Hostel l'Illa

HostelWeer vandaag31°18°
Hostel l'Illa
6,2

7 reviews over Hostel l'Illa in het Nederlands

Ik weet het nog net zo niet.

M.G.
24-7-2018

Ik was hier in augustus 2011. Helaas staat dit jaar niet meer bij de keuzemogelijkheden. Het hotel was basic, maar verder naar mijn idee prima. Waar ik hiervoor ben is het volgende: er wordt denk ik gestolen in het hotel. In mijn slaapkamer zijn hoogstwaarschijnlijk mijn Tommy Hilfiger sandalen met sleehak gestolen. Dus wees op uw hoede en neem al uw waardevolle bezittingen of mee, of verstop ze goed in een afgesloten koffer.

Hotel l'Illa is goed gelegen. De pinautomaat, winkeltjes, supermarkt en restaurants zijn dichtbij het hotel. Het ontbijt is eenvoudig maar van goede kwaliteit (bolletjes, pistoletjes, 2 soorten jam, ham, kaas, koffie, thee, fris). De kamers zijn ruim en veel hebben een balkon met stoelen en een tafeltje. De bedden prima, maar aan de korte kant, dit blijkt echter typerend te zijn voor Spanje. Er is geen airco aanwezig in het hotel waardoor het eigenlijk de hele dag vrij warm is in de kamers. De WiFi is erg goed. In het hele hotel is verbinding en de snelheid is erg goed. In de 8 dagen dat we in de kamers verbleven is 2-3x de kamer schoongemaakt en zijn 2x de handdoeken en badhanddoeken van het hotel verschoond. De badkamer had schoner gekund. Er is in elke badkamer een douche en bad aanwezig. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam, maar niet zo snel. De kamers zijn wel gehorig.Je krijgt waar je voor betaald, het is niet erg luxe maar goed te doen.

Ideale plek voor een weekje Tossa

Sjoerd De Boer
8-7-2015

Het hostel in Tossa de mar is achterstallig qua onderhoud, een likje verf hier en daar kan geen kwaad. Er word veel gezeurd over het eten met name het ontbijt maar dit valt reuze mee. Zeker met de prijs die je betaald voor dit gezellige knusse Hostel. je krijgt voldoende brood en kaas en ham en jam is er in overvloed. De Koffie is voor Spaanse begrippen wel goed te doen. Wat ik ook leuk vind aan dit Hosteltje is dat het personeel erg vriendelijk is en betrokken. Er is veel mogelijk in overleg maar ga er niet van uit dat alles meteen gebeurt zoals jij het wilt. Alles gaat daar op z,n dooie gemakje (trangilo). De Hostel ligt vlak tegen de boulevard aan en zit een steenworp afstand van gezellige kroegen en pinautomaten. Over het algemeen kun je hier prima verblijven voor een weekje. Mocht je dus ooit nog een keertje Tossa bezoeken.... I'lla !

Mooie locatie, geen mooi hostel

Margé
22-4-2014

Het hostel zelf is niet erg prettig of kindvriendelijk. Ik heb hier in juli 2013 overnacht en vind het qua prijs-kwaliteitverhouding wel prima. Het ziet er nogal arm uit, van buiten maar ook van binnen. Het gebouw is erg verouderd en aan vervanging toe. Er zijn weinig kamers en veel geschreeuw van een café aan één zij de van het hostel.

Een aantal minpunten zijn bijvoorbeeld weinig ruimte op het balkon, geen airconditioning, slecht doorspoelbare toilet, skeer ontbijt, slechte bedden, geen wifi, geen zwembad en onvriendelijk personeel.

De omgeving is wel erg mooi: vlak bij het strand, je kunt er lopend naar toe. De straatjes naar het strand zijn erg gezellig en met veel winkeltjes. Het strand bestaat helaas niet uit zand maar uit kleine steentjes. Wel een mooie boulevard en genoeg drink- en eetgelegenheden. Ook ligt het vlak bij een busstation.

Ik heb hier samen met een vriendin een week geslapen en zou hier niet nog een keer naar toe gaan. Je krijgt hier echt waar je voor betaald.

Goed genoeg

Kirsten
15-8-2013

Het goedkope hostel is gelegen in een prachtig plaatsje met schattige smalle straatjes en leuke restaurants. Je bent binnen een paar minuten bij het strand of een grote supermarkt met producten met een goede prijs. Bij het strand ligt een heuvel met kasteelmuren en -torens, die je mooie uitzichten biedt als je die beklimt. Het strand is 's middags druk, het water wordt snel diep (minder leuk voor kinderen) en het zand bestaat uit kleine steentjes. Het is dus geen kiezelstrand, maar ook geen echt zandstrand. Er zijn nauwelijks golven.

Het hostel zelf is niet heel bijzonder. De kamer was ruim, de badkamer mocht schoner. Wij douchten met slippers aan. Als je mazzel hebt, ligt je kamer in de schaduw en blijft het redelijk koel. Veel kamers hebben een balkon. Het uitzicht is niet bijzonder; je kijkt op een winkelstraat of op beton. Het ontbijt bestond uit pistolletjes en harde bolletjes die prima smaken, tenzij je een uur wacht met ontbijten. Kortom: het hostel is goed genoeg voor de prijs

Niet aan te raden.

Yvonne
12-1-2012

Niet klantvriendelijk en er worden spullen gestolen uit je kamer. Verder dichtbij het strand met leuke eetgelegenheden.

Karig maar niet duur

rubenbijl
18-11-2011

De ligging is goed, ongeveer 10 min. lopen van het strand. Ook worden de bedden elke dag opgemaakt, het nadeel daarvan is dat er veel gestolen wordt. Dus een slot op je koffer is geen overbodige luxe. Als je dat doet en je stopt je waardevolle spullen in de koffer of neemt ze mee, gebeurt er niks. Het ontbijt is verschrikkelijk. Als je na een uur komt zijn de broodjes keihard. De kaas smaakt naar plastic en de jam is een soort chemisch goedje. Dan is er nog boter en ham en dat is het beleg. Onder het hostel zit ook een bar waar het ontbijt geserveerd wordt. Het andere eten en drinken van de bar is wel redelijk goed, maar duur. Naar een restaurant gaan, paar minuten lopen, is goedkoper. De kamers zijn klein en de bedden zijn vreselijk. Ik had geen kussen nodig omdat mijn matras zo ver doorzakte. Er is geen airco aanwezig, dus deuren open in de zomer. Samenvattend is het voor de prijs wel redelijk.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hostel l'Illa in Tossa de Mar, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hostel l'Illa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hostel l'Illa scoort een 6.21 uit 10 op basis van 7 reviews.