Tijdelijk €25 aanbetaling

• Bubbelbad
  • Animatie programma
  • Waterpark
  • Sportfaciliteiten

Het ultieme vakantiegevoel vind je in Hotel Spring Bitácora. Dit hotel heeft namelijk meerdere zwembaden en spannende waterglijbanen. Je hoeft je dus geen enkel moment te vervelen. Als je zwembad en strand wilt afwisselen, vind je het strand op slechts 9 minuten lopen van de accommodatie. Echt genieten op vakantie doe je met toegang tot het adults only dakterras van de accommodatie. Dit dakterras heeft de naam UP!. Hier word je helemaal één met de Atlantische Oceaan. Voor een actieve vakantie op Tenerife ben je bij Spring Bitácora ook aan het juiste adres. Zo zijn er een heleboel sportactiviteiten in- en rond het zwembad en is er een fitnessruimte. Kom jij vakantie vieren in Hotel Spring Bitácora op Tenerife?

Gasten die eerder bij Hotel Spring Bitácora zijn geweest op Tenerife zijn vooral lovend over de ruime kamers, het zwembad en het energieke animatieteam. Vele reizigers komen dan ook graag terug naar het hotel. Zo reisde Nick met jonge kinderen en beschrijft hij: “Prima hotel. Voor 2e keer geweest. Kamers meer dan goed. Zwembad en animatie top.” Wat gasten wat minder vonden is de minder gezellige eetzaal. Nick vult aan: “Grote kale eetzaal welke niet gezellig aan doet. Beetje kantine idee.” Het lekkere eten maakte dit echter helemaal goed. Zo schrijft vakantieganger Mirella: “het eten was ook echt super goed en gevarieerd”. Wat vakantieganger Maarten ideaal vond is de bus naar het bekende Siam Park: “Fijne ontspannen vakantie gehad in hotel Bitacora. Hoogtepunt was het bezoek aan het fantastische Siam Park (gratis bus vertrekt elk half uur vanaf naastgelegen hotel Best Tenerife).”

De ligging

Spring Bitácora ligt in het zuiden van Tenerife in het plaatsje Playa de las Américas. Je kunt hier zowel in de zomer als winter van de zon genieten. Zo is het in de winter ongeveer 20 tot 25 graden, terwijl in de zomer temperaturen tot 30 graden bereikt kunnen worden. Je kunt daarom het hele jaar door op vakantie naar Tenerife. De ligging van Spring Bitácora is echt ideaal te noemen. Je loopt binnen 9 minuten naar het strand van Playa de las Américas of in een kwartiertje naar Playa de las Vistas. Naast relaxen op het strand ook shoppen? Geen probleem, zo kunnen shopfanaten hun hart ophalen in de omgeving van Spring Bitácora. Hier zijn diverse winkelcentra en bekende winkels te vinden. Op 300 meter afstand vind je bijvoorbeeld het Safari Shopping Centre. Als je trek hebt gekregen van relaxen op het strand of een middagje shoppen kun je een terrasje pakken langs de boulevard of in diverse gezellige straatjes. Vanaf het naastgelegen hotel Best Tenerife vertrekken regelmatig excursies, maar ook de lokale bus vertrekt vlakbij Spring Bitácora. Naar bushalte Zentral Center is het ongeveer 4 minuten lopen vanaf de accommodatie. Ideaal als je meer van het Canarische eiland Tenerife wilt ontdekken.

Het hotel en faciliteiten

Het is bijna niet nodig om het terrein van Spring Bitácora te verlaten tijdens je vakantie naar Tenerife vanwege de vele faciliteiten. De verschillende zwembaden zorgen voor urenlange waterpret. Trek gekregen? Bestel dan een verrukkelijke versnapering en koud drankje in de zwembadbar. Na een heerlijk hapje en drankje kun je vervolgens weer vrolijk verder spetteren in het water of glijden van de glijbaan. Aan sport en spel is er in Spring Bitácora geen gebrek. Doe mee aan een pilates les of leef je helemaal uit in de sportzaal met diverse fitnessapparaten. Als je moe bent van alle activiteiten kun je relaxen in de spa. Hier vind je een zwembad met waterstralen en hydromassage, een Turks stoombad en sauna. Zo kom je weer helemaal tot rust. Jezelf nog een beetje extra verwennen? Boek dan een speciale behandeling of massage. Nog verder tot rust kom je op het nieuwe dakterras (UP!) van Spring Bitácora. Hier zijn alleen volwassenen toegestaan. Relax bijvoorbeeld bij de openlucht spa of infinity pool. Reserveer je eigen ligbedje, zodat je je geen zorgen hoeft te maken of je wel bij het zwembad kunt zonnen. Bij het zwembad en de buitenspa vind je ook een snackbar waar je de lekkerste gerechten kunt bestellen. Toe aan een zoete cocktail? Ook deze kun je op het dakterras bestellen. Uitrusten in stijl doe je in de speciale UP! Lounge. ‘s Avonds kun je verder genieten van de leukste live-shows met muziek en indrukwekkende acts. Zo is er elke avond live pianomuziek en een dansshow of internationale voorstelling. Kortom, het is nooit saai bij Spring Bitácora!

