55 tips over Hotel Tigotan Lovers & Friends Playa de las Américas

• Gerrit, 04-04-2014

De Wifi is niet gratis. Dit zou voor een 4 sterrenhotel in deze tijd zeker een vereiste moeten zijn.

• Peter, 24-03-2014

Zorg dat je een kamer aan de zwembadzijde hebt in de middagzon (paar weken vooraf zelf met hotel regelen).

• rob, 12-01-2014

Je kunt heerlijke verse broodjes laten maken bij de supermarkt schuin tegenover het hotel. (oversteken, dan linksaf, bij de taxistandplaats)

• marinameid, 31-10-2013

Boek een gerenoveerde kamer zwembadzijde.Handdoekservice aanwezig,dus neem zelf niet teveel mee!Supermarkt en bushalte aan de overkant!Dichtsbijzijnde strand is 5 minuutjes,mooiste strand is Vistastrand,is ongeveer 10 minuten lopen.Ga met de Travelin Lady vanuit het haventje van Los Cristianos de zee op,bijna altijd zie je walvissen of dolfijnen,super!Kost 15Euro.La Gomera is zeer bijzonder!Masca trekking is geweldig maar je moet een goeie conditie hebben en onderschat het niet!Teide ook doen!

• Pimpie22c, 01-11-2013

Aan de overkant bij de kleinere supermarkt waren belegde broodjes te krijgen. Erg lekker en niet duur, voor als je tussen de middag eens wat anders wilt eten.

• van Dijk, 11-10-2013

strand van Los Christianos, Los Gigantos is ook erg mooi (goed te doen met openbaar vervoer). Met een klein bootje hebben wij dolfijnen gezien (aanrader).

• Timmertjes, 13-08-2013

De Teide by night en een tocht met de Flipper Uno zijn echte aanraders. Onze zoon van 12 jaar oud heeft hier van genoten. Ook op de toch "Teide by night" dachten we de jongste te zijn, maar we waren een van de oudste. De jonge garde vond het ook geweldig interessant. DOEN.

• Jorieke, 18-11-2011

Bekijk het eiland met een huur auto, zo kun je stoppen waar jij wilt en ergens zolang blijven als jij dat wilt. Ga vooral over de Teide en dan richting Puerto de la Cruz, erg mooi. Boek de Royal Delfin, op zoek naar walvissen en dolfijnen en naar de kliffen van Los gigantes, erg mooi om te zien. Bezoek het Siam Park, erg mooi opgezet en zeker de moeite waard om een dag te zijn. Erg mooie grote glijbanen en zwembaden.

• Dia Hendriks, 11-07-2013

Wanneer je een zonnige kamer wilt boeken, kies dan voor de kamers aan zembadzijde en aan de kant van de zwembadbar. Ga met de flpper one een dagje varen en zie daar de dolfijnen. Heerlijk even zwemmen en de mooie rotsen van Masca te ervaren. Sunweb heeft een nieuwe tour, namelijk de Night by de Teide. Eerst een mooie zonsondergang en daarna sterren kijken in het National Park. Kies voor de Nederlandse Gids Jack dan krijg je een goede uitleg van het sterrenstelsel. Veel plezier.

• Frank, 06-07-2013
    • Vraag naar een kamer met uitzicht op het zwembad
    • Vraag naar een tafel aan raam of muurzijde voor het diner.

• G.Hilbolling, 30-06-2013

Ga een dag naar de vulkaan{ de teide}

Huur een auto via de hostess

En de dolfijnen en walvissen mag je echt niet missen

• Desiree de Bruyn, 03-08-2012

ik heb voor onze nederlanders onder ons . een zeer goede tip neem een bezoekje aan Cafe Amsterdam in playa de las americas, wil je een avond hollandse gezelligheid ,echt het zal zeker bevallen , want een gezelliger cafe vind je alleen hier .

• van den Berg, 22-10-2011

Als je van water houd, ga dan naar het Siam Park. Voor de waaghalzen, Tower of Power!

