We hebben een aantal aanbieders voor Tarragona voor je op een rij gezet:

vakanties Tarragona

We hebben een aantal aanbieders voor Tarragona voor je op een rij gezet:

Reviews over Tarragona

Pas op wanneer men vraagt een foto te maken!

Paulus van der Meer,
    20-1-2019

Wees voorzichtig als mensen aan je vragen een foto van hen te maken! Ruim een jaar geleden stonden wij in Tarragona van het uitzicht te genieten toen een knappe jonge vrouw aan mij vroeg een foto van haar te maken. Ik was daartoe bereid, maar op dat moment zag mijn vrouw dat een man bezig was om te proberen mijn rechter broekzak te rollen. Bij het zien hiervan schrok zij hevig en boog zich naar mij toe, maar op dat moment wilde de vrouw dat ik nog een foto maakte want hij zou niet goed gelukt zijn. Op dat zelfde moment werd mijn vrouw een landkaart voorgehouden door een man die achter haar stond. Zij had een rugtas om met daarin een kleine tas met diverse spullen o.a. een nieuwe bril. Er werd zo voorzichtig te werk gegaan, dat zij niet merkte dat juist zij bestolen werd. Bij het verder wandelen vroeg mijn vrouw: "Is er niets uit je broekzak verdwenen?" Ik zei: "nee ik heb alles nog", maar helaas was zij gedupeerd en de daders verdwenen

Gereisd met partner in juli 2017

Een bezienswaardige stad

Jan ,
    21-6-2013

Tarragona is een stad waar je veel resten uit de romeinse tijd nog kan vinden, zoals het amfitheater en de ruines. Ook het aquaduct ligt net buiten de stad. We hebben de stad met een gids bezocht en dan is het zeker een stad om te bezoeken.

Gereisd met vrienden in Wed May 22 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Mwah

Aardwolf,
    3-6-2013

Om bij het oude stadsdeel te komen zie je wel eerst erg lelijke plekken! Deze stad is niet erg pittoresk. Veel Romeinse resten, dat maakt het bijzonder. Wel leuke markt op donderdag aan de Rambla Nova.

Gereisd met oudere kinderen in Wed May 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Leuk historisch centrum

ferkarin,
    5-8-2012

Leuke stad om 1 of 2 dagen door te brengen. Historisch centrum is op de lijst van Werelderfgoed. Erg mooi, zeker ook om laat in de avond doorheen te slenteren met alle kleine pleintjes en kleine terrasjes.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

Romeinse tijd

pirates_cave,
    5-10-2011

Tarragona heette vroeger Tarraco, hfdstad vd grootste Romeinse provincie in Spanje (200jr VC). Omdat we een Romeinenfreak in ons midden hebben: juli2007 dagje geweest toen we op vakantie waren in Sitges. Ondanks dat dat midden i.d. vakantieperiode was, was t hier NIET druk! Hebben in alle rust de stad bekeken, fantastische dag gehad! Eenmaal uit het treinstation richting "Balcò del Mediterrani", soort v. boulevard, met een prachtig uitzicht.Kwamen vanzelf bij Opgravingen vh Amfitheater, en vandaaruit over de "Rambla Nova" gelopen (winkelstraat, terrasjes). Via 1 vd zijstraatjes naar PuertaDeSanAntonio, naar het oude Romeinse gedeelte, echt een doolhof, prachtige dingen gezien, voor wie v details houdt! Hebben de "Paseo Arquelògico" gevolgd, gelopen over de oude Romeinse stadsmuren: met zicht op oude torens, poorten en mooie uitzichten. Route te dwnl op Internet. Heerlijk gegeten, inktvis, vers uit zee, 's avonds terug met trein nr Sitges door een Catalaans landschap!! Geweldig!!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2007
Tarragona scoort een 8,1 uit 10, op basis van 48 reviews