Camping Cala Llevadó

Kleine hotelsWeer vandaag17°5°
Camping Cala Llevadó
7,7

Omschrijving
Camping Cala Llevadó in Tossa de Mar is een goede camping voor wie wil genieten van de stranden aan de Costa Brava. Verwacht geen drukke animatie, maar wel gezellige muziekavonden of kleine activiteiten. Het zwembad is niet erg groot, maar je zit dan ook vlakbij het strand. Ga zeker eens naar Tossa de Mar of maak een mooie strandwandeling.

143 reviews over Camping Cala Llevadó in het Nederlands

Het valt ons op dat veel mensen negatief zijn, veel klimmen op de camping etc. Als je dat niet wil moet je geen terrassencamping boeken en dan achteraf gaan zeuren. Camping ligt super aan zee en er zijn hele mooie plekken. Sommige groot, sommige klein, maar dat heb je overal op dit soort campings. Als je dat niet wil kan je beter op Las Dunas gaan staan. Restaurant is best ok, duurt soms wat lang. Wij hebben nu 3 keer hier met een tent gestaan en vonden het erg fijn. 1e keer helemaal achter op de camping vlakbij de ingang. De 2 keren daarna helemaal vooraan met zeezicht. Prachtige plekken! En ja het is klimmen maar daar krijg je ook wel wat voor terug. Je kan alle stranden lopend bezoeken, als je helemaal doorloopt kom je bij een klein strandje met een drijvend vlot en springplank. Super leuk voor de kinderen. Ze kunnen daar ook van de rotsen springen. Winkeltje is ook prima. Afwasplekken buiten zou fijn zijn. Nu best warm binnen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

fantastich

Carlo,
14-8-2018

Op camping Cala Llvado geweest. Met mijn twee zoons 13 en 15 jaar. Leuke vakantie gehad. Vriendelijke mensen. Het zwembad is niet al te groot meer bedoeld voor kleine kinderen maar de stranden zijn zeer goed. Schoon en helder water perfect op in te snorkelen beter wel waterschoenen mee. Niet dat je heel veel bijzonders ziet maar zeker wat vissen gewoon leuk. Leuke strand bar met toilet. Een douche bij het strand echt top. Even door lopen en er is een goed restaurant waar je ook even tosti's ijsjes en zo kan halen. Het is een terrassen camping dus wel trap lopen maar wij vonden het prima te doen. Mooie grootte supermarkt prima afhaal bij het restaurant. Tussen Tossa en Lloret je bent er zo met de auto parkeren goed te doen. S, avonds even wandelen in de smalle straatjes eten aan de boulevard. En voor 18+ uitgaan natuurlijk. Maar mijn oudste van 15 bleef op de camping op het strand mochten ze tot heel laat gewoon gezellig met elkaar .

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

zeer teleurstellend

cala llevado Llevador,
23-4-2018

na vele jaren naar tevredenheid een appartement aan het familie-zwembad te hebben bezocht komen de laatste jaren zeer veel jongelui van de naburige camping die tot ver in de nacht (na sluitingstijd) de boel onveilig maken. zij maken veel lawaai, ruzie, en zorgen er voor dat de kinderen van de families geen toegang meer hebben tot het zwembad. wegens bezuiniging is er ook geen bewaking meer. om met uw kinderen van deze familie appartementen te kunnen genieten van een fijne vakantie is het niet aan te raden hier te boeken. een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2017

Heerlijk & Thuiskomen

Caroline,
19-3-2018

De kleinere, oude bungalows hebben geen airco, zijn gedateerd en karig ingericht. Met name de keuken en uitrusting keuken is niet veel. Bed is prima, maar in de voorkamer zijn de andere 2 bedden (stapelbed), naast het keukenblok en verder geen bergruimte. Wij hebben er overigens nooit veel problemen mee gehad. We hebben nu 2 jaar achterelkaar in de eco-bungalows gezeten. Prachtig uitzicht en prachtige bungalows! Je kunt als huurder van de eco-bungalows en/of van de nieuwe bungalows, gebruik maken van de Jeep die je naar het strand onder aan de camping brengt, en je daar ook weer ophaalt. Want ja, de gang naar het strand en weer terug is nogal wat. De camping heeft geen idioot druk vermaak, maar wel s avonds gezellige muziek of iets op het terras. Kinderen hangen de hele avond bij tafeltennistafels. Geweldige steden (Barcelona, Girona), leuke dorpjes en de mooiste cala's zijn dichtbij. Een prachtige camping en 1 van mijn favorieten.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Gezellige vakantie

