Reviews over Plasencia

Goed hotel

De Laat
    2-10-2017

Schone, grote kamers. Ontbijt goed behalve de koffie. De bedden zijn hard. Heel rustig hotel. Hadden het idee dat wij de enige waren in het hotel. Receptie vriendelijk en spraken Engels. Alleen leggen ze niets uit. Hebben daar niet gegeten dus we kunnen hier niets over zeggen.

Klooster binnen de stadsmuren

Roy
    7-9-2014

Het klooster waar deze Parador in is gevestigd, is genesteld in de buitenmuren van de oude stad. Het hotel ligt dus zeer centraal voor de Plaza Mayor en de kathedralen.

Het is een fantastisch mooi gebouw. Met name de bar met een oude wenteltrap in het midden is erg sfeervol en daarom ook gezellig druk.

De kamers zijn modern, compleet met een apart zitje en tussendeuren. De badkamer is ruim. Wij hadden een kamer die uitkeek op het zwembad.

Internet op de kamer is gratis en werkt goed. Het ontbijt is heel erg goed, en wordt geserveerd in de refter. Naar wens kun je een eitje laten bakken en verder staat er een heel buffet zoals je mag verwachten in een Parador.

Parkeren kan in de garage onder het hotel, die te bereiken is via een autolift vanuit de buitenkant van de stadsmuur, voor 13,50 euro per nacht.

Plasencia is gezellig maar er is niet heel veel te doen. Salamanca ligt op ca. 120 km, iets minder dan een uur rijden via de snelweg.

Cuatro días estupendos

Basilio
    1-9-2013

Pasamos 4 días estupendos en un bungalow del camping La Chopera, tiene muchos árboles que dan sombra y frescor, es llano y cómodo para moverse, la piscina es estupenda rodeada de una zona amplia de césped y árboles, junto al camping pasa el río Jerte en un entorno arbolado y fresco, además hay un camino para bicis y peatones que comunica con Plasencia y llega hasta el embalse. El trato del personal fue excelente, en especial Carmen nos ayudó con mucha amabilidad, además aceptan perros. La situación es muy buena para visitar muchos sitios, Jerte, Vera, Monfrague, Amboz y Plasencia. Nosotros volveremos

prima overnachtingshotel

Elly
    4-2-2013

Dit hotel is een beetje somber als je binnenkomt, zo ook de kamer, maar bed en badkamer zijn prima, alles wat je nodig hebt en er staan zelfs 2 houten stoelen. Dit is in menig hotel niet het geval.

De auto kan goed voor het hotel geparkeerd worden op een aparte hotelparkeerplaats, maar er is ook een afgesloten parkeergelegenheid aan de achterkant.

Via een mooi park met pauwen, is het 25 min. lopen naar het centrum en Plaza Mayor.

Wil ik nog eens terug

Toon
    20-7-2011

Hier 2 nachten gestaan ooit op de terugweg vanuit Portugal. Het was er bloedheet toen, maar je staat onder hoge populieren wat het draaglijk maakt. Ter verkoeling dan ook gebruik gemaakt van het zwembadje. Een van de weinige campings in deze niet toeristische streek van Spanje. Ik zou heel graag een keer terugwillen naar deze regio (Plasencia is ook een aardig stadje), maar dan in het voorseizoen en dan is deze camping een prima alternatief.

Plasencia scoort een 8,2 uit 10, op basis van 6 reviews