Costa Adeje

Vakantie Costa Adeje

Op vakantie naar een badplaats op het altijd zonnige Tenerife? Met een vakantie in Costa Adeje zit je goed voor een typische zon, zee en strandvakantie. Deze plek is perfect wanneer je houdt van een gezellige omgeving, maar een massale badplaats liever overslaat. Toch is de boulevard van Costa Adeje levendig. Rosanne Sistermans schrijft: ‘De restaurants aan de boulevard bieden genoeg keuze om lekker te eten.’ Ben je fan van tapas? Restaurants waar ze deze kleine hapjes serveren zijn er genoeg te vinden. Strijk neer en maak kennis met de specialiteiten van het eiland. Onder het genot van een glaasje Sangria natuurlijk.

Bezienswaardigheden en to do’s in Costa Adeje

Zon, zee en strand staan dus centraal tijdens een vakantie in Costa Adeje. Welk strand je dan absoluut niet mag overslaan? Dat is Del Duque. Dit strand ligt in Costa Adeje en is volgens velen een van de mooiste stranden van Tenerife. Vanaf het zandstrand wandel je bovendien zo de gezellige boulevard op.

Ben je fan van glijbanen en zwembaden? Dan mag een dag Siam Park niet ontbreken tijdens jouw vakantie in Costa Adeje. Vakantiegangers die dit waterpark bezochten zijn dan ook erg enthousiast. Het park is super schoon en de decoratie is prachtig. Jong en oud kunnen zich hier vermaken volgens jullie. Hou er rekening mee dat het in het hoogseizoen in de middag druk is in Siam Park. Verschillende reviewers raden daarom aan al in de ochtend naar het park te gaan, dan staan er nog geen rijen bij de glijbanen. Wil je ook in de middag nog van de glijbanen roetsjen? Geesje deelt een tip: ‘Wij hadden een fastpass en dat is echt een aanrader. We hebben heel wat glijbanen een aantal keer kunnen doen en rijen kunnen inhalen.’

Ook winkelliefhebbers zitten goed tijdens een vakantie in Costa Adeje. Twee keer per week vindt er een markt plaats in de wijk Torviscas. Een leuke outfit shoppen? Siam Mall is the place to be. Wilma ging erheen: ‘In het shoppingcenter zitten onder andere een supermarkt, H&M, Zara, Mango, Bershka, Pull&Bear en enkele schoenen- en sieraden winkels. Op de bovenste verdieping vind je daarnaast diverse restaurants.’

Tijdens je vakantie in Costa Adeje ook wat zien van de natuur? Naast de kust is ook het bergachtige binnenland mooi. Een wandeling over de bergpaadjes is een aanrader. Of plan een boottocht, dan heb je kans om onderweg dolfijnen en walvissen te spotten.

Zie jij die vakantie Costa Adeje wel zitten? Let’s go!

Bekijk alle accommodaties

vakanties Costa Adeje

We hebben een aantal aanbieders voor Costa Adeje voor je op een rij gezet:

Corendon

Reviews over Costa Adeje

het is zo zo

Martin
    3-10-2019

Het is er heuvelachtig, altijd vals plat. Verder is het er druk, heel druk. Het wemelt van de autootjes en de toeristen die daar dan weer uit komen...... Die auto's overal staan geparkeerd. Vertier is er genoeg; barretjes, eettentjes, restaurants. Een heel groot aanbod en zeer betaalbaar. Er is verder niet echt iets toeristisch aan te bevelen in de directe omgeving . Natuurlijk de Teide. Het ziet er allemaal wel netjes uit. Op een paar plaatsen zitten altijd zwervers en die drinken en pissen waar ze staan. Dat stinkt dus. Geen idee waarom zoiets wordt getolereerd.

Gereisd Met partner in september 2019

Mooi, ideaal voor gezinnen met kinderen

Nicole
    12-8-2019

Siampark ligt in Costa adeje. Een must met kinderen die van spectaculaire glijbanen houden. Een fastpass in de middag is een aanrader. Catamarantocht van Freebird is leuk. Laten garanderen dat je nogmaals mag als je geen dolfijnen/walvissen ziet. El Teide NP was erg mooi om doorheen te rijden. Gondels vaak gesloten, dus kaartjes daar pas kopen. Loropark is een zeer mooie dierentuin. Costa Adeje is rustig gelegen, mooi strandje met mooie zonsondergang. Ideaal voor gezinnen met kinderen. Je loopt langs de boulevard makkelijk naar Playa de las Americas voor meer drukte of het uitgaansleven op te zoeken.

Gereisd Met jonge kinderen in Thu Aug 01 2019 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

fantastisch

Geert sijbring
    21-7-2019

fantastisch hotel , schoon en erg vriendelijk personeel. eten zeer goed, en wat het belangrijkste was Het streng glutenvrij dieet van mijn vrouw was geen probleem. in de 15 jaar die wij all in reizen is dit het eerste hotel die er echt iets mee heeft gedaan . Bijna alles was glutenvrij te krijgen. Geweldig ik raad mensen die echt op medische basis gluten vrij zijn , naar dit hotel te gaan.

Gereisd Met partner in juli 2019

Leuk, maar Costa Teguise in Lanzarote is beter

Familie de Ruijter
    27-6-2019

Costa Adeje is een badplaats met meerdere grote zandstranden. Er is een lange boulevard met heel veel restaurants en barretjes. Er zijn verschillende 'verdiepingen' vanaf de straat naar beneden richting strand. Veel restaurants proberen je binnen te halen tot aan vervelends toe. Bij het kleinere strand / haven kochten wij een zwemband (opgeblazen). Die was 20 euro! Dus advies: vraag wat het kost voordat je besluit te kopen. Winkeltjes daar zijn niet goedkoop voor eten en drinken. Er is een grote Spar in de hoofdstraat. Er lopen veel handelaars. Sfeer is oké en het ziet er netjes uit op straat. Leuke vakantie gehad. We gingen met een taxi naar Siam waterpark. Kostte 8 euro. Dat is voor daar veel, maar heen is het een hele rit met de auto om daar te komen ivm de ligging. Siam ligt heel dichtbij Costa Adeje.

Gereisd Met oudere kinderen in april 2018

Heerlijke omgeving

Marion
    13-5-2019

Ben je slecht ter been. Wordt het een uitdaging. Wandelboulevard is mooi maar kronkelig en loopt omhoog en weer omlaag. Wij genieten er altijd, lekker weer en lekker eten. Wij komen er graag en gaan zeker terug, voelt als thuis komen.

Gereisd Met partner in mei 2019
Costa Adeje scoort een 7,9 uit 10, op basis van 1486 reviews