header
Mallorca

Mooi Mallorca

Het water is azuurblauw, de stranden zijn wit en de natuur is prachtig: Mallorca is een ideale vakantiebestemming als je even helemaal wilt ontspannen. Op Mallorca kun je alle kanten op: levendige drukte vind je in kustplaatsen als Cala d’Or en gezellig slenteren kun je door prachtig Palma de Mallorca. Houd je van natuur en authentieke dorpjes? In het binnenland van Mallorca zijn volop pareltjes te ontdekken.

Inspiratie voor Mallorca

Top 5 hotels op Mallorca

De beste hotels van het eiland

De populairste plaatsen

Deze hotspots op Mallorc moet je zien!

De leukste dagjes uit

Ontdek Mallorca op verschillende manieren

Top 5 hotels op Mallorca

Alcudia Garden: goed gewaardeerd hotel op Mallorca

Aparthotel Alcudia Garden scoort op alle onderdelen goed. De kamers zijn schoon en comfortabel, het hotel is kindvriendelijk, het eten is er lekker en het leuke centrum van Alcudia is een half uurtje lopen. Natuurlijk heeft het hotel een buitenzwembad, maar er is ook een klein binnenzwembad voor frissere dagen. Voor strandliefhebbers ligt het strand op slechts tien minuten afstand.

Protur Safari Park is echt een aanrader met kinderen

Van vakantiegangers krijgt Aparthotel Protur Safari Park een 8,4, mede dankzij de kindvriendelijkheid en het goede eten. Het hotel ligt in het plaatsje Sa Coma, beschikt over drie zwembaden en heeft een groot speelpark voor kleine kinderen. Ga je helemaal voor gemak, dan kun je in dit hotel op Mallorca ook all-inclusive boeken. Zelfs de fietsen zijn dan inbegrepen!

Het levendige vakantiepark Fergus Club Europa

Eind 2015 werd Hotel Fergus Club Europa gerenoveerd, dus dit vakantiepark is helemaal op orde. Het ligt net buiten het leuke centrum van Paguera en is gebouwd op een heuvel. Het is de ideale bestemming voor het gezin, want je vindt hier niet alleen zwembaden en een miniclub, maar ook volop leuke sportactiviteiten. Het hotel ligt een kleine kilometer van het zandstrand, dat bijzonder geschikt is voor kinderen.

Goed eten bij hotel Marins Playa

Bij het kustplaatsje Calla Millor ligt Aparthotel Marins Playa. Dit hotel is ideaal voor een vakantie met kinderen, want er is de hele dag animatie aanwezig. Wil je toch even op pad, dan loop je zo naar de gezellige boulevard van Calla Millor. Het is leuk om daar te gaan eten, maar eigenlijk hoef je voor goed eten het hotel niet uit: zowel het ontbijt- als het dinerbuffet zijn van topkwaliteit.

Kindvriendelijk hotel Mallorca: Viva Mallorca & Spa

Zoek je een kindvriendelijk hotel op Mallorca? Jonge kinderen vervelen zich hier geen moment! Dit hotel heeft het allemaal: Nederlandstalige animatie, een mini-disco, een enorm zwembad met glijbanen en het strand is vlakbij. Voor de ouders is er ook genoeg te beleven, want het eten is goed, de sfeer is relaxed en het hotel heeft zelfs een spa als je even bij wilt komen.

De populairste plaatsen van Mallorca

Dagje uit naar Palma de Mallorca

Hoe fijn je hotel ook is, zorg dat je in elk geval één keer op pad gaat om Palma de Mallorca te ontdekken. Deze prachtige stad dateert uit de dertiende eeuw en barst dan ook van de historie. De gotische kathedraal La Seu, middeleeuwse straten en gezellige pleintjes bieden genoeg om je dagen bezig te houden, net als de vele restaurants, galerieën en boetiekjes.

De witte stranden van Cala d'Or

De stranden zijn hier breed en wit, de zee is er helderblauw en de idyllische baaien worden omringd door groene heuvels. Cala d'Or aan de oostkust is niet voor niets één van de bekendste kustplaatsen van Mallorca. Ben je klaar met zonnen aan het strand, wandel dan het autovrije centrum van Cala d’Or in, met volop gezellige terrasjes en goede restaurants.

Ideale vakantiesfeer in Cala Millor

Cala Millor is ook een populaire badplaats op Mallorca en krijgt van vakantiegangers maar liefst een 8,2. Cala Millor heeft alle ingrediënten voor een heerlijke strandvakantie: kilometers lange zandstranden, een heldere zee, een gezellige boulevard en een winkelstraat vol leuke boetiekjes. Cala Millor is bovendien een fijne uitvalsbasis om de rest van Mallorca te ontdekken.

Gezellig uitgaan in El Arenal

Ooit was El Arenal een afgelegen vissersplaatsje, maar het grote strand met fijn wit zand bracht daar verandering in. Het strand is ontdekt door toeristen en inmiddels is El Arenal dan ook één van de meest bezochte kustplaatsen van Mallorca. Dit is een ideale bestemming als je met jongeren vakantie op Mallorca viert, want El Arenal heeft volop gezellige bars en clubs.

Strandvakantie in Santa Ponsa

Naar de mooie badplaats Santa Ponsa ga je voor het strand: het is lang en wit en de zee heeft hier alle kleuren blauw. Santa Ponsa heeft ook een haven, Port Adriano, waar de meest luxe jachten aanleggen. Het is voor een deel tegen de groene heuvels opgebouwd . Ga je wandelen, beloon jezelf na afloop dan met een lekker diner bij één van de goede restaurants in het centrum.

De leukste dagjes uit!

