54 tips over Aparthotel Alcudia Garden

• Stephan, 18-06-2014

Het kluisje op de kamer moet je ter plekke betalen. Dit kost 18 euro per week. Dit was niet vermeld bij onze reisorganisatie.

• 46rossi, 09-06-2014

In de tijd dat wij er waren, veel muggen. De laatste avond hoorden we dat je bij de receptie een soort stekker kunt huren. Scheen te helpen.....deze tip kwam voor ons te laat.

• Edwin, 16-05-2014

Twee keer per week de markt in port de alcudia (oude gedeelte)

• petra, 04-05-2014

Bus naar Palma 5,40 euro uit het hotel gelijk rechts dan links en aan de overkant van de weg staat een gele bushalte bij de receptie krijg je een overzicht met de tijden.

Naar Alcudia centrum uit het hotel gelijk links een rechte weg kwartier lopen, in de verte zie je de kerk al.

Iets tegen muggen meenemen.

• Nicole, 22-10-2013

Er zijn leuke uitstapjes te maken in deze mooie omgeving, cap de Formentor en het plaatsje Puerto de pollenca

• John de Jong, 11-10-2013

De eiland trip met bus, boot, tram, trein en bus is zeker een aanrader. En met 15 minuten wandelen sta je in het oude Alcudia, met zijn historische gebouwen.

• LauraHL, 24-09-2013

Huur een auto, wanneer je geen last wil hebben van de muziek een kamer huren in een van de complexen achter het hotel. Als je wel kinderen hebt en ze via de babyfoon wilt volgen adviseer ik een kamer in het hoofdgebouw.

• cees, 01-07-2013

Neem een appartement met een aparte slaapkamer en een keuken. All-inclusief is niet schokkend, vol-pension zou ook kunnen.

• a.kuiper, 02-07-2013

Ligbedden bij het zwembad zijn roofgoed...;) dus wees er vroeg bij!

• Sharon, 23-06-2013

Een tip is om eens een tripje naar Formentor te maken, deze duurt een halve dag. Formentor is de noordelijkste punt van Mallorca, maar is ontzettend mooi! Dit wordt als excursie aangeboden, net als een dagexcursie naar de markt in Sineu, en de grotten van Drach. Dat laatste is vooral ook aan te raden!

• peter, 13-06-2013

Huur een kluisje de kamers zijn niet veilig blijkt

• g van asperen, 11-06-2013

Vooral een auto huren, mooie omgeving

• NielenR, 14-09-2013

Mocht je ervoor kiezen om hier op vakantie te gaan moet je in blok 3 kamer 3033 t/m 3039 proberen te zitten dan heb je een heerlijk tuintje met zitje en ligbedden, je betaalt iets meer maar het is de moeite waard.

• Rutte, 08-05-2014

Neem een eilandtour. Mallorca heeft een prachtig bergachtig landschap met veel citroen- en sinaasappelbomen.

• Wensab, 11-07-2013

De markt in (oud) Alcudia op dinsdag en zondag, maar ook leuk om te bezoeken als er geen (toeristische) markt is, ook om een hapje te eten.

• Edwin van de Wiel, 12-06-2013

Als je van fietsen houdt dan is dit zeker een aanrader. Met de mountainbike richting Soller is bijzonder mooi! Ik zou dit overigens niet met kleine kinderen doen gezien de drukte op de weg. De markt in Alcudia op zondag en dinsdag zou ik vermijde. Heel veel tassen en onzin. Zonde van je tijd. Al is Alcudia zelf wel een mooi stadje, net als Polenca!

• Addy, 15-05-2013

De zon- en dinsdagmarkt in Alcudia. Prima met de lokale bus te doen.

• Peter v.d. Zanden, 10-05-2013

Wij hebben de submarine vaartocht gedaan. In deze boot kun je naar onder en dan door de ramen onder water kijken. Wij vonden dit tegenvallen, omdat je helaas helemaal geen vissen of andere dingen langs zag komen. De vaartocht was op zich wel leuk en 2 uur was voor onze kinderen ook lang genoeg op een bootje.

