Hotel Barceló Castillo Beach Resort

• Vertrekt vanaf Amsterdam
Reisduur
Vertrekdatum
Reisgezelschap
  • Vergelijk reisaanbieders in één overzicht
  • 3,8 miljoen onafhankelijke reviews
  • Boek direct bij Zoover
  • Onze klantenservice staat voor je klaar
  • Zekerheid van ANVR en SGR

6.8Voldoende

• Animatie

Het all-inclusive Barceló Castillo Beach Resort vind je op het zonovergoten Fuerteventura. Dankzij de ligging pal aan de Atlantische Oceaan en het prachtige zandstrand is dit resort erg populair bij gezinnen en watersportliefhebbers. Maar ook de omgeving van het Barceló Castillo Beach Resort is zeker het ontdekken waard. Wij vertellen je graag meer over dit resort en leuke to do’s in de omgeving. Lees je met ons mee?

Aparthotel Barceló Castillo Beach Resort is een ruim opgezet resort met tal van faciliteiten. Boodschappen doe je in de supermarkt van het resort en in de vele winkeltjes kun je terecht voor een leuk aandenken aan je vakantie. Midden in de prachtige hoteltuin liggen drie grote zwembaden met uitzicht op de helderblauwe zee. Hier kom je in de schaduw van de palmbomen helemaal tot rust. De kids spatteren lekker in het kinderbad en hebben dolle pret in de speeltuin of bij de miniclub.

Accommodaties

Je kunt zowel een bungalow als een appartement bij Barceló Castillo Beach Resort boeken. Deze accommodaties zijn praktisch ingedeeld en voorzien van een woon/zitgedeelte, slaapkamer, badkamer en kitchenette. Sommige vakantiegangers geven aan dat de accommodaties wat sober zijn ingericht en de schoonmaak grondiger kan. De handdoekenservice is wel prima geregeld. Tijdens je verblijf op het resort geniet je tevens van alle hotelvoorzieningen van Aparthotel Barceló Castillo Beach Resort.

Restaurants

Naast de voorzieningen om zelf te koken in je appartement of bungalow, kun je er ook voor kiezen om te gaan eten bij Aparthotel Barceló Castillo Beach Resort. Het buffetrestaurant en het à la carte restaurant bieden een ruim aanbod aan gevarieerde maaltijden. Een aantal reviewers vindt het soms wat te druk in de restaurants, maar als je op een later tijdstip aanschuift valt het mee met de drukte. Hou er wel rekening mee dat je ondanks de all-inclusive formule voor sommige drankjes moet bijbetalen.

De ligging van Aparthotel Barceló Castillo Beach Resort

Barceló Castillo Beach Resort ligt in Caleta de Fuste op slechts 7 kilometer van het vliegveld. Je bent vanaf het vliegveld al binnen een kwartier op je vakantiebestemming. De ligging van Barceló Castillo Beach Resort is ook ideaal voor strandliefhebbers. Je hoeft de straat maar over te steken en je staat al met je voeten in het zand van Playa del Castillo. Neem zeker je snorkelset mee om prachtig gekleurde vissen te spotten. Heb je altijd al eens willen duiken? Dan kun je lessen nemen in de nabijgelegen duikschool. Het strand is ook erg populair bij windsurfers vanwege de stevige zeewind.

Wil je meer ontdekken van Fuerteventura? Dan raden vakantiegangers aan om een auto te huren. Een van de favoriete plekjes op het eiland is het Nationaal Park Jandía. Dit is een prachtig gebied om te wandelen vanwege het vulkanische landschap dat wordt afgewisseld met botanische tuinen.

Als je niet genoeg kunt krijgen van het indrukwekkende landschap rij dan door naar Montana Tindaya. Dit is de oudste vulkaan van Fuerteventura en wordt ook wel de heilige berg genoemd. Vergeet je fototoestel niet mee te nemen, want het uitzicht vanaf de vulkaan is adembenemend.

Wil je ook genieten van een heerlijke vakantie op Fuerteventura? Boek dan een bungalow of appartement bij Barceló Castillo Beach Resort.

399 reviews over Hotel Barceló Castillo Beach Resort

• 2018
    7Vester03-03-2018

Gemiddeld

Leuk gelegen verzorgd hotel, direct aan het water. Er is veel animatie voor kinderen. De appartementen zijn spartaans ingericht omdat het doel is dat je altijd weg bent. Bedden zijn te klein als je langer dan 1.8M bent. Appartement heeft waterkoker maar geen koffiezet apparaat. Woonkamer 3 stoelen en een eettafel met 4 harde stoelen. Appartement is niet geschikt om even lekker te relaxen als het weer tegen zit. Zonnestoelen op terras staan tegenover de stoelen van de overburen, privacy ongeveer 0.