Verken het schiereiland Formentor

Wil je de mooiste landschappen van Mallorca verkennen, rijd dan naar het schiereiland Formentor. Cap de Formentor is een spectaculaire steile klif, die recht oprijst uit de azuurblauwe zee. De rit naar dit punt is misschien nog wel indrukwekkender dan het uitzicht zelf: vanuit Port de Pollença rijd je twintig kilometer over de smalle bergweg PM-221, bestaande uit talloze haarspeldbochten. Indrukwekkend!

Ga het avontuur aan op Mallorca

Wie zin heeft in een avontuurlijke activiteit kan op Mallorca zijn hart ophalen. Je kunt hier onder andere rotsklimmen en canyoning, waarbij je abseilt en klimt langs kloven en watervallen. Eén van de mooiste plekken om de uitdaging aan te gaan is het gebergte Serra de Tramuntana. Dit gebied staat op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. Zeker zien!

Dagje uit op Mallorca: leer Spaans koken

In de wijk Santa Catalina in Palma de Mallorca kun je een Spaanse kookworkshop doen. Je bezoekt eerst de authentieke markt in de wijk en krijgt daar een rondleiding van een gids. Vervolgens ga je samen met de kok aan de slag om traditionele Spaanse gerechten te bereiden, waaronder natuurlijk paella en bijzondere tapas. Leuk voor thuis!

Ontdek Parc Natural de Mondragó

In het zuiden van Mallorca ligt het indrukwekkende Parc Natural de Mondragó. Hier vind je prachtige witte stranden, azuurblauw water en enorme kliffen. Je kunt verschillende wandelingen langs de kustlijn maken en stoppen bij de mooiste stranden, zoals dat van Mondrago en S'Aramador.

De mooiste dorpjes van Mallorca

Deia is een plaatje. De honingkleurige huisjes van dit dorp liggen op een heuvel, midden tussen de groene bergen van de Serra de Tramuntana. Deia is een dorp om eindeloos doorheen te wandelen en daarna heerlijk te eten. Nog geen genoeg van pittoreske dorpjes? Wandel dan van Soller naar Fornalutx, door de heuvels en langs olijfgaarden.

• 1.084

Sorteren

1.529

vakantie Mallorca

Reviews over accommodaties in Mallorca

Perfect hotel voor gezinnen met kinderen

Yvonne
    11-10-2018

Goed hotel!

Nette kamers, worden elke dag schoongemaakt en schone handdoeken.

Ontzettend vriendelijke personeel, prima eten en de hele dag door drinken te krijgen.

Wij waren met een kindje van 1,5 jaar en dan is een kamer op de begane grond wel een aanrader (geen lift aanwezig).

Mooie, grote zwembaden maar wel erg koud water (zout water). Voldoende bedjes dus niet om 7 uur s' ochtends handdoekje leggen :)

Let wel op de ligging van de kamer; dichtbij het restaurant / podium is tot 23:00 in de avond 'lawaai' vanwege de animatie.

Leuk animatie team en genoeg te doen voor kinderen. Voornamelijk geschikt voor gezinnen met kinderen.

Dichtbij een klein centrum (Cala Egos) met winkeltjes en restaurantjes en ongeveer 20 minuten lopen naar het centrum van Cala D'or. Met de taxi 5 minuten en 5 euro of met het treintje.

Wij hebben een top vakantie gehad!

Prima keuze met 3 sterren kwaliteit en prijs!

Katy, Ilse, Ann & Nelly
    10-10-2018

Groot complex met verschillende gebouwen, op 10min wandelen van de gezellige strandboulevard, op 15 min van de luchthaven. Het eten in het hoofdgebouw is zeer goed en gevarieerd. Zeker voor een 3 sterren hotel! Jammer dat heel veel gasten dit vinden met wachtrijen als gevolg, vooral 's ochtend en tijdens het dinner. Het keuken/zaal personeel probeert zo snel mogelijk tafels af te ruimen en borden te wegnemen wat het nodige lawaai oplevert en de eetruimte minder restaurant maakt maar eerder schoolkantine...

De kamers zijn basic, beetje verouderd maar schoon! De badkamer is vrij ruim maar verouderd maar met prima badhanddoeken en ruimschoots warm water. Ook wat de zwembaden betreft mag je zeggen prima qua prijs/kwaliteit.

Heel jammer wel dat de buitenbar vanaf 1/10 dicht gaat zodat iedereen de bar binnen moet gebruiken... lange wachtrijen!

Al bij al krijg je echt wel waarvoor je betaald hebt!

prima als je Engelsen niet erg vind.

Ineke Lemmens
    30-9-2018

We zijn vannacht teruggekomen van een weekje hier. We vonden het opzich prima, wel veel Engelsen die nogal luidruchtig waren. Daar hebben we ons soms wel aan gestoord. Het appartement was prima (zeezicht), wel beetje jammer dat we boven de losplaats of zoiets zaten en er vanaf 7 uur 's ochtends al flink veel bedrijvigheid (lees herrie) was en we daardoor iedere ochtend vroeg wakker waren. Na 3 nachten waren we 't nogal zat en zijn we in de woonkamer gaan slapen (waar ook 2 bedden stonden) toen ging het stukken beter. Dus boek je een kamer met zee-zicht vraag dan om een kamer zo hoog mogelijk dan heb je er denk ik geen last van. Het zwembad was prima, beetje jammer dat je 3,50 moet betalen voor een ligbedje als je er 's ochtends al wilt liggen (vanaf 15.00 is 't gratis) Zo komen er toch allemaal nog kosten bij waar je eigenlijk niet op zit te wachten. Restaurant is prima, niet heel duur.