buurt van het hotel en deze kun je allemaal te voet bereiken. Strandhoppen, maar dan zonder auto? Dat is een top idee!

Op Tenerife is het vrijwel altijd lekker weer. Wil je het liefst de hele dag van de zon genieten, maar toch wat doen? Het huren van een (elektrische) fiets is echt een aanrader. Zo ontdek je het eiland, maar kun je toch van het zonnetje genieten. Ben je nog niet uitgekeken? Jannah deelt een tip: ‘Het personeel aan de receptie was Nederlands en hielp ons heel goed. Ze zochten naar leuke dingen om te doen en we hebben een mooie wandeling kunnen maken langs een waterval, ook deden we aantal excursies die door het hotel zelf heel goed worden georganiseerd.’

Klaar voor jouw adult only vakantie in Hotel Titogan? Nodig je vrienden of partner uit en vertrek!

794 reviews over Hotel Tigotan Lovers & Friends Playa de las Américas

• 2019
    8Plony Farenhout06-02-2019

Niet goed geïnformeerd,jammer

Net terug van 3weken vakantie,waren er voor de 10ekeer . Altijd tevreden over dit hotel,heel fijn personeel. Vele keren kamers aan de buitenzijde,nu met boeking April weer opgegeven. Bij het inchecken werd mede gedeeld dat daar een toeslag van 10€p dag word geheven. Waarom word daar van te voren geen informatie over gegeven. We vinden dit wel een minpunt,vele klachten van gasten daar over gehoord.

Quality Department, Calidad, 27-02-2019

Geachte Plony Farenhout,

Allereerst, we willen u graag bedanken voor het tonen van uw loyaliteit voor ons hotel en dat u al voor de 10e keer terug bent gekomen. We voelen ons gevleid om terugkomende gasten zoals u te mogen ontvangen die hun ervaringen delen op Zoover.

Aan de andere kant, laat ons u bedanken voor het uitlichten van een aantal positieve kanten van uw verblijft. We zijn erg blij om te weten dat alle service die u geboden is door ons attente personeel voldaan heeft aan uw verwachtingen en dat, over het algemeen, u erg tevreden bent met het hotel.

Aan de andere kant willen we ons graag verontschuldigen voor enig misverstand veroorzaakt door de kamerkeuze en de locatie. Als een terugkomende gast, weet u misschien wel dat wij verschillende kamertypes hebben en dat daar verschillende uitzichten bij horen, niettemin, we zullen uw opmerking in overweging nemen over het verstrekken van deze informatie voordat u incheckt.

Al bij al, ondanks de kleine situatie aan het begin van de vakantie, we hopen heel erg dat we de kans krijgen om u terug te mogen verwelkomen in ons Tigotan hotel voor een andere adembenemende vakantie zoals u gewend bent van ons.

• 9m. Cramer05-02-2019

Fijn Hotel, met uitgebreide verse groenten .

Tigotan is een fijn hotel met veel verse producten. fruit "s morgens vers geschild. Animatie uitstekend geschikt voor volwassenen. Kaartspelletjes, Sangria maken enz. Geen overlast ondervonden van anderen. Kamer: Gemiddelde grootte. Ruim balkon.mindervalide zone, waar alleen de iets oudere badmeester handhaaft. De jonge man zegt niets Voldoende bedden. - punt. Geen ventilatie in badkamer. Boven het toilet geen licht. Volgende regel geldt voor alle hotels die we hebben bezocht. Overal briefjes voor handdoeken sparen. Ophangen betekent geen nieuwe. Helaas doen de kamermeisjes daar niets mee. Elke dag een nieuw pakket . Als de hotels werkelijk willen besparen. Dan om de dag handdoeken en een zeepdispenser die bijgevuld wordt.

Quality Department, Calidad, 19-02-2019

Geachte m. Cramer,

Van het hele team van Tigotan, we zijn erg blij om te weten dat u zo´n geweldige tijd heeft ervaren in ons hotel. Bovendien, bedankt voor het delen van uw ervaring met ons op Zoover.