• Damy&Marianne, 27-08-2013

Pak een kamer juist met zwembadzijde, want doe je dat niet heb je natuurlijk niet zo'n mooi uitzicht! Zo hoog mogelijk zodat je uitzicht hebt op de zee! Van het geluid van de animatie tot 00.00 uur heb je in tegenstelling tot wat ik hieronder heb gelezen weinig tot geen last op de kamer, als je op de hoogste etage zit!

• N. Wouters, 06-08-2013

Goede restaurants in de buurt zijn Sel Negra, SamaSama en Habibi. Taxi is goedkoop maar laat je niet bestelen, metertarief willen ze na aankomst nog wel eens verhogen!

• Klaas Wander, 27-07-2013

Dit hotel vind ik met alles wat ik gezien heb aan hulpmiddelen enz. een aanrader voor minder valide personen. Ik kan er niet voor de volle 100% over oordelen omdat ik er niet van afhankelijk ben maar er zijn voldoende liften, geen drempels (ook niet naar het balkon), brede deuren, muurbeugel in de badkamer.

• Ria, 02-12-2012

Eilandtour en dolfijnen en walvissen spotten.

• Cynthia, 02-06-2013

Auto huren bij Avia. Goede auto's voor een redelijke prijs.

• Remco, 09-05-2013

Autohuur via het hotel is goed bevallen (nieuwe auto's + aanzielijk lagere prijs als via touroperator)

• Leon en Carlo, 21-03-2013

Een tip , Wifi is helaas nog steeds niet gratis en dat voor een 4* hotel, beetje jammer maar je kunt bijna in elk cafeetje gratis wifi verkrijgen. Je moet gewoon even naar de inlog vragen, ook een heel gezellig cafe is het Heineken Cafe in uitgaansgelegenheid Veronicas, super vriendelijke mannen die dat runnen en super schoon daar , daar moet beslist heen gaan, daar tegenover zit bar Amsterdam maar doordat hun op vakantie waren was t gesloten , Hoop dat je wat aan deze tips hebt .

• Roel, 06-01-2013

Tenerife is wel echt heel leuk; Tenerife heeft behalve de typische Engelse vreetschuren best een aantal restaurantjes waar je voor een prima prijs heerlijk kunt eten. Tip restaurant Martini (italiaans en mediteriaanse keuken). Lekker eten en zeer attent en vriendelijk personeel.

• amh_wouters, 04-10-2013

Probeer op de kamer eerst de ijskast voordat u huurgeld betaald. Op onze kamer en de kamer van onze vrienden was de ijskast open. Als u s'avonds vertrek is het mogelijk om de kamer voor €30,00 te huren en dat is dan wel fijn.

• Tim, 29-12-2012

Zorg dat je kamer niet boven de fitnes zaal ligt, dit ivm harde muziek

• annie de graaf, 04-09-2012

via het hotel excursie dolfijnen en walvissen spotten geboekt, wij hebben dolfijnen en walvissen gezien, ze zwommen naast de boot, via hotel geboekt voor 20 euro per persoon, ja was echt fantastisch, wij waren hier van 30 april tm 7 mei. was dus geen geld klopperij.........

• P. Sterk, 09-08-2012

3 dagen een auto gehuurd via het hotel (85,00 euro) betalen met een creditkaart anders moet er een borg van 100,00 euro betaald worden. Genoeg te zien op het eiland leuke plaatsjes zoals o.a. Puerto de la Cruz, Puerto Santiago, El Medano, Las Galletas, Masca, Garachico en de hoofdstad Santa Cruz.

• henk/trudie, 05-08-2012

Loop ook eens naar Los Cristianos via boulevard met veel gezellige terrasjes, leuke plaats met haven. Op boulevard richting Los Cristianos zit een engelstalig wisselburo waar je ook excursies kunt boeken, dit is veel voordeliger dan te boeken bij het reisburo, gaat prima wordt netjes opgehaald bij hotel en wij hadden ook nederlandstallige gids bij excursie eilandentour Le Teide - masca, even navragen.

