Costa Adeje

Vakantie Costa Adeje

Op vakantie naar een badplaats op het altijd zonnige Tenerife? Met een vakantie in Costa Adeje zit je goed voor een typische zon, zee en strandvakantie. Deze plek is perfect wanneer je houdt van een gezellige omgeving, maar een massale badplaats liever overslaat. Toch is de boulevard van Costa Adeje levendig. Rosanne Sistermans schrijft: ‘De restaurants aan de boulevard bieden genoeg keuze om lekker te eten.’ Ben je fan van tapas? Restaurants waar ze deze kleine hapjes serveren zijn er genoeg te vinden. Strijk neer en maak kennis met de specialiteiten van het eiland. Onder het genot van een glaasje Sangria natuurlijk.

Bezienswaardigheden en to do’s in Costa Adeje

Zon, zee en strand staan dus centraal tijdens een vakantie in Costa Adeje. Welk strand je dan absoluut niet mag overslaan? Dat is Del Duque. Dit strand ligt in Costa Adeje en is volgens velen een van de mooiste stranden van Tenerife. Vanaf het zandstrand wandel je bovendien zo de gezellige boulevard op.

Ben je fan van glijbanen en zwembaden? Dan mag een dag Siam Park niet ontbreken tijdens jouw vakantie in Costa Adeje. Vakantiegangers die dit waterpark bezochten zijn dan ook erg enthousiast. Het park is super schoon en de decoratie is prachtig. Jong en oud kunnen zich hier vermaken volgens jullie. Hou er rekening mee dat het in het hoogseizoen in de middag druk is in Siam Park. Verschillende reviewers raden daarom aan al in de ochtend naar het park te gaan, dan staan er nog geen rijen bij de glijbanen. Wil je ook in de middag nog van de glijbanen roetsjen? Geesje deelt een tip: ‘Wij hadden een fastpass en dat is echt een aanrader. We hebben heel wat glijbanen een aantal keer kunnen doen en rijen kunnen inhalen.’

Ook winkelliefhebbers zitten goed tijdens een vakantie in Costa Adeje. Twee keer per week vindt er een markt plaats in de wijk Torviscas. Een leuke outfit shoppen? Siam Mall is the place to be. Wilma ging erheen: ‘In het shoppingcenter zitten onder andere een supermarkt, H&M, Zara, Mango, Bershka, Pull&Bear en enkele schoenen- en sieraden winkels. Op de bovenste verdieping vind je daarnaast diverse restaurants.’

Tijdens je vakantie in Costa Adeje ook wat zien van de natuur? Naast de kust is ook het bergachtige binnenland mooi. Een wandeling over de bergpaadjes is een aanrader. Of plan een boottocht, dan heb je kans om onderweg dolfijnen en walvissen te spotten.

Zie jij die vakantie Costa Adeje wel zitten? Let’s go!

Bekijk alle accommodaties

Lijstweergave

We hebben een aantal aanbieders voor Costa Adeje voor je op een rij gezet:

Corendon
Corendon