We willen graag uitspreken hoe erg we het waarderen voor het benoemen van, hoe tevreden u was met ons goed aantal gevarieerde verse producten, vooral fruit en groenten. We zijn ook blij dat u het programma van ons animatie team uitstekend was. Wij beschouwen entertainment dan ook als een fundamenteel onderdeel van de vakantie van onze gasten.

Aan de andere kant, wij nemen uw opmerkingen van verbetering in overweging over de badkamer van onze kamers. We waarderen uw opmerking over het wisselen van de handdoeken. Zoals onze klanten, wij zijn een voorstander van verantwoord consumeren en we willen er alles aan doen om er voor te zorgen dat hier voor gezorgd wordt terwijl wij denken aan de wensen van onze gasten.

Ons doel is dat onze gasten een geweldige vakantie met ons hebben, daarvoor, uw positieve mening is erg belangrijk voor ons allemaal. We kijken er naar uit u terug te zien zodat wij u weer kunnen voorzien van een andere fantastische ervaring in Tigotan.

• 10Leon04-02-2019

Prima hotel. Zeker om nog eens terug te gaan

Een weekje in dit hotel verbleven. Het was de 4e keer dat wij hier waren. Prima hotel. Goede service en vriendelijk personeel. Animatie was er ook en niet opdringerig indien men weigerde om mee te doen. De kamer was mooi en groot en werd dagelijks gekuist. Het enige puntje kritiek is dat er geen scheerspiegel in de badkamer is en de verlichting boven de lavabo was min is.

Wat mij wel opviel was dat er nu meer engelse vakantiegangers waren dan voorheen. Deze zijn nogal luidruchtig Hier komen wij nog wel eens terug.

Quality Department, Calidad, 19-02-2019

Geachte Leon,

Namens het hele team van Tigotan, willen wij u graag bedanken dat u alweer ons hotel heeft gekozen om uw vakantie door te brengen in Tenerife en voor het delen van uw ervaringen met ons op Zoover.

Uw opmerkingen over ons personeel maakt ons erg gelukkig, omdat zij elke dag erg hun best doen om te zorgen dat onze gasten zonder wensen vertekken. We zijn ook blij dat u onze kamers schoon aan heeft gevonden, ons personeel van de schoonmaak doet er alles aan om de kamers schoon en goed onderhouden te houden.

We hebben notities gemaakt van uw opmerkingen wat betreft ook de scheer spiegel en de belichting hiervan, uw suggesties helpen ons met het maken van correcties zodat wij onze service weer kunnen verbeteren, op deze manier zullen we altijd een betere service kunnen bieden voor onze gasten.

Alles bij alles, wij kijken heel erg uit naar uw volgende verblijf bij ons in Tigotan!

• 8monique bode13-01-2019

heel goed

Net terug van 10 dagen Tigotan. We hebben het heel erg naar ons zin gehad. Vriendelijk personeel, prachtig hotel, eten is prima. Over kamer omruilen werd niet moeilijk gedaan en op verzoek kregen wij ook twee badjassen tot onze beschikking. Het enige wat we jammer vonden is dat we onze badhandoeken waar we 40 euro borg voor hadden betaald niet konden inleveren omdat we ons kaartje kwijt waren. Dat gaf toch een wat vervelende nasmaak. We hebben in dit hotel veel geld uitgegeven aan drankjes, eten en excursies. We hebben veelvuldig onze complimenten gegeven over de prima service en dan blijft het toch een beetje een vervelend gevoel dat ons 40 euro door de neus is geboord. Naar onze mening is ons verteld tijdens de uitgave van de handdoeken dat het retourneren hiervan voldoende was om de borg terug te krijgen. Dit kan een miscommunicatie zijn geweest maar dan nog handdoek terug borg terug. Dit was ons enige minpunt.

Quality Department, Calidad, 21-01-2019

Geachte monique bode,

Het hele team van Tigotan wil u graag bedanken voor het kiezen van ons hotel als de plaats om uw vakantie door te brengen in tenerife. Wij willen u ook graag bedanken voor het nemen van de tijd om een recensie te schrijven over ons op Zoover.

