Camping Rupit (Glamping)

Kleine hotelsWeer vandaag10°3°
Camping Rupit (Glamping)
8,8

Laatste review

Fijne kleine camping in zeer rustig gebied met ontzettend veel natuurschoon (uitloper Pyreneeen). Naast vooral Catalanen enkele buitenlanders ( Nederlanders en Belgen gezien ). Mooi, schoon en diep zwembad. Goed klimaat, lekker warm overdag, koel ‘s nachts. Restaurant is basis, in Rupit eet je lekkerder en ook tussen Catalanen. Vanaf camping loop je diverse geweldige routes met kloven, stromend water, watervallen, en na 40 minuten 100m hoge waterval en geweldig uitzicht. 30 min naar goede supermarkt, bezienswaardigheden genoeg, wel stuk rijden ( tussen 30-60min).

Aanrader voor natuur- en rustzoekers, wandelaars. Kinderen kunnen hier ook fijn spelen met andere kinderen, verwacht geen animatie. Strand 90minuten rijden. Maar heb je niet nodig uiteraard😁

Kenmerken
Huisdieren toegestaan
Restaurant
Speeltuin
Parkeren mogelijk

15 reviews over Camping Rupit (Glamping) in het Nederlands

Fijne kleine camping tussen natuurschoon

M Veldhuis,
6-8-2018

Mooie omgeving, toch afrader

Harry Koene
10-8-2015

Allereerst de positieve zaken: het betreft een rustige camping in een fraai wandel- en (race/ATB) fietsgebied, met schoon sanitair en een prima zwembad. Het dorpje Rupit is op loopafstand, Figueres op ongeveer 60 minuten en het strand op 90 min rijden.

Negatief was vooral het personeel: zeer chagrijnig, doen geen moeite om iets anders dan Spaans te spreken, geven geen informatie over (de omgeving van) de camping. Het lijkt erop dat ze weinig plezier beleven aan het werk en er puur zitten voor het geld (wat bij aankomst direct in zijn geheel cash dient te worden betaald....). Daar komt bij dat de camping vergeleken met de fantastische camping in de Ardeche waar we vandaan kwamen bijna 2x duurder was. Gaan we nooit meer heen.

Omdat we niet hutje mutje aan de kust wilden staan kwamen we bij deze camping terecht. Zeer ruime plaatsen en niet te begrijpen dat nog niet meer mensen deze camping en het gebied er omheen hebben ontdekt. Veel wandelmogelijkheden in de omgeving en bezienswaardigheden te vinden waar je niet voor in de rij hoeft te staan.

ANWB camping

Te afgelegen en weinig sfeer

Fam. Peeters
7-9-2014

Eind juli 2014 op deze camping. Bij aankomst 13 graden met stortregen. We zijn 5 dagen gebleven. Het weer bleef wisselvalig en s'avonds was het fris. De camping was bijna leeg toen we aankwamen wat voor kinderen 12 en 14 helemaal niet leuk is. Omdat het zo rustig was kwam het geheel nogal sfeerloos over, bij de bar/restaurant zat bijna nooit iemand. De tafeltennistafel staat op de eerste verdieping. Het voetbalveldje is mini, maximaal 6 kinderen hebben er plaats. Omgeving is mooi en ruig Vic en Olot zijn 45 min. rijden. In de omgeving weinig te beleven, wel natuurschoon. Voor wie een gezellige gezinscamping zoekt is dit niet de plek. Iets voor rustzoekers die het wat koeler willen en geen behoefte hebben aan campingcontact. Wij hadden iets anders verwacht. De camping heeft geen uitzicht en alles staat een beetje te dicht op elkaar. De website van de camping had ons andere indruk gegeven. Het dorpje Rupit is mooi en je kunt er goed wandelen.

Hier komen we zeker nog eens terug!

lotjok
4-8-2014

In juli is dit een rustige camping. Vriendelijke uitbaters, preken wel alleen Spaans maar Liesbeth kan ook Frans. Lekker en goedkoop, eenvoudig eten. De paella van Liesbeth is heel lekker. 'S'nachts lekker koel om te slapen. Verzorgt sanitair en als er veel volk op de camping is wordt er nog een tweede blok achteraan opengedaan. Zwembadwater kon iets warmer zijn maar met momenten was het voor ons alleen.

Relaxte camping in een schitterende omgeving!

