Hotel Marco Polo (I)

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8
  • Matig / voldoende: 5 - 7
  • Onvoldoende: 1 - 5

Ik heb een fantastische vakantie gehad op Ibiza! Wij zijn midden september geweest met z'n 3 naar marco polo 2. Je ligt dan op een 2 persoonskamer met een ander bed/stretcher ernaast. Wel krap maar te doen. Ik heb een week lang last gehad van mijn nek en rug, werd gewoon wakker 's nachts van de pijn. Tip neem je eigen kussen mee ze liggen verschrikkelijk. Dus dit vond ik zeker niet fijn. De receptioniste ( emotieloos type ) vertelde mij dat er net nieuwe bedden waren en dat ze nog geen klachten had gehad. Verder werkt er nog een mevrouw met blond haar die is erg aardig en kan je alles over ibiza vertellen. In de nacht was het niet echt fijn slapen de kamers zijn erg gehorig. En had veel overlast van Engelse dronken lui .

Ik weet niet hoe dit in het hoogseizoen is.. misschien zijn er dan meer Nederlanders. Verder nog over het hotel.. het zwembad is mooi! Liggen mooie loungebedden. En er is een leuk barretje waar je drinken en snacks kunt halen er wordt wel harde muziek gedraaid dus daar moet je tegen kunnen.

San antonio zelf is erg gericht op Engelse mensen qua eten en uitgaan! Het standaardbeeld over Engelse klopt dan ook qua ha Verder in San antonio zijn verschillende standaard winkeltjes en een lang strand ( zijn wij nooit naar toe geweest omdat we een auto hadden). Dit strand is ook veel minder mooi als andere strandjes. Verder een aanrader is de zonsondergang bij cafe del mar of club mambo ongeveer 10 a 15 min lopen. Erg duur !! Maar er is ook een restaurant waar je gratis kunt zitten. Wij hebben voor een cafeetje naast cafe del Mar. Erg gezellig en redelijke prijzen.

Zeker een aanrader om een auto te huren! Let op je hebt wel een creditcard nodig!! Hier gingen wij de fout mee in. Maar tegenover het hotel zit een verhuur bedrijf: Motoluis zij hebben ons een auto verhuurd zonder creditcard. Super fijn bedrijf om daar een auto te huren ( zit ook een Nederlandse mevrouw).

Wij zijn naar verschillende stranden geweest zeker aan te raden om dat te doen. Ik vond cala Bassa, beetje luxe daar maar aan het einde van het strand een goedkoper eettentje ( 10 min rijden ) en Cala de Vincente ( 40 min rijden) de mooiste stranden!

Verder moet je echt Usuhaia hebben bezocht !( erg duur qua drankjes! ) 9 euro voor een water en 19 euro voor een wodka redbull.

Om grote winkels te zien zoals zara etc moet je naar Eivissa. Je kunt daar leuk winkelen. En het oude centrum daar naast is ook mooi en gezellig. Wel wat duurdere prijzen qua eten in Eivissa.

In San antonio zit 1 Nederlands eet/lounge bar ook leuk om bezocht te hebben het heet Tullip. Zit aan het einde vd boulevard.

Er is op 3 min een bushalte die je ook overal naar toe kan brengen.

Ik heb een super vakantie gehad op Ibiza.. Maar zou in het vervolg naar een ander stadje gaan.

Qua locatie ligt het hotel prima, aan het begin van San Antonio. Dichtbij de Lidl, bushalte, winkels en restaurantjes. Tegenover het hotel een heerlijke bakker, daarom ook geen gebruik gemaakt van het ontbijt. De bus brengt je overal op Ibiza voor een lage prijs, maar rijdt niet heel vaak in het uur. Let hier dus goed op. In San Antonio en in dit hotel heel veel Engelsen.. Alles is ook op hen gericht, zoals de restaurants en pubs. Wanneer de Engelsen zijn ontwaakt en aanwezig zijn in het zwembad, gaat de muziek op luid volume aan. Techno, dance en house wordt hard gedraaid. Er wordt alcohol gedronken in het zwembad en ze zitten met groepen vrienden aan de badrand. Totaal niet kindvriendelijk. Zal het niet aanraden voor families, zeker niet in het hoogseizoen. De kamers zelf zijn gedateerd, weinig stopcontacten, badkamerdeur sloot niet goed, dunne kussens, de föhns waren allemaal uitgeleend en koelkastje deed het matig. 's Nachts met oordoppen geslapen voor het lawaai op de gang van de jongeren. De werknemers leken hier weinig tot niets aan te doen, omdat de Engelsen natuurlijk hun grootse inkomensbron zijn. Onze kamer lag aan de zwembadkant en van Club Eden geen last gehad. Door de hotelomstandigheden, maar vooral door het prachtige eiland zijn wij het hotel veel ontvlucht. Er is zoveel meer te zien dan San Antonio, deze plaats stelt vrij weinig voor met de rest van het eiland. Zo zijn er prachtige stranden (bv. Cala Tarida) te vinden en Ibiza-Stad is geweldig, heerlijke sfeer hangt daar. Ik kom zeker nog een keer terug op Ibiza maar voor mij nooit meer San Antonio. Heb je geen hoge verwachtingen van een hotel en niet gauw last van Engelse jongeren, dan is dit hotel prima voor je geld, ligt best centraal en alles is goed met de bus te bereiken. Zoek je meer rust en een leukere/gezelligere sfeer, dan zal ik de andere kant van het eiland aanraden en zeker niet dit hotel en deze plaats!

Geen Ibiza!

