Hostel Ballesta

Meer hostel info

11 reviews over Hostel Ballesta

• 9loesjebf18-03-2012

prima hostal

Ik ben hier 2 nachten geweest tijdens mijn citytrip naar Madrid. We werden erg vriendelijk ontvangen door een engelssprekende medewerker. De kamer was erg netjes, schoon en ruim. Ook lagen er 2 flesjes met shampoo, iets om de schoenen mee te poetsen en een kam klaar. De 2e dag werden de shampooflesjes vervangen voor nieuwe, leuke extra service vond ik dat.

Het hotel ligt vlakbij de Gran via (grote winkelstraat) en dat is ideaal. Ook ben je in een paar minuutjes bij de metrostation Gran Via of Calleo.

Voor het hotel staan de dames van plezier. Hier heb je totaal geen last van.

Gereisd met partner in maart 2012

• 9Brenda15-03-2012

Absolute aanrader!

Wil je uit de drukte, maar wel vlakbij de winkelstraat en grote pleinen zitten? Dan is Hostal Ballesta een goede keus. De kamers zijn keurig en heel schoon, badkamer heel netjes (geen föhn) en de bedden slapen heel prima! Voor het uitzicht hoef je het niet te doen, maar wat doe je nou ook meer dan slapen in het hotel als je in zo'n bruisende stad zit? Metro zit op 200meter, perfect! Kamer werd netjes schoongemaakt, handdoeken gewisseld. Personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Als we nog eens terug gaan naar Madrid, gaan we zeker weer naar Hostal Ballesta!

Gereisd met partner in maart 2012

• 8de heijnentjes13-03-2012

prima hostel dat een aantal sterren meer verdient

Wij hadden vooraf via de mail gevraagd voor 2 kamers naast elkaar en aan de achterzijde (vanwege geluidsoverlast aan de voorzijde) van het hostel. Dit werd meteen bevestigd en toegekend. Toen we aankwamen werden we zeer vriendelijk ontvangen met veel info over Madrid en folders. Niet iedere receptionist spreekt even goed Engels, maar ze proberen het wel. Het zijn basic kamers, maar alles wat nodig is voor een overnachting is er. Er wordt prima gepoetst. Iedere dag schone handdoeken en shampoo, zelfs een wegwerpkam ontbreekt niet. Het enige minpintje op de kamer was de warmte 27 graden in februari. De radiators stonden uit, maar door de buizen die in de kamer waren bleef het toch zeer warm. We zijn zeer tevreden over het hostel zeker over de prijs 2 kamers voor 3 nachten en dat voor 250 euro.

Gereisd met jonge kinderen in februari 2012

• 8B.Haneveer15-07-2011

Goed hotel

Hotel is erg schoon, de kamers voldoende ruim maar wel gehorig. Geen koelkastje, wel goede airco en flinke TV. Stevige bedden. Dicht naast Chueca (de wijk voor gays) Diverse bezienswaardigheden op loopafstand. 150m van grote winkels en 250m van Metro. Publieke dames voor de deur maar daar heb je geen last van. Maar 1 Engels sprekende man bij de receptie.

B.Haneveer

Gereisd met partner in januari 2011

• 8Bianca17-04-2011

Zeer centraal - goede prijs/kwaliteitverhouding

De hostal ligt in een zijstraat van de drukste straat van Madrid, de Gran Via. In de wijk lopen veel prostituees rond. Dit heeft ons totaal niet gestoord, moesten vaak ook lachen. De kamers zijn recent gerenoveerd. Gratis wifi op de kamer, BVN op tv, zeer krachtige douche en verwarming/airco aanwezig. Kortom, goede prijs/kwaliteitverhouding. In de buurt genoeg plekjes om te ontbijten. Veeeel winkels en de metro is te vinden op 150 m afstand. Zowel station Gran Via als Callao. Op loopafstand is het bekende plein Sol ook erg makkelijk te doen. Met de metro bereik je eveneens de luchthaven.

Gereisd met partner in maart 2011

• 7Esther Kats23-12-2009

Een uitstekend hotel voor een weekend Madrid!

Hotel Ballesta ligt zeer centraal in het centrum van Madrid (Aan een zijstraat van de Gran Via). De kamer was ruim genoeg, schoon maar wel wat gehorig.

Wij vonden de prostituees in de straat absoluut geen probleem.

In tegendeel wat men hieronder schrijft spreekt men bij de receptie prima Engels.

Naast de computers beneden kun je ook gebruik maken van het wifi-netwerk op de kamer.

Gereisd met oudere kinderen in december 2009

• 8Adjedus17-12-2008

Lekker centraal

Hostal Ballesta ligt heerlijk centraal: heel het centrum op loopafstand. Het ligt wel midden in de rosse buurt, maar wij hebben daar geen last van gehad en ons niet onveilig gevoeld. Internet gratis beschikbaar (incl. printer). Handig om de stad te verkennen. Prima service. Wij konden bijvoorbeeld onze koffers laten staan tot we 's avonds laat naar het vliegveld gingen.

Gereisd met partner in december 2008

• 8Adjedus17-12-2008

Lekker centraal

Ballesta ligt midden in de rosse buurt van Madrid. Veel last hadden wij daar niet van. Onveilig voelden wij ons ook niet. Service OK. Internet met printer beschikbaar (gratis). Wij hebben er een leuke week gehad.

Gereisd met partner in juni 2008

• 7Suzan16-11-2008

Goed hostel

Een leuk hostel midden in het centrum van Madrid. Wij hebben geen last gehad van de omgeving. De kamers zijn ruim en schoon maar wel erg gehorig. Het personeel was erg vriendelijk.

Gereisd met partner in november 2008

• 4Psycho02-10-2008

Slecht

Het enige positieve is dat het dichtbij Gran Via is. Het centrum van Madrid. Er zijn veel straatprostituees en Afrikaanse hustlers waarvoor je moet oppassen. Zelfs de politie zecht dat het een gevaarlijk plek is, maar ze doen helemaal niets. Vond het heel luidruchtig en 's nachts was er een griezelig sfeer. Alleen maar junkies en hoeren en criminelen. De lakens van de bedden waren in 3 dagen geen een keer verwisseld. Wel een schoon badkamer. Personeel is helemaal niet vriendelijk en spreken nauwelijks Engels. Bij het uitchecken vroegen we om een taxi, maar dit werd niet gedaan en we moesten maar op de Gran Via eentje eenhouden. Madrid zelf is een prachtige stad die het waard is om in een normaal accomodatie te verblijven. Ballesta, geen aanrader dus.

Gereisd met partner in september 2008

• TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Strijkijzer, TV

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Recreatieruimte
  • Overige servicesConcierge, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Krant, Ticket service

• BuitensportenFietsen