We hebben een aantal aanbieders voor Rupit voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Rupit voor je op een rij gezet:

Reviews over Rupit

Heerlijk afgelegen plek middenin geweldige natuur

Maarten Veldhuis
    11-8-2018

Rupit is een middeleeuws “stadje” bovenop een rots, in een oogverblindend landschap met kloven, stromende beken over het gesteente, groene heuvels/bergen en watervallen tot 100m hoog en adembenemend uitzichten. Het is ontzettend rustig in Rupit en omgeving, iedereen zit blijkbaar aan de kust. Toerisme is er wel, en die bezoeken graag Rupit, maar ik heb het er nooit druk gezien. Voor natuur- en cultuurliefhebbers veel te ontdekken in deze regio, in Rupit zelf, dat klein is, zijn er weinig gebouwen waar je in kan. Maar de combinatie bezoekje Rupit en dan wandelen door de natuur is een perfecte dagbesteding. Wij zaten op 10 min lopen op de enige camping, en hebben 17 dagen een heerlijke vakantie gehad. Je kan hier lekker genieten en tot rust komen, of lekker wandelen (hiking ook) / fietsen (sport, slingerende openbare weg). Naast Rupit is er meer cultuur, ca 30-60 min rijden wel. Rupit ligt nu eenmaal afgelegen in Osona.

Authentiek dorpje in een schitterende omgeving

Jeroen
    26-6-2012

Wat een entree! De Middeleeuwse gevels van Rupit lachen je tegemoet als je via de hangbrug het dorp in wandelt. Direct links na de hangbrug zagen we een authentiek en betaalbaar hostal, dus we besloten spontaan hier te blijven overnachten. Het piepkleine dorpje heb je al snel bekeken en van voor tot achter op de foto gezet, daarna is het genieten van de sfeer is de leuke restaurantjes.

En wat een adembenemende omgeving! Van Rupit loopt een binnendoorweggetje naar Villanova de Sau waar je van de ene in de andere verbazing valt. Je kunt er wandelen langs een prachtige kloof, je rijdt langs roodwitte rotspartijen die je alleen in de VS verwacht en in het stuwmeer Pantano de Sau steekt nog net een kerktorentje van een ondergelopen dorp boven het wateroppervlak. Deze route is een echte aanrader, maar stond niet op onze gedetailleerde wegenkaart. Sla af bij het grote parkeerterrein van Rupit en je zit op de route.

Gereisd Met vrienden in Sat Aug 25 2007 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Zelden zo iets moois gezien

Wim
    14-10-2011

De route van Vic naar Rupit is adembenemend, de natuur is schitterend en veel groen. Rupit is nog een heel mooi middeleeuws bergdorpje dat goed onderhouden is, de huizen zijn nog orgineel. Er wonen slechts iets meer dan 160 mensen. De omgeving van Rupit is ook heel mooi. Rupit heeft een paar leuke restaurantjes, een paar winkeltjes, een bakker en een mini-market. Om van het parkeerterein in Rupit te komen kan men een hangbrug, wel leuk maar niet voor bangerikken, het wiebeld behoorlijk. Maar niet getreurd, er ligt vanaf het parkeerterrein ook een weg naar het centrum.

Gereisd Met partner in september 2011

Prachtig dorpje

Remy
    5-6-2011

Wij hebben Rupit bezocht met een excursie vanuit de costa brava. De natuur in de omgeving is prachtig, en de rit erheen is al de moeite waard! Het dorpje kan het best over de hangbrug bereikt worden waarna je in een oud maar oorspronkelijk dorpje terecht komt. Er zijn wat barretjes, 1 winkeltje en een school waar maar liefst 14 kinderen op zitten. Leuk dorpje, om doorheen te wandelen!

Gereisd Met vrienden in mei 2011

wij waren dit jaar naar rupit met de mtb van uit calonge 2

LECOK JOS
    3-9-2007

wij waren dit jaar naar rupit met de mtb van uit calonge heen en terug in 2 dagen zeer zware rit heen . super mooie omgeving zeer rustig zeker de moeite om te bezoeken als je van de natuur houd weg terug eerste 17 km afdalen over asfalt daarna langs stuwmeren naar carilet en naar huis.

Gereisd Met vrienden in Sun Jul 01 2007 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Rupit scoort een 8,1 uit 10, op basis van 7 reviews