82 tips over Hotel Lopesan Costa Meloneras

• Kris, 15-05-2014

Bezoek La Vegeuetta, het oude stadsgedeelte in Las Palmas. Echt een gezellige stad met zuid-Spaanse sfeer

• Jeroen, 31-12-2013

Boek een voordeelkamer (Tjingo is echt de goedkoopste) Kamers zijn exact hetzelfde alleen het uitzicht is misschien wat minder. Maar het scheelt je absoluut minimaal €100 of meer. Diner La Bodega aan kleine boulevard. Voor 19:00 een 3 gangen menu €10,- incl 1 drankje. Altijd proberen voor dit geld en het is prima eten! (oa verse vis) Andere restaurants aan Costa Meloneras ook gezellig wel duurder en zeker niet alijtd beter prijs/kwaliteit. Koffie bij busstation Faro aanrader!!

• bert_vroegindeweij, 01-12-2013

dagje wellness onder het hotel

meer dan 3x geweest

• monica85, 04-04-2014

Ga in de ochtend op tijd liggen op een bedje en blijf daar dan een tijd,anders heb je ondanks het mega aanbod aan ligstoelen,geen plek meer.

We hebben een aantal aanbieders voor Lopesan Costa Meloneras voor je op een rij gezet:

• Maria, 15-04-2012

Zeker een aanrader is het Italiaanse restaurant op de boulevard zeer goede bediening en heerlijk eten !

• Wouter, 13-01-2014

Ga eens lunchen aan de overkant bij Baobab. Het lunchterras in de tuin is mooi gelegen het eten en drinken is goed. Daarna nog een drankje bij de zwembadbar en je hebt weer een gezellige ontspannen kwaliteitsmiddag te pakken.

• Maria, 24-07-2012

Omdat het aantal zonnebedjes is beperkt moet je er 's ochtends vroeg bij zijn. Reserveren van bedje voor 10 uur is niet toegestaan. Ook het aantal buitentafeltjes in de restaurants is beperkt, zorg dat je om half zeven bij de deur staat. Als je bij het uitchecken aangeeft nog eens terug te willen komen en direct te willen boeken, krijg je een voucher van 10% korting.

• Jacky, 21-10-2013

Aanrader!!! -->> Als je aan de voorkant van het hotel naar buiten gaat, kom je bij een soort winkelcentra met eettentjes etc, zekerrr de moeite om tapas te gaan eten bij : Bandera's. Echt heeerlijkk!!

• Ramsteijn, 07-10-2013

Tip: huur een auto voor een dag of 4, dan kan je mooi het hele eiland bekijken. Is zeker de moeite waard. Let op: Wel veel stijle wegen met (zeer)veel scherpe bochten! Autohuur zonder creditkaart mogelijk (Bij NAMCAR recht tegenover het hotel)

• Bossies, 11-08-2013

Tochtje over het eiland (wij deden de Gran tour van Thomas Cook/Iberoservice, wel mooi en relax, maar erg prijzig. met 4 personen. Huur een auto dat is veel goedkoper. Wegen op het eiland prima, soms smal en erg hoog gelegen met prachtige uitzichten. Een tochtje met een boot is ook erg leuk, wij deden taxi naar Puerto de Mogan (erg leuk plaatsje) ga daar lekker lunchen en neem de boot naar Puerto Rico of een latere stop, je kunt dan met de bus/taxi terug naar Meloneras, leuk om te doen.

• Yvonne en Nico, 04-08-2013

Voor het strand: neem schoentjes mee voor de zee, er liggen veel stenen. En een aanrader: doe de vip-toer over het eiland. Is echt de moeite waard!

• Van Loosdregt, 18-07-2013

Auto huren (let op de diverse prijzen). Op vrijdag markt in playa de mogan.

• Hakuna, 30-06-2013

Helaas werkt de (betaalde) wifi erg slecht; als je daarvan afhankelijk bent dan kun je beter gebruik maken van het business center. Wifi in de lounge (bij de receptie) werkt wel.