Buffer restaurant is vooral massaal en luidruchtig. Diversiteit is prima, kwaliteit redelijk. Bij half-pension is zelfs de fris niet bij het avondeten inbegrepen.

Samengevat, je kunt hier prima een week verblijven als je een auto hebt gehuurd en lekker het eiland gaat verkennen en zo min mogelijk op het hotel wilt doen.

Gereisd met oudere kinderen in februari 2018

• 9Annemarie14-01-2018

Fantastische accommodatie!

Een perfecte locatie! Prachtige ligging en ziet er allemaal fantastisch uit! Heel schoon overal en ook de tuinen zien er geweldig uit. Een heel mooi appartement wat door vriendelijk personeel iedere dag keurig wordt schoongemaakt! Het eten is heerlijk en divers en ook daar allervriendelijkst personeel. Een paradijsje op een prachtige plek!

Gereisd met vrienden in januari 2018

• Oude reviews

3R.Heseding20-11-2017

nooit meer

In Augustus zijn wij naar dit resort geweest, wij hebben geboekt op basis van all-inclusive. De all-inclusive formule stelt niets voor. In de meeste bars en restaurants zoals die op de website staan geldt dit concept niet en moet je betalen. Personeel van bar tot animatie team heel chagrijnig absoluut niet gastvrij. De tegels en zongedeelte rond het zwembad heel erg smerig, flessen en etensresten van de vorige dag lagen er nog. De ligbedjes bij het zwembad onder een dikke laag stof, te vies om aan te pakken. Het restaurant is veel te klein voor zoveel gasten, het personeel kan het niet aan, het buitengedeelte van het restaurant is ook ontzettend smerig, aangekoekt vuil op tafels, stoelen en vloer, dit is niet van één dag. Ligbedden op het strand zijn openbaar en moet je voor betalen, het strand is geen zand maar gemalen puinsteen. Na één dag zijn wij vertrokken naar een ander hotel. Als u dit hotel wilt boeken laat je niet misleiden door de foto's, deze zijn veel mooier dan de werkelijkheid.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 7Leonie04-11-2017

Prima resort maar erg groot en druk en vol gebouw

• punten
    • ligging is top! Aan het strand, centrum 10 min lopen.
    • eigen ligbedden en als je geluk hebt een zonnig terras.
    • dagelijks schone handdoeken.
    • net park, tuinen worden goed bij gehouden.
    • alle faciliteiten die je kunt wensen zijn binnen hand bereik.

• punten
    • check in vanaf 15.00 en check out tot 12.00 te druk om later uit te checken of vroeg in te checken. Erg onhandig met kleine kids en dan ongunstige vliegtijden.
    • veel handdoekleggers, hangen briefjes maar er is geen maatregel. Heel irritant als je geen plekje meer vindt maar er niemand ligt.
    • airco stuk, werd op vrijdag vervangen terwijl het op zondag direct werd gemeld.
    • voor ons een te vol resort, bijna vechten voor een plek.
    • naast zwembad 3 wordt verbouwd, is praktisch niet te zwemmen momenteel.
    • zwembaden verdienen onderhoud, missen tegeltjes etc.

Prima verblijf gehad maar niet voor herhaling vatbaar door de drukte. All in niet gebruikt, geen mening.

Gereisd met jonge kinderen in november 2017

• 7Fam. de Jong14-10-2017

Dichtbij het strand.

Mooi resort aan het strand met mooie appartementen. Het eten was prima, alleen was het niet altijd warm. Lunch was wat eentonig. Vervelend dat een deel van het terras bij het restaurant was afgesloten terwijl je geen vrije tafel meer kon vinden. Te weinig personeel om de tafels snel af te ruimen om plaats te maken voor nieuwe gasten.

• 7brans28-09-2017

Uit de kluiten gewassen ressort!

Erg groot ressort wat lijkt op een center parcs. Bedrijfsmatige instelling. (personeel). Personeel loopt achter op het werk wat gebeuren moet, in "housekeeping","bediening" enz .Grote werkdruk geen tijd voor een glimlach. Receptie acties dik in orde. All inclusief voor zo'n groot ressort veel te beperkt wat locaties betreft ze zijn vergeten dat je voor deze service thuis betaald hebt zeker niet gelijk aan een betalende gast.