Sacha
23-7-2016

Hotel is schoon. Hotelpersoneel erg vriendelijk. Ontbijt is prima. Kamers zijn sober met 1 stopcontact. Douche afwisselend van koud naar heet. Een week in hotel verbleven en geen 1 nacht goed geslapen door herrie op gang en zuipende Engels schreeuwende mannen, op balkon. Verkeer is erg aanwezig en zo ook de keiharde muziek bij het zwembad. De ligging is prima qua openbaar vervoer, maar helaas is het ordinair Brits publiek te aanwezig. Dit is ook het straatbeeld in San Antonio. Geen Ibiza, maar Liverpool.

super schoon hotel

diana
25-5-2016

marco polo I ligt echt vlakbij het strand en de boulevard. helaas ook bijna naast club eden, maar omdat we in mei zijn gegaan hebben we daar ook geen last van gehad. misschien dat dit in t hoogseizoen iets meer overlast geeft. de kamers zijn basic, maar super schoon. elke dag schone handdoeken en alles rook letterlijk citroentjesfris en er was geen korrel zand terug te vinden. badkamer is niet voorzien van föhn, indien beschikbaar kun je er een lenen bij de receptie. ik had helaas geen fohn en die van t hotel was uitgeleend waarop de eigenaar een extra fohn voor me is gaan halen. topservice dus!bedden sliepen goed daarnaast is er gratis wifi en zijn de kamers voorzien van airco. het is wel.wat gehorig, maar dat ligt met name aan de andere gasten en hoe luid zij zijn.

voor de afstand naar strand/boulevard is dit hotel ook echt aan te raden

Net hotel

Ruurd Tolman
4-9-2015

Prettige ontvangst in een schoon hotel. Kamer wat sober ingericht, maar uitstekende bedden.

Het hotel ligt aan een drukke straat, waardoor wel wat geluidsoverlast in de kamers aan de straatkant. Vlak bij strand, boulevard, haven en centrum. Perfect.

Ontbijt was uitstekend. Leuk, maar niet al te groot zwembad met ligbedden, waar de hele dag een lifeguard aanwezig is!

Kamer werd elke dag schoongemaakt en voorzien van nieuwe handdoeken.

prima hotel

Andre & Felicia
21-10-2014

wij zijn geweest van 13 okt. t/m 20 oktober.

Dit hotel is wat gedateerd, maar dat is ook het enige min - punt, wat ik kan vinden. het licht midden in het centrum van San Antoni vlak bij de haven en het strand

op loop afstand van alles wat je zoekt.

Allemaal super vriendelijk personeel, en Schoon dat het hotel is...men zegt wel eens ja kan van de vloer eten, nou dat kan daar.

prijs kwaliteit is super te noemen...nogmaals geen super de luxe modern nieuw complex maar een degelijk hotel

dus zeker een aanrader.

Prima hotel!

de heer Boverhof
21-10-2011

Goed eten, service en behandeling ! De kamers zijn keurig, het eten is ontbijt- en dinerbuffet met enorm veel keuze. Goed klaargemaakt ook!

Prima plek voor voor-of na-seizoen

estherbroers_1985
2-2-2010

Wij verbleven eerst in Marco Polo 1. Na 1 nacht via onze reisleiding gevraagd om andere kamer. Kamer was klein, gehorig (je hoort echt alles), toilet zit half onder de wastafel. Heb het idee dat ze alle jongeren in Marco Polo 1 doen. Maar ja, als jong stel wil je ook niet in Marco Polo 1 zitten kan ik je vertellen.

Gelukkig waren er genoeg kamers vrij (na-seizoen) en kwamen we in Marco Polo 2.

Grote, nette kamer zonder geluidsoverlast! Prima service!

Achter hotel zit discotheek maar net als in het voor-seizoen is deze dicht in het na-seizoen dus geen overlast van. Mooi zwembad (wel wat koud).

Achter hotel groot busstation. Ideaal voor uitstapjes naar bijv Ibiza-stad, maar een auto huren kan ook prima op Ibiza.

Ibiza is een heerlijke plek alleen niet in het hoogseizoen denk ik.

Mooi, sfeervol eiland dat relaxed voelt. Top vakantie!

2007

Wij zijn in Marco Polo 1 geweest in de meivakantie en het is ons super goed bevallen!!!Prima aanrader!

Mooie kamers met uitzicht op het zwembad.Aan de achterkant vh hotel is een grote discotheek, maar vroeg in het seizoen (mei)is deze niet open en heb je nergens last van.Ook niet van dronken jongeren, niets. Heel relaxed dus.Zoek je geen uitgaansleven en veel lawaai van uitgaans-publiek, ga gewoon in het voorseizoen.Ibiza is een prachtig eiland ook qua natuur.

verder over het hotel: prima ligging, vlakbij het strand, ontbijt is eenvoudig maar alles wat je nodig hebt.

Hotel Marco Polo bestaat uit 2 gebouwen (Marco Polo I en Marco Polo II). Wij zaten in Marco Polo I***en dat vonden wij een prima hotel. Het personeel is vriendelijk, de kamers zijn netjes, het eten was okay, elke dag werd er prima schoongemaakt en handdoeken gewisseld en de ligging is perfect. Het is wel aan te raden een kamer aan de zwembadzijde te vragen aangezien de straatkant nogal druk met verkeer is. Marco Polo II** is kwalitatief aanzienlijk minder dan Marco Polo I, het is een soort dependance van Marco Polo I, het heeft ook geen receptie en er zit veel Engelse jeugd die zich erg lawaaierig en asociaal gedragen. Wij hebben erg genoten in Marco Polo I een aanrader als je ondanks het heftige nachtleven op Ibiza toch goed wilt slapen.

We hebben een aantal aanbieders voor Marco Polo (I) voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Marco Polo (I) in Sant Antoni de Portmany/San Antonio, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Marco Polo (I) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Marco Polo (I) scoort een 5.71 uit 10 op basis van 13 reviews.