Roelie de groot,
12-1-2018

Het was een leuke vakantie alleen wel wat meer voor wat kleinere kinderen en voor de tieners was er niet zoveel te doen en het zwembad was saai

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Prachtige camping op een unieke plek

Sanne,
11-9-2017

Camping Cala Llevado is een mooi aangelegde camping met prachtige uitzichten op de zee en bergen. De camping is goed verzorgd en onderhouden. Voor het mooie uitzicht moet je wel wat overhebben, namelijk het is een steile camping. De meeste kampeerplekken zijn prachtig en veel hebben uitzicht op zee. je hebt het gevoel echt in de natuur te staan door de terrassen en hoge bomen. Met grote caravans wel goed de afmeting doorgeven (soms kan je op een plek last hebben van een boom die in de weg staat, maarja dat hoort bij kamperen.

Er zijn vier mooie strandjes (1 kleine met rotsen, 1 kleinere met kiezel en rotsen + leuke strandtent, 1 naaktstrand en een groter strand met grof zand/kleine kiezel met leuke strandtent en activiteiten. De stranden zijn heel mooi!) Wel veel trappen lopen om ze te bereiken. Voor mensen die slecht ter been zijn kun je met de auto afgezet worden/soms parkeren. Echter raad ik deze camping niet aan voor mensen die slecht ter been zijn.

Sanitair is ruim opgezet (ruime douches) en wordt heel de dag schoongemaakt. Watertemperatuur kun je zelf stellen. Complimenten!

Op de camping is een restaurant, afhaal, pingpong tafels, speeltuin, zwembad, animatie, duikcentrum, etc. Voldoende!

Kortom een mooie steile camping.

Zelf niet gegeten op de camping, maar ga heerlijk eten in Tossa de Mar. Is nog gezellig ook!

Tips:

- Bezoek Tossa ('s avonds, leuke eetgelegenheden, ruïne, winkeltjes)

- Ga vanaf de camping (tegenover supermarkt lopen richting Tossa - lange en korte versie. De lange versie is langs de kustrand in de bergen leuk voor echte avonturiers. korte versie is 3 km met wel wat hoogte verschil.

- Huur quads in Tossa. En ga zelf de bergen in. Ga bij camping Can Marti rechtdoor, daar lopen hele mooie paden, ook leuk om te lopen of mountainbiken. (download de App wiki Loc, staan ook routes in.) Prachtige uitzichten en echt off the road.

- Bezoek playa d'aro (leuke winkels)

- Met de trein vanaf Blanes naar Barcelona (duurt 1.20 uur en kost ongeveer 10 euro p.p. - huur fietsen bij budgetbike (zou ik niet doen met kinderen) en fiets de stad rond. Je proeft nog meer de stad dan met bus tours.

- Boodschappen bij de Dia in Tossa de mar kan prima! (Lidl in Lloret is erg druk)

- Andere leuke plaatsjes Palamos, Parafruguel (50 min rijden)

- Jeugd gaat 's avonds naar het strand.

Gereisd met partner in augustus 2017

prachtig gelegen

ray,
27-8-2017

Ligt op de berg met vrijwel overal mooi uitzicht. Wel veel klimmen dus als je over de camping loopt en vooral terug van het strand. Looproute naar Tossa is ca 3 tot 4 km maar ook veel steile klim. Als je ergens heen wilt kun je eigenlijk niet zonder auto. Oudere jeugd kan uit in Lloret (wegbrengen of met de bus, 's nachts een taxi terug kost € 20 voor max 4 pers.). Verschillende mooie stranden en mogelijkheid boei voor je boot te huren. Plaatsen zijn nogal verschillend dus bij boeken wel aangeven hoe groot je tent of caravan is. Veel Nederlanders maar niet overheersend, geen Hollandse enclave dus, tamelijk internationaal. Geen Johnny en Anita camping. Zwembad wat te klein voor een middelgrote camping, winkel goed, sanitair goed genoeg.