Dan moet mij nog van het hart dat de General manager in antwoord op een review van juli j.l. aangeeft dat door het klimaat "het wel eens voorkomt dat er een kakkerlak opduikt, bij melding wordt er een specialistisch team ingezet zodat de kakkerlak verdwijnt!" Die man zijn neus zal wel groeien denk ik, hahaha! Dag 1: drie kakkerlakken gedood in badkamer . Receptie kwam direct in actie,klasse! Het" speciale team " bestond uit de schoonmaakster met een spuitbus. Dag 2: 5 kakkerlakken gedood. Receptie nam gelijk weer actie, klasse! Weer de schoonmaakster met spuitbus. dag 3. zaten er weer een stuk of 5 op de slaapkamerdeur. zelf de spuitbus ter hand genomen. We waren het zat en zijn door de receptie ergens anders ondergebracht klasse! Onze vrienden naast ons hebben geen "speciaal team"gezien in de resterende tijd alleen een schoonmaakster met ...! General Managers horen niet te jokken!

Dear Guest,

First, we want to thank you the time spent on reviewing us, however we are very sorry for exceeding your expectations. However, we keep refining our services to always offer always the best service possible to our guests.

In addition, we do apologize for the insects issue. As you have correctly mentioned, they are typical insects from the island and we do have a special company that comes to fumigate the affected areas. However, there has been a misunderstanding, the cleaning staff from the hotel are not the one in charge of this process. Their function on this kind of events is just to keep the area clean and remove the insects. It is the fumigation company the one we refer as the special team that is in charge of putting the special product to prevent the insects to reappear and enter into the establishment.

On the other hand, we are happy to see that you highly valuated our location and of course our food.

Once more, thank you for your review and we look forward seeing you back soon.

Best regards

Alirio Perez Hotel Manager

Gereisd met vrienden in september 2017

• 7Hans27-09-2017

Prima resort maar net niet

Om eerlijk van start te gaan moet ik melden dat ik Turkije als referentie gebruik. Dit gezegd hebbende vind ik de prijs kwaliteit ondermaats. Ik heb vakanties gehad die 1500 euro goedkoper waren maar toch veel luxer.

Het buffet is goed te noemen, eten is van goede kwaliteit, variatie mist helaas. Zwembaden zijn prima, onderhoud rondom het zwembad kan beter. Bungalows (zone 2) zijn schoon echter slecht onderhouden. Muren zitten vol met vlekken en scheuren. Meubilair is verouderd maar voldoet. Keukentje heeft service maar geen afwasmiddel of borstel.

All-in principe gaat blijkbaar anders in Spanje, niet alles in All-in en niet alles is open na 1800.

Dear Mr. Hans,

In first place, we want to thank you reviewing us. On the other hand, we are sorry to read that our buffet and pool areas did not exceed your expectations, nevertheless we inform you that we keep improving our services to always offer the best to our guests.

In contrast, we are happy to read that you liked our location and cleanliness of our facilities.

Once more, thank you for your review and we look forward seeing you back soon.

Best regards

Alirio Perez Hotel Manager

• 9Jannie19-09-2017

Prachtig resort

Het is een prachtig resort op maar 15 minuten rijden van het vliegveld. De tuin waarin de huisjes gelegen zijn is goed onderhouden en netjes. De huisjes zijn netjes en voorzien van alles wat je voor de eerste levensbehoefte nodig hebt. We zaten in zone 2, mooi centraal en overal dichtbij. Wij hadden logies met ontbijt, het ontbijt was super uitgebreid, het eten was lekker en je kon tot half 11 ontbijten... dus 's morgens geen gehaast om op tijd te zijn. We hebben 's avonds 1 keer hier gegeten ook dat was uitgebreid en lekker. Op het resort zit een supermarkt met een breed assortiment waar je prima boodschappen kunt doen. De zwembaden zijn prima alleen de bedjes staan erg dicht op elkaar en de vloer was wat smerig en werd weinig schoon gemaakt. Het (publieke) strand, op 10 minuten lopen was heerlijk alleen jammer dat je voor de bedjes en parasols moet betalen, toch €10,50 per dag voor 2 bedjes en parasol. Bij het boeken van de vakantie wordt hier niets over gezegd. Locatie van dit resort is dichtbij het plaatsje Calete de Fuste wat prima af te lopen is, zo'n 10 minuten. Hier zijn verschillende restaurants waar je prima en betaalbaar kunt eten en waar gezellige winkeltjes zijn. De omgeving is geweldig en een mooie boulevard om te wandelen langs de 'ruige' kust met de aardhoorntjes die uit je hand eten. Het plaatjes ligt centraal op het eiland zodat je van hieruit prima uitstapjes kunt maken. Wat geweldig al die kattenhotels op het resort, een goed initiatief.....pluimpje voor de mensen die dit onderhouden. In één woord samen gevat: we hebben een SUPER vakantie gehad.

