Hotel Lopesan Costa Meloneras

• Jacuzzi
  • Kinderopvang
  • Sauna
Tonen op kaart

Reviewers komen graag op vakantie bij Lopesan Costa Meloneras op Gran Canaria. Marianne zegt: ‘Het is een fantastisch mooi hotel met geweldige accommodatie en super vriendelijk personeel!’ Het is een groot hotel, maar Lieke beschrijft: ‘Alhoewel het hotel erg groot was (1000 kamers), voelde we ons absoluut geen nummer in dit hotel.’ Doordat het hotel direct aan de boulevard ligt ben je bovendien dichtbij winkels en restaurants. Benieuwd of Hotel Lopesan Costa Meloneras een geschikt verblijf voor jou is? Lees met ons mee.

Rondom Lopesan Costa Meloneras ligt een grote tuin waarin je meerdere zwembaden vindt. Sommigen zijn ook in de winter verwarmd. Er zijn voldoende ligbedden, maar Marion noemt wel een minpuntje: ‘Ligbedden genoeg, maar als je een zonaanbidder bent houd er rekening mee dat er veel palmbomen staan, waardoor je weinig plekjes in de zon hebt.’ Vanuit een van de zwembaden heb je wel mooi uitzicht op zee.

Over het eten zijn de meesten van jullie zeer te spreken. Zoals Willem: ‘Het eten wordt lekker voorbereid en er is dan ook genoeg keuze, er is elke dag wat anders op het menu te vinden.’ Wel geven anderen aan dat het bij de buffetrestaurants erg druk kan zijn. Als het weer goed is kun je gelukkig op meerdere plekken buiten op het terras eten.

De kamers bij Lopesan Meloneras zijn volgens reviewers voldoende groot en worden goed schoongemaakt. Annet vertelt: ‘Goede standaard kamers en bedden waren ook goed en verder is alles schoon!’ Sommigen geven echter aan dat de bedden hun beste tijd hebben gehad. Ook vinden jullie dat de kamers wat verouderd zijn en wat gemoderniseerd mogen worden.

Lopesan Costa Meloneras heeft een vaste huisband die meerdere avonden per week optreedt en volgens jullie is dit goede muziek. Ook is er ander entertainment in de vorm van shows. Hoewel er ook wel entertainment voor kinderen is, is het hotel toch meer gericht op volwassenen.

Het personeel bij Lopesan Meloneras is volgens jullie heel vriendelijk en behulpzaam. Ze nemen ook de tijd om even een praatje te maken. Sylvia zegt: ‘Het personeel is top: zeer vriendelijk en servicegericht.’ Wel vinden jullie de wifi-verbinding wat tegenvallen in het hotel.

Ligging

Op korte loopafstand van Lopesan Costa Meloneras ligt het grote strand waar altijd wel een plek vrij is. Ook een mooi nationaal park met duinen waar je goed kunt wandelen ligt vlakbij. Wil je een dagje shoppen? Dan ligt het shoppingcenter Atlantico op 30 minuten afstand met de bus. Maak je een boottocht, dan heb je kans om dolfijnen en walvissen te spotten.

Huur je een auto voor een dag, dan kun je bijvoorbeeld naar de hoofdstad Las Palmas. Het oude stadsgedeelte, La Vegueta, mag je zeker niet overslaan hier. Je kunt ook over het water het eiland verkennen. Pak bijvoorbeeld de boot naar Puerto de Mogan of Puerto Rico. Op vrijdag is er in Puerto de Mogan ook een lokale markt die jullie aanraden.

1276 reviews over Hotel Lopesan Costa Meloneras

• 2019
    8H.Kuipers23-12-2019

zeer goed

We waren hier van 13 Dec tot 20Dec .Groot hotel met 1100 kamers is een wat gedateerd hotel maar de service is goed goede bedden kamer groot genoeg voor twee personen het eten is gevarieerd voor te zonnen zijn er genoeg ligstoelen met parasol leuk personeel

• 5Brouw F15-12-2019

Nooit meer

Te lawaaierig, tochtig druk en gedateerd hotel. Weekends tot 01:30 uur lawaaierig bonkende muziek terwijl de meeste gasten wat ouder zijn. Misschien animatie aanpassen aan de leeftijd van de gasten. Meubilair in de kamers zijn dringend aan vervanging toe. Jammer aan de buitenkant ziet het hotel er leuk uit. Foto's van de kamers van het hotel zijn veelal de duurdere kamers waar de "gewone man" niet komt. Maspalomas zelf is aangenaam in deze tijd. Maakt veel goed.

PR Department, Manager, 17-12-2019

Dear Mr. Brouw F,

thank you very much for choosing Lopesan Costa Meloneras to spend your holidays in the south of the island. We regret not having fulfilled your expectations regarding some aspects of the hotel.

We will transmit your opinions to the different departments of the hotel to be taken into account. We would like to inform you that a renovation is planned for the future.