Gereisd met oudere kinderen in januari 2017

Mooie rustige camping

Fam plieger,
20-8-2017

Prachtige terrassencamping wij zaten in de eco bungalows wat super relaxt was, heel ruim en met niemand niks te maken, een super leuke camping met aan het strand een hele gezellige beach bar het is een hele klim om van en naar het strand te komen maar er rijdt ook een auto die brengt je heen en weer, maar ook wel fijn dan heb je het gevoel dat je nog iets doet op vakantie en eenmaal aangekomen op het strand kom je wel in een paradijsje terecht, wij gaan hier zeker nog eens terug.8

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Relaxte camping op een prachtige plek

Familie van den berk,
19-8-2017

Heel fijne vakantie gehad op deze mooie relaxte camping. We verbleven in de eco-bungalows. Fijne en mooie onderkomens. Heerlijk rustig en comfortabel. Vriendelijk personeel op de camping. Erg mooie en relaxte beach club op het strand waar je ook heerlijk kunt eten in een mooie omgeving. Kinderen (9,13,15) zich ook prima vermaakt. Zij willen terug en wij eigenlijk ook wel :-)

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Nooit meer deze camping!

CELINE,
16-8-2017

Voordat wij deze camping hadden geboekt hebben wij (twee stellen en 1 vriend) veel contact gehad via de telefoon en mail. Wij waren bang dat de campingplek te klein zou zijn voor 5 volwassenen met twee tenten. Eenmaal aangekomen kregen wij een staanplaats aangewezen die groot genoeg zou zijn voor 1 tent, tafel en stoelen. Wij vonden dit erg vreemd aangezien wij van te voren via de mail een bevestiging hadden gekregen dat de plaats groot genoeg zou zijn maar daar niet naar werd gekeken. Vervolgens zijn we teruggegaan naar de receptie en kregen wij 3 plaatsen aangewezen waaruit wij dan konden kiezen. Uit die drie plaatsen hebben wij uiteindelijk een plaats gekozen die alsnog te klein was en heeft de man van de receptie de baas gebeld wat het zou kosten om eventueel de plaats die daarnaast vrij was erbij te nemen. Zo hadden wij voldoende ruimte om onze tenten op te kunnen zetten. Eenmaal bij het afrekenen is er een grote miscommunicatie geweest. Er was via de man die bij de receptie stond een bedrag afgesproken dat wij voor de plaats €20,00 meer moesten betalen bovenop ons verblijf voor de hele vakantie. Toen wij aankwamen om te betalen is er een hele discussie ontstaan. De man bij wie wij moesten betalen bleek de baas te zijn en die vertelde ons dat wij €20,00 per dag extra moesten betalen met eeni totaal van €260,00 extra dus. Met veel heen en weer gepraat werd er niet naar ons geluisterd. De meneer die zichzelf een 'baas' noemt moet zich schamen. Uiteindelijk heeft hij zich erbij neergelegd omdat hij een papier liet zien wat ik niet had getekend en stond hij dus niet in zijn recht (toen wij aankwamen moest ik het bedrag wat wij aan het einde van de vakantie moest betalen ondertekenen).

Wij gaan nooit meer naar deze camping, de gegevens die je aangeeft om dichtbij het strand, toilet etc. invult wordt helemaal niet naar gekeken. Ondanks dat wij ruim een half jaar van te voren hebben geboekt en alles goed geregeld zou zijn via de mail was het nog een probleem om het goed te krijgen. Ook is het aantal personeel wat goed engels spreekt op een hand te tellen. Voor deze camping moet je in goede gezondheid zijn om bij de standplaatsen, toiletten en stranden te kunnen komen vanwege trappen en stijle bergen. Ondanks alles hebben wij van de vakantie genoten maar vinden wij dit geen camping om ooit nog is naartoe te gaan.

Gereisd met vrienden in juli 2017

• Aantal campingplaatsenMeer dan 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • NaturistencampingJa
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Cala Llevadó in Tossa de Mar, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Cala Llevadó zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.