Reviews over Lekeitio

Mooie (iets te dure) camping

Peter Groenhuijzen,
    8-8-2018

Fijne camping met mooi zwembad en goede voorzieningen. Vaste caravans zijn gescheiden van de (te kleine) kampeerplaatsen. Daardoor een echt campinggevoel. Wel aan de dure kant (47 euro voor tent, 3 personen en electriciteit). Wifi is er bij de receptie maar bandbreedte is beperkt.

Prettige en nette camping aan de kust

Henk,
    18-8-2016

Camping Endai is een rustieke camping met kampeerplaatsen op terrassen. Wij hadden een mooi uitzicht op zee. Bezoekers waren er uit verschillende EU landen en van alle leeftijden. Het sanitair is gedateerd maar technisch in orde en keurig onderhouden. We zijn vriendelijk ontvangen en wegwijs gemaakt. Sommige medewerkers spreken goed Engels anderen minder. Bij de receptie is gratis Wifi en koffie en wat etenswaar (brood) te verkrijgen. Lekeitio ligt op ongeveer drie km afstand en het ruimere strand van Ondarroa ongeveer 10 km. Bij beiden is ruim parkeergelegenheid even voorbij het dorp (Ondarroa bij strand Saturranan). In de weekeinden komen ook de lokale mensen naar het dorp en strand en hangt er een gezellige sfeer maar dan is parkeren moeilijker. Er zijn mooie wandelingen in de nabije omgeving. In Lekeithio troffen een behulpzame informatie balie voor toerisme. De camping kan niet worden gereserveerd en de camping was druk bezocht. Vaak al om 14.00uur 's middags vol.

Waanzinnig mooi uitzicht

Christine,
    15-8-2016

Wij stonden hier ruim een week met drie tenten, drie volwassenen en drie tieners. De camping is redelijk schoon en het uitzicht vanaf diverse punten is waanzinnig mooi! De weg naar de camping toe is erg steil. Voor auto's met caravan volgens mij echt een tour de force, maar ik stonden er toch genoeg dus het moet te doen zijn. Als uitvalsbasis voor een bezoek aan San Sebastian en Bilbao goed te doen. Lopend naar het strand in Lekeitio is te doen maar het is veiliger (je loopt langs een weg) en beter te doen om even met de auto te gaan. Hoewel je ook dan een flink eind van het strand moet parkeren.

Wat wel vreemd was, was dat er de laatste twee dagen een groep Spanjaarden kwam die veel harde en helaas slechte muziek draaiden. Ze hadden zelfs een draaitafel bij zich!! Daar werd vanuit de camping niets van gezegd, want ik nogal wonderlijk vond.

Mooi Uitzicht

camping_4,
    3-8-2012

De camping ligt bovenop een heuvel (stijle weg), met uitzicht op de Golf van Biskaje en Lekeitio. Prima restaurant, prettige bediening. Neem wel je woordenboekje mee voor de vertaling van de menukaart. Wij hadden een 5/6 persoons huisje (4 past net) in een rijtje, apart van staplaatsen van de camping. Schoon, dicht op elkaar, ruim uitzicht. De camping was half gevuld. Zwembad zag er nog redelijk nieuw uit, weinig ligstoelen, wel tafels/stoelen bij barretje.

mooi maar duur

Filip Cordenier,
    1-9-2011

wij waren een tweetal maal in dat hotel. Het is een verbouwde schuur van een kasteel, met behoud van alle typische oude stenen en balken. De kamers waren in oud Baskische stijl ingericht, mooi en ruim. Het terras wordtin het weekend bezocht door de lokale bevolking, wat toch veel zegt over de kwaliteit. Eén nadeel: het was nogal prijzig. Het hotel ligt aan de rand van het dorp, met prachtige kleine steegjes en typische vissershaven. Mooi strand met veel kleine caféétjes waar je een 'zurito' wijn of bier kan drinken (kleine hoeveelheid zodat je van bar naar bar kan gaan.

Lekeitio scoort een 7,9 uit 10, op basis van 5 reviews