We hope you enjoyed your vacation in general and we hope that you will visit us again in the future.

Kind regards, Dtp. Public Relations

• 7J. Dohmen07-12-2019

De andere hotels van Lopesan (5 *) zijn beter.

Er groot en dus druk hotel. Inchecken via dranghekken oogt en is zeer onvriendelijk na een lange reis. Personeel zeer taakgericht en weinig klantgericht. Buffetrestaurants extreem druk, waardoor veel gedrang. Te weinig keuze van vegetarisch eten. Zeer, zeer tochtige gangen. Animatie niet in overeenstemming met leeftijd bezoekers. Poetsen van kamer veel te laat

Public Relation Department, Manager, 13-12-2019

Dear J. Dohmen, Thank you for your recent stay in our hotel and for sharing your experiences on Zoower. First of all we would like to apologize for any inconvenience you might have experienced. We are glad aso that generaly you had a nice stay with us and would be delighted to welcome you back soon Best regards,

• 8Cher02-12-2019

Relax, maar..

We zijn hier twee keer geweest en hebben twee mooie vakanties gehad. Het is een mooi en groot opgezet hotel. Het zwembad is nog mooier dan op de foto's. Kamers zijn vrij simpel, maar de badkamer is super mooi. De gordijnen zijn goed verduisterend, waardoor je lekker uitgerust wakker wordt. Eten op de boulevard vonden wij niet lekker. Het eten in het hotel is goed en er is veel keus. Dit geldt voor het ontbijt, maar ook voor het buffet. Het enige nadeel, wat er tevens ook voor zorgt dat ik waarschijnlijk niet meer terug ga, zijn de kakkerlakken. Tijdens onze eerste vakantie viel het mee. Heb er een paar op het resort gezien. Maar 2 jaar later zag ik die grote, die kunnen vliegen overal in het park krioelen. Op de kamer heb ik een kleine in de badkamer gezien. Ik heb dit gemeld en zij hebben er toen iets aan gedaan. Ik ben doodsbang voor die beesten. Maar als je dat niet zo een probleem vindt, kun je je hier goed vermaken.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 9B. van Zenderen31-10-2019

Genieten van de zon en het lekkere eten en drinken

Schitterend hotel, met meerdere (à la carte) restaurants en vooral veel zwembaden. Genot om daar te vertoeven. Keurige kamers en voor geïnteresseerden elke avond animatie, vaak van behoorlijk niveau. Wij hadden halfpension. Eten was prima, voor elk wat wils en geen twee dagen achter elkaar dezelfde soorten vlees en vis. Volgende keer zal ik echter gebruikmaken van de mogelijkheid om incidenteel in het hotel te eten (18 euro pp als je vaker dan 3x van die optie gebruikmaakt), zodat we ook wat vaker van de vele restaurantjes in de buurt kunnen genieten. Nabij zijn veel winkels en met de taxi kun je voor nog geen 5 euro de grote winkelcentra in de buurt (o.a. Playa del Ingles) bereiken wil je daar van het uitgaansleven genieten. Mooie zandstrand is van Maspalomas is op ongeveer 500 meter afstand aan de andere kant van de vuurtoren.

• 8H.A. Hulsman29-10-2019

Super

Geweldig mooi en schoon hotel.

• 9Michael Remmerswaal25-10-2019

Heerlijk genoten!

Prima hotel! Heel groot complex, mooie zwembaden en een leuke boulevard (waar je lekker kan eten). Antieke kamers, maar alles is aanwezig. Badkamer, bed en balkon zijn goed in orde. Ontbijt is top, avondeten hoorden wij wat mindere verhalen over (veelal hetzelfde). De service van het personeel is goed, erg vriendelijke mensen. Minpunten zijn de kosten voor WiFi (€2 per dag) en kluis (€2 per dag). Dat hoort naar ons mening gewoon een service te zijn. Daarnaast worden de (populaire) ligbedjes bij het zwembad wel vroeg in de ochtend gereserveerd dmv handdoekje leggen. Over t algemeen: aanrader!

• 9Hans vrb15-10-2019

Zeer goed

Lopesan Costa Meloneras is een prachtige accommodatie. Erg veel kamers. Wel een gezellige bedrijvigheid. Hadden half pension geboekt, wat wij de volgende keer niet meer zullen doen omdat het bij het buffet erg druk is (een aantal tijden geprobeerd). Optie a la carte in één van de drie hotels is ons zeer goed bevallen (19,95 p\p). Kamer goed en van alle gemakken voorzien. Shows in de avond van een goede kwaliteit.

• 9frank en sandra05-10-2019

toch nog altijd tophotel

voor de achtste keer hier. eten goed zoals altijd,ook personeel doen heel hard hun best. in de zwembaden beginnen sommige tegels los te komen.parasols beginnen te verslijten. in het restaurant werd de dress-code niet gecontroleerd,mannen kwamen binnen in korte broek en blote voeten in sandalen,dat is zonde.