Geachte klant,

We vinden het heel erg leuk om te horen dat u het erg naar uw zin heeft gehad in ons resort en heel erg bedankt dat u de tijd heeft genomen om de ervaring met ons te delen.

Fijn om te horen dat u erg genoten heeft van de ligging van ons Resort en dat u dicht bij zee was, iets wat ons Resort een dikke pluspunt geeft.

Het is ook heel fijn om te horen dat u tevreden was over de bungalow die we u gegeven hebben en de verzorging ervan.

We hopen u binnenkort weer te mogen welkom heten in ons Resort.

Met vriendelijke groet, Alirio Pérez General Manager

• 8Antje08-08-2017

Prima familie resort

Leuk familie resort met mooie zwembaden, direkt aan het strand en dicht in het centrum. Het eten bij het buffet is goed te noemen, zeker voor een buffet erg lekker.

De appartementen/ huisjes waren ruim, netjes en schoon met een lekker terras.

De all inclusive formule is redelijk beperkt, je kunt alleen naar het buffet, voor de á la carte restaurants moet je betalen. Ook is er na 17.30 uur (als de pool bar al sluit... erg vroeg) maar 1 bar beschikbaar, alleen die bij het theater. Voor ons zou dit uitgebreider mogen.

De wifi is niet overal & altijd bereikbaar en ligt er soms helemaal uit.

Overall, tevreden met de kwaliteit al is de prijs in het hoogseizoen redelijk hoog.

Wat fijn is, er is een kleine supermarkt met een redelijk groot assortiment tegen zeer schappelijke prijzen. Hier kun je nog iets te eten of drinken voor je apprtement meenemen. Lekker als je met kinderen reist.

Barceló Castillo Beach Resort, Community Manager, 10-08-2017

Geachte Gast,

Heel erg bedankt voor de tijd die u heeft genomen om ons te laten weten wat u van ons Resort vond.

We vinden het leuk om te horen dat u erg van de zwembaden in ons Resort heeft kunnen genieten.

Over de All inclusive vinden we het jammer om te horen dat we niet hebben voldoen met uw verwachtingen hier over. We zullen dit overleggen met de directie team.

Ook jammer om te horen dat de wifi service het niet altijd even goed heeft gedaan. We begrijpen dat dit behoorlijk belangrijk is en daarom ook onze excuses. Voor de volgende keer nodigen we u uit om het ons te laten weten zodat we iemand kunnen sturen om er naar te kijken.

Fijn om te weten dat u van het eten in de buffet genoten heeft. Onze Chefs doen hun uiterste best om er voor te zorgen dat iedereen naar wens is.

Dank u wel voor de leuke reactie over de kamer dat die groot, mooi en schoon was. We zijn heel erg trots op onze nieuwe gereformeerde bungalows.

De supermarkt is iets wat voor veel mensen heel handig is, we zijn daarom ook heel erg blij dat u er ook van gebruik heeft kunnen maken.

We hopen dat we u binnenkort weer mogen welkom heten in ons Resort.

Met vriendelijke groet,

Alirio Pérez General Manager.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 7Linda22-07-2017

Niet slecht, maar het is het nét niet....

Wij hadden een beneden appartement in zone 2, qua ligging prima, redelijk dichtbij het zwembad en de receptie. Schitterende beplanting in de tuinen, palmen, cactussen, ficussen, heel veel verschillende plantensoorten, erg fraai!! Wel erg veel rotzooi op de tussenpaden, dat is dan weer zo jammer. Mooie zwembaden, maar ligbedden vies en stoffig, wordt niet regelmatig "schoongespoten". Een ligstoel met een grote bruine vlek heeft daar in ieder geval de 12 dagen dat wij er waren gestaan. Bedden staan letterlijk teen aan teen, zelfs geen ruimte aan de zijkant om op te staan. Slechts enkele parasols, die bovendien niet gesteld kunnen worden, een dag aan het zwembad zitten is er dan ook niet bij als je een zongevoelige huid hebt. Roestplekken op de overkapping bij het zwembad waar de pooltafels zijn, en ook het bruggetje over het zwembad mag wel wat onderhoud hebben. Hout is letterlijk aan het wegrotten (stinkt). Neemt niet weg dat het zwembad schoon is en ondanks het zoute water toch heerlijk zwemmen.