• Henny, 04-06-2014

een lift ontbreekt daarom hadden wij begane grond aangevraagd en gekregen .

• Leon, 27-05-2014

Strand van Alcudia is echt een tip! Helemaal met jonge kinderen een topstrand. Veel ligbedjes en heerlijk water

• Marjan Verdouw, 23-05-2014

Markt Alcudia op zondag en dinsdag is ook erg leuk en neem een keer de taxi naar Polenca erg mooie stad, zeer pitoresk.

• vandevoorde, 12-11-2012

Zeker het stadje Alcudia bezoeken met z'n stads muren. De romeinse overblijfselen pollentia. De markt , zeker de moeite waard ( wordt begeleid door iemand v/h hotel)

• linda, 25-10-2013

leuke markt op dinsdag en zondag in oud alcudia.

• J. Wellink, 28-09-2013

Zorg dat je een kamer in Alcudia Garden krijgt en niet Palm Garden. In 2 persoonskamers zit ook een keuken, dus je hoeft niet perse hiervoor een appartement te boeken. Hotel is wel gehorig. Kies niet voor all-inclusive want dat is het gewoonweg niet waard. Je betaalt veel te veel voor hetgeen je krijgt.

• Geke82, 16-09-2012

Huur een auto en ontdekt het eiland ook het oude treintje van Palma naar Soller is ook erg leuk!! Fietsen is ook leuk om te doen!

• Ep en Marry, 17-09-2012

Een echte aanrader is de boottocht en de dagexcursie eilandentoer.

• c.pirnaij, 24-07-2013

Zorg dat je een app. boekt met zwembadzijde. Sommige blokken liggen aan een drukke straat. Bij blok 3 kun je ook aan de straatkant liggen is nl. een minder drukke straat.

• Fred, 13-07-2013

Gasten die na 21.30 uur arriveren of voor 8.00 uur vertrekken kunnen gebruiken maken van het nachtbuffet. Dit is vrij eenvoudig, maar wel fijn als je echt hongerig bent bij aankomst of nog iets wilt eten voor de terugreis.

• Dennis Vermeulen, 15-08-2012

All inclusive is aan te raden. In die kleine appartementjes kun je niets fatsoenlijks klaarmaken vonden wij althans. Appartement boeken rond het zwembad ipv bijgebouw/palm garden 2 bedjes met parasolletje kost 9 euro per dag op het strand. Strand is mooi breed, het water warm en loopt zeer geleidelijk af, super met kids dus.

• nathalie, 06-08-2012

restaurant pippers is een aanrader. speeltoestel op het strand voor de kleintjes. kun je zelf nog heerlijk na tafelen, snorkelen via hotel is ook erg leuk.

• Familiebren, 08-08-2012

Laat je goed informeren bij het reisburo want wij hadden ook niks wat ze ons hadden vertelt geen box geen kinderstoel geen kinderbed we moesten overal voor betalen terwijl we dat al hadden gedaan ons reisburo.

Alcudia is een heel mooi stukje van mallorca we hebben ook nog een autogehuurd en zijn heel mallorca overgereden maar het was nergens zo mooi als alcudia echt een aanrader voor mensen met kinderen en ouderen.

• Joyce, 04-08-2012

Jammer dat niet alles is inbegrepen in de all-inclusive formule. Voor bepaalde snacks/popcorn en activiteiten/spellen moet apart betaald worden.

• marcel, 28-07-2012

huur een dag fietsen zodat je de omgeving beter kunt bekijken, want lopend moet je behoorlijk wat kilometers maken.

• Frank en Trinh, 19-05-2012

autohuur naast het hotel is goedkoop en je kan alle kanten op vanuit alcudia

• Nicole, 05-07-2012

Vooral geschikt met kinderen!

• Jim Reitz, 19-06-2012

Just do It! Bezoek de markt van Alcudia, erg leuk! Ook de oude binnenstad van Alcudia is een bezoek meer dan waard.