Het is een genot om te weten dat u een geweldige tijd bij ons heeft doorgebracht. Heel erg bedankt voor zulke aardige woorden met betrekking tot ons hardwerkende personeel en de perfecte service die wij bieden aan onze gasten. Verder zijn we ook erg blij om te lezen dat u genoten heeft van de selectie van het eten in ons Areca buffet, we doen ons best om te zorgen dat we zoveel mogelijk gevarieerd eten en drinken serveren zodat niemand de kamer hongerig verlaat.

Het is ons opgevallen dat u een probleem had met de handdoeken service, omdat u het bonnetje niet heeft kunnen vinden. Het is vervelend om de borg niet terug te krijgen, maar zoals u misschien kunt begrijpen moeten we bepaalde procedures volgen in zulke situaties.

Om mee af te sluiten, nogmaals bedankt voor het doorbrengen van uw tijd in Playa de las Américas in Tigotan. We hopen u in de nabije toekomst snle weer te mogen verwelkomen voor een tweede, wonderschone tijd in ons hotel!

• 2018
    10Kees Brouwer19-12-2018

Wij zijn hier nu 3x geweest, het blijft een SUPER hotel. Wij komen zeker terug.

Gereisd met partner in december 2018

• 7Marianne11-11-2018

Vriendelijk hotel

2 Weken in dit hotel verbleven, voor de 4e keer (vh. Noelia). Eten is nog steeds fantastisch. Veel live-cooking. Ontbijt zeer uitgebreid met veel vers fruit. Personeel is erg vriendelijk en attent. Standaardkamer echter vertoont nu duidelijk gebruikssporen; beschadigde tegels, lekkende douchedeur, waardoor dagelijks waterballet in doucheruimte, water onderin de koelkast en tot 2x toe een kakkerlak op de kamer. De kamers zijn gehorig. Soms overlast van luidruchtige groepen Engelsen. Het zwembadgedeelte is fraai gerenoveerd en de verplaatsing van de poolbar een goede zet. Er is nu meer plaats voor ligbedden. Desondanks is het elke morgen rennen voor de beste bedden. Soms staan mensen al 3 kwartier van tevoren in de startblokken. Wij keken hier met opperste verbazing naar. Tenerife heeft gelukkig zoveel meer te bieden dan alleen het zwembad van het hotel.

Geachte Marianne,

Wij zijn enorm blij dat u Tigotan heeft vertrouwd voor de 4e keer als een platas om uw vakantie door te brengen in Playa de las Américas. Om mee te beginnen is het altijd een genot om recensies zoals die van u te krijgen, het is heel belangrijk voor ons om te uw mening te weten.

We willen graag het kwaliteit eten uitlichten in het Areca Restaurant, ook de verschillende gevarieerde types inclusief, waarbij u simpelweg gekozen heeft welke het beste bij uw wensen aansluit.

Verder, we zijn blij om te lezen dat ons gerenoveerde zwembad gebied naar uw wens is. Bovendien is het fijn dat u genoten heeft van onze zwembad bar, waar de tijd voorbij vliegt op een andere manier en je zin hebt in het doen van verschillende dingen.

Het is tot onze kennis gekomen dat er sommige aspecten zijn die u ongemakken heeft laten ervaren tijdens uw verblijf met ons. We willen ons graag verontschuldigen voor deze ongemakken, en we zullen u verzekeren dat deze niet meer gaan gebeuren. Het probleem Met het reserveren van de zonne bedjes is iets waar we al mee bezig zijn, we kijken uit naar een oplossing die aansluit bij iedereen. Ondanks het onderhoud van de standaard kamers, hebben we een notitie gemaakt en we zullen deze problemen onmiddelijk verhelpen.

Als laatste willen we u graag bedanken voor het opnieuw kiezen van hotel Tigotan om uw vakantie door te brengen: het was een genot! We zouden het heel leuk vinden als we u weer mogen verwelkomen voor alweer uw vijfde keer in de nabije toekomst.