• Moniek, 27-07-2012

De spa is een absolute aanrader!

• N&M, 08-06-2013

Viptrip maken. Echt een mooie trip om het eiland te leren kennen

• henk karstel, 31-08-2013

Je kunt vragen om een rustige kamer. Wij zaten in 2e etage 405 en dat was een hele fijne kamer. Beetje afgelegen maar erg rustig en direct bij het zwembad. Lekkere avondzon op ons balkon. Andere kamers op die vloer zijn 380 t/m 405. Oneven nummers liggen op avondzon.

• F.M. Janssen Daalen, 15-08-2013

Ook aan rolstoelers is gedacht met vele afdalingen naast de trappen, zodat ook zij bijna overal kunnen komen. Kinderanimatie met bingo, disco, spellen etc. zijn dagelijks terugkerende kost. De markt in Mogan is aan te raden op alleen vrijdag overigens.(afdingen mogelijk)

• F.Schoonhoven, 23-03-2013

Als je een reis boekt naar Costa Meloneras in Maspalomas dan reserveer gelijk een taxi bij jullie touroperator voor tranfer. Dit kost zo'n €80,- retour en je bent er binnen 30min en is heerlijk relaxt en scheelt zo'n 90min reistijd t.o.v de bus.

• Sanne, 31-12-2013

Auto huren voor een rondje eiland Catamaran tochtje vanaf puerto omgaan of puerto rico

• Koefmans, 27-07-2013

Ga niet gelijk om 18:30 eten maar wacht een 45 minuten als de drukte weg is.

• johan, 25-10-2012

Op de boulevard eten is leuk maar je keuze is erg beperkt. Het is veel Italiaans.

• johan, 25-10-2012

Winkelen op de boulevard is leuk maar ook erg beperkt. Een paar merk kleding winkels en veel juweliers waar ze heel duur spul hebben liggen. Wij vonden het heel erg tegen vallen.

• Marian en Jan de Vries, 24-05-2013

Ga met de bus richting Puerto Rico neem de boot naar Mogan en met de bus terug leuke dag . Tip voor het hotel . Eerder beginnen met de handdoeken weg halen bij de ligbedden Uitstekend hotel voor mensen die slecht ter been zijn . Rolstoel vriendelijk.

• wilma handstede, 11-05-2013

Rij eens mee met een vip reis naar grand cannon dit is echt de moeite en je geld waard! Mooie passen en natuur onderweg!

• denise, 07-05-2013

Wij raden aan om bij Ambassador te gaan eten! Wat ook erg makkelijk is, je kunt alles met je hotelpasje 'betalen', je kunt dus je portemonnee gewoon lekker op de kamer laten liggen.

• Monique, 25-04-2013

Vraag een kamer zo hoog mogelijk, liefst met tuin- of zeezicht. Je moet er wel wat voor doen, maar dan heb je ook wat. Excursie: tochtje met Tauro Cruises, je wordt met de bus gehaald en stapt bij Puerto Rico op de boot. Varen langs de kust, ergens voor anker gaan en dan snorkelen. Eenvoudige maar prima lunch aan boord, bijzonder aardige kapitein. Tochtje Puerto de Mogan op eigen gelegenheid doen, is veel goedkoper. Marktje op vrijdag. Enkeltje met de bus 4,15, halte is vlakbij hotel.

• remzor, 18-04-2013

Kijk ook eens bij het avond entertainment bij het hotel; erg leuk!

• Savannah , 01-07-2013

Het restaurant Samsara is zeker een aanrader als je van Aziatisch eten houdt! Ook SushiMex op de boulevard is erg goed!

• Richard Bosma, 11-02-2013

In dit hotel geen lawaaierige mensen. Bij de zwembaden is welliswaar veel groen aanwezig met inderdaad veel schaduw, maar de zonaanbidder kan terecht naast het nudisten gedeelte. Daar is volop zon. In de buurt van het hotel is de mooie wandelboulevaard met leuke restaurantjes. Je kunt helemaal doorlopen naar Meloneras. Hier is ook een mooi strandje met een aantal restaurantjes.

