Aparthotel Sol Lanzarote

Meer aparthotelinfo

181 reviews over Aparthotel Sol Lanzarote

• 8Gea v S19-06-2016

Redelijk hotel

Op de heenreis hadden we flinke vertraging met het vliegtuig en ipv 8 uur 's avonds kwamen we half 3 's nachts aan in hotel Sol. Een nachtportier ving ons op en er stond nog een buffetje met verse broodjes voor ons klaar. Heerlijk was dat. Goede service. Het 2kamer appartement was ruim en schoon. Mooie ruime badkamer ook. We kregen iedere dag schone handdoeken als we dat wilde en iedere dag werd er schoongemaakt. Ja er werden flink wat handdoeken op de bedjes gelegd. Maar... er was een heel fanatiek badmeestertje die na een paar uur de handdoeken eraf haalde als de bedjes bezet waren. Bravo. Snackbar aan het zwembad is prima. Lekkere patatjes. Zelf tosti maken en vers fruit. Croisantjes en koekjes ook aanwezig. De drankjes waren ook goed. Het eten in de eetzaal vonden wij iets minder maar was niet erg slecht. We vonden een week dit eten echt lang genoeg. Het hotel ligt aan een strand waarlangs een kilometers lang fiets/wandelpad ligt. Met heel veel winkeltjes. Veel dezelfde "rotzooi". Wel leuk om 1 avondje langs te lopen. We hebben een heerlijke vakantie gehad in Sol maar denk niet dat we er nog naar terug gaan.

Met oudere kinderen

• 5Evelyne09-05-2016

Geen viersterrenhotel

De kamers van dit hotel zijn prima. De kamers zijn groot en worden goed schoongemaakt. Het zwembad en de tuin is mooi aangelegd en wij hadden geen probleem met het vinden van een bedje aan het zwembad. De handdoekenservice is niet wat je er van verwacht. Het is €20 borg per handdoek en als je een schone handdoek wilt dan kost dit €1 per handdoek. Wij vonden het eten in het hotel niet lekker en het was zeer eentonig. De ligging van het hotel is goed en het hotel ligt direct aan het strand. Vanaf het hotel is het gezellige centrum gemakkelijk aan te lopen. Er was weinig aan animatie. Tip voor rokers: aan het zwembad mag er niet gerookt worden. Bovendien is er maar één verwarmd zwembad.

• 7P Derks04-02-2016

mooi hotel en vriendelijke mensen

het eten was in buffet vorm erg engels ook het ontbijt

• 6Kimberly30-08-2015

Wel oke

All inclusive Eten: Teleurstellend. Eten wat rechtstreeks van het buffet kwam was koud. Menu erg Engels georiënteerd. Moet je van houden, dat deden wij niet helaas. Amper in het hotel gegeten dus (behalve het ontbijt). Ontbijt was wel lekker omdat ze naast het Engelse eten ook brood, toast en gekookte eieren hadden. Hotel: Gedateerd meubilair, maar ruime kamers. Erg gehorig! Alles was schoon op het eerste gezicht. Als je echt kritisch kijkt kom je wel schimmel en dat soort dingen tegen. Zwembad was mooi, her en der lekkere hangmatten. Helaas een groot minpunt dat iedereen vanaf 5 uur 's ochtends al klaar staat om een bedje te reserveren! Niet reserveren = geen plek. Personeel: We hebben een aantal nare dingen meegemaakt met het personeel, maar dat waren denken wij gewoon wat 'rotte appels'. Ze ruimen je eten extreem snel af (niet op de goede manier). Volle glazen werden van onze tafel gehaald als we eten gingen pakken. Ligging van het hotel is echt perfect!

• 8elly01-06-2015

prima hotel

we hadden een vooroordeel voor dit hotel vanwege de recensie's op zoover. dit was duidelijk niet nodig, we waren aangenaam verrast. Prima hotel, uitstekend personeel, eten was prima en de kamers ook. We hadden all in en dat was prima te doen. voldoende afwisseling in eten en drinken. Alleen de snacks in de middag waren eentonig maar de lunch was daar integen weer goed. De kamers zijn goed, kunnen een update gebruiken. Zoals we nu hoorden is het hotel in sept/okt gesloten i.v.m een renovatie binnen en buiten. De animatie vonden we nu minder maar in het voorseizoen is het team klein. vanaf volgende week is er weer een groter team. De kinder club is gewoon goed met hele enthousiaste meiden. een van de meiden spreek 5 talen waaronder nederlands. Al met al komt dit hotel bij ons in de boeken als prima. Wij hadden voordeel kamers geboekt, ook dat veel heel erg mee.

