Playa Blanca

Het kleine broertje van Puerto del Carmen heeft een gezellige boulevard met talloze restaurantjes, bars en winkels. Playa Blanca kent geen hoogbouw en is zeer geschikt voor een ontspannen zon, zee en strandvakantie. Trekpleister is de schilderachtige jachthaven met de meest verse vis van de regio. Smullen!

Lees meer over Playa Blanca

We hebben een aantal aanbieders voor Playa Blanca voor je op een rij gezet:

vakanties Playa Blanca

We hebben een aantal aanbieders voor Playa Blanca voor je op een rij gezet:

Over Playa Blanca

Playa Blanca is na Puerto del Carmen en Costa Teguise het derde en kleinste toeristisch centrum van Lanzarote. Het is een vrij rustig plaatsje met in het centrum vele winkels, restaurants en barretjes. Het voormalige vissersdorpje ligt aan de zuidkust van Lanzarote en deze kant van het eiland telt het grootste aantal zonuren van het eiland.

Het strand langs de promenade is een prachtig zandstrand met hier en daar beschuttingen, waardoor het ook bij straffe wind erg lekker is op het strand. Playa Blanca is de ideale plek voor een liefhebbers van een strandvakantie en voor liefhebbers van watersporten.

Weer & Klimaat Playa Blanca

Dagen regen12456411025710

Reviews over Playa Blanca

• 7Janneke Nooijen21-10-2019

Leuk stadje

Wat een leuk stadje is Playa Blanca, het heeft een super lange boulevard met veel winkeltjes en restaurantjes en 2 havens, 1 waar boten vertrokken naar fuerteventura. Lanzarote blijft een super leuk eiland met de vulkanen, we waren er voor de 2de keer. De vorige keer waren we in Puerto del Carmen maar dit stadje is net zo leuk! En weer lekker dicht bij het vliegveld, scheelt weer reistijd.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2019

• 7Janneke21-10-2019

Leuke plaats!

Wat een leuke stad! Er loopt een hele lange boulevard langs, waar veel winkeltjes en restaurantjes liggen en 2 havens, 1 waar de boten naar Fuerteventura vertrekt. We zijn vorige jaar naar Puerto del Carmen geweest op Lanzarote maar dit plaatstje is net zo leuk. Het heeft 3 kleiner strandje. Wij lagen aan de mooiste, langs ons hotel Iberostar.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2019

• 8Eric Dorresteijn19-06-2019

Heerlijk avontuurlijk

Blijf niet de hele vakantie bij je hotel en het zwembad plakken. Huur een auto en bezoek de bezienswaardigheden van het eiland. Ga in ieder geval naar het nationale park Timanfaya met de vulkaan en naar het huis van Manrique. Verder beveel ik aan een bezoek te brengen aan El Golfo met het groene meer en de hoge golven, Tequise voor de markt op zondag, de Costa Tequise om langs de kust te wandelen en koffie of lunchen bij het LIDO, de stranden en de winkels van Puerto del Carmen, de Cueva de Los Verdes, het uitzichtpunt Mirador del Rio in het noorden en natuurlijk het eiland Graciosa bezoeken met de boot die vertrekt vanaf Orzola.

• 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2019

• 9marjofr15-05-2019

Mooie plaats

Huur een auto en ga het eiland rond de wegen zijn goed. LZ2 is eigenlijk de hoofdweg, let goed op bij de rotondes. Gezien de telling bij afritten etc. Tomtom is fijn als je die hebt of google maps. De hoofdstad Arrecife is leuk om te bezoeken, dorpje Tequise is mooi klein met leuke straatjes. Los Volcanes Natural, de santa barbara piraten kasteel de moeite waard om te bezoeken. De boulevard playa blanca kan je beide kanten op, je kunt ver doorlopen. Zeker de moeite waard, waar de markt is boven langs, kom je ook leuke tentjes tegen. Mooie wandelroute.

• 9Stranden
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2019

• 8J. van Gastel16-04-2019

Voor herhaling vatbaar

Uitstekende uitvalbasis voor Lanzarote

Gereisd met partner in januari 2019

• 9Antonn15-04-2019

Prachtig eiland met een goede sfeer

Leuke plaats op mooi vulkanisch eiland. In Playa Blanca tref je alleen laagbouw, witte huizen en een lange boulevard. Vanaf de vuurtoren tot aan de Papagayo-stranden kun je heerlijk lopen, winkelen en een terrasje pakken. De invloeden van de kunstenaaren architect Cesar Manrique zijn overal te vinden. Ga vooral naar zijn voormalig huis in Tahiche, nu in gebruik als museum. Ook het vulkanisch nationaal park Timanfaya is een aanrader

• 9Stranden
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in maart 2019

• 7Cees10-04-2019

leuk ook voor kinderen

Prima tijd gehad wel, wel na de zomer drukte.

• 6Cultuur

Gereisd met partner in september 2017

• 7P.Cramer18-03-2019

Heerlijk!

Leuk plaatsje aan de kust met fijne wandelboulevard met restaurantjes, cafeetjes en winkeltjes. Met de veerboot in ongeveer 40 minuten naar Fuertaventura voor de liefhebbers van zandstranden. Met de bus ben je in een uurtje in de hoofdstad.

• 4Cultuur
    • 5Stranden
    • 5Zorg voor natuur

Gereisd met partner in maart 2019

• 7Eva Schilder08-03-2019

Prachtige lokatie

Prachtige boulevard met leuke winkels en restaurants. Leuk om vanuit he hotel heen te wandelen

• 6Stranden

Gereisd met oudere kinderen in februari 2019

• 8cees angenent12-02-2019

heel gezellige plaats en niet te toeristisch, prima plaats voor rolstoelen

• 10Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur