header

Natuurlijk Lanzarote

Lanzarote is meer dan een mooi Canarisch eiland met goede stranden. Uniek aan Lanzarote zijn namelijk de uitgestrekte lavavelden, gekleurde vulkaankraters en ruige maanlandschappen. Dat maakt een vakantie op Lanzarote heel veelzijdig. Als je wilt ontspannen trek je naar het strand van Playa Blanca of ga je wijnproeven in La Geria. Wil je de natuur in, dan ben je zo in het indrukkende Timanfaya National Park, waar het barst van de vulkanische activiteit.

Top-5 kindvriendelijke hotels

Voor een echte gezinsvakantie

Must-sees op Lanzarote

Dit mag je niet missen!

5 x waarom Lanzarote

Daarom is dit eiland een goede keuze

Top-5 kindvriendelijke hotels

1. Onbezorgd genieten in H10 Lanzarote Princess

Het viersterren H10 Lanzarote Princess in Playa Blanca is recentelijk prachtig gerenoveerd. Je verblijft hier op basis van Halfpension of All Inclusive. In de tropische tuin kun je lekker aan het zwembad vertoeven. Tieners mee? Geen probleem, die kunnen zich kunnen vermaken in de Teenclub met onder andere een PlayStation en Xbox. Je hebt dus nergens omkijken naar!

2. Kinderdisco bij Hotel Seaside los Jameos Playa

Hotel Seaside los Jameos Playa scoort maar liefst een 8,9 op kindvriendelijkheid. Niet zo gek, want dit hotel in Puerto del Carmen heeft een naast twee gewone zwembaden ook een kinderzwembad, speeltuin, kinderdisco en mini-club. Een mooie kans voor ouders om gebruik te maken van het spa- en welnesscentrum. Even helemaal tot rust te komen!

3. Inclusief waterpark: Relaxia Lanzasur Club

Bij Playa Blanca ligt Relaxia Lanzasur Club, een ruim opgezet hotel met volop faciliteiten voor kinderen. Voor waterratten zijn er twee grote zwembaden, met als klapper het waterpark met glijbanen, een golfslagbad en een waterspeelbad. Daarnaast zijn er een mini- en een maxi-club, zodat kinderen zich prima kunnen vermaken met leeftijdsgenootjes.

4. Kind én adult proof: Hotel Iberostar Lanzarote Park

Grote zwembaden, kinderbaden met glijbanen en een badje voor de allerkleinsten: wat betreft zwembaden zit je in Hotel Iberostar Lanzarote Park goed. Het hotel is ingedeeld in drie zones, waaronder een gebied voor gezinnen én een gebied voor alleen volwassenen. Je kunt hier tafeltennissen, beachvolleyballen en genieten in de spa. In de kindvriendelijke zone is een uitgebreid animatieprogramma.

5. Geslaagde vakanties bij Aparthotel Relaxia Lanzaplaya

Relaxia Lanzaplaya ligt ideaal gelegen in Puerto del Carmen! Het Playa Grande-strand en de sfeervolle boulevard met winkels, bars en restaurants liggen op slechts 200 meter lopen en de appartementen zijn van alle gemakken voorzien. Het complex beschikt over 2 zwembaden en aan de bar of in het restaurant kun je lekker genieten van een hapje en een drankje.

echte must-sees op Lanzarote

De stranden van Playas de Papagayo

Op zoek naar de mooiste stranden van Lanzarote? Dat zijn de Playas de Papagayo, de stranden ten oosten van de bekende badplaats Playa Blanca. Playas de Papagayo is een verzamelnaam voor een groot aantal stranden in dit gebied, waaronder Playa de Mujeres en Playa de Puerto Muelas. De kust is hier ruig, met hoge kliffen, beschutte baaien en goudkleurige stranden. Prachtig!

Levendig Puerto del Carmen

Puerto del Carmen is het toeristisch hart van Lanzarote. Prachtige grote stranden, een gezellig centrum, een boulevard vol winkeltjes en terrassen en een grote keuze aan bars en restaurants kenmerken de badplaats Puerto del Carmen. Bovendien loopt het strand langzaam af de zee in, waardoor het uitermate geschikt is voor kinderen.

Rust en plezier in Costa Teguise

Costa Teguise is ideaal voor mensen die op zoek zijn naar rust en plezier. De stranden, het groen en de gastvrijheid van de inwoners maken Costa Teguisa tot een perfecte vakantiebestemming. De kust van de Costa Teguise staat bekend om zijn uitstekende windsurfmogelijkheden en heeft een eigen grote golfbaan.

De hoofdstad Arrecife

Arrecife is een levendige stad en staat het dichtst bij het werkelijke leven op de Canarische Eilanden. In de vele smalle straten en steegjes zijn cafés, restaurants en leuke winkeltjes. Breng een bezoek aan het kasteel San Gabriel dat door middel van twee wandelpaden en bruggen met Arrecife verbonden is. Een ander kasteel is Castillo de San José waar een museum voor moderne kunst is.

De prachtige havenplaats Puerto Calero

In Puerto Calero speelt het leven zich voornamelijk rond de luxe jachthaven af waar u zich met gemak even in Saint Tropez waant. Er is een klein centrum met diverse winkeltjes, bars en restaurants. Flaneer over de boulevard van Puerto Calero, relax in de verschillende beautycentra of breng een bezoek aan het walvis- & dolfijnmuseum.

Dit wil je zien op Lanzarote!

Naar het hart van Volcàn del Cuervo

Je ziet hem al vanaf de weg: Volcàn del Cuervo bij de plaats La Asomada. De ruige vulkaankrater steekt robuust boven de uitgestrekte lavavelden uit. Er is een pad aangelegd dat naar het hart van de krater leidt en het verhaal gaat dat een wandeling rond de vulkaan je geest zou zuiveren. Waar of niet waar, de bijzondere wandeling is hoe dan ook de moeite waard.

Ontdek het eilandje La Graciosa

Ten noorden van Lanzarote ligt het eilandje La Graciosa, dat vanuit Orzola met de ferry is te bereiken. Na slechts 25 minuten varen waan je je in een compleet andere wereld. La Graciosa heeft namelijk maar vijfhonderd inwoners, de wegen zijn niet geasfalteerd en er zijn slechts twee dorpjes. De sfeer is daarom gemoedelijk en ontspannen. Het eilandje ontdek je wandelend of fietsend.

De groene lagune

Lago Verde is één van de meest bijzondere plekken van Lanzarote. Ook dit is een vulkaankrater, gelegen bij het dorp El Golfo. Door de kracht van de zee is de helft van de krater afgebroken en dat is juist zo mooi: er ligt nu een halve krater aan een mooi zwart lavastrand. Op het strand is bovendien een felgroen gekleurd meer gevormd, Lago Verde. Het groene meer en zwarte strand, in combinatie met de rode kraterwand en de helderblauwe zee, zorgen voor een kleurrijk spektakel en een magisch landschap.

Op een fatbike langs mooie stranden

Wil je de stranden van Lanzarote eens op een andere manier bekijken dan vanaf je strandbedje? Dan is een tour met een fatbike een aanrader. Deze fietsen hebben speciale brede banden, wat het makkelijk maakt om over het strand te rijden. Je fietst zo’n vijftien kilometer door het vulkanische Los Ajaches National Park en over de prachtige stranden van Papagayo. Per fiets kom je op plekken waar je anders nooit was gekomen.

Maanlandschappen in Timanfaya National Park

Zeg je Lanzarote, dan zeg je vulkanen. Een bezoek aan Timanfaya National Park mag je dan ook niet overslaan. Hier vind je de Vuurbergen, gelegen in een surrealistisch maanlandschap met ruim honderd vulkaankegels en 25 kraters. Je kunt het gebied per bus verkennen, maar een avontuurlijkere optie is er ook: klim op de rug van een dromedaris en trek de natuur in.

Reviews over accommodaties in Lanzarote

Was leuk maar neem geen all in 2

Olaf, 16-5-2018

Basic appartement en op loopafstand van het centrum. Leuk stadje. Wij hadden all in dat zouden we zeker niet meer doen. De wachttijden bij de dichtstbijzijnde bar (adult only zwembad) waren vaak heel erg lang (>20 minuten). Te weinig personeel en de overwegend engelse "adults" drinken blijkbaar allemaal ingewikkelde cocktails.. uiteindelijk hebben onze drankjes maar bij de supermarkt gekocht.

Het restaurant was ok maar wel ongezellig. Eten vonden we prima, maar ook daar soms rijen door te weinig personeel. Ook geen koffie te krijgen in het restaurant in de avond, dan moest je weer in de rij bij de bar.

Park is kindvriendelijk, leuke zwembaden, speeltuintje, helaas was het grote zwembad gesloten voor onderhoud (niet van te voren gemeld door touroperator)

Eduard Horrach, Assist Manager THB Tropical Island, Guest Experience, 20-5-2018

Eerst en vooral, willen we van deze gelegenheid gebruik maken om u te bedanken voor het feit dat u voor ons verblijf bij THB Tropical Island Resort heeft gekozen en ook de tijd neemt om ons uw opmerkingen via Zoover te sturen.

De meningen van onze klanten zijn de beste tool om onze service te verbeteren. We waarderen uw beoordeling, welke wij als positief beschouwen.

We willen u erop wijzen dat we alle punten die u hebt opgemerkt hebben gecontroleerd om hetzelfde ongemak in de toekomst te voorkomen en een uitstekend verblijf voor alle gasten te kunnen bieden.

Wij wensen u het allerbeste voor u en uw gezin.

Uitstekend

Nicky, 16-5-2018
    Super vakantie gehad. Ruime kamer met groot zonnig balkon. Warm zwembad met mooie ligbedden.Erg fijn. Buffet was heerlijk en zeer uitgebreid. Entertainment s avonds was ook leuk.

Fantastische accomodatie, op tikkeltje saai eiland

Renee, 6-5-2018

Het appartement was geweldig! Alles is helemaal vernieuwd en de ruimte was perfect. Apparatuur, douche en bedden waren enorm comfortabel. Het appartement heeft een perfecte ligging ten opzichte van het strand, centrum en andere bezienswaardigheden. Het zwembad is kind vriendelijk en wordt goed bijgehouden. Personeel is enorm vriendelijk en doet echr zijn best om je een fijne vakantie te bezorgen.

Lanzarote zelf is buiten het hoog seizoen wat aan de saaie kant. Het eten is niet altijd om naar huis te schrijven. Wij waren twee jongen meiden en haalde de gemiddelde leeftijd op het eiland flink omlaag. Kom je voor een vakantie waar je niks wilt doen, dan zit je op Lanzarote helemaal goed. Bezienswaardigheden zijn naar mijn inzien niet echt te moeite waard

Gaan nog vaker naar Lanzarote

Thea brilman, 5-5-2018
    Zeer vriendelijk eiland, allemaal laagbouw,lekker rustig,de excursie,s zijn zo apart,het eten is super,en betaalbaar en het weer is ook geweldig
Lanzarote scoort een 8 uit 10, op basis van 2546 reviews