Camping Riu (Glamping)

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8
  • Matig / voldoende: 5 - 7
  • Onvoldoende: 1 - 5

Fantastisch tent op een redelijke camping

Fam. Dekker
29-8-2017

Wat een luxe in de tent. We verbleven in de cottage op het glamping gedeelte van de camping. Heerlijk ruim, schoon en gezellig ingericht. Vooral de bedstee viel goed in de smaak bij de kinderen.

Zwembad is ok, wel te weinig ligbedden voor het aantal campinggasten. De glijbaan is niet heel bijzonder en kinderen onder de 8 jaar of onder de 1.30 mogen alleen onder begeleiding van een ouder van de glijbaan.

Animatie is niet heel bijzonder maar dat hangt ook een beetje af van het enthousiasme van de kinderen.

Het restaurant is niet erts gezellig. Het eten middelmatig maar de bediening is verschrikkelijk. Af en toe heb je het idee dat ze niets willen verdienen. Met grote moeite kun je uiteindelijk iets bestellen. Wil je uit eten? Loop dan 's avonds even naar het dorpje. Er zijn een aantal auto vrije pleintjes waar je heel gezellig kunt zitten en prima kunt eten.

Voor de accommodatie zouden wij nog wel eens terug willen gaan. Maar voor de camping zelf blijft het waarschijnlijk bij deze ene keer.

Heerlijke vakantie gehad!

Inge
18-8-2017

Heerlijke vakantie gehad in een glamping tent. Kleinschalige camping, mooie ligging. Je loopt zo naar het stadje met redelijk wat eettentjes. Zwembad is niet groot, maar eigenlijk niet heel druk. Mooie omgeving. Kanoën is echt een aanrader. Met de auto zit je perfect en rij je zo naar grotere steden in de buurt of naar het strand. Enige waar wij ons aan stoorde was dat je minimaal 130 cm moest zijn om alleen van de glijbaan te mogen. Hopelijk stellen ze die lengte bij.

Als je van een rustige, kleinschalige camping houdt, is deze camping ideaal!

Het is maar net wat je zoekt

Wilbert
1-8-2017

Met kleine camper op camping Riu. Hier is eigenlijk altijd plaats, zelfs in het hoogseizoen. Het is naturlijk net wat je wilt aan luxe. Die hebben wij niet veel nodig en de camping genoemd voldoet prima. Hoogseizoen betekend wel dat iedere avond wat georganiseerd wordt op deze camping. 00.00uur is dat zeker voorbij.

De stranden zijn echt geweldig, mede door het weer. Dit jaar valt op dat de kite surfers wel heel veel ruimte nodig hebben in de meeste middagen. Er blijft genoeg strand over dus geen klagen. Wel jammer is dat de vele strandtentjes verdwenen zijn. Èèn nog over op de hoogte van camping Giavoto waar wij komende week ook nog een paar dagen verblijven. Kortom prima verblijf maar net wat je zoekt. Dichtsbijzijnde Disco is Fata op de Camping las Dunas. Je kan er vanuit PPS met de borrelbus komen als er iets speciaals georganiseerd wordt en dat voor een kostprijs van 1 euro.

Heerlijk rustige camping

Geers
        16-7-2017

Wij zijn hier nu een week en nog ruim plaats, wij boeken nooit van tevoren maar zelfs in het drukke Spanje nog een super plek kunnen huren. Het is een hele ruime plek heerlijk onder de bomen waardoor de hele dag schaduw. Geen herrie van Spanjaarden maar gewoon gemoedelijk. Kids kunnen ook vissen in het prachtige natuurgebied. Eten in het op loopafstand gelegen dorpje is ook gezellig en lekker! Al met al een heerlijke camping.

Rustige camping in voorseizoen

fesbreda
        26-6-2017

We hadden een lodgetent in het glamping gedeelte. Het was nog heel rustig. Alleen in de weekenden luidruchtige Spaanse families (in de XXL tent). Probeer tent te huren op afstand daarvan. Helaas boiler onder de lodge tent (incl heet water, wc en douche) die s nachts veel lawaai maakte. Daarom slecht geslapen. Relatief kleine camping. Supermarkt op camping nog niet open in juni. Niet recht aan zee, 3 min rijden met auto die je op strand kan parkeren. Strand is fantastisch! St Pere Pescador rustig oud dorpje met paar leuke restaurants en winkeltjes. Prima voor rustzoekers. Camping ligt in vogelreservaat. Veel te genieten voor vogelliefhebbers, zeker in het voorjaar! Ga hier niet naar toe als je vermaakt wil worden door anderen of op zoek bent naar uitgaansleven. Mensen bij receptie heel aardig en denken mee. Al met al dikke voldoende!

