We hebben een aantal aanbieders voor Reus voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Reus voor je op een rij gezet:

Reviews over Reus

Reus: Bruisende onbekende stad!

pirates_cave
    20-2-2016

Reus-24 sept.2015: Vanuit vakantieplek Calafell-Playa een dag-uitstapje gemaakt naar Reus. Reus is geen bekende stad, zeker niet als stedentrip…maar zou dit naar onze mening zeker wel kunnen zijn. Wij vonden het direct een hele leuke stad! Mooie historische gebouwen, pleinen, smalle straatjes, en een makkelijk te belopen compact centrum. Wij vonden er veel cultuur en bezienswaardigheden, vonden het ook echt Spaans! Dat er siesta wordt gehouden van 13u-17u was niet erg. Wij waren al vroeg in Reus en hebben gezien dat het hier heel levendig is. Erg leuke winkels ook om te shoppen! Tijdens de siesta hadden we alle tijd om rond te lopen, alles op het gemak te bekijken, foto’s te maken, en tussendoor een terrasje te pakken. Als de siesta voorbij is stroomt het centrum/terrasjes vol met voornamelijk lokale bevolking. Reus is niet bepaald toeristisch, we hebben dan ook echt moeite moeten doen om een koelkastmagneetje van deze stad te bemachtigen. Reus is zeker een bezoek waard!!

Gereisd Met oudere kinderen in september 2015

Levendige stad

Yolande Wijbrands
    18-10-2015

Niet heel bekend maar een hele levendige, leuke stad! Vooral aan het einde van de dag stromen de pleinen en terrassen vol en is het supergezellig. En als je van shoppen houd; hier moet je zijn! Vele en mooie winkels. En voor de cultuur: het Gaudi Experience Centrum is zeer de moeite waard! Je dag eindigen met een heerlijk maal: Café Reus! Voor € 15,50 een hele fles wijn, fles water, 3-gangenmenu met volop keuze en koffie na. Een aanrader, deze stad!

Gereisd Met partner in oktober 2015

Cultureel belangrijk. Costa / Salou op 10 minuten.

