Villa Blancas

4 reviews over Villa Blancas in het Nederlands

Niet doen!

Karin
24-6-2017

Er was zoveel mis en kapot. De eerste week hebben we dagelijks een klusjesman over de vloer gehad om de villa in orde te maken. Privacy krijg je niet doordat de eigenaar en schoonmaakster zonder kloppen of bellen binnen komen lopen. Ligt aan een drukke weg. Oubollige en karige inboedel. Bedden zijn doorgelegen. Zwembad was vies en kapot. Het grind werd door de zwerfkatten gebruikt als kattenbak. Wasmachine, oven, tv en droger deden het niet naar behoren. Onveilige stopcontacten. Badkamers zijn aan vervanging toe evenals de schuifdeuren in de gehele villa. Dit is een kleine opsomming van wat er mis is daar. Het is het geld niet waard geweest. Wij kwamen voor rust en luxe maar dit hebben we niet gekregen, terwijl dit wel beloofd werd.

Gereisd Met jonge kinderen in juni 2017

Afgelegen, rustig, grote tuin rond privé zwembad

Annejet
12-1-2017

Wij verbleven hier voor de 2e maal in een 4-persoons villa, van 6-12 / 23-12, dus in de winter. In 2012 als package deal via touroperator, zonder auto. En die heb je echt wel nodig als je niet zo ver kunt lopen, een half uur naar het centrum met goede supermarkten en restaurants. Taxi kost ongeveer 4 euro per rit, dus kan aardig oplopen. De toen toebedeelde villa stond in de binnenring van het parkje zonder voorzieningen. Alle villa's hebben daar vrij lage tuinmuurtjes naar de buren, waardoor weinig privacy als je bijvoorbeeld topless wilt zonnen. Verder merk je niets van de buren door de grote afstand tussen de villa's! In 2015 zelf geboekt en voorkeur aangegeven voor een villa aan de rand van het parkje met hoge muren. Hier wel enig verkeersgeluid van o.a. locale bus, 2x per uur. Dankzij de enorme tuin rondom het verwarmde zwembad (noodzaak in de winter, dus bijbetalen loont) en de villa, was er de hele dag wel een plek in de zon en uit de wind te vinden. De schone villa's zijn binnen relatief sober ingericht. Sfeerlampen ontbreken zoals meestal in Spanje. Goede bedden met extra dekens voor de koude nachten en grote inbouwkasten. Prima badkamers met voldoende warm water, óók voor een vol bad. Keuken is voorzien van oven, grote koelkast met vriesvak, vaatwasser, koffiezetapparaat, waterkoker en toaster. Voldoende pannen, maar weinig glazen, serviesgoed en bestek; van alles exact 4! In de afgesloten patio, een was- en droogmachine, wasbak, waslijnen en knijpers. Schoonmaak 1x per week, ook voor beddengoed en schone handdoeken. Toiletpapier zelf aanvullen, evenals vaatwasser-tabletten etc. Wifi was niet aanwezig, dus als je wilt Internetten, een Dongel meenemen of ter plekke kopen. De satelliet TV biedt 1 Engelstalige zender, de rest is Spaans. Wij komen zeker terug voor de zon, ruimte en rust!

Gereisd Met partner in december 2015

Vergane Glorie!