Fantastisch. Toch maar niet meer.

Pieter & Marij
        5-3-2017

Het is een prachtig terrein, het personeel is superlief, net als de host van de touroperator. Maar als de campingdirectie niet achter die host staat, en je dus nergens met je klachten terecht kan, heb je slapeloze nachten... .

Géweldige camping

Elina van Wijgerden
        15-2-2017

Fijne Camping, liggen vlakbij het dorp sant pére....dus je kunt lopend naar de markt en een hapje eten en terrasje pikken. ook de zee dichtbij met de auto binnen 5 min.....top strandtent daar erg gezellig

Leuke vakantie's gehad.

Boons-Cornelis
        7-1-2017

Heel vriendelijk personeel. We gaan er al verschillende jaren op vakantie . 2017 ligt ook al vast. Wij reizen met een gehandicapte dochter en er zijn goede voorzieningen daarvoor. We zijn een paar keer met een touroperator geweest maar boeken nu via camping zelf. Voor ons is dit de perfecte vakantie en kijken er al terug naar uit. Let wel op, de zee is 1.5 km verder maar je kan er je wagen OP het strand zetten. Het ligt in een rustig dorpje (geen drukte) en woensdag is er leuke markt. Dicht bij Rosas en Empuriabrava wat leuk is om daar wat rond te wandelen. Voor tieners is er niets te beleven want er zijn geen disco's maar er is wel elke avond iets te doen op de camping zelf.

Voor ons zijn er geen negatieve punten op deze camping. Kom je met een caravan, mobil-home, huur je een tent van een touroperator of of boek je een stacaravan, je kinderen zullen hier de tijd van hun leven hebben.

Eén van de beste vakanties ooit

Fam. Feskens
        15-9-2016

Camping Riu is een kleine camping met redelijk formaat staanplaatsen voor tenten, caravans en campers. Vooraan staan vooral de stacaravans (wel erg dicht op elkaar) en ook de tenten van touroperator staan erg dicht op elkaar. Wel een net toiletgebouw, dat erg goed schoon werd gehouden. Dan op apart deel met eigen parkeerplaatsen het glampingdeel en dat is geweldig. Rustig gelegen en prachtige safaritenten en tenthuisjes. Wij hadden er zelfs één met hemelbed en Frans bad op pootjes (naast douche, wastafel en toilet), ook een prima keuken en heerlijke houten veranda en een apart tenthuisje voor de kinderen (3 bedden). Enkele dagen zijn onze bijna volwassen kinderen geweest en dan heb je ieder je eigen privacy. Vriendelijk personeel, zowel aan de receptie, als in de bar, schoonmaak en onderhoud. Vanaf de camping kun je alle kanten op, vele leuke plaatsen in de buurt, allerlei verschillende strandjes en Barcelona is ook nog te doen. Wij gaan zeker nog een keer!!!

ook 2e keer fantastisch

mark-hvh
        4-9-2016

voor 2e keer op rij een glampingtent geboekt. De camping heeft vele verbeterpunten doorgevoerd, een nieuwe waterglijbaan, bomen gesnoeid waardoor de camping veel lichter was en vaste parkeerplaatsen voor Glamping oa. Personeel nog steeds vriendelijk en behulpzaam. Prijzen bij bar zijn goed te doen. Wifibereik is wel wat minder zeker op piektijden zelfs dramatisch. Wij hebben wederom erg genoten en de kans dat we hier nog een keer naar toegaan is zeer groot. Kortom voor gezinnen met jonge kinderen die van kleinschalig houden een echte aanrader.

We hebben een aantal aanbieders voor Riu (Glamping) voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Riu (Glamping) in Sant Pere Pescador, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Riu (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Riu (Glamping) scoort een 7.35 uit 10 op basis van 130 reviews.