Hotel Barceló Castillo Beach Resort

• Vertrekt vanaf Amsterdam
Reisduur
Vertrekdatum
Reisgezelschap
  • Vergelijk reisaanbieders in één overzicht
  • 3,8 miljoen onafhankelijke reviews
  • Boek direct bij Zoover
  • Onze klantenservice staat voor je klaar
  • Zekerheid van ANVR en SGR

6.8Voldoende

• Animatie

Het all-inclusive Barceló Castillo Beach Resort vind je op het zonovergoten Fuerteventura. Dankzij de ligging pal aan de Atlantische Oceaan en het prachtige zandstrand is dit resort erg populair bij gezinnen en watersportliefhebbers. Maar ook de omgeving van het Barceló Castillo Beach Resort is zeker het ontdekken waard. Wij vertellen je graag meer over dit resort en leuke to do’s in de omgeving. Lees je met ons mee?

Aparthotel Barceló Castillo Beach Resort is een ruim opgezet resort met tal van faciliteiten. Boodschappen doe je in de supermarkt van het resort en in de vele winkeltjes kun je terecht voor een leuk aandenken aan je vakantie. Midden in de prachtige hoteltuin liggen drie grote zwembaden met uitzicht op de helderblauwe zee. Hier kom je in de schaduw van de palmbomen helemaal tot rust. De kids spatteren lekker in het kinderbad en hebben dolle pret in de speeltuin of bij de miniclub.

Accommodaties

Je kunt zowel een bungalow als een appartement bij Barceló Castillo Beach Resort boeken. Deze accommodaties zijn praktisch ingedeeld en voorzien van een woon/zitgedeelte, slaapkamer, badkamer en kitchenette. Sommige vakantiegangers geven aan dat de accommodaties wat sober zijn ingericht en de schoonmaak grondiger kan. De handdoekenservice is wel prima geregeld. Tijdens je verblijf op het resort geniet je tevens van alle hotelvoorzieningen van Aparthotel Barceló Castillo Beach Resort.

Restaurants

Naast de voorzieningen om zelf te koken in je appartement of bungalow, kun je er ook voor kiezen om te gaan eten bij Aparthotel Barceló Castillo Beach Resort. Het buffetrestaurant en het à la carte restaurant bieden een ruim aanbod aan gevarieerde maaltijden. Een aantal reviewers vindt het soms wat te druk in de restaurants, maar als je op een later tijdstip aanschuift valt het mee met de drukte. Hou er wel rekening mee dat je ondanks de all-inclusive formule voor sommige drankjes moet bijbetalen.

De ligging van Aparthotel Barceló Castillo Beach Resort

Barceló Castillo Beach Resort ligt in Caleta de Fuste op slechts 7 kilometer van het vliegveld. Je bent vanaf het vliegveld al binnen een kwartier op je vakantiebestemming. De ligging van Barceló Castillo Beach Resort is ook ideaal voor strandliefhebbers. Je hoeft de straat maar over te steken en je staat al met je voeten in het zand van Playa del Castillo. Neem zeker je snorkelset mee om prachtig gekleurde vissen te spotten. Heb je altijd al eens willen duiken? Dan kun je lessen nemen in de nabijgelegen duikschool. Het strand is ook erg populair bij windsurfers vanwege de stevige zeewind.

Wil je meer ontdekken van Fuerteventura? Dan raden vakantiegangers aan om een auto te huren. Een van de favoriete plekjes op het eiland is het Nationaal Park Jandía. Dit is een prachtig gebied om te wandelen vanwege het vulkanische landschap dat wordt afgewisseld met botanische tuinen.

Als je niet genoeg kunt krijgen van het indrukwekkende landschap rij dan door naar Montana Tindaya. Dit is de oudste vulkaan van Fuerteventura en wordt ook wel de heilige berg genoemd. Vergeet je fototoestel niet mee te nemen, want het uitzicht vanaf de vulkaan is adembenemend.

Wil je ook genieten van een heerlijke vakantie op Fuerteventura? Boek dan een bungalow of appartement bij Barceló Castillo Beach Resort.