A.Strootman
23-10-2016

Wij hebben in de periode van 25 september t/m 16 oktober onze vakantie gevierd in Villas Blanca’s in Playa Blanca (Lanzarote) Bij de aankomst op de luchthaven was er niemand van touroperator te bekennen, de welkoms brief zat bij de papieren die we bij de autoverhuurder kregen. De autoverhuurder doet heel moeilijk als je de auto op komt halen, ze eisen dat je een contract ondertekend waarin staat dat wel degelijk een eigen risico heb bij schade. Verder proberen ze je voor een bedrag van 50 euro benzine te verkopen zodat je na het huren van de auto niet zelf meer hoeft te tanken. Ook proberen ze je op hetzelfde moment een tablet te verhuren met daarop alle bijzonderheden etc. van het eiland. Rond 12.00 uur kwamen we aan bij de villa, maar die waren ze nog aan het schoonmaken, uiteindelijk konden we er pas om 15.30 uur in. Het is inderdaad een ruime villa, maar dit alles wel in “vergane glorie”. Het ziet er beslist niet uit zoals op de mooie plaatjes op de site van touroperator. Het meubilair is heel karig, een simpele eethoek en 2 kasten met overal waterkringen een uitgeleefde bank die ze door middel van een kleed er overheen te leggen nog een beetje toonbaar hebben willen maken. Een muziek installatie zoals beschreven was niet aanwezig (wel 2 niet aangesloten luidsprekers) en de TV deed het niet, hier verder niets mee gedaan want daar wilden we toch geen gebruik van maken. In iedere ruimte was er wel iets kapot en bijna overal tot op zo’n 25cm boven de vloer kwam, waarschijnlijk door een vocht probleem, de verf van de muren zetten. Keuken was netjes en volledig ingericht, wel jammer van de zeer loszittende mengkraan, hier melding van gemaakt, maar uiteindelijk zelf maar gerepareerd omdat er na 4 dagen nog geen actie was ondernomen. Er staan 3 witte plastic zonnebedjes bij het zwembad, allemaal beschadigd en waarvan 1 geel uitgeslagen was, waarschijnlijk door de zelfkleurende zonnebrandcrème van de vorige vakantiegangers. Verder buiten nog een tuinset, waarvan halverwege ons verblijf 2 stoelen werden “geleend” voor een andere villa, ook hier melding van gemaakt maar deze stoelen nooit meer terug gezien. Het zwembad wordt tussentijds niet gecontroleerd en of schoongemaakt, na ongeveer een week waren de wanden helemaal groen door de algen, hier melding van gemaakt bij de schoonmaakster die toevallig handdoeken kwam brengen (zelfs zij schrok ervan) kort daarna kwam er een meneer er 3 flinke emmers gloor ingooien en melde ons dat we de eerste 2 uur geen gebruik van het zwembad mochten maken, hier moesten het we het mee doen….geen PH meting daarna o.i.d. Van Privacy is beslist Geen sprake, een rij van 8 (boven) woningen kijkt constant in je tuin en verder heb je inkijk van de naast gelegen villa waarvan de tuin een stuk hoger ligt. Ook Rustig gelegen is zeer betrekkelijk, de “overburen” bivakkeren zowel overdag als s’avonds op hun balkonnetje en voeren met Spaans temperament hele discussies met elkaar. Verder komt er veel (werk)verkeer door de straat en hoor je de gehele dag door gekrijs van vogels die in kooitjes bij de overburen op het balkon hangen en hoor je tot diep in de nacht honden blaffen. De Villa is schoon, er wordt 2 maal per week schoongemaakt, de bedden worden 2x per week verschoond en er wordt 2 maal per week voor schone handdoeken, keukendoeken, toiletpapier etc. gezorgd. We hebben een leuke vakantie gehad maar de “Villa” is ons erg tegengevallen, we hadden het gevoel om in een afgedankt en uitgeleefd huis te verblijven die volgens ons beslist niet “Villa waardig” is.

Gereisd Met partner in oktober 2016

Villas Blancas

maaike langenberg
5-3-2012

Je kan wel merken dat de villa nieuw is gebouwd doordat alles er goed en modern uitziet. Daarnaast was de villa ook goed schoon wat ik zelf altijd wel belangrijk vind. Ik ben hier samen met mijn man en kinderen naartoe gegaan en we hebben hier heerlijk genoten van de rust en het mooie weer. Er zijn al ligbedden aanwezig die je zo kunt gebruiken, en verder is er van alles aanwezig in de villa die het verblijf aangenaam maken. Wij hebben ook gebruik gemaakt van de autohuur zodat we gemakkelijk naar het centrum of andere plaatsjes konden gaan. De villa is echt aan te raden!

Gereisd Met partner in januari 2012

• Betaalde wifiOp de kamer

• Balkon / terrasTerras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming
  • KeukenKitchenette
  • Huishoudelijke apparatuurAfwasmachine, Koelkast, Koffie en thee, Magnetron, Strijkijzer, TV, Wasmachine

• Receptie24-uurs receptie
  • Op het terreinDisco, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesAutoverhuur, Kluis

• ParkeermogelijkhedenParkeergarage, Parkeerplaats

• WatersportDuiken
  • BuitensportenGolfbanen, Paardrijden

Overweeg je om een verblijf te boeken in Villa Blancas in Playa Blanca, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Villa Blancas zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.