Familie van den Heuvel
11-9-2013

In de maand augustus hebben we twee weken in een heerlijke touroperator tent op camping Rupit gebivakkeerd. De camping is niet al te groot; het sanitair is eenvoudig echter schoon. Prima kok in het restaurant waar je zeker enkele avonden voor een prima prijs lekker kunt eten. S'ochtends is er vers brood op de camping. Ook zijn er melk en verse eieren aanwezig. De omgeving met plaatsjes als Olot en Vic, uitzichtspunt Del Far, de waterval van het middeleeuwse Rupit etc etc zijn zeer de moeite waard om naar toe te gaan. Heb je een keer zin in rust dan kan dat op de camping aan het zwembad of voor je tent waar de (bijna) tamme connechios (konijntjes) rondrennen. De avonden zijn koel (rond de 15-18 graden) en overdag wordt het er aangenaam warm 25-30 graden. Een mooie uitvalsplek voor die regio! Prima om met kids te bivakkeren. In de zomermaanden is er kleinschalige animatie. Dit jaar prima verzorgd door Erik!

Heerlijke camping

Fam. keijzer
12-8-2013

Gelegen in prachtige groene omgeving. Wij verblijven in een tent van Tendi maar ook de huisjes en campeerplekken zien er goed uit. Vriendelijke medewerkers, gezellig terras en een ruim zwembad om verkoeling te zoeken. Zelfs nu de camping vanwege de crisis minder bezoekers heeft, is de sfeer heel prettig. In het restaurant kun je prima eten tegen een goede prijs-kwaliteit verhouding. Er zijn veel boompjes geplant om schaduwplekken te vergroten. Absolute aanrader. Heel leuk om naar Rupit wandelend af te dalen voor de dagelijkse boodschapjes bij de lokale middenstand en bij een van de barretjes een drankje en hapje te nuttigen.

Voor diegenendie zeuren over de bereikbaarheid of de afstand tot de supermarkt; ga lekker naar een overvolle camping aan de costas.

Het sanitair is eenvoudig, maar schoon. Het zwembad is schoon en prima onderhouden. De omgeving is prachtig. Rupit is te te voet te bereiken via een (voor kinderen spannend) voetpad. Deze camping heeft alles voor mensen die op zoek zijn naar rust, of juist een actieve vakantie willen (wandelen, fietsen, mountainbiken). De konijnen zitten pal voor je tent, de uilen hoor je 's avonds op jacht gaan.

Personeel op de camping doet zijn best voor je. Ze spreken nauwelijks engels, maar met handen en voeten kun je elkaar prima begrijpen. Tijdens ons verblijf was Erik, een nederlandse host, een makkelijk aanspreekpunt.

Eten op de camping is eenvoudig en keus is beperkt, maar van behoorlijke kwaliteit. Je wordt met een glimlach bediend en men is oprecht blij als alles naar wens is.

Kleine camping in mooie omgeving

suzanne1
28-8-2012

Kleine camping in een mooie, rustige omgeving. De camping ligt op 2 kilometer van het middeleeuwse dorpje Rupit, wat de moeite waard is om te bezoeken. In Rupit is een kleine kruidenierswinkel, een bakker en wat restaurants. Voor grotere boodschappen ga je naar Olot (weg met 170 bochten!) of in Vic, beide op zo'n 30 minuten rijden.De camping zelf heeft een restaurant(je) met terras waar je eenvoudige gerechten kunt krijgen, met helaas weinig variatie. In de ochtend kun je rond 9 uur brood en croissants kopen.Wij verbleven in een safaritent van touroperator (hier zijn er 5 van), verder een aantal huisjes(houten bungalows) en wat standplaatsen. Het sanitair is verouderd, er is een zwembad, wat goed wordt schoongemaakt, helaas alleen ontbrak het aan comfortabele bedjes en weinig parasols of schaduwplekken rondom het zwembad. De safaritenten van touroperator zijn prima, ruim en voldoende uitgerust. Zelfs gedacht aan een mand met speelgoed voor de kinderen. Wij hebben een prima week gehad!

Prachtomgeving op Spaanse camping

nante_vd
22-6-2012

De tweede week van juni was de camping zo goed als leeg. Alleen in het weekend komen Spaanse gezinnen wat leven in de brouwerij brengen. Camping is mooi gelegen in de natuur tegen Rupit aan. Voor uitstapjes moet je wat verder rijden. Olot en Vic ca. 30 minuten rijden op een leuke slingerweg.

Er is een klein zwembad met peuterbad, schommel, glijbaan en klimtoestel. Voor onze dochter van 3 was dit prima. Op de camping kun je 's ochtends brood kopen en in Rupit zit een bakkertje. Voor overige boodschappen moete je een stuk verder rijden.

Restaurant op camping was bar slecht. Terras was leuk, alleen zaten er bijna nooit mensen.

ANWB camping

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Rupit (Glamping) in Rupit, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Rupit (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.