399 reviews over Hotel Barceló Castillo Beach Resort

• 8Debbie05-07-2017

Mooie kamers, zwembad minder

Korte transfer, ligt op 15 min van luchthaven, echter geen geluidsoverlast hiervan. Hotel is in verschillende zones ingedeeld. Bij aankomst leuke bungalow in zone 1. Kleine keuken met 2 keramische kookpunten, kastjes met aardig gesorteerd keukengerei, (lege) koelkast. De badkamer is wat klein maar werkt prima, geen bad, maar een stortdouche. Terras heeft 2 ligbedden en tafel met 4 stoelen. Veel van deze bungalows hebben uitzicht op zee. Onze bungalow lag op het uiterste puntje. Hierdoor ver weg van zwembaden en de all-inclusive voorzieningen. Gevraagd om kamer in zone 2, is meer centraal gelegen. Ons eerste bungalow was niet verkeerd, maar het appartement was nog veel beter. Zelfde voorzieningen, dat wel, maar alles net wat royaler. De badkamer had nu wel een bad. Aparte slaapkamer was ook groter, kast groter enz. De matrassen in beide accomodaties zijn goed. In beide huisjes goede airco's, 2 per huisje. Accomodaties zijn uitstekend schoon, alles werkte ook in de kamers. Hele complex wordt netjes schoongehouden. Eten: ontbijt, lunch en diner waren uitstekend. Veel keuze, elke keer andere dingen, soms niet al te warm, maar dat is al snel met een buffet. Diner is voor heren met lange broek, echter daar hebben velen maling aan. Eerste indruk van de eetzaal is wat een mierenhoop. De logistieke opstelling van de counters is hiervan denk ik de rede. Je kan binnen eten, maar dat is wel krap op elkaar en veel geroezemoes. Buiten op het terras ook tafeltjes, ietsje ruimer en zeker minder herrie aan je hoofd. IJs in je water/frisdrank was wel nodig, helaas was de capaciteit van de ijsautomaat onvoldoende en dus je cola of water lauw. Dus vragen om ijsblokjes! Zwembaden: zout water, jammer. Er zijn wel overal douches om je gelijk af te spoelen. Erger is het gebrek aan schaduwplaatsen; té weinig, té kleine parasolletjes. Helaas ook hier handdoekje leggen. De eerste 13 dagen van de vakantie iedereen met zwembanden en luchtbedden in het zwembad, en ineens mocht dat niet meer: veiligheidsoverwegingen. Handdoek service is er wel/niet. Voor €10 borg per handdoek krijg je een handdoek in bruikleen. Echter weinig service, want wil je een schone handdoek, dan kost dat €2 per handdoek. Jammer, zeker omdat je hier te maken hebt met zoutwater zwembad en alles nog sneller vies wordt. Het 2e zwembad zou niet zout zijn, ik betwijfel het. Bij de zwembaden lig je écht schouder aan schouder, dit vonden wij dan ook het minpunt van deze accommodatie. Er is ook nog een klein zwembadje, beetje verscholen, type bouwput zonder all-inclusive voorzieningen (geen drinken geen snacks), hier kon je nog wel eens geluk hebben wat een ligbedje betreft met grote parasol. Strand ligt natuurlijk vlakbij, is wel openbaar strand waar je ligbedjes en parasol kan huren. Rustig water, langzaam aflopend. Ik heb geen douche bij strand gezien om af te spoelen. 's Avonds entertainment in het theater, begon helaas pas rond 22.00 u. Na 23.00 u. stopt het all-inclusive en wordt het met korting. Het personeel is erg vriendelijk, klachten of mankementen over b.v. kamer worden direct opgepakt. Personeel in de eetzaal en de showcooking koks zijn wat minder vriendelijk, uitzonderingen daargelaten, maar dat komt vast door de enorme werkdruk die ze daar hebben. Om 12.00 uur uiterlijk uitchecken, koffers kunnen in de opslag en evt kunnen de reispapieren bij de receptie in bewaring gegeven worden. Er is een ruimte om dan nog te douchen en om te kleden. Gratis wifi in de receptie. Verder nog in de lobby een supermarkt, een giftshop en een pinautomaat. Kortom uitstekend hotel met minpuntje zwembad. Het plaatsje El Castillo/Calete de Fuste is lopend eenvoudig te bereiken, via de boulevard of langs de receptie de weg aflopen. Daar zijn restaurantjes, wat winkeltjes, een aantal pubs. Zoek je vertier à la Ibiza, dat is hier niet. Wil je gezellig in een Engelse kroeg wat drinken, beetje muziek, dan lukt dat hier prima. Plaatsje ligt centraal op het eiland dus ideaal voor maken van uitstapjes.

