Maspalomas

Vakantie Maspalomas

Tijdens een vakantie in Maspalomas combineer je een zonvakantie met gezelligheid en natuur. Net als in andere toeristische plaatsjes kun je hier dagen doorbrengen op het zandstrand en struinen over de boulevard. Reviewer Ludo Borghs: ‘Er is een groot strand, mooie wandelpromenade met veel restaurants, bars en winkels.’

Toch is hier nog niet alles mee gezegd. In Maspalomas vergaap je je namelijk aan bezienswaardigheden en kun je je reisplanning aanvullen met leuke to do’s. Volgens Ludo is dit ook nog eens een goede uitvalsbasis om de rest van het eiland te verkennen. Maar lees eerst mee om te ontdekken wat je in Maspalomas zelf moet zien en ontdekken volgens vakantiegangers.

Bezienswaardigheden en to do’s in Maspalomas

De bekendste must see tijdens een vakantie in Maspalomas is Las Dunas de Maspalomas. De stad gaat ineens over in duinen en dat is een bijzonder gezicht. Reviewer N. van Manen bezocht dit natuurreservaat en zegt: ‘Lijkt net of je door de woestijn loopt want er is alleen maar zand.’ Hou er rekening mee dat het ook een populair plekje is onder naturisten die je tijdens een wandeling door dit duingebied tegen kunt komen.

De vuurtoren is de eyecatcher van de badplaats en daarmee meteen een herkenningspunt. De 65 meter hoge toren zie je altijd boven het landschap uit. Bekijk de toren tijdens je vakantie in Maspalomas zeker eens van dichtbij. Met de zee op de achtergrond en de palmbomen als decor levert dit mooie foto’s op.

Het historische stadsdeel San Bartolomé is een bezienswaardigheid op zich. Plan dus zeker wat tijd in om te wandelen langs de authentieke gebouwen en door de smalle straatjes. Probeer ook eens de lokale drank uit, want San Bartolomé staat bekend om haar plantages. Een must see die je verder niet mag overslaan? Dat is de kerk. Tip: ga erheen op zondag, dan vindt er een markt plaats rondom de kerk.

Ben je na al die bezienswaardigheden en to do’s toe aan wat ontspanning tijdens je vakantie in Maspalomas? Het strand is en blijft de favoriete hotspot van vakantiegangers. Jullie schrijven dat Playa de Maspalomas fijn is, omdat je hier een echt zandstrand hebt en het net wat minder toeristisch is dan andere stranden op het eiland. Bas was hier niet alleen overdag, maar ook later op de dag te vinden: ‘Ook ‘s avonds gezellig verse vis eten en grote keus, goede gerechten.’

Ben je enthousiast over een vakantie in Maspalomas? Let’s go!

Bekijk alle accommodaties

Lijstweergave

We hebben een aantal aanbieders voor Maspalomas voor je op een rij gezet:

Corendon
Corendon