• P. Willems, 02-02-2013

Aan de boulevard heb je enkele eettentjes. Aanrader is de lunchroom op de hoek van het hotel, lekkere club sandwich en verse vruchtensappen. Het eten in het hotel was over het algemeen niet slecht, ideaal voor kinderen, omdat er voor iedereen wel iets is. Overdag kan je lekker pannenkoeken bestellen.

• layzz, 23-01-2013

Restaurant la aquarella, het beste restaurant van gran canaria. Wel 20 euro met de taxi maar dan heb je wel wat!

• Marion, 08-07-2014

Jeepsafari super leuk!

Mocht je er nog zijn met het WK ga dan zeker naar het Heineken Cafe in Playa del ingles. Hier zullen bijna alle Nederlanders zijn van Gran Canaria. Een geweldige sfeer (mits ze winnen natuurlijk).

• jeroen_42, 25-08-2012

Goede restaurants zijn er op de boulevard: El Churrasco (aanrader!) Grand Italia Sushi mex De rest op de boulevard kan hier niet aan tippen.

• creadieni, 21-11-2012

Kies voor een kamer (als dit kan) zonder zeezicht.

• Will, 10-11-2012

Uit eten bij rest. Gran italia op de boulevard is een grote aanrader.

• Will, 14-11-2012

Restaurant ,,grand italia,, op de boulevard. Daar moet over mee kunnen praten.

• cora, 23-11-2012

Neem alleen ontbijt in de buurt zijn leuke restaurants.

• J. Bakker, 30-11-2012

Met de bus/taxi op de vrijdag naar Puerto Mogan, is een grote markt. 4.50 euro met de bus en met de taxi 30 euro. Auto huren is leuk, veel slingerweggetjes in de bergen! :-)

• de niet, 09-09-2013

Op de boulevard tal van restaurantjes en winkeltjes waar je je prima kunt vermaken. Winkelcentrum om de hoek.

• marleen, 29-05-2013

Elke avond entertainment en kinderclub.

• Dorienscheeres, 20-05-2013

Wij hebben een boottocht over de Atlantische Oceaan gemaakt (dolfijnen én walvissen gezien). Was super. Ook hebben we een Vip Trip gedaan, hier laten ze je bijna het hele eiland zien, was ook geweldig! Als laatste zijn we met de taxi naar de Yumbo geweest in Playa des Ingles, ongeveer 10 euro voor een retourtje. Erg leuk om daar te winkelen! Vooral als je van onderhandelen houdt.

• ton, 17-05-2013

Voor €14,- pp is half pension niet veel geld. Het aanbod is goed en je kunt ook buiten eten.

• Hans , 12-09-2012

Bij het avondeten zit geen drinken en een fles water kost €,2,20 Als je met meerdere bent loopt dit best wel op

• Lars van Iperen, 31-08-2012

TIP: het word ontzettend snel vloed op Gran Canaria! Lig je met je handdoek op het strand en wil je even wat lunchen of wat drinken in een van de restaurantjes aan de boulevard, zorg dan dat je handdoek redelijk achterin het strand ligt anders neemt het water hem mee binnen no-time. En sta vroeg op als je de hele dag een lekker bedje wilt in de zon. Dit is zeker de moeite waard. Alleen niet reserveren, dit word aangepakt door het hotel. tussen 8 en 10 kunnen ze je handdoeken weghalen.

• arbroenink, 26-08-2012

Sávonds lekker genieten aan de boulevard bij maximilan, supermarkt om de hoek vlakbij het casino, koelkastje is tegenwoordig gratis. Bestel een klein glas drinken, dit scheelt je elke keer € 1.60, lekkerste capuccino bij de central bar in de lobby, lekkerste cappucino buiten hotel bij maximilan of café paris. Excursietip Spirit of the sea, wij hebben wel 50 dolfijnen gezien

• Feyenoord, 26-08-2013

Vip Trip over het eiland is een echte aanrader net als een bezoek aan Puerto de Mogan op vrijdag!