• vruchje, 15-01-2012

Voor mooi uitzicht verdieping 5 boeken en als je in de winter boekt, de zonkant met je balkon boeken. Taxi in van het hotel naar bijv. Los Cristianos kost maar 3 tot 5 euro.

• vonny, 17-01-2012

als je vragen hebt, kan je gewoon in het Nederlands met ze mailen.

• Filip M, 20-07-2012
    • in de eetzaal een koele plaats vragen, zo ver mogelijk achteraan
    • taxi's zijn hier zeer goedkoop
    • als je naar La Gomera wilt gaan, boek dan een excursie => een excursie met ganse dag begeleiding, snelle overzet, lunch, bus, ... kost net iets minder dan een ticket van de trage overzetboot, en is zelfs 20 euro goedkoper dan de snelle overzet...
    • een auto huren en tanken is hier zeer goedkoop

• Bertvaningen, 23-03-2012

Neem goede wandelschoenen mee voor op de boulevard.

• Jaco van Wezel, 01-04-2012

Trek er vooral op uit. Het eiland heeft veel te bieden. De zeer toeristische boulevard, met tal van eet-gelegenheden en cocktailbars. Maar ga zeker ook het binnenland in. Jeep-Excursie naar El Teide (hoogste punt van Spanje) is een aanrader.

• l.rijsemus, 30-06-2012

huur direct in nederland een auto je kan mooie tochten maken door de natuur op het eiland benzine kost daar 1, 04 anders als bij ons wij waren voor 7 dagen een auto seat ibiza bij eurocar 193 euro kwijt alles incl. behalve benzine, je moet ervan uitgaan dat excursies hier erg duur zijn!

• M, 22-04-2012

Excursie dolfijnen en walvissen kijken was waardeloos. Geen beest gezien. Voelde als geldklopperij. Auto huren via hotel uitstekend, goed en goedkoop!

• Linny1989, 23-06-2012

Boek gerenoveerde kamer. Auto huren en rijden naar el telde (grootste berg) en naar plaatsje puerto de la Cruz. Bezoek daar het zwembad aan de boulevard erg mooi.

• Jos & Anette, 06-10-2012

Huur 'n auto of maak gebruik van de lijnbussen om dingen te gaan bekijken!! dit is relatief goedkoop!

• jacques van straten, 13-03-2012

Boek een kamer zwembadzijde eerste of tweede verdieping.

• Gerard, 14-02-2012

Vraag een kamer met uitzicht op zwembad aan de zonkant.

• gschoppmann, 27-12-2011

Het Loro Parque is een absolute aanrader, leuke dolfijn en orca shows. Verder veel andere mooie dieren in dit prachtig aangelegde park. Verder is het een must om enkele dagen een auto te huren voor een rondgang naar de Teide en de vele prachtige stadjes en bezienswaardigheden die Tenerife rijk is.

• Niesen A, 08-12-2011

Elke avond een lekkere wandeling langs de boulevard en een drankje op 1 van de vele terrasjes.

• jolanda Rutten, 02-11-2011

Zeker de moeite waard. Overal dichtbij op loopafstand.

• Giel Hees, 09-10-2014

Handdoeken service aanwezig en ligbedjes aan het zwembad voldoende aanwezig

• f_hofstra, 22-06-2015

Bezoek aan het Auditorium Tenerife Santa Cruz en het nabijgelegen zeer grote openbare zwembad. Mooi aangelegd (zie foto's) En 200 meter daar vandaan een kleine Mac Donalds

• Arnold van Zanten, 14-10-2014

Tenerife heeft veel te bieden. Een auto is wel een aanrader als je ook iets wilt zien. De Teide, prachtig en de hoofdstad Santa Cruz de moeite waard. Het dierenpark in Puerto Cruz zijn we niet geweest, maar gaan we zeker de volgende keer bezoeken. Prachtig eiland!