• 8Desire van Boxtel31-10-2018

Mooie accommodatie,schoon,lekker eten ,vriendelijk personeel,

Quality Department, Calidad, 22-12-2018

Dear Desire van Boxtel,

Thank you for spending your holidays in Tigotan. It is a pleasure to receive comments like yours from our hotel at Zoover, so thank you as well for posting this review.

We are pleased to know that our spotless, spacious rooms caused a great impression to you while you stayed with us. Furthermore, we want to thank you again for highlighting the professionalism of our staff and our delicious varied food offer at the Areca Restaurant.

Finally, we hope to see you back at Tigotan soon to spend another wonderful, relaxing, exclusive time with us.

Best regards.

Gereisd met partner in mei 2018

• 9S.26-10-2018

Super! Voor herhaling vatbaar

Wij zijn al vele malen op Tenerife (zuid) geweest en hebben het ook nu weer heerlijk gehad. Tigotan is een gewéldig adult only hotel met een hele goede service en gastvrijheid. Ook het buffet van zowel het ontbijt als diner is super! Naast een bezoekje aan één van de vele stranden, kun je hier ook prima een fiets huren. Hoewel er niet echt fietspaden zijn (je fietst gewoon over de boulevards), geeft het je de gelegenheid eens ergens anders een terrasje te pikken of strandje te bezoeken. Ook het huren van een elektrische fiets is tegenwoordig mogelijk. Wij komen zeker terug en hoewel wij graag steeds een andere accommodatie kiezen, hebben we nu al besloten de volgende keer wederom naar Hotel Tigotan te gaan.

Geachte Desire van Boxtel,

Heel erg bedankt voor het doorbrengen van uw vakantie in hotel Tigotan. Het is altijd fijn om te recensies als die van u te lezen over ons hotel op Zoover, dus bedankt voor het plaatsen van deze review.

We zijn blij om te weten dat onze schone, ruime kamers een goede idruk achtergelaten hebben tijdens uw verblijf bij ons. Verder willen wij u graag opnieuw bedanken voor het uitlichten van ons professionele team van werknemers en ons heerlijke uitgebreide aanbod aan eten in het Areca Restaurant.

Allerlaatst hopen wij u snel terug te zien in Tigotan zodat u opnieuw een geweldige, relaxende en exclusieve tijd bij ons heeft.

Geboekt bij vakantiediscounter
  • 8Anja16-10-2018

Lekker hotelletje

Prima hotel, fijne bedden op de ietwat verouderde kamers, prima zwembad en goed gevarieerd buffet bij ontbijt en avondeten. Goede ligging. Loopafstand naar het strand en de vele bars. Buiten bij het zwembad genoeg bedden. Minpuntjes: het “handdoekje leggen” in de ochtend zodra het 9:00 uur is. Vreselijk. De airco op de kamer had maar 1 stand en deed bijna niks. En voor mij persoonlijk had het volle entertainment programma niet gehoeven. Verder heerlijk genoten met mijn moeder.

Geachte Anja,

We willen u graag bedanken voor het kiezen van Tigotan als hotel om uw vakantie door te brengen in Tenerife. Verder willen wij u ook graag bedanken voor het nemen van de tijd om een recensie te schrijven over ons hotel op Zoover.

Het is fijn om te lezen dat u ons Areca restaurant gevonden heeft en deelgenomen heeft aan zowel ontbijt en lunch, ze zijn opgeleid om iedereen te voorzien van de behoeftes die ze hebben.

Verder is het een fijn dat u heeft kunnen genieten van een relaxte wandeling vanuit ons hotel naar het dichtst bij zijnde strand, onze perfecte locatie biedt onze gasten alles om de omgeving te verkennen, de omgeving is vol met entertainment, perfect om een geweldige vakantie te hebben.

Het is tot onze aandacht gekomen dat u een aantal dingen als ongemakken ervaren heeft, verwijzend naar onze ´handdoek liggende´ situatie wat u heeft genoemd. We willen ons graag excuseren als dat enige problemen heeft veroorzaakt aan u of aan uw medereiziger, en we willen u graag verzekeren dat we aan het proberen zijn om een oplossing te zoeken voor dit probleem. Het is vervelend dat ons entertainment aanbod niet bij u paste, we zullen uw mening zeker in overweging nemen om ons programma in de toekomst.