• bruinblondje, 18-08-2013

Ga rond 7 uur uit je bed om een leuk plekje bij het zwembad te krijgen. Om half 8 is het grootste gedeelte al gereserveerd. Blijf liggen tot 10 uur (tussen 8 en 10 word alles weggehaald), en ga dan pas ontbijten of laat iemand anders op je bedje letten.

per 2014 schijnt een creditcard verplicht te zijn, vind het zelf belachelijk om voor een hotel een creditcard aan te schaffen terwijl het huidige systeem prima is, maar ieder voor zich.

• E.J.Groeneveld, 19-08-2013

Tijdens onze vakantie vierde mijn vrouw haar verjaardag, en werdt ze s`morgens door het hotel verrast met een fles champagne op de kamer,,was ons nog lang zal heugen.

Aanrader voor nieuwe gasten is het dieren park Palmitos park (met de bus goed te doen , en een tochtje met de onderzeeer in Porto del Megan,,ook met de stadsbus te doen

• Len_en_Wien, 10-08-2012

Huur een auto, dit kan vanuit het hotel (redelijke tarieven) en dan wordt je bij het hotel opgehaald en naar je auto gebracht. Ga het eiland zien - Elke vrijdag van 9 tot 13 uur is er een open lucht markt (leuk voor souveniers) in Puerto de Mogan. Leuk om even doorheen te gaan voor max een uurtje, daarna ben je er wel klaar mee. Ga dus niet met een excursie zodat je daar verplicht 4 uur moet overbruggen. Het is heel leuk om daarna de bergen in te rijden. Let op de wegen zijn niet geweldig!

• Bert, 02-08-2012

Playa del Ingles is totaal overleden alle winkelcentra behalve Jumbo shopping centre zijn op sterven na dood Cita,Kasbah,Metro,Plaza.De boulevard is gewoon eng na 0.00 uur. Zelfs bij het populaire Broodje Amsterdam zijn geen wachttijden meer om te gaan eten met een leegstand van meer dan 50 procent heb je in het eens zo populaire Playa del Ingles eigenlijk niets meer te zoeken steeds meer hotels werken daar met de alles vernietigende all-in formule en de middenstand gaat daar aan kapot.

• jack en yvonne, 26-02-2012

Markt San Fernando zaterdagochtend. Haventje Peurto de Mogan. Playa del ingles is een echte afknapper. vergane glorie. Je breekt je nek op de kapotte stoepen.

• Dekeyser Martine, 31-01-2013

Zorg dat je kamer hebt met zon, daar we eind januari het niet te warm hadden op de kamer. We hadden geen zon op het balkon.

• Mama van 3, 26-12-2012

Ga uit eten bij Gran Italia aan de boulevard ( wel even aangeven dat de 'gangen' niet te snel achter elkaar komen), ga shoppen met volle portemonee bij de prachtige schoenenzaak ( dames- en heren) of bij La Perla Lingerie / badmode; beiden meteen buiten de poort van hotel .

• Wouter, 25-06-2012

Eten aan de boulevard Faro is een aanrader. Neem dus geen half of heel pension.

• johan, 25-10-2012

Als je sávonds in het hotel gaat eten en je hebt dat niet bij je reis in geboekt kost dat €20 p.p exclusief drinken.

• Ikke, 22-06-2012

Tip: een dagje doorbrengen in de spa met een heerlijke massage! Tip: twee dagen een cabrio huren (€90) en verschillende haventjes bekijken waar je heerlijk verse vis kunt eten Tip: voor wie niet voor wifi wil betalen, in de lobby( zowel buiten als binnen) is gratis internet. Tip: holidayworld hoef je NIET naar toe! Dikke misser haha.

• Nicolette, 11-06-2012

Neem geen half pension maar logies ontbijt. De restaurantjes aan de boulevard serveren heerlijk eten! Grill Faro, Italiaan D'Italia, La Pampa.... super goed vlees, vis en pizzaś. Uiteraard ook de spaanse gerechten! Als je toch naar Playa des Ingels gaat, ga dan eten bij La Sirena of Roma.