Met vrienden

• 8Sander16-05-2015

Heerlijke plek om van de zon te genieten

Prima appartement in goed hotel. Zeker de moeite waard om zeezicht te boeken. Inrichting iets gedateerd maar alles schoon. Wij hadden een 4 persoons kamer. Twee personen slapen dan op een slaapbank. Deze is echt niet geschikt voor volwassenen maar voor de kinderen ging het prima. Matrassen op echte bedden erg matig (dun/hard). Vriendelijk personeel. Zeer uitgebreid ontbijtbuffet. Prachtig zwembad. Ideale ligging. Je wandelt zo de autovrije boulevard op. In het hotel zit een supermarktje maar ook in de buurt veel winkeltjes. Bij het hotel kun je fietsen en auto huren maar dit is ook vlakbij te regelen. Ook excursies zijn overal te regelen. Al met al erg tevreden.

• 9marloes veth05-05-2015

Super hotel/apartement

Sol Lanzarote in Puerto Del Carmen is ons prima bevallen, vriendelijk personeel, mooi 2 kamer appartement met zeezicht, kitchenette, koelkast, goed bed, slaapkamer met tv, genoeg zenders, slaapbank voor de kids, ruime badkamer met bad, toilet en bidet. Elke dag schone handdoeken, handdoeken service bij het zwembad. Het hotel doet aan afvalscheiding, overal prullenbakken en schoonmakers. Zwembad met toezicht, regelmatig entertainment. Kidsclub met Nederlandstalige mensen!. Het eten (wij hadden half pension) was vers, lekker en afwisselend. Super aardige bediening. Helaas wel handdoeken leggers op de bedden maar dat zijn de gasten, er werden er ook regelmatig een paar verwijderd! in de tuin van het hotel hangmatten tussen de bomen, heerlijk!. Kleine speeltuin buiten, tennisbaan, pooltafel en speelruimte binnen, fitness en kidsclub. Spar om de hoek. gelegen vlak bij de landingsbaan, leuke wandeling erheen en vlak bij de gezellige winkeltjes en restaurantjes. Echt een aanrader.

• 7Stella van Bakel28-03-2015

Plus en minpunten

Eerste 2 weken van maart in een appartement gezeten. Goede ligging, eten was prima. Het personeel achter de receptie en het restaurant vonden wij oké! Complimenten voor hen. Wij hadden uiteindelijk appartement( na het omruilen van het eerste app. zie foto's) 2330. Nou ja..appartement dat leek er op. Verwacht er in ieder geval niet veel van. Eethoek ontbrak, gordijnen sloten wij door middel van knijpers aan elkaar, schuifpui was alleen met 2 handen te openen i.v.m. vuil tussen de rails. Meubilair was aan vervanging toe. Schoonmaak was slecht. Voor de rest goede matrassen. Lagen heerlijk. Mooi uitzicht. Wat betreft 4 sterren nu die hebben ze in ieder geval niet verdiend aan onderhoud en schoonmaak.

• 8Pieter06-12-2014

Een gewoon goed vier-sterrren hoel

Hier met een baby van 18 maanden een week all inclusive verbleven. Hotel is gewoon goed. Wordt goed schoongemaakt en vriendelijk personeel. 30 meter van het strand en supermarkt (Spar) en restaurants op loopafstand. A.i. is dus zeker niet nodig.

A.i. was uitgebreid, maar soms wat eentonig. Maar voor elk wat wils. Ook de dranken waren goed, allemaal A-merken.

Ik zou hier zeker nog een keer heengaan.

Extra kosten: week wifi, 30 euro. week kluis, 18 euro. taxi naar centrum 5 euro. auto huur twee dagen, 81 euro, binnen 15 minuten is de auto bij het hotel.