Allerlaatst, het hele team van Tigotan wil u graag bedanken voor het doorbrengen van uw tijd in Playa de las Américas bij ons. Het zou fijn zijn als wij u hier voor een tweede keer weer mogen ontvangen in de toekomst, wij hopen u terug te zien!

Beste wensen.

Gereisd met vrienden in oktober 2018

• 10Jansen12-10-2018

Geweldig!

Hotel ligt zeer centraal je loopt zo naar verschillende stranden en het uitgaans gebied in. Mooi zwembad en 2 bubbel baden op het dak zit ook nog een zwembad, met een gezellige bar met Mooi uitzicht. Van ontvangst tot vertrek zijn wij zeer tevreden personeel doet er alles voor om het je naar je zin te maken. Kamer word elke dag schoon gemaakt, leuke animatie maar niet opdringerig. Ontbijt en avond eten was super! Kortom: schoon,mooi gezellig hotel! Voor herhaling vatbaar.

Geachte heer/mevrouw Jansen,

Heel erg bedankt voor het kiezen van Tigotan als bestemming om uw vakantie door te brengen in zuid Tenerife. Verder is het een genot om te weten hoe gasten ons hotel ervaren, dus heel erg bedankt voor het schrijven van een recensie op Zoover.

Het is goed om te weten dat onze faciliteiten goed paste bij uw wensen. We willen u graag bedanken voor het benoemen van deze punten, met name het zwembad, waar u af kunt koelen in stijl voordat u zich begeeft in de relaxend warme bubbels van onze jacuzzi´s. Bedankt voor het uitlichten van ons Café del Mar bar en het prachtige uitzicht: adembenemend.

Het is fijn om te weten dat on personeel van alle afdelingen voldaan hebben aan uw verwachtingen tijdens uw vakantie bij ons. Onze grootste trots is het bieden van de beste service aan onze gasten tijdens het verblijf.

Het hele team van Tigotan bedankt u voor uw bezoek en we kunnen niet wachten tot we u terug kunnen zien in de nabije toekomst.

55 tips over Hotel Tigotan Lovers & Friends Playa de las Américas

• Gerrit, 04-04-2014

De Wifi is niet gratis. Dit zou voor een 4 sterrenhotel in deze tijd zeker een vereiste moeten zijn.

• Peter, 24-03-2014

Zorg dat je een kamer aan de zwembadzijde hebt in de middagzon (paar weken vooraf zelf met hotel regelen).

• rob, 12-01-2014

Je kunt heerlijke verse broodjes laten maken bij de supermarkt schuin tegenover het hotel. (oversteken, dan linksaf, bij de taxistandplaats)

68 vragen over Hotel Tigotan Lovers & Friends Playa de las Américas

• johannes sloots, 14-01-2020

kamers in het souterrain?

Wie is er ooit verbleven in een standaardkamer in het souterrain van hotel Tigotan? Zij die wel te doen of is het 10 keer niks? Graag antwoord want wij willen dit hotel boeken voor de zomervakantie. Vast bedankt

• Sabrina, 20-10-2019

Dress code

Hoi hoi, wij gaan in November naar Tigotan en zagen op de site staan dat er in het restaurant een dress code is. Met name lange broeken voor mannen en geen slippers aan. Klopt dit ook? Hoor het graag van jullie! 😊

• Brenda, 24-06-2018

Glutenvrij

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met glutenvrij met dit hotel.

Hotel Tigotan Lovers & Friends Playa de las Américas info

• De staf spreektDuits, Engels
  • RokenToegestaan
  • Adults onlyJa
  • Minimale leeftijd gastenVanaf 18

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Infinity pool, Jacuzzi, Poolbar, Verwarmd, Zwembad

• Soort strandZand

• TemperatuurregelingAirco, Ventilator
  • JacuzziAanwezig

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Lees/Studeerrruimte, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Stomerij, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Stoombad / Turks bad

• Reservering voor parkerenNiet mogelijk