• H.Hovinga, 15-05-2012

Ga ook eens a la carte eten en niet alleen in het buffet restaurant!

• fam verheul, 11-01-2012

De uitgebreide spa (en bijbehorend bad) en fitness ruimte vormen een extra feestje. Er is ook een gratis gym, die in basis ook al prima is.

Het eten is dusdanis uitgebreid en goed van kwaliteit, dat buiten de deur eten niet eens nodig is...(en dat van fervente restaurantbezoekers in NL!)

• Stephanie , 18-06-2012

Hotel: In het a la carte restaurant Ambassador wordt volgens alle etiquette gewerkt. De ober/bediening werkt keurig volgens alle regels met ontzettend veel passie. Heerlijk, superchique én betaalbaar! Omgeving: Palmitos Park (dierentuin) erg mooi! Excursie: Spirit of the Sea, je wordt op je hotel opgehaald en naar de haven van Puerto Rico gebracht om daar met een boot te vertrekken (2 of 3 uur) op dolfijnen en walvissenjacht. We hebben wel 6 walvissen en 15-20 dolfijnen gezien, echt super!

• A.van Dam, 17-06-2012

Goedkope supermarkt direct om de hoek op de blvd Voor 5,= taxi naar Playa del Ingles (oa Heineken Cafe) Bus station om de hoek. (erg goedkoop) Aqua Park is leuk om te doen. Neem wel waterschoenen mee!!

• Roger Kramer, 09-08-2012

We hebben de VIP tour gedaan over het eiland (285km rijden en bezichtigen) met goed uitgeruste busjes A/C, bekwame chauffeurs Nederlands sprekende gids. De tour heeft in het begin alleen veel bochten(+/-1000 st) wat wel eens averechts op je maag/evenwichtsorgaan kan werken, dus reistabletten is een aanrader om mee te nemen of in te nemen. Maar super ervaring met mooie uitzichten en dorpjes.

• Wolferswoud, 21-10-2011

Wil je de hele week internet, zowel op de kamer als rondom het hotel geef dit aan bij de receptie bij aankomst. Kost € 6,- per dag en deed het over het algemeen goed.

• claudia, 16-05-2013

Als je rechtstreeks geboekt hebt en je zoekt transfer van en naar luchthaven, boek dan resorthoppa, ik heb 23 euro betaald voor heen en terug met speedy shuttle, perfect geregeld!

Vraag altijd een kamer zo hoog mogelijk, daar zit je het rustigste.

Voor grondplannetje en al je vragen kan je me mailen op [email protected]

• T.M. Phillips, 03-10-2011

Boek geen dagkamer voor vertrek om te douchen etc. Ze hebben een gym waar je prima kunt douchen, vrij gebruik van shampoo etc, en handdoeken. Er zijn ook kluisjes eventueel voor de handbagage.

• Groningers, 30-06-2014

Auto huren kan via AVIS die in het hotel een bureau hebben. Voorbeeld. VW polo 4 deurs 1 dag vol casco. €68,- Boulevard, winkeltjes (dure merken) restaurants, supermarkt en winkelcentrum op loop afstand.

• Fam.Timmerman, 18-07-2014

Koop drinken in de supermarkt en neem dat mee naar het zwembad of naar je kamer en neem een koeltasje vanuit nederland mee erg handig

• Henk Karreman, 12-02-2015

Altijd andere kamer vragen als deze donker en benauwd is.

• Monique, 19-02-2015

Ga niet tijdens de spitsuren ontbijten of avondeten. Wij ontbeten vaak rond 09:30 uur en aten rond 20:00 uur en dan is het stukken rustiger. Anders sta je in de file voor het buffet.

• Menm0125, 21-02-2015

Eten buiten het hotel bij de chinees

• mirjam mutsters, 12-05-2015

Neem sportschoenen mee als je van zumba, latin dans enz. houdt. anders sta je met blote voeten op het podium. het is te doen, maar fijn is anders.

