Guggenheim Bilbao

7.4Goed

• 9Marian25-11-2018

Museum,sfeer en omgeving zijn onvergetelijk!

Bezoek het Guggenheim museum!

Gereisd met partner in juli 2017

• 9Antonetta Lauwerijssen06-09-2018

Bilbao: winkelstad - museumstad - lekker eten stad

Openbaar vervoer is fantastisch geregeld. Het hotel was prima! Heel veel mooie winkelstraten. Goede en leuke musea. Heerlijke eettentjes. Interessante smalle straatjes en mooie pleintjes. Guggenheim museum is overweldigend! De ijssalon tegenover het museum is helemaal te gek. Serveren ook lekkere koffies. Houd er wel rekening mee dat het heuvelachtig is en je dus goed ter been bent. Mensen komen een beetje nors over.

Gereisd met vrienden in november 2017

• 7Hein25-05-2018

Het gebouw is een knap “ beeldhouwwerk”

Het is een prachtig gebouw. Een kunstwerk van hoge kwaliteit. Het is volgens mijn mening beter om in dit gebouw geen kunst te tonen. De getoonde kunst valt in het niet met het interieur. De collectie is geen aanrader. Er zijn beter musea in de wereld.

Gereisd met partner in mei 2018

• 4Olga31-07-2017

Ik had er meer van verwacht...

Het gebouw is binnen en buiten zeker de moeite waard. We hadden van het guggenheim veel meer verwacht van de collectie. Als je kinderen hebt, ga er dan zeker niet naartoe, voor die doelgroep is er zeker niets aan. Er lopen bewakers rond die continu alles checken: niets aanraken en vooral geen foto's maken! Dit komt de sfeer niet ten goede. De uitleg bij de kunstwerken vonden wij minimaal en saai gebracht. Er wordt geen moeite gedaan door het museum om er een leuke dag van te maken waarbij iedereen zou kunnen genieten van moderne kunst. Het stadje Bilbao was compleet gesloten op een paar dure winkeltjes na. Ik heb me laten leiden door de grote naam van het Guggenheim, maar ik zou niemand een bezoek aan het museum of aan de stad aanraden.

Gereisd met partner in januari 2017

• 9hoppieh14-02-2016

Prachtig gebouw.

Moderne kunst waar je van moet houden Het gebouw is een eldorado voor fotografen

Gereisd met partner in oktober 2015

• 3Stefan Schulingkamp25-10-2015

Teleurstellende ervaring

Hoewel het gebouw van het Guggenheim museum erg mooi is om te zien viel de expositie enorm tegen.

Op de begane grond stonden metalen platen waar je tussendoor en om heen mocht lopen. De tweede etage was gesloten. Op de derde verdieping hingen veel tekeningen van kinderen en als ik het goed heb 3 schilderijen.

Al met al ben ik 20 euro lichter.. en stond na 25 minuten alweer buiten.

Gereisd met partner in oktober 2015

• 8Hans28-03-2015

Van binnen net zo bijzonder als van buiten

Ook als je niet van moderne kunst houdt, is het museum een aanrader. De bijzondere architectuur zet zich binnenin voort. Wel heel druk, zowel binnen als buiten.

augustus 2014

• 10Eunice12-03-2015

Top!!

Een geweldig museum, van binnen en van buiten! Toen wij er waren, kunst van Niki de St. Phalle. Prachtig. En the Puppy van Jeff Koons voor het gebouw, overdekt met bloemen, super! Er vliegen zwaluwtjes in en uit. Geweldig.

Gereisd met vrienden in maart 2015

• 9Peter12-10-2014

Guggenheim "Must See"!!!

geen woorden genoeg. Zowel binnen als buiten architectonisch geweldig. Wel veel hoogteverschil rondom gebouw.

Gereisd met partner in september 2014

• 9Miriam Hoogers13-08-2014

Guggenheim zeker een bezoek waard

Het Guggenheim is zeker een bezoek waard. Er is een zeer mooie bijzondere tentoonstelling met muziek ' the visitors' die je echt niet mag missen. Vergeet ook niet 's avonds een keer naar het Guggenheim te lopen de omgeving is dan prachtig verlicht. Jammer is dat je binnen het Guggenheim geen foto's mag maken.

Gereisd met partner in juli 2014

10 van de 34 reviews gezien