• 8Tim23-09-2014

Een prima vakantie gehad

Een mooi, groot, verzorgd complex met ruime kamers, flink zwembad en gratis ligstoelen (ook aan het strand). Datzelfde strand is bereikbaar door de straat over te steken. Wij hebben niet voor all-inclusive gekozen, maar hadden enkel het ontbijt inbegrepen. Puerto Del Carmen kent veel prima eettentjes waar je goedkoop lekker kan eten (we waren elke avond tussen de 25 en 35 euro kwijt met z'n 2en). De loopafstand naar het dorp bedraagt wel ruim 40 minuten, maar er is een taxistandplaats 5 minuten van het hotel af. Taxi's kosten 5 euro naar het centrum. Tijdens ons verblijf zijn we maar weinig Nederlanders tegengekomen, en onze mede-vakantiegangers kwamen voornamelijk uit Engeland, Duitsland of Spanje zelf. Geen last gehad van overlast en de omgeving is ontzettend rustig.

Als je aan het zwembad ligbedden wil hebben moet je vroeg op staan, bij het strand heb je er nog genoeg als je er rond 10 uur bent. Deze zijn gratis en op het strand loopt er een jongen rond die het strand schoon houdt.

10 tips over Aparthotel Sol Lanzarote

• Jankees en Henriette, 12-05-2012

De zuidtoer vonden wij geweldig! El Golfo krater, Los Hervideros, de vulkanentoer en een lekker lokaal wijntje proeven. Het noorden hebben we zelf ontdekt met een huurauto, ook enorm leuk om te doen.

• Durk, 03-10-2013

Zoals veel reizigers zeggen: Huur een auto. Is zeker de moeite waard! Dingen die je echt moet zien vind ik: Parc national de Timanfaya Tequise market Mirador del Rio Los Hervideros Playa Blanca Jameos del Aqua Eten is goed betaalbaar. Wij gaan vaak naar de Jungla bar. Goed en betaalbaar eten!

• Eric, 20-08-2012

Huur bij boeking al een auto via uw reisbureau, dit is vele malen goedkoper en je bent rondom verzekerd. (ook banden en onderzijde voertuig) Wij hebben nu al 6x gebruik gemaakt van de diensten van Sunny Cars via ons Regio-Reisbureau Passewaaij en dit is echt perfect. Een echte aanrader is het Nationale Park Timonfaya.

2 vragen over Aparthotel Sol Lanzarote

• Chris, 12-01-2015

Kamers Hotel of Appartem

Hoe zijn de kamers van het appartement en dan met name de flintstone kamers, wij willen nl met ons gezin (kids 5 en 11) aankomende zomer dit app. boeken is dit aan te raden ?

marloes veth, 05-05-2015

ik heb vluchtig naar binnen gekeken in een flinstone kamer en mijns inzien is hij idem als de gewone kamer met zeezicht alleen qua stoffering in flinstone thema. in de eetzaal is een aparte ruimte voor de flinstone groep, maar deze is erg afgescheiden van de rest. zou ik zelf niet zo prettig vinden. toen wij er nl. waren was er maar 1 gezin die flinstone thema geboekt hadden en zij zaten dus 'alleen" te eten

carli_chris, 06-05-2015

Marloes,

Bedankt voor je informatie, wij hebben deze kamer al geboekt voor augustus maar wij kijken er naar uit, heb je verder nog tips of do's or don'ts.

Gr.Chris

• nikysa90, 08-10-2014

zwembaden verwarmd in de winter?

hallo allemaal, zijn de zwembaden verwarmd in de winter (december)? of kun je beter de zee in?

Pieter, 06-12-2014

ik geloof dat een deel verwarmd kan worden. werd niet gedaan in november. wel werd de temperatuur gemeten. water was niet super warm, maar eenmaal in het water, was het wel te doen. zelf heb ik niet in zee gezwommen, maar dit werd wel gedaan.

Aparthotel info

• Afstand tot strand1 minuut lopen, 50 m, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand toegangGescheiden door boulevard

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• Soort gerechtenGlutenvrij, Internationaal

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Lees/Studeerrruimte, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Kluis, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• Wellness behandelingenLichaamsbehandelingen, Massages

• ParkeermogelijkhedenParkeergarage, Parkeerplaats