• Jean-Claude, 21-09-2014

Misschien best kamer vragen op verdiep, wanneer men op gelijkvloers zit naar tuinkant is er weinig te zien.

• dreumel72, 28-11-2015

De eettentjes aan het strand zijn top.

• Lex, 12-04-2015

Kamertip: boek een kamer op 3 of 4 verd., b.v. in patiogebouw #7. Minder last van lawaai van life-optreden op de twee podia. Bezoek het nationale park met grote duinen, vlak naast het resort. Op het terrein zijn winkeltjes, maar vlak om de hoek is een groot winkelcentrum. Resort ligt aan zee, geschieden door een boulevard met leuke winkeltjes en terrassen; busstation, taxi's, auto- en fietsverhuur tegen over het resort.

• Vincent, 31-07-2014

Tips -Eten op de boulevard bij Grande Italia. Alles vers en lekkr -Bezoek voor goede muziek The 19th hole of Meloneras ( op de boulevard) -Ga wijn, rum en koffie proeven in het noorden van het land (erg leuk om te doen en je krijgt wat van het eiland mee) -Atlantico is een leuk shoppingcenter op 30 busminuten

-- -Play del Ingles is vergane glorie. Veel leegstand en uitgaan is niet heel erg druk. De Pacha is wel de moeite waard om er heen te gaan ( club is open tot ongeveer 08:00 's ochtends)

• Hans, 30-12-2016

Wij hadden een hele fijne kamer met uitzicht op de palmen. Kamer op de 4e etage in patio 6. Prima uitzicht. Hier zit je namelijk niet in een U-vorm en daarom kijk je niet bij andere kamers naar binnen. Wel uitzicht over de bomen, op het zwembad en op de vuurtoren. Ons kamernummer 4324.

Auto huren via AVIS in het hotel zeker aan te bevelen. Heel eenvoudig via soort geldautomaat te regelen. Ga zeker de bergen in en een dag naar Las Palmas (met bus 30, vertrek bij busstation).

• Jose , 09-03-2014

Ligging is fantastisch, super mooie winkels in directe omgeving, in een woord super!!!!

• dinie corputty burghgraef, 08-08-2014

puerto mogan een heerlijk plaatsje met de bus ben je er zo kun je op verschillende boten stappen dolfijn boot taxi boot naar puerto rico of yellow submarine ook aanrader we hebben het alle 3 gedaan en alle 3 voor herhaling vatbaar geweldig!!!!! ook mooi plaatsje kunt er snorkelen zwemmen leuk strandje en mooie yachthaven echt geweldig franse allure mooi gezellig en we gaan weer terug naar dit hotel en naar alle plaatsjes we zijn verliefd geworden op gran ganaria en speciaal op hotel lopesa

• wettum, 20-02-2015

Zorg tijdens de maaltijden dat je geen haast hebt - het is vakantie! Het uitzicht is niet vanuit alle kamers optimaal, maar he: wie zit er op zo'n locatie nu uit het raam van zijn kamer te kijken? Zoek een stoel buiten, bestel een mojito (is er ook nonalcoholico) en geniet ...

• Thojul, 27-07-2014

In plaats van dure drankjes te bestellen in het hotel, 200m van het hotel is er een supermarkt.

• Pieter , 26-01-2015

Wil je geen risico lopen op een langere transfertijd vanaf de luchthaven, dan kun je bij Magar voor 31 euro (excl. fooi) een taxi reserveren voor max 4 pers en bagage. Dit werkte bij ons goed zodat we na een late vlucht toch nog op tijd waren voor het diner. Bijkomend voordeel; de chauffeur staat met een groot bord waarop uw naam in de aankomsthal en je hoeft niet van tevoren te betalen met creditcard, gewoon cash afrekenen bij het uitstappen,

• Maaike Huisman , 26-04-2015

Bij boeking Halfpension moeten de mannen een lange broek aan bij het avond eten. Neem een tuinzicht kamer is echt prachtig.