Maspalomas

Vakantie Maspalomas

Tijdens een vakantie in Maspalomas combineer je een zonvakantie met gezelligheid en natuur. Net als in andere toeristische plaatsjes kun je hier dagen doorbrengen op het zandstrand en struinen over de boulevard. Reviewer Ludo Borghs: ‘Er is een groot strand, mooie wandelpromenade met veel restaurants, bars en winkels.’

Toch is hier nog niet alles mee gezegd. In Maspalomas vergaap je je namelijk aan bezienswaardigheden en kun je je reisplanning aanvullen met leuke to do’s. Volgens Ludo is dit ook nog eens een goede uitvalsbasis om de rest van het eiland te verkennen. Maar lees eerst mee om te ontdekken wat je in Maspalomas zelf moet zien en ontdekken volgens vakantiegangers.

Bezienswaardigheden en to do’s in Maspalomas

De bekendste must see tijdens een vakantie in Maspalomas is Las Dunas de Maspalomas. De stad gaat ineens over in duinen en dat is een bijzonder gezicht. Reviewer N. van Manen bezocht dit natuurreservaat en zegt: ‘Lijkt net of je door de woestijn loopt want er is alleen maar zand.’ Hou er rekening mee dat het ook een populair plekje is onder naturisten die je tijdens een wandeling door dit duingebied tegen kunt komen.

De vuurtoren is de eyecatcher van de badplaats en daarmee meteen een herkenningspunt. De 65 meter hoge toren zie je altijd boven het landschap uit. Bekijk de toren tijdens je vakantie in Maspalomas zeker eens van dichtbij. Met de zee op de achtergrond en de palmbomen als decor levert dit mooie foto’s op.

Het historische stadsdeel San Bartolomé is een bezienswaardigheid op zich. Plan dus zeker wat tijd in om te wandelen langs de authentieke gebouwen en door de smalle straatjes. Probeer ook eens de lokale drank uit, want San Bartolomé staat bekend om haar plantages. Een must see die je verder niet mag overslaan? Dat is de kerk. Tip: ga erheen op zondag, dan vindt er een markt plaats rondom de kerk.

Ben je na al die bezienswaardigheden en to do’s toe aan wat ontspanning tijdens je vakantie in Maspalomas? Het strand is en blijft de favoriete hotspot van vakantiegangers. Jullie schrijven dat Playa de Maspalomas fijn is, omdat je hier een echt zandstrand hebt en het net wat minder toeristisch is dan andere stranden op het eiland. Bas was hier niet alleen overdag, maar ook later op de dag te vinden: ‘Ook ‘s avonds gezellig verse vis eten en grote keus, goede gerechten.’

Ben je enthousiast over een vakantie in Maspalomas? Let’s go!

Bekijk alle accommodaties

Andere bestemmingen in Gran Canaria

Bekijk alle plaatsen

vakanties Maspalomas

We hebben een aantal aanbieders voor Maspalomas voor je op een rij gezet:

Corendon

Zonuren6h7h7h8h8h9h10h9h8h7h6h6h
Zeewatertemp (℃)20°20°19°19°19°20°21°22°24°24°23°21°
Dagen regen12367131136119

Reviews over Maspalomas

Fijne plek om lekker even bij te komen.

M. Jansen
    11-4-2019

Maspalomas is een fijne plek. Ligt centraal en het weer is er meestal goed. Vanuit hier kan je leuke uitstapjes maken en het strand is heerlijk. Het winkel centrum van Meloneras grenst direct aan Maspalomas en heeft hoogstaande winkels zoals Liu Jo Marcain,Hugo Boss en Tommy Hilfiger etc. Alles is keurig aangelegd. Fijne boulevard om heerlijk te wandelen of om te eten aan het strand.

Gereisd Met partner in Fri Mar 01 2019 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Ga aan de kust zitten in verblijf

wilma
    17-3-2019

Leuke plaats maar zorg wel dat je richting de kust zit met je verblijf.Daar zijn de leuke restaurantjes kroegjes en winkeltjes. Het grote winkelcentrum is een bouwval maar er zit wel een goed restaurant

Gereisd Met partner in maart 2019

Zeer goede en gezellige vakantieplaats.

Ludo Borghs
    11-2-2019

Maspalomas is een gezellig kuststadje met veel hotels in meerdere prijsklassen. Er is een groot strand, mooie wandelpromenade met veel restaurants, bars en winkels. Maspalomas is een goede uitvalsbasis om meteen huurauto het ganse eiland te bezoeken, zoals wij gedaan hebben.

Gereisd Met partner in januari 2019

Leuk voor een keer

J
    1-2-2019

Leuke badplaats. Prachtig strand en wij waren positief verrast over de hoge surfgolven! Wel hadden wij verwacht dat er een veel grotere boulevard was, vond het aanbod aan restaurants en winkels te weinig. Hadden het in 1 avond wel gezien. Hebben maar 1 barretje gezien.

Gereisd Met jonge kinderen in Thu Nov 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Luxe omgeving

Lilian
    17-11-2018

Ons hotel lag op Faro boulevard!hier liggen over het algemeen de wat duurdere resorts! Erom heen liggen veel winkeltjes! Wel moet je dan denken aan de duurdere merken! De horeca is er ook mooi uitgebreid! Faro heeft een prachtig strand die uitlopen in de dunas! De woestijn lijkt het net! Je hebt er een groot busstation met veel uitval mogelijkheden! Het plaatsje meloneras is wat duurder,maar dat zie je ook! Je vergaapt je aan de mooie hotels en omgeving

Gereisd Met partner in november 2018
Maspalomas scoort een 8,2 uit 10, op basis van 1046 reviews