El Arenal

Het Spaanse gevoel in El Arenal

El Arenal is een ideale plek om onbezorgd te genieten van een echte zon, zee en strandvakantie. Op slechts twintig minuten rijden van het bruisende Palma de Mallorca duik je in het azuurblauwe water, struin je over de promenade en verken je wandelend de gevarieerde omgeving. Loungen op het strand of parasailen en waterskiën: je zult je niet vervelen!

Inspiratie voor El Arenal

3 populaire accommodaties

Dichtbij de actie van de stad

Romantisch overnachten

Doe je bij deze sfeervolle hotels

Ontdek El Arenal

Stappen, strandplezier en meer

3 populaire accommodaties

Appartement Don Juan

Het kleinschalige appartementencomplex Don Juan is centraal gelegen ten opzichte van het brede zandstrand, de leuke winkels en het bruisende uitgaanscentrum. Via de boulevard staat alles in verbinding met elkaar. Op het complex zelf kom je tot rust aan het zwembad of op je eigen balkon met uitzicht op zee. Ideale uitvalsbasis.

Hotel Kilimanjaro

Tussen de kleurrijke en typisch Spaanse huisjes ligt Hotel Kilimanjaro en biedt zowel uitzicht op het gezellige centrum als de zee. Voor kinderen is er met de toegankelijke baden, speelhoekjes en het animatieteam genoeg te beleven. Tip: huur via de receptie een fiets en verken El Arenal op typisch Nederlandse manier. Aanrader!

Hotel Reina del Mar

Dit groots opgezette complex is in de zomermaanden met name populair bij jongeren maar biedt eigenlijk voor ieder wat wils! Binnen een paar minuten lopen voel je het zand tussen je tenen of sta je middenin de gezelligheid van het levendige centrum. Geen zin om op zoek te gaan naar een restaurant? Hier kun je voor iedere maaltijd terecht.

Sfeervolle hotels

Hotel Torre Azul & Spa

Dit adult-only hotel is rustig gelegen en ideaal voor vrienden of stellen die van een rustige zonvakantie willen genieten. De faciliteiten zijn er ook naar: breng een bezoek aan de fijne spa of ga uitgebreid dineren bij het slow cooking restaurant. Je komt vanzelf in het heerlijk relaxte Spaanse tempo! In de avonden wordt er vaak livemuziek gespeeld.

Hotel Don Pepe

Het is wel heel comfortabel wakker worden in deze ruime en moderne kamers. In de ochtend doe je je tegoed aan het ontbijtbuffet waarna je met een kop koffie geniet op het balkon. Het alleen voor volwassenen toegankelijk hotel is centraal gelegen ten opzichte van de leukste restaurants en levendige boulevard. Ideaal voor stelletjes!

Hotel Marina Playa de Palma

We kunnen veel over dit mooie hotel zeggen, maar het dakterras mag je zeker niet missen. Je kijkt daar uit over azuurblauwe wateren en de uitnodigende lichtjes van het centrum. Dit hotel staat verder bekend om de uitstekende faciliteiten en goede prijs/kwaliteitverhouding. Basic, maar van alle gemakken voorzien.

Ontdek El Arenal

Aquariumbezoek

Zijn de kinderen nieuwsgierig geworden naar het leven onder dat azuurblauwe water? In het Palma Aquarium is het een dagdeel heerlijk vissen kijken. Kun je Nemo of Dory vinden? Of de nieuwsgierig kijkende witpunthaai? Een leuke uitstap met het gezin of voor waterliefhebbers in het algemeen. Niet voor niets erg populair.

Duiken in El Arenal

Zin in wat actie tijdens je zonvakantie? Dan is duiken een erg leuke optie. In El Arenal zijn diverse duikscholen die je maar al te graag kennis laten maken met de fascinerende onderwaterwereld. Geen duiker? Het heldere water maakt het mogelijk om ook met een snorkel de kleurrijke vissen te zien!

Het bruisende nachtleven verkennen

El Arenal is een erg populaire jongerenbestemming en daar horen natuurlijk vele gezellige bars, restaurants en clubs bij! Wanneer de lichtjes aangaan komt het centrum pas echt tot leven. Zoek de hipste club en beleef een onvergetelijke avond. De volgende dag is het heerlijk relaxed bijkomen op een wit zandstrand. Het kan slechter…

Onontdekte parel: Cali Pi

Even geen zin in de drukte van de bekendste stranden? Op een paar minuten rijden tref je idyllische baaitjes waar je zo je handdoek kunt uitrollen! Zo is het prachtige Cali Pi strand een aanrader. De aanblik kan zo op een ansichtkaart! Ideaal voor een ontspannen stranddag op je eigen vakantietempo.

Reviews over El Arenal

Een mooie vacantie voor een mooie betaalbare prijs

Leonardo Lorenzini
    22-3-2018
    El Arenal heeft een boulevaar van 5 km lang met een mooi strand en 2 havens, je kunt mooie wandelingen maken en er zijn terrasjes en eetgelegen heden,en pubs bars voor verschillende nationaliteiten, en niet vergeten de resort is ook voor kinderen kind vriendelijk, je kunt er ook mooie fietstochten maken en excursies

Terlouw
    7-3-2018
    Mooie bestemming voor Nederlanders, in een Nederlands uitgaansgebied. Veel etensmogelijkheden en een prachtig strand. Er zijn ook erg veel winkels waar je super leuke dingen kan kopen.

Geweldig

Kirsten
    19-2-2018
    Het was echt een super leuke plek om op vakantie te gaan. Ik was met een vriendin erheen gegaan vooral om te genieten van het weer en om te feesten. Voor jongeren zou ik het echt aanraden. Voor gezinnen wat minder. De mensen en iedereen daar waren super aardig en ik voelde me er echt welkom

Geweldig

Jana verdonck
    12-1-2018
    Levendige stad. Vriendelijke mensen die je in het Nederlands of Engels proberen verder helpen. Het is wel meer een jongerenstad.
El Arenal scoort een 7,7 uit 10, op basis van 632 reviews