Parque Nacional del Teide

8.9Fantastisch

18.2km van centrum

• 10Linsey03-08-2019

Adembenemend mooi!

In het voorjaar staat de natuur in Tenerife prachtig in bloei, als je vanuit het zuiden de kust verlaat, richting Orotava rijdt je bijna vanzelf het nationale park in. Je waant je bijna op een "maanlandschap" door het lava gesteente waar je doorheenrijdt. De wegen zijn zeer goed onderhouden en er zijn genoeg plekken waar je kunt stoppen om de meest prachtige foto's te maken. Eenmaal bijna boven kun je natuurlijk met de kabelbaan naar boven, maar met de auto langs de prachtige bloeiende bloemenvelden rijden is zeker geen straf! Ik heb geluk gehad en zat net boven het wolkendek waardoor ik het gevoel had dat ik echt "on top of the world" stond, met een uitzicht over de Pico! Niet voor niks staat hier ook de sterrenwacht (witte bollen gebouwen). Vanuit hier is het de moeite waard om via het noorden terug naar beneden af te dalen door de geweldig groene pijnboombossen. Tenerife dan ook een microklimaat genoemd!

Alleen gereisd in mei 2017

• 9Brtt08-11-2018

Onvergetelijk uitzicht!

Must see national park! Het is zeker de moeite waard om een tripje na dit park te maken en dan natuurlijk ook met de kabelbaan naar de top van de teide te gaan voor een onvergetelijk uitzicht. Neem wel je dikke trui mee voor daarboven.

Gereisd met partner in maart 2016

• 10Alida20-08-2018

Super fantastisch

Eigenlijk was het super we zijn er met de auto heen geweest super mooi wat kan lava veel verwoesten. De hele omgeving neemt je de adem weg zo mooi en indrukwekkend. Teide by night toer ook aan te raden. En we zijn er met een quad safari heen geweest dan kom je over wegen heen waar je anders met bus of auto niet komt. Ook 1 woord voor geweldig

Gereisd met partner in april 2018

• 9Sonja08-10-2015

Pas op voor zakkenrollers!

Prachtig park, zeker een aanrader maar pas op hier zijn zakkenrollers actief! Het is ons overkomen terwijl de bestuurder in de auto zat en wij buiten de auto foto's maakten. Ze leiden je af en pikken je portomonee uit de auto. Pas hier heel erg voor op want dit is op de Teide iets wat heel veel voorkomt aldus reisleiding en politie. Je denkt dat jou dat niet overkomt..... Dat dachten wij ook altijd! Pas op uw eigendommen en geniet verder van dit prachtige park!

Gereisd in oktober 2015

• 8Heel goed vakantieverblijf!16-08-2015

Prachtig landschap.

Geweldig natuurgebied en mooi om het vulkaanlandschap in levende lijve te zien. Of het nu helder, zonnig weer is of toch bewolkt enorm gebied om met auto te bezoeken of wandelingen te doen.

augustus 2015

• 8Deniise08-08-2015

Hier moet je geweest zijn!! Indrukwekkend

Wauw die reis op zich is al zeer indrukwekkend om te zien. Zou wel op eigen vervoer heen gaan. Allemaal rotsen en lavastromen te zien.

Gereisd met partner in juli 2015

• 10Erwin27-07-2015

Schitterende natuur

Met gehuurde auto een schitterende rit gemaakt de bergen in hoe hoger we kwamen hoe mooier het werd, veel haarspeld bochten, kleine authentieke dorpjes, mooie natuur. Werkelijk een hele ervaring

juli 2015

• 8Peter Brands'25-12-2014

Leuk

Lift veel te duur in verhouding.

Gereisd met partner in december 2014

• 9meneer Francke02-12-2014

El Teide

Waanzinnig park met koud maar zonnig weer. Door sneeuw op de top was kabelbaan buiten bedrijf, maar de uitzichten waren prachtig.

Gereisd met partner in november 2014

• 10annie-benthem02-09-2014

indrukwekkend

heel mooi indrukwekkend met een busje met gids is een aanrader je krijgt dan veel informatie over wel en wee van de orkaan

Gereisd in augustus 2014

10 van de 201 reviews gezien