Trujillo

We hebben een aantal aanbieders voor Trujillo voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Trujillo voor je op een rij gezet:

Reviews over Trujillo

Leuke stad, midden tussen natuurgebieden

Tineke Bekkering
    22-5-2017

Middeleeuwse stad, nauwe straatjes met soms flinke hellingen. Wandelschoenen, geen hoge hakken! Je kunt overal een 3-gangenmenu van prima kwaliteit eten voor zo'n €15,- Maar het allermooiste zijn de prachtige natuurgebieden rondom de stad. En alles is er heerlijk rustig.

Gereisd Met partner in mei 2017

Mooi stadje in de Extremadura

Maurits
    12-9-2011

Trujillo ligt hoog in de vlakte van de Extremadura. Het standbeeld van Francisco Pizarro domineert de Plaza Mayor, een mooi typisch Spaans plein. Je hebt vanuit dit stadje een mooi uitzicht over de omgeving. Het is er allemaal kleinschalig. Er wonen nog geen 10.000 mensen. Leuk om hier even te hebben gefietst op onze Zilverroute vanuit Sevilla naar Santiago de C. Je zit hier ook vlakbij de rivier de Taag, een prachtige rivier met mooie uitzichten op een natuurpark en de roofvogels (doen niets hoor!) boven je hoofd.

Gereisd Met vrienden in Tue Jun 01 2004 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Sfeervol stadje

Chris
    20-10-2009

Trujillo straalt meer sfeer uit dan het aristocratische Caceres. Een mooi stadsplein. Indrukwekkende burcht met een wijds panorama over de oude stad. In de buurt ligt het 'Parc de Manfragüe' langs de Taag, het bezoeken zeker waard.

Gereisd Met partner in oktober 2008

mooie daguitstap

Anne
    7-10-2009

Drukke, niet al te grote provinciestad met een mooie historische stadskern. Verschillende straten zijn duidelijk recent gerestaureerd. Enkele mooie kerken en huizen, en een kasteel waarvan de ruine het inkomgeld toch niet waard was. Aan de mooie Plaza Mayor genoeg gelegenheid om te eten en drinken.
    Er is niet veel toerisme, dus ook geen leuke winkeltjes. Het is enkel de geschiedenis die er telt.
    De auto laat je best in de omgeving. De straatjes in de stadskern zijn smal en er is weinig parkeerplaats. De directe omgeving van de stad heeft niet veel te bieden: drukke, lelijke baan met de typische commerciele ruimtes.

Gereisd Met partner in september 2009

Trujillo is echt een uitstapje meer dan waard, maar een is

Juan
    17-5-2005

Trujillo is echt een uitstapje meer dan waard, maar een overnachting hier is niet echt nodig. Prima in 1 dag te doen. Oude stadsgedeelte is mooi maar toch redelijk verwaarloosd, zonde. Kleine stad met redelijk beperkte (uitgaans- / eet-) mogelijkheden. Parkeer de auto in het nieuwere gedeelte en ga lopen, want het oude(re) gedeelte en rond de Plaza Major is het een ramp. Caceres beviel beter.

Gereisd Anders in Tue May 17 2005 16:17:52 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Trujillo scoort een 8,4 uit 10, op basis van 10 reviews