• Mw. E. Afman, 25-04-2015

Afstand tot het grote strand een kwartier lopen over goede wandelpaden. Diverse supermarkten (met o.a. gekoelde dranken) in de omgeving. Overal langs de boulevard terrasjes. Prachtig winkelcentrum op loopafstand met o.a. vanaf 21.00 uur een waterorgel. De voordeelkamers liggen op de onderste etage en hebben (soms) minder of vrijwel geen uitzicht.

• teeuwenlia, 03-02-2015

Huur een auto links in een zij straatje voor 3 dagen ong. 30,00 euro goedkoper dan bij de Hostess

• dekoning8-c, 19-12-2014

Wij hadden kamer 510 aan zwembadzijde, eventueel een volgende x aan de andere kant. Wij hadden de hele dag GEEN zon op balkon, de ander kant v.h. hoefijzervoormig gebouw wel. Wij hebben via reisorganisatie TUI 3 excursies gedaan, waren alledrie goed geregeld en met een goede gids.

• theo, 03-06-2015

wij hebben junglepark bezocht in de jaren en is de moeite waard met je loopt echt lekker in de jungle met roofvogelshow en veel andere diersoorten en bloemen en planten , aanrader voor iedereen ook voor de kids , je kunt kortingskaartjes pakken bij aankomst vliegveld en er is een vrije bus ,dit wordt vaak vergeten op playa del las americas en los christianos

• Nina, 15-07-2015

Je kan overal heerlijk eten en koffie drinken. Aqualand is leuk voor kinderen tot 10 jaar. Siam shopping mall is gewelding. Lekker winkelen en eten daar. Alles is met de taxi goed te doen.

• Petra, 19-07-2015

Wij hadden met Sunweb geboekt en daar hebben we de excursie Teide by Night gedaan, super ervaring, zeker doen! Ook Siam Park is erg leuk waterpark, grootste van de wereld!!

• yvonneanoniem, 27-09-2017

Het betere strand ligt op 10 min (1km) lopen, dit is Playa de las Vistas. Hier heb je geen last van rotsen etc. en staan genoeg bedjes om te huren (prijs €4 per bedje/parasol). Ik spreek regelmatig mensen die op het strandje ernaast met veel rotsen in het water terecht komen en dit niets vinden maar het 'grotere' strand niet weten te vinden.

• Rob, 14-05-2018

Als je graag in de natuur wandelt dan moet je zeker naar Barranco del Infierno gaan. Wat een schitterend gebied. Eerst wandel je via allemaal paadjes waar hagedissen enz. leven en daarna loop je in een groen bos. Van Las Americás met de taxi er naar toe, 15 euro, en terug met de bus, 2.90 voor 2 p. Je moet via de website wel boeken want er mogen maar een beperkt aantal bezoekers per dag erin. Een gids is absoluut niet nodig want je kan niet verkeerd lopen. http://www.barrancodelinfierno.es/en/

• teeuwenlia, 05-02-2015

Neem wel een kamer aan de zwembadzijde

• Peter Rutgers, 18-04-2015

Naast het hotel is er een bureau gevestigd dat excursies verkoopt.Het heeft Jezus als naam en heeft een verkooppunt aan de straat. Voor een leuke prijs kan je er interessante dagtrips boeken. Vooral de excursie naar de hoofdplaats van Tenerife Santa de la Cruz met een bergrondrit voor 18 euro is zeer de moeite waard.Op sommige dagen met nederlandse gids Jacob. Ook de excursie naar het eiland La Gomera is de moeite waard

• justdavy, 01-07-2015

Ga niet dit jaar tijdens de renovatie vanwege de overlast aan het zwembad en laagste verdieping die afgesloten is, als je een kamer neemt zorg dan dat je niet aan de voorkant (straatkant) zit vanwege de live muziek van het hotel die je zeker dan hoort ,wij hadden dure oordoppen die we 2 keer hebben gebruikt!

• Nathalie, 06-08-2015

Wij zijn naar het Siampark geweest. Erg leuk! Water attracties voor alle leeftijden. Koop wel vooraf een kaartje (Via bijvoorbeeld je touroperator) want anders sta je erg lang in de rij.