De kamers

Alle kamers in Spring Bitácora zijn voorzien van airconditioning, gratis wifi, een flatscreentelevisie en balkon met uitzicht. Relax in de koelte van de airco of lees een (e-)boek op het balkon. Jezelf klaarmaken voor het uitzinnige avondprogramma doe je in de eigen badkamer met gratis toiletartikelen en een haardroger.

Het verschil in kamers

Je kunt bij Spring Bitácora kiezen voor een normale standaardkamer of een standaardkamer met uitzicht op het zwembad. Beide kamers zijn te boeken voor een divers aantal personen (maximaal 3 volwassenen of 2 volwassenen en 2 kinderen). Vaak vind je hier dan ook een slaapbank. De kamers met uitzicht op het zwembad hebben een extra beveiligd balkon voor de allerkleinsten. Wil je uitgebreid genieten en ook regelmatig tijd op de kamer doorbrengen? Dan is de Ocean kamer heel geschikt. Hier beleef je oceaanblauwe dromen dankzij het schitterende uitzicht op de Atlantische Oceaan. De kamer is geschikt voor 2 personen en voorzien van designmeubilair en een buitendouche. Bovendien krijg je één keer per week ontbijt op de kamer! Dat is pas echt vakantie.

Eten en drinken

Je verblijft in Spring Bitácora op basis van all inclusive, halfpension of logies en ontbijt. Tussen 7.30 en 10.00 kun je plaatsnemen bij het ontbijtbuffet met diverse exotische sappen, thee en koffie. Tijdens de lunch van 13.00 tot 15.00 mag de sangria, wijn en bier al rijkelijk vloeien. Hetzelfde geldt voor het dinerbuffet dat duurt van 18.30 tot 21.30. De zwembadbar is geopend voor snacks, tapas, dranken en overheerlijk ijs tussen 10.00 en 18.00. Tijdens het avondprogramma kun je van 18.00 tot 00.00 diverse dranken en likeuren bestellen.

Kindvriendelijke all inclusive vakantie op Tenerife

Als je op all inclusive basis verblijft in Spring Bitácora beleef je de vakantie van je dromen en hoef je nergens meer aan te denken. Bovendien sta je bij een all inclusive vakantie niet voor onverwachte kosten, alles is immers al bij je verblijf inbegrepen. Ideaal als je op vakantie gaat met het hele gezin. Dat Spring Bitácora ook kindvriendelijk is, zul je bij aankomst meteen merken. Zo is er een miniclub voor kinderen van 4 tot 7 jaar oud en een maxiclub voor oudere kinderen van 8 tot 14 jaar. De activiteiten zijn helemaal afgestemd op de leeftijd van de kinderen. Om 20.30 start elke avond de minidisco die tot 21.00 duurt. Kinderen tussen de 12 en 16 jaar kunnen zich verder uitleven in The Box. Hier staan diverse gameconsoles, een dj-boot en een pooltafel. Uiteraard vind je in Spring Bitácora ook een leuke speeltuin waar de kids zich uren zullen vermaken. Kortom: boeken maar die kindvriendelijke all inclusive naar Tenerife!

Goed om te weten

Voor je verblijf bij Spring Bitácora zijn nog een aantal praktische zaken van toepassing: Spring Bitácora biedt gratis wifi aan in alle ruimtes van het hotel. Check-in is standaard vanaf 15.00 en check-out tot 12.00. Kinderen van 13 jaar en ouder worden als volwassenen meegerekend. Huisdieren zijn niet toegestaan in het hotel. De toeristenbelasting is niet bij de prijs inbegrepen en dient ter plekke te worden betaald.

Boek met andere aanbieders

Boek met Zoover

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

97 Reviews over Spring Bitácora

• 8Familie Teraa06-05-2022

Fantastisch hotel met veel te doen voor de Kids.