• G.wiegertjes, 29-09-2012

Oud alcudia is leuk om te bekijken, en te eten

• Johan, 24-09-2012

Huur een fiets en bezoek het natuurreservaat Albufera, echt een prachtig natuurgebied waar je helemaal tot rust komt. En een bezoek aan de oude stad Alcudia (makkelijk te lopen vanuit het appartement) is ook de moeite waard. En tot slot, neem muggenspray mee!

• fam van den broek, 07-08-2012

oude stad alcudia is heel mooi

• Raymond, 16-09-2012

alcudia stad is wel leuk, alleen vonden wij de markt op dinsdag en zondag echt niks, veel te druk en veel hetzelfde.

• Maijoan, 14-07-2014

Als je allergies bent voor muggen is deze plaats niks. Je wordt er helemaal lek gestoken. Is echt bizar hoeveel muggen er daar zijn. Als je gaat, neem iets mee voor muggen.

• J. de Fluiter, 24-05-2015

Wandelingen langs het langgerekte strand en een bezoek aan de oude vesting.

• Phineke, 19-06-2015

Het kraanwater is niet te drinken.Je kunt je flesje water laten vullen bij de poolbar of in het restaurant als je tenminste al in hebt geboekt.Een eilanden tour is aan te raden.

• Pascalle, 29-08-2017

Zorg voor voldoende mb's, de WiFi is erg slecht. Leg een handdoek voor de deur, hierdoor heb je minder last van geluiden op de gang. Dagje naar palma en de catamaran van Tui zijn een aanrader

• Wilco, 18-09-2014

Voor vroeg slapende kindjes is de animatie midden op het terrein misschien wat hard (duurt tot 22.00 of 23.00 uur). Achterin blok 3 of in blok 4 is het geluid al zachter, met als voordeel dat wij wel een kamer met zicht op de binnenkant van het resort hadden. Je zou ook in blok 3 of 4 een kamer juist aan de straatzijde kunnen boeken. Deze straten zijn veel rustiger dan die aan de andere blokken. Maar uitzicht van balkon is dan vrij saai.

• Carmelez Helene, 09-05-2015

De animatie duurt tot 22-23u. Indien jullie een rustige kamer wensen, best vermelden of geen kamer kiezen met zicht op het zwembad. Er zijn geen liften. Voor mensen die moeilijk te been zijn, best een kamer op gelijksvloer vragen.

• Marijke Beijer, 31-05-2015

Polenca is een erg mooi klein stadje, zeker de moeite waard.

• Nelly, 23-06-2015

Neem een muggenstekker en anti muggenroller mee !! Onder andere bij de Action voor een paar euro te koop.

• Mary, 25-08-2014

Zijn erg veel leuke restaurantjes in de omgeving. Himalaya heeft het beste Indiase eten (Butter chicken is een aanrader), Restaurant Moma heeft geweldige tapas en supervriendelijk personeel) en het strand is echt schitterend.

• Christian, 09-05-2015

Zelf een auto huren en het eiland rond. Formentor en Soller zijn dan aanraders.

• Kimm389, 29-09-2014

Restaurant Giardino, grenst aan het hotel en geeft 50% korting aan hotelgasten.

Neem anti-muggenspray mee!

• fam .uit dordrecht, 29-09-2014

Ga , als je het eten zat ben, eens eten bij Gilardino (hoort bij het hotel) . 50% reduktie op de gehele nota) . Prima biefstuk gegeten.

• JochJ, 13-10-2014

Polensa met de bus vanuit Alcudia (oude stad) 411 treden beklimmen naar een klein kapelletje met een geweldig uitzicht. Check in Polensa wel welke bus je pakt er gaat er een rechtstreeks (15 min) en een neemt een slingerweg langs wat andere dorpjes (+/- 45min)

• Amanda de Bresser-Vos, 18-08-2015

Neem een muggenstekker en stopcontactbeveiligers mee als je met kleine kinderen gaat.