Gereisd met partner in september 2019

• 7André de Groot29-09-2019

Volgende keer misschien toch iets anders

Het hotel is qua verzorgen top en de service en bediening van het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Het ontbijt ‘s morgens is geweldig, ‘n zeer ruime keuze al mis ik wel verse sappen (anno 2019 kan dat natuurlijk niet meer). ‘S avonds is er wel sprake van variatie maar dagelijks worden veelal dezelfde keuzes aangeboden! In het hotel zelf wordt er niet gerookt in de ruimtes daar buiten is dat echter geen enkel probleem (anno 2019 zou men meer rekening moeten houden met de niet rokers). De tuin, terrassen en haar zwembaden zijn heerlijk maar wil je een goede plek dan wordt het handdoeken leggen, afschuwelijk! We komen hier nu voor de tweede keer maar enige achteruitgang constateren wij wel en dat is erg jammer.

Public Relation Department, Manager, 06-10-2019

Dear André,

We would like to thank you very much for your detailed and very interesting review on Zoover and of course for having chosen the Lopesan Costa Meloneras in the first place.

We would also like to thank you for mentioning the good and also the bad points, all this helps us to improve our services every day.

Please be assured that your criticism about the facilities of the hotel has been forwarded to all the department managers and thank you again for your visit.

With best regards,

Gereisd met vrienden in september 2019

82 tips over Hotel Lopesan Costa Meloneras

• Kris, 15-05-2014

Bezoek La Vegeuetta, het oude stadsgedeelte in Las Palmas. Echt een gezellige stad met zuid-Spaanse sfeer

• Jeroen, 31-12-2013

Boek een voordeelkamer (Tjingo is echt de goedkoopste) Kamers zijn exact hetzelfde alleen het uitzicht is misschien wat minder. Maar het scheelt je absoluut minimaal €100 of meer. Diner La Bodega aan kleine boulevard. Voor 19:00 een 3 gangen menu €10,- incl 1 drankje. Altijd proberen voor dit geld en het is prima eten! (oa verse vis) Andere restaurants aan Costa Meloneras ook gezellig wel duurder en zeker niet alijtd beter prijs/kwaliteit. Koffie bij busstation Faro aanrader!!

• bert_vroegindeweij, 01-12-2013

dagje wellness onder het hotel

meer dan 3x geweest

238 vragen over Hotel Lopesan Costa Meloneras

• BR, 21-07-2019

Gepaste kleding

Kan iemand vertellen hoe het zit met de kledingvoorschriften van de heren? Is herbeleven of niet toegestaan om in het hoogseizoen een bermuda te dragen. En hoe zit het met tiener jongens?

BR, 22-07-2019

Ik bedoel of het wel of niet is toegestaan. Er staan hele wisselende dingen hierover geschreven.

Alvast bedank!

• Jette , 20-01-2019

strand

Is het zwart zand of goud zand?

Jos, 10-03-2019

In tegenstelling tot Tenerife heb je hier geel zand.

• angela, 16-09-2018

Waarom niet met gezin van 5 personen?

Jaren geweest totdat de jongste 4 werd en we weer naar Costa Meloneras wilden.We zijn een gezin met 3 kinderen.Wat blijkbaar onmogelijk is om in CM te verblijven met 5pers.Wij begrijpen dat dit niet toegestaan qua kamerbezetting en/of eventuele brandveiligheids redenen.Nu hebben wij via reisbureau een essentie aangevraagd om 2 kamers naast elkaar te boeken zodat we toch naar Costa Meloneras zouden kunnen gaan maar helaas werd ook dit afgewezen.Kan iemand mij vertellen waarom dat zo moeilijk is?

• VerzorgingHalfpension, Logies, Logies-ontbijt
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • De staf spreektDuits, Engels, Frans
  • Aantal kamers> 700
  • RokenToegestaan

• ZwembadAanwezig, Barrièrevrije toegang, Buitenzwembad, Infinity pool, Jacuzzi, Peuterbad, Verwarmd, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand8 minuten lopen, 800 m, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Strand toegangGemakkelijk toegankelijk

• Aanbod voor kinderenKinderbuffet, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin
  • Verblijf voor kinderenNiet gratiis

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Gerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Internationaal, Italiaans, Lactosevrij, Spaans, Steaks, Vegan, Vegetarisch

• Betaalde wifiGehele hotel

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
  • JacuzziAanwezig
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast / Minibar, TV

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBagageruimte, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Casino
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Party service, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• SaunaAanwezig, Geurensauna, Hetelucht sauna, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenFysiotherapie, Lichaamsbehandelingen, Massages, Oosterse behandelingen, Schoonheidsbehandelingen, Speciale massages

• ParkerenBetaald

• WatersportDuiken, Kitesurfen, Snorkelen, Surfen, Waterskiën, Zeilen