Aranjuez

Vakantie in Aranjuez

We hebben een aantal aanbieders voor Aranjuez voor je op een rij gezet:

Reviews over Aranjuez

• 6Roger18-05-2019

Koning auto stad

Mooi cultureel erfgoed en tuinen maar koning auto is overal. Parking tot aan de deur, over het paradeplein je auto showen, met je caravan dwars door het centrum... Geen enkel fietsvoorziening en stap niet met je fiets aan de hand door het stilaan verwaarloosde park tussen camping en centrum want dan krijg je er te maken met de zich vervelende bullebak parkwachter. Verplaats je in het centrum met de wagen, toeter iedere fietser van de weg rij over de tenen op het zebrapad. Je valt minder op en je kan parkeren aan de voordeur van het kasteel. Cultureel erfgoed verdient een beter respectvoller beleid. Gelukkig stilaan een uitzondering.

• 6Uitgaanslevenn
    • 3Omgeving
    • 4Sfeer in stad
    • 4Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2019

• 6Jack21-06-2016

Het viel tegen

Onze verwachting van Aranjuez was hoger dan ze waar kon maken. We hadden het idee dat een plaats waar de Koninklijke buitenverblijven waren zelf ook wel wat uitstraling zou hebben. Dat viel tegen. Wel veel winkel –en horeca aanbod maar het heeft niet echt sfeer.

• 6Cultuur
    • 6Omgeving
    • 6Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2016

• 8JW en G01-06-2015

Mooie plaats met een fraai paleis en toebehoren.

Aranjuez is een bestemming van de koninklijke familie van Spanje. Dat is terug te zien aan het fraaie paleis.

• 9Cultuur
    • 9Omgeving

Gereisd met partner in mei 2015

• 7Jan 08-10-2014

Best wel een aardige stad met mooi paleis

We hebben niet zoveel van de stad gezien maar het is denk ik wel de moeite waard om te bezoeken. Er staat wel een prachtig koninklijk paleis met mooie tuinen

• 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in september 2014

• 8Spkk03-05-2014

Tussen Madrid en Toledo

Stop gemaakt bij Koninklijk barok/rococo paleis met tuinen. 380 kamers. Weekends kan je met een luchtballon naar boven, als uitkijk, helaas waren wij daar niet in het weekend.

juli 2003

• 9S12-08-2013

Bijzonder mooi paleis en tuin

Daguitstap met de cercanias 3-trein vanuit Madrid (eindhalte aranjuez). Van het station nog een dik kilometertje stappen naar het paleis. Prachtig koninklijk paleis dat we binnen in bezochten. De moeite. Bijzonder is het rooksalon in neo-Moorse stijl. Na het paleisbezoek hadden we niet de moed om in de hitte de paleistuinen te voet de verkennen en namen we het toeristentreintje. Erg schokkerig, maar zo heb je een indruk van de reusachtige tuinen. Zo zagen we ook de stad, maar dit is ronduit lelijk en sfeerloos. Omwille van de schoonheid deden we na het treintje toch nog een stuk tuin te voet... prachtig ! Niet bezocht, maar zou wel de moeite zijn : casa de labrador in de paleistuin.

• 10Cultuur
    • 5Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2013

• 8Frans07-10-2012

Levendige plaats

Mooi paleis en prachtige tuinen/parken. Grote supermarket.

• 7Omgeving

Gereisd met partner in mei 2012

• 8Conny22-09-2012

vlakbij Madrid

Aranjuez ligt niet zover van Madrid en je vindt er mooie gebouwen, kerken en als hoogtepunt het Palacio Real. Dit koninklijke paleis moet je echt bezoeken, het is bijzonder mooi ingericht en gedecoreerd. Bijvoorbeeld de Chinese kamer en bezoek ook de tuien en het koninklijke botenhuis. Echt de moeite van een bezoek waard!

• 8Omgeving

Gereisd met partner in mei 2006

• 9Ron02-09-2012

Prachtig stadje

Als je van cultuur houdt, dan is deze plaats zeker een aanrader!

• 9Cultuur
    • 8Omgeving

Gereisd met partner in juli 2012

• 6Rouillé26-08-2012

Très moyen, un peu déçus

Un peu déçus par cette ville que l'on dit si belle : à part le palacio qui est vraiment très beau et les jardins, il n'y a pas grand chose à voir. La ville en elle même est très quelconque et sans intérêt. Quasiment pas de magasins de souvenirs ni de glacier ( d'ailleurs pas aimables du tout).

• 6Cultuur
    • 5Omgeving