Aranjuez

Reviews over Aranjuez

Koning auto stad

Roger
    18-5-2019

Mooi cultureel erfgoed en tuinen maar koning auto is overal. Parking tot aan de deur, over het paradeplein je auto showen, met je caravan dwars door het centrum... Geen enkel fietsvoorziening en stap niet met je fiets aan de hand door het stilaan verwaarloosde park tussen camping en centrum want dan krijg je er te maken met de zich vervelende bullebak parkwachter. Verplaats je in het centrum met de wagen, toeter iedere fietser van de weg rij over de tenen op het zebrapad. Je valt minder op en je kan parkeren aan de voordeur van het kasteel. Cultureel erfgoed verdient een beter respectvoller beleid. Gelukkig stilaan een uitzondering.

Het viel tegen

Jack
    21-6-2016

Onze verwachting van Aranjuez was hoger dan ze waar kon maken. We hadden het idee dat een plaats waar de Koninklijke buitenverblijven waren zelf ook wel wat uitstraling zou hebben. Dat viel tegen. Wel veel winkel –en horeca aanbod maar het heeft niet echt sfeer.

Bijzonder mooi paleis en tuin

S
    12-8-2013

Daguitstap met de cercanias 3-trein vanuit Madrid (eindhalte aranjuez). Van het station nog een dik kilometertje stappen naar het paleis. Prachtig koninklijk paleis dat we binnen in bezochten. De moeite. Bijzonder is het rooksalon in neo-Moorse stijl. Na het paleisbezoek hadden we niet de moed om in de hitte de paleistuinen te voet de verkennen en namen we het toeristentreintje. Erg schokkerig, maar zo heb je een indruk van de reusachtige tuinen. Zo zagen we ook de stad, maar dit is ronduit lelijk en sfeerloos. Omwille van de schoonheid deden we na het treintje toch nog een stuk tuin te voet... prachtig ! Niet bezocht, maar zou wel de moeite zijn : casa de labrador in de paleistuin.

Gereisd Met partner in juli 2013

vlakbij Madrid

Conny
    22-9-2012

Aranjuez ligt niet zover van Madrid en je vindt er mooie gebouwen, kerken en als hoogtepunt het Palacio Real. Dit koninklijke paleis moet je echt bezoeken, het is bijzonder mooi ingericht en gedecoreerd. Bijvoorbeeld de Chinese kamer en bezoek ook de tuien en het koninklijke botenhuis. Echt de moeite van een bezoek waard!

Gereisd Met partner in mei 2006

Buitenverblijf van de spaanse koningen

Rob
    6-11-2011

Mooie tuinen rondom de koninklijke paleizen. Het stadje ademt de grandeur van het verleden. Prachtig paleis. Het is een levendig stadje aan de Taag gelegen. Op de oevers van de rivier ligt een prachtig park. Een oase van rust.

Gereisd Met jonge kinderen in Thu Jun 01 1995 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Aranjuez scoort een 6,2 uit 10, op basis van 15 reviews