Het appartement. De werkelijkheid is iets anders dan op de foto. De indeling is prima, maar het meubilair erg verouderd, afgeleefd en vol met vlekken. Kastdeuren die bijna niet meer open en dicht gaan, lades die bijna uit elkaar vallen, enorme scheuren in het pleisterwerk, badkamer ook oud en uitgewoond. Inrichting van de keuken zeer spartaans, daarnaast geen koffieapparaat of waterkoker aanwezig. De bedden en dat moet echt gezegd worden, waren wel veel beter dan wij elders hebben ervaren. Niet onbelangrijk! Verder een groot terras met twee ligstoelen en een zitje met 4 stoelen. Helaas geen parasol. We hadden bijna elke dag een kakkerlak in de badkamer: een nadeel van de benedenwoning. De schoonmaak was goed, elke dag vegen, dweilen, en schone handdoeken.

V.w.b. het all inclusive gebeuren, van wat wij gezien hebben was dat niet echt geweldig en was ook maar beperkt tot 1 restaurant, en de bar aan het zwembad. De horeca in het haventje maakte geen onderdeel uit van het all inclusive gebeuren. Je kunt heerlijke verse broodjes in de supermarkt in de lobby halen, alle basics zoals water, beleg, frisdrank zijn daar te krijgen. In het dorpje zijn genoeg eetgelegenheden waar je zeer goedkoop een lekkere maaltijd kunt nuttigen. Het all inclusive concept was niet voor ons dus kan er niet echt een oordeel over vellen.

Ik heb voor 12 dagen een behoorlijk bedrag voor alleen logies neer moeten tellen en de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik daarvoor wel iets meer had verwacht. Prijs/kwaliteit verhouding is o.i. daarom niet helemaal in balans. Wij hebben voor minder wel eens beter gezeten op de Canarische eilanden. Het gemiddelde cijfer bij Zoover van 8,2 vind ik dan ook niet terecht, wij komen uit op een 7. Dat neemt niet weg dat het verder een prima resort is en dat wij het naar ons zin hebben gehad. Het haventje en alle faciliteiten eromheen zijn erg leuk. Dan het strand, zwemmen is voor volwassenen een beetje lastig, veel stenen en laag water tot ver in zee. Voor kleine kinderen wellicht wel goed te doen, maar voor een lekkere verfrissende duik moet je toch bij het strand verderop zijn (ca. 20 minuten lopen).

Wat wij de directie van het resort willen meegeven: pleeg meer onderhoud aan de appartementen, met een verfje en wat nieuw meubilair en gordijnen zou het er heel anders uitzien. De keuken beter uitrusten. Paden van het resort schoner houden, dat trekt ook minder kakkerlakken aan. Inchecken duurt erg lang, dit zou ook sneller kunnen. Aparte baliemedewerker instellen voor kleine vragen voor overige gasten. Meer ruimte maken op het zwembad en meer zwenkbare parasols.

Barceló Castillo Beach Resort, Community Manager, 29-07-2017

Geachte Gast,

We vinden het heel fijn dat u ons laat weten wat u van uw verblijf vond in ons Resort.

We vinden het leuk om te horen dat u van de mooie planten heeft kunnen genieten die we op onze terein hebben.

Jammer om te horen dat de verzorging van de plekken langs de zwembaden niet helemaal in orden was, dit is iets wat we niet vaak horen. We zullen onderzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren om er voor te zorgen dat dit niet meer gebeurd. Wel fijn om te horen dat u van de zwembaden heeft kunnen genieten, en dat u het zout water fijn vond.

We willen u laten weten dat het erg vreemd is dat er geen waterkoker in uw kamer was. We hebben namelijk voor alle kamers een waterkoker. Als die er misschien niet was kon u dit ons even laten weten, zodat we er meteen een kunnen brengen.

Heel erg fijn om te weten dat u erg heeft kunnen genieten van onze bedden. Een goede nacht rust is zeer belangrijk.

Over de kakkerlakken willen we u laten weten dat door de klimaat van de canarische eilanden dit wel eens voorkomt. Voor de volgende keer willen we u uitnodigen om dit door te geven aan de receptie. We laten dan meteen een een gespecialiseerde team komen om er voor te zorgen dat ze verdwijnen.

Bedankt voor de reactie over onze schoonmaak, we vinden het heel fijn om te horen dat dit goed gedaan werd. We zullen dit zeker door geven aan onze schoonmaak team om er voor te zorgen dat ze zo door gaan.

Heel erg bedankt voor uw mening, we zullen dit zeker bespreken met onze directie team om te kijken wat we kunnen veranderen of verbeteren.

We hopen dat we u in de toekomst weer mogen welkom heten.

Met vriendelijke groet,

Alirio Pérez General Manager.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Hotel Barceló Castillo Beach Resort info