Hotel ligt niet ver van het vliegveld. Heerlijk verblijf. Is in 2021 geheel vernieuwd. Familiekamers zijn prima, maar zouden iets groter mogen zijn met 4en. Bedden prima, ook de slaapbank voor de Kids. Overal WiFi. Grote tv op kamer. Wij verbleven halfpension. Ontbijt echt prima, avondeten in principe ook maar wij houden meer van aan de boulevard eten. Met deze formule is het toch altijd het wat minder gezien de buffetten. Fijne schone zwembaden. Elke dag schone handdoeken en strandhanddoeken. Leuke glijbanen voor m'n de jongere Kids. Ook gamehal met diverse games, computers etc. Veel activiteiten, spelletjes etc. Personeel vriendelijk en doet echt hun best om het verblijf aangenaam ge maken. We gaan zelf niet terug maar dat ligt niet aan hen,wij gaan overal eenmalig heen. Vlakbij siam Park. aanrader! Gratis bus voor de deur. Minpuntje is kiezelstrand. Maar zandstranden op loopafstand.

Eigenaar, 14-05-2022

Dear Guest,

We would like to start by thanking you for choosing the Spring Hotel Bitácora for your holiday and for taking the time to share your comments with us.

Thank you very much for praising our staff, pool facilities and gastronomic offer here on TripAdvisor. It is a pleasure for us to read that you and your family had such a wonderful experience at our Spring Bitácora. Spring Hoteles has completed an ambitious renovation and refurbishment project to make the hotel even more attractive, comfortable and to offer our guests a whole new experience, so we are very pleased that you enjoyed your holiday. We are also really happy to hear that you found our games rooms and activities charming, since we try to have something fun to do for all ages.

Once again we thank you for sharing your experience with us and look forward to welcoming you again very soon.

Sunny regards from the Customer Experience Team.

• 9Evers09-03-2022

Echt heerlijk gehad in dit hotel. Foto's op deze site lijken wat verouderd want zwembad en bar zien er nu anders uit. Goed en schoon zwembad! Eten en drinken is werkelijk subliem, erg uitgebreid en gevarieerd! Genoeg animatie met als enige nadeel dat dit soms wat luidruchtig was. Wij hadden 1 kamer met z'n 4-en, dit kan je als nadelig ervaren, maar voor ons was het eigenlijk prima. Goede ligging op 5 minuten afstand van een prachtig strand en boulevard.

Eigenaar, 20-03-2022

Dear guest,

We would like to start by thanking you for choosing Spring Hotel Bitácora for your holiday and for taking the time to share your experience with us.

We are proud to read your comments praising our entertainment, gastronomic service and pool as we strive daily to provide unforgettable moments and quality service to our guests. Your feedback is crucial in this process and we greatly value your time in sharing your experience with the rest of the users....

Once again we thank you for sharing your experience with us and look forward to welcoming you back very soon.

Kind regards from all the Bitácora team in Tenerife.

• 8Nick27-02-2020

Super. Wij komen terug !!

Voor de 5e keer hier geweest, helemaal prima in Februari. Mooi net hotel met goed eten en drinken. Wij komen terug.

• 8D de Bruin13-08-2019

Mooi hotel

Weer terug van een mooie vakantie op Tenerife! Spring Hotel Bitácora playa de las americas, het hotel is goed en vriendelijk personeel ook het eten is goed! En de hotel kamer was goed, in de douche miste wel een douche gordijn dus een waterballet in de douche. Maar de grootste is het zwembad gedeelte, er is namelijk 3 dagen door kinderen in gepoept en wordt het zwembad minimaal 8 uren gesloten en kan men dus geen gebruik maken van het zwembad, de badmeester stuurt mensen met een luchtbed of ander speelgoed naar het daarvoor ingerichte gedeelte wat ik ook wel een beetje begrijp maar het lijkt mij dat ze de focus op kleine kinderen hebben of ze wel zwempants aan hebben,kinderen onder de 4 jaar in het kinderbad laten zwemmen. Wij betalen veel geld voor een vakantie en we kunnen niet optimaal gebruik maken van het zwembad. Voorgaande 2 jaren was het elk jaar 1 dag dicht. Ik heb dit nog nooit op andere vakantie bestemmingen meegemaakt.

E-commerce, 19-08-2019

Thank you for your comment, we are delighted to know that you are back from a beautifull holiday in Tenerife. Indeed we had to close the swimming pools for hygienic and sanitary reasons. Intentionally someone defecated in the pool and we at Spring Hotels take our clients' safety very seriously, which is why the protocol established by the Spanish Health Department was activated as soon as the result of this very unlawful practice was detected. As our Manager informed you, this action is carried out following the guidelines set by the regulations and is not a reason for compensation, we offered you the possibility of using the pool of our sister hotel Vulcano, located very close to Bitácora, which you denied. We appreciate your understanding and we want to insist that we are the first to regret this type of action by those unscrupulous and incivious people whose sole objective is to harm the rest of the clients. Sunny regards.

• 8Rut07-07-2019

Zeer degelijk

• leuk zwembad met genoeg ligbedjes, lekker eten (sommige dagen beter dan op andere), mooie ruime kamers die elke dag goed gepoetst worden, ruime keuze aan drankjes en een erg goede ligging

-onvriendelijk personeel, verouderde bar en te veel ijs bij de cocktails en vaak bestond er twijfel of er al dan niet alcohol in zat.

+- ideaal voor kinderen, veel Britten en niet veel jongeren

E-commerce, 19-08-2019

BEDANKT VOOR UW SCORE EN OPMERKINGEN. We hopen u te ontvangen in ons hotel

• 8G Gorter04-03-2018

Prima

Mooi hotel op een super locatie. Nette kamers, vriendelijk personeel, mooie zwembaden, leuke ruime speeltuin voor de kids en goed eten. Dit jaar rechtstreeks geboekt wat toch enkele voordelen heeft. Alles is gratis bij all incl. Dus ook alle ijs en alle drinken zoals Heineken en fris uit flesjes. Gratis kluis en koelkast op de kamer. Ook was er een computerhoek met gratis internet.

Dit jaar toch ook enkele min puntjes: Animatie was minder en geheel Spaans. Eten was minder als gewend. (Gratis) Wifi kan veel beter. Regels in zwembad verschillen per badmeester ?

Al met al toch een prima hotel waar ik met veel plezier terug keer.

• 9Gabriels Leon10-02-2018

Prima hotel

We zijn hier voor de 3de keer op vakantie geweest. Goed hotel met vriendelijk personeel, mooie grote kamers, fijne taxiservice (gratis) en een goede ligging. Het avondeten vond ik deze keer iets minder. Er stond nergens uitleg bij wat het was, af en toe hetzelfde eten bij koud buffet en weinig keuze in warme groente. Al bij al is het toch een prima hotel dat ons zeker nog gaat terug zien.

• 6Familie zwanenloos16-11-2017

Tegenvallend hotel!

Het ontbijt is goed, de kamers zijn ruim, het is er vrij schoon, het personeel is over het algemeen vriendelijk en het avondeten was redelijk. Mooie grote speeltuin voor de kinderen en een leuke minidisco.

De zwembaden zijn veel te klein voor het aantal mensen, je krijgt zeker bij het kinderzwembad beneden een opgesloten gevoel. Daarnaast was één van de zwembaden een paar dagen gesloten!! De ligbedden staan wel erg dicht op elkaar. De kidsclub is erg matig, overdag wordt er weinig gedaan met de kinderen en het animatieteam spreekt bijna geen Engels. Je moet in een erg lange rij staan als je overdag bij het zwembad een drankje wil, daarbij moet je ook nog eens elke keer je kamernummer doorgeven, of de keycard van je kamer afgeven. Verder is het allemaal vrij gedateerd en is het middag en avondeten matig, de smaak is wel redelijk, maar er is weinig keus

• 10Kim12-11-2017

super hotel

hotel is super, mooie kamers, lekker eten en vooral super vriendelijk personeel! komen zeker nog eens terug

• 8Deygers 15-10-2017

Zeer goed hotel

Reeds vele keren in het hotel Bitacora in Playa las Americas verbleven en zoals steeds tevreden. Wel mogen sommige obers in het restaurant vriendelijker zijn en minstens de klanten begroeten. Rustige omgeving en toch centraal. Wi-Fi aan zwembad (kant trap van ene naar andere zwembad) valt zeer regelmatig uit en dit voor langere periodes.

Hotel Spring Bitácora info

• BuitenzwembadenBeschikbaar (1)
  • KinderzwembadBeschikbaar (1)
  • BinnenzwembadBeschikbaar (1)
  • ZwembadBeschikbaar (1)
  • Pool barBeschikbaar (1)
  • LigstoelenBeschikbaar (1)
  • ParasolsBeschikbaar (1)
  • JacuzziBeschikbaar (1)
  • SaunaBeschikbaar (1)
  • MassageBeschikbaar (1)
  • Speciaal spa-arrangementBeschikbaar (1)
  • AerobicsBeschikbaar (1)
  • SportschoolBeschikbaar (1)
  • BoogschietenBeschikbaar (1)
  • TafeltennisBeschikbaar (1)
  • Fietsen en/of mountainbikenBeschikbaar (1)
  • BasketbalBeschikbaar (1)
  • Jeu de boulesBeschikbaar (1)
  • BowlingBeschikbaar (1)
  • MinigolfBeschikbaar (1)
  • GolfBeschikbaar (1)
  • EntertainmentprogrammaBeschikbaar (1)
  • TennisBeschikbaar (1)
  • Verwarmde zwembadenBeschikbaar (1)
  • DartsBeschikbaar (1)
  • Zonnestudio en/of solariumBeschikbaar (1)
  • Biljart en/of snookerBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (2)
  • AerobicsBeschikbaar (1)
  • Aqua-aerobicsBeschikbaar (1)