Playa de las Américas

Vakantie Playa de las Américas

Op vakantie naar het zonnige Spanje? In de populairste en levendigste badplaats van Tenerife is het heerlijk verblijven. Loop bijvoorbeeld met je voeten in het zand of struin over de kilometerslange boulevard. De hele dag door geniet je van de lekkerste temperaturen op het meest zuidelijke puntje van het eiland. Of duik het bruisende uitgaansleven in en waan je een weg tussen de vele bars. De volgende dag ontspan je op een ligbedje op het heerlijke zandstrand of bekijk je samen met veel andere toeristen de gezellige winkeltjes aan de boulevard.

Playa de las Américas is ontworpen voor toeristen, waardoor je hier veel hotels, restaurants, winkels en bars vindt, maar weinig historie. Reviewer Yvonne schrijft: ‘Wij hebben hier echt genoten! Heerlijke boulevard. Alles netjes en schoon. Al die palmbomen, prachtig. Mooi aangelegd allemaal. Zwarte stranden maar ook aangelegde witte standen. Woeste zee echt prachtig om te zien. Heerlijk om alle surfers bezig te zien. Ook baaitjes met rustig water wat fijn is voor mensen met kinderen. Heel erg veel winkels en ook nog eens mooie winkels.’ Ben je nog op zoek naar de leukste uitjes en bezienswaardigheden tijdens je vakantie in Playa de las Américas? Lees dan mee en ontdek de leukste to do’s.

Bezienswaardigheden en to do's in Playa de las Américas

Zon, zee en strand kunnen niet ontbreken tijdens je vakantie in Playa de las Américas. De stranden van Playa de las Américas behoren tot de mooiste zandstranden van Tenerife. Altijd al willen leren surfen? Breng dan zeker een bezoekje aan een surfschool op het strand en maak je dromen waar.

Graag actief bezig tijdens je vakantie in Playa de las Américas? Dan zit je hier met verschillende golfbanen helemaal goed. Sla bijvoorbeeld een balletje bij Golf Las Américas of neem golfles.

Ook een aanrader is om een boottocht te boeken. Spot de walvissen en dolfijnen van Tenerife of duik voor een verfrissende duik van de boot af. Volgens reviewer Ilsa is een uitje met de piratenboot erg geschikt als je op vakantie bent met kids: ‘Was erg leuk en goed verzorgd. Personeel is heel erg leuk voor kinderen, en eten en drinken was prima. En iedereen kan met een trapeze de zee in springen. Aanrader!’ Of kies voor een boottocht vanuit de nabijgelegen badplaats Los Cristianos. Tijdens deze boottocht ontdek je alle omliggende eilanden zoals La Gomera, La Palma en El Hierro.

Zie jij jezelf al liggen met een verkoelend drankje op het strand of peddelend op het surfboard? Bekijk hier alle bestemmingen in Playa de las Américas en kies je vakantie.

Bekijk alle accommodaties

Andere bestemmingen in Tenerife

Bekijk alle plaatsen

Lijstweergave

We hebben een aantal aanbieders voor Playa de las Américas voor je op een rij gezet:

Kras
Kras