Playa del Inglés

Vakantie Playa del Inglés

Gelegen aan de zuidkust van Gran Canaria ligt het levendige Playa del Inglés. In deze populaire badplaats geniet je het hele jaar door van zon, zee en strand. Ook vind je hier een bruisend nachtleven dat zeer in trek is bij de jeugd. De kustlijn is met haar vulkanische landschap echt een plaatje. Als je van wandelen houdt dan is het zeker de moeite waard om het afwisselende landschap te verkennen. Ben je nieuwsgierig wat je nog meer kunt ondernemen tijdens je vakantie in Playa del Inglés? Lees dan onze tips en to do’s in deze badplaats.

Bezienswaardigheden en to do's in Playa del Inglés

Een vakantie in Playa del Inglés staat voor lekker relaxen, zonnebaden en heerlijk uit eten gaan. Dat zien we ook terug in de reviews. Het verkennen van het eiland met een huurauto is een populaire activiteit vooral onder gezinnen. Rustig cruisen over het eiland om af en toe een tussenstop te maken voor een picknick in het prachtige landschap. Maar het liefst wandelen jullie over de boulevard op zoek naar leuke souvenirs en verblijven jullie graag op de goudgele stranden of zwembaden bij het hotel. Reviewer Yvonne schrijft: ‘Playa del ingles heeft een mooie boulevard. Prijzen huren ligbedjes zijn laag en de restaurants zijn er niet zo duur. De stranden zijn schoon niet overvol. Het is leuk om een auto te huren en het binnenland te bezoeken. Restaurants zijn er genoeg!’

Op vakantie in Playa del Inglés kunnen shopliefhebbers ook hun hart ophalen. Reviewer Linda vertelt hier meer over: ‘Leuke plaats met diverse winkelcentra waaronder de uitschieter winkelcentrum Yumbo met tal van winkeltjes en restaurantjes’. In het Yumbo Centre kun je niet alleen een dagje shoppen maar ook ontzettend goed eten in een van de vele grillrestaurants.

Met haar bruisende nachtleven hoef je je tijdens je vakantie in Playa del Inglés ook ‘s nachts niet te vervelen. Hou je wel van het nachtleven en dansen tot in de vroege uurtjes? Dan is deze badplaats een feest voor jou. Vlakbij het bekende Yumbo winkelcentrum liggen trendy discotheken waar men geen klok kent. Het is de ontmoetingsplek voor jongeren en een van de populairste hotspots van Playa del Inglés.

Op vakantie in Playa del Inglés ervaar je een niets moet en alles mag sfeertje. In de all-inclusive hotels word je heerlijk in de watten gelegd terwijl je even je ogen sluit onder de parasol. Vaak hoef je maar een paar meter te lopen vanuit het hotel en dan sta je al met je voeten in het zand. Droom je ook van wuivende palmen, goudgele stranden en een helderblauwe oceaan? Bekijk dan hier de meest populaire accommodaties en boek jouw vakantie in Playa del Inglés.

Bekijk alle accommodaties

Andere bestemmingen in Gran Canaria

Bekijk alle plaatsen

vakanties Playa del Inglés

We hebben een aantal aanbieders voor Playa del Inglés voor je op een rij gezet:

Kras
Bebsy
Iliosreizen.nl
Iliosreizen.nl

Reviews over Playa del Inglés

Toeristische plaats, gezellige drukte, mooi strand

Snijders
    6-8-2019

2 weken geweest. Erg druk met parkeren en in de avond last van uitgaande jeugd. Rolstoel vriendelijk. En ruime keuze in restaurants e.d. in weekend komen veel Spanjaarden om het weekend te vieren wat luidruchtig kan zijn. Lopen langs strand naar meloneras is een aanrader.

Perfect als je van toeristisch houdt

GGIJN
    29-7-2019

Toeristisch centrum met alles binnen handbereik Mooi strand waar je voor een netjes bedrag bedjes en een parasol kunt huren Restaurants genoeg,maar weinig echte Spaanse gerechten In het weekend een bruisend uitgaansleven In winkelcentrum Kasbah wordt enthousiast gedanst! Jeep Safari gaat niet " echt off road" Veel watersport, duur maar wel prachtig! Voldoende supermarkten Auto huren een aanrader, maar parkeren is een drama

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2019

Toeristische trekpleister Playa del Ingles

Stefan
    26-7-2019

Toen ik half juli aan kwam in Playa del Ingles kreeg ik een beetje het gevoel alsof ik in Scheveningen XXXL aangekomen was. Als je houd van bars, kroegen, uitgaan, restaurants, zon zee en strand dan zit je hier aan het goede adres. Dat was voor mij dus het geval! Echter, 11 dagen rond hobbelen in Playa del Ingles gaat uiteindelijk ook een keer vervelen. Het is toch een grote eenheidsworst. Wij gingen vaak naar het Yumbo Center. In Yumbo zitten veel gaybars, kroegen, een galsauna, cruising bars maar het is overdag tot in de late uurtjes ook gewoon een winkelcentrum met veel bekende en hippe winkels. Natuurlijk vind je er ook talrijke souvenir winkels. Het publiek wat je daar, zelfs tot in de late uurtjes vindt zit in de leeftijd van 3 jaar tot 100. Het is er niet ordinair maar juist heel gemoedelijk en feestelijk. Zeker een keer de moeite waard. Een huurauto om even te kunnen ontsnappen is best een aanrader.

Heel toeristisch

Iris
    13-7-2019

Zeer toeristich. Weinig authentiek Spaans. Veel proppers die je hun restaurant bar in willen hebben. Tot vervelens toe. Je kon er erg mooi wandelen over de boulevard. De stranden zijn ook erg mooi en niet druk. Ligbedjes huren is ook zeer goedkoop. Wil je naar andere plaatsen op gran canaria dan is het bus vervoer vanuit playa del Ingles heel goed. Verwacht weinig winkels met merkspullen, veel winkels met souvenirs en nep merkdingen. Wel veel leuke barren waar je cocktails kan drinken!

Gereisd Met partner in juli 2019

Leuke uitvalsbasis voor vakantie.

Manus de jong
    8-7-2019

Leuke plaats met een lange boulevard waar ik winkeltjes mist. Strand is niet bijzonder , kan je beter nadat Maspalomas. De winkelcentra's in playa stellen niet zoveel meer voor is veel leegstaand dus niet aan trekkelijk om te bezoeken. Alleen de Yumbo is nog een bezoekje waard. Je kan hier best goed eten voor weinig geld , en een taxi is spot goedkoop. Aanraders zijn de markt op vrijdag in puerto de Morgan en op woensdag in San Ferando.

Gereisd Met partner in juni 2019
Playa del Inglés scoort een 7,8 uit 10, op basis van 2767 reviews