Barceló Castillo Beach Resort, Community Manager, 07-07-2017

Geachte gast,

Heel erg bedankt dat u met ons uw ervaringen deelt.

Dat het vliegveld heel erg dichtbij ons Resort ligt is een groot voordeel, en we vinden het dan ook heel fijn om te horen dat dit voor u een pluspunt was.

We vinden het jammer om te horen dat u niet helemaal van de zwembaden heeft kunnen genieten doordat ze van zout water zijn. We hebben hier verschillende meningen over. Veel mensen vinden het juist fijn dat de zwembaden van zout water zijn.

Over de theater willen we u laten weten dat de avond show om 21:15 begint, we vinden het daarom ook vreemd om te horen dat het bij u niet het geval was. We zullen dit overleggen met de animatie team om te kijken wat er is gebeurd.

We zijn super blij om te horen dat u ons personeel heel vriendelijk vond. We zullen dit zeker doorgeven zodat ze zo door kunnen gaan.

Fijn dat u over het algemeen heel erg tevreden was over ons Resort, we hopen dat we u in de toekomst weer mogen welkom heten ins ons Resort.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 8Jerry02-07-2017

Uitstekende vakantie gehad

Wij zijn hier nu voor de 2e keer geweest in 3 jaar tijd. Het complex is uitgebreid met een aantal bars/restaurantjes. Dit breidt de mogelijkheden uit maar het nadeel is dat het nu allemaal wat onpersoonlijker overkomt. Dit is ook te wijten aan het onvriendelijke horeca-personeel. Wij zaten niet all-inclusive waardoor wij de ervaring van de voorgaande recensie niet kunnen delen maar hebben deze punten wel om ons heen gehoord (beperkt all-inclusive). Het complex is goed verzorgd. Dagelijkse schoonmaak van zowel de appartementen als het complex zelf. Alle huisjes liggen op loopafstand van zwembaden en het strand dus voor een dergelijke vakantie is het een prima complex! In de directe omgeving liggen ook diverse restaurantjes en supermarktjes. Het animatieteam was Frans-, Spaans- en Engelstalig. Er werd regelmatig wat georganiseerd (volleybal, voetbal, dansen, yoga) maar er zat zeker geen druk acht om mee te moeten doen. Vooral de kids-animatie was zeker leuk; super-enthousiast en heel lief voor de kinderen.

Barceló Castillo Beach Resort, Community Manager, 07-07-2017

Geachte gast,

Heel erg bedankt dat u uw reactie wilt delen met ons en de bezoekers van Zoover.

We vinden het geweldig om te horen dat u terug bent gekomen en dat u de Resort de moeite genoeg vond om terug te komen. Toch jammer om te horen dat we wat minder persoonlijk overgekomen zijn dan dat u gewenst had.

Fijn om te horen dat u erg tevreden was over de schoonmaak van het complex. En we zullen dit zeker door geven aan de schoonmakers zodat ze zo door kunnen gaan.

We vinden het fijn om te horen dat u erg heeft kunnen genieten van de loopafstanden tussen het strand en de zwembaden.

Ook heel erg bedankt voor de leuke woordjes over onze animatie team, ze doen hun uiterste best om er voor te zorgen dat iedereen het naar hun zin heeft.

We hopen dat we u in de toekomst weer mogen welkom heten ins ons Resort.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

• 7peter28-06-2017

het kan beter.

Aankomst 1 juni verblijf 15 dagen

Goed was het verblijf in het huisje nr 1035, ondanks dat we kleine kakkerlaken hadden maar dat is gewoon en normaal in deze landen.. Het eten was goed en afwisselend we hebben er 15 dagen van genoten vooral de toetjes waren heerlijk en het animatie team was gezellig en het personeel heel vriendelijk. De omgeving is prima kleine winkelcentra,barretje en restaurantjes in de buurt mooie wandel boulevard achter het resort.

Minder was dat er niet in de brochure staat dat je moet betalen voor je drankjes en eten in de sportbar en loungebar maar een korting krijgt van 20% dit is geen all inclusief service ,ook overdag voor 17.30 u moet je betalen in de bar bij het theater/haven waar na 17.30 wel all incl.is beetje vreemd en verwarrend waarom niet de hele dag voor all.incl. gasten?

Ook is er na 17.30 maar een bar open namelijk die bij het theater als je nu geen zin heb om naar het theater te gaan is er geen ander gelegenheid om iets te drinken tenzij je betaalt. Een gesprek of een spelletje in een andere bar, of ruimte is er niet . De ruimte bij de zwembadbar is na 17.30 dicht ,waarom laat deze open voor mensen die niet naar het theater willen. Het kan allemaal beter met een beetje logisch en creatief denken.

Barcelo Castillo Beach Resort, Community Manager, 30-06-2017

Geachte Heer, Hartelijk dank voor uw positieve beoordeling van Barcelo Castillo Beach Resort. Fijn om te vernemen dat uw verblijf in Fuerteventura naar wens is geweest. Wij hopen u in de toekomst nogmaals te kunnen verwelkomen. Met vriendelijke groet,

Alirio Pérez General Manager

Gereisd met partner in mei 2017

• 9Iris27-06-2017

Super resort met alles bij de hand

Wat een heerlijke vakantie hebben wij gehad. Bij het inchecken kregen we een upgrade van een twee- naar een drie-kamer appartement, zodat onze peuter ook een eigen slaapkamer had. Het huisje was gewoon prima, van alle gemakken voorzien en de ligging ideaal. Op (peuter)loopafstand van het restaurant, zwembad, strand en winkeltje. Er is een ideaal peutergedeelte in het zwembad van zo'n 60 cm hoog, dus diep genoeg om goed in te kunnen plonsen, maar ook nog te kunnen staan. Ook het diepe bad is aan de zijkanten ondiep, waardoor je hier ook veilig kan zwemmen met je kleintje. Je kan zelf nog staan, maar in het midden ook goed baantjes trekken. Het dinerbuffet is niet heel erg uitgebreid, maar wel goed, er wordt live gekookt en de toetjes zijn heerlijk. Wel een beetje jammer van het dure drinken als je niet all-inclusive bent (€ 4 voor bier, € 3 voor een appelsap) In het winkeltje verkopen ze heerlijk brood en beleg voor als je zelf je ontbijt/lunch wilt maken

BARCELO CASTILLO BEACH RESORT, Community Manager, 30-06-2017

Geachte Mevrouw

"

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

• 5De Smet13-06-2017

Jammer...

Bij de beschrijving staat er keuze uit vier restaurants. In werkelijkheid kiest de receptie in welk restaurant je moet eten. Meermaals gevraagd of het mogelijk was om te veranderen van restaurant vermits wij het ene boven het andere restaurant verkozen. De receptie wist ons te vertellen dat beide restaurants hetzelfde waren, maar wij merkten toch wel een verschil! Zij bepalen ook om hoe laat je moet gaan eten. De tweede shift start pas om 21.45u terwijl een all inclusive dit niet hoort te bepalen! Teleurstellend

Barceló Castillo Beach Resort, Community Manager, 14-06-2017

Geachte klant,

Heel erg bedankt voor de tijd die u heeft genomen om ons een feedback te geven over onze Resort.

We willen u graag informeren dat in het boekje dat u bij de check in krijgt alle informatie te vinden is over de All inclusive in ons Resort.

We vinden het vreemd om te horen dat u verteld is wanneer u moet gaan eten. Dit is iets wat we nooit gehoord hebben. We hebben een rooster van wanneer het restaurant open is. Binnen de openings tijden bent u welkom wanneer u wilt. We gaan een verdere onderzoek over dit misverstand doen.

Fijn om te horen dat u appart van dit misverstand u het over het algemeen tevreden was over uw verblijf.

Nochmaals heel erg bedankt voor de reactie. We hopen u spoedig weer te mogen welkom heten in ons Resort.

Gereisd met vrienden in januari 2017

• 8Tineke12-06-2017

Mooi

Voor 8dgn leuke vakantie gehad.Mooie appartementen werd iedere dag schoon gemaakt .huisje tegen over het zwembad .wifi in ieder huisje .lekker eten .vriendelijk personeel in de eetzaal .mijn kleinzoon kwam geen aandacht tekort.elena wat een lieverd en die meneer bij het eetzaal achter de bali super vriendelijk .alleen strandbedjes niet all in .

Barceló Castillo Beach Resort, Community Manager, 13-06-2017

Geachte klant,

Heel erg bedankt dat u de tijd heeft genomen om ons te laten weten wat u van uw verblijf vond.

We vinden het heel fijn om te horen dat u erg tevreden was met de appartement die we u gegeven hebben. Iets waar we heel erg trots op zijn.

Ook heel erg fijn om te weten dat het eten naar wens was. Onze Chefs doen hun uiterste best om er voor te zorgen dat we veel verschillende gerechten hebben zowel als buitenlands als tipische gerechten van hier.

Goed om te weten dat onze Wifi netwerk het goed heeft gedaan. Dit is iets wat niet te missen is.

We hopen dat we u binnenkort weer mogen welkom heten in ons Resort.

Gereisd in juni 2017

• 9Ooms03-05-2017

Voor de derde keer weer een fijne vakantie

Uitstekende ligging zowel op het eiland en ook dicht bij zee in een nette bungalow met goede verzorging

Barceló Castillo Beach Resort, Community Manager, 08-05-2017

Geachte klant,

We vinden het heel erg leuk om te horen dat u het erg naar uw zin heeft gehad in ons resort en heel erg bedankt dat u de tijd heeft genomen om de ervaring met ons te delen.

Fijn om te horen dat u erg genoten heeft van de ligging van ons Resort en dat u dicht bij zee was, iets wat ons Resort een dikke pluspunt geeft.

Het is ook heel fijn om te horen dat u tevreden was over de bungalow die we u gegeven hebben en de verzorging ervan.

We hopen u binnenkort weer te mogen welkom heten in ons Resort.

Gereisd met partner in april 2017

• 7CMB02-05-2017

Mooie locatie, direct aan het strand

We hadden qua locatie de beste bungalow ( nr. 3116, interieur wel gedateerd), je liep direct het strand op en had een grote tuin voor de deur. Het eten (diner) vond ik matig. Voor de kinderen was het iedere dag hetzelfde ( patat, knakworsten en vis of kipnuggets). Het personeel was niet altijd even vriendelijk. Het schoonmaken van het appartement werd echt met de Franse slag gedaan. Veel stof (in de kasten, onder de kasten, onder het bed). Ook last gehad van kakkerlakken. Zelf een kakkerlak van dik 5 cm in het reiswiegje van onze dochter. De locatie van onze bungalow en het mooie weer maakte dat we er een mooie tijd hebben gehad.

Barceló Castillo Beach Resort, Community Manager, 08-05-2017

Geachte klant,

Heel erg bedankt dat u met ons uw ervaringen wilt delen.

We vinden het jammer om te horen dat u niet helemaal naar wens was met het avondeten. Onze chefs doen hun uiterste best om in dit aspect iedereen tevreden te houden door veel verschillende gerechten te maken zowel buitenlands als typische gerechten van hier.

Het is schokkend om te horen dat ons personeel niet altijd even vriendelijk was. Dit is namelijk een van de belangrijkere aspecten voor Barceló. We zullen het doorgeven voor verdere onderzoek.

Ook vinden we het jammer om te horen dat u niet tevreden was over de schoonmaak van uw kamer, iets wat we niet vaak horen omdat we een strenge procedure hebben om dit goed te doen. Daarnaast willen we u laten weten dat we zelden kakkerlakken hebben in ons Resort, maar helaas door de klimaat die we in sommige tijden van het jaar hebben kan het wel voorkomen. Wanneer we krijgen te weten door u of door de receptie dat dit probleem zich plaatsvindt laten we meteen een extern bedrijf komen om dit op te lossen en om ervoor te zorgen dat ze verdwijnen.

We vinden het fijn dat u toch van uw vakantie heeft genoten. Het is altijd leuk om te horen dat u erg genoten heeft van de locatie van uw bungalow. Gelukkig zat het weer ook lekker mee zodat u goed van het strand heeft kunnen genieten.

We hopen dat we u in de toekomst weer mogen welkom heten in ons Resort.

Gereisd met jonge kinderen in april 2017

• 8Denise van Zijverden13-04-2017

Prima complex

Heerlijke vakantie gehad. Eerste dag heel erg last van kakkerlakken gehad in de kamer snachts naar de receptie gegaan. We kregen gelijk een nieuwe en schonenkamer waar ze helemaal niet zaten. Het eten was heerlijk en veel keus. Enige deel vond ik dat er savonds na 24:00 niks te doen meer was ook niet in de omgeving

Barceló Castillo Beach Resort, Community Manager, 16-04-2017

Geachte Mevrouw Van Zijverden,

Heel erg bedankt dat u dit bericht wilt delen met ons en de mensen op Zoover.

Het spijt ons dat u kakkerlakken tegemoet gekomen bent, en we willen u heel erg bedanken dat u het doorgegeven heeft aan receptie. Het is een probleem die niet vaak voorkomt maar helaas door sommige klimaatomstandigheden in Fuerteventura wel eens voorkomt. In deze omstandigheden nemen we direct actie en zorgen we ervoor dat er een gespecializeerd externe bedrijf komt om ervoor te zorgen dat ze verdreven worden.

Jammer om te horen dat u vond dat er na 00:00 uur niet meer veel te doen was in de resort en omgeving, dit is namelijk niet iets dat we vaak horen. We proberen met onze animatie team iedereen tevreden te hebben, na 00:00 uur moeten we het iets rustiger aan doen in de resort door de geluidsoverlast. In de omgeving zijn er barren die wel open zijn tot wat later. Voor de volgende keer adviseer ik u om meer informatie aan ons te vragen zodat we u kunnen helpen hiermee.

We vinden het heel fijn om te horen dat het eten heerlijk was en heel gevarieerd, onze koks doen heel erg de moeite om veel verschillende gerechten van zowel binnenlands als buitenlands te hebben hier in de resort. We zullen doorgeven dat u er van genoten heeft.

We hopen dat we u in de toekomst weer welkom mogen heten in ons resort.

Gereisd met partner in juni 2016

• 8Nelleke28-03-2017

Fijne accommodatie met goed eten.

Lekkere plek voor een fijne vakantie in de zon. Het complex heeft meerdere zwembaden (verspreid over het terrein) en zodoende altijd wel een leuk plekje te vinden. Er zit een klein plaatsje bij waar je prima een terrasje kunt pakken of wat kunt eten. De markt (Caleta de Fuste) stelt jammergenoeg niets voor en biedt vrijwel alleen nep merkartikelen, daar zit niets aan lokale producten of überhaupt voedsel bij. Het treintje wat er rond rijdt, rijdt alleen langs diverse hotelaccommodaties en 1 shoppingcenter maar verder is er niets te zien. Voor onze dochter van net 2 was het wel een belevenis. Het strand bij het complex was nog niet klaar, daar werd volop aan gewerkt toen we er waren maar daar hadden we geen last van.

Barceló Castillo Beach Resort, Community Manager, 02-06-2017

Geachte Klant,

Er is veel te zien in Fuerteventura. We begrijpen dat het misschien niet even makkelijk is om met uw dochter uit het dorp te gaan waar de Resort zich bevind. In de toekomst misschien een idee om een auto te huren of een excursie met het openbaar vervoer te doen, erg gemakkelijk.

We vinden het fijn om te horen dat u erg heeft kunnen genieten van de zon en de zwembaden in ons Resort.

Nogmaals heel erg bedankt voor de reactie, we hopen dat we u in de toekomst weer mogen welkom heten in ons Resort.

Gereisd met jonge kinderen in maart 2017

Hotel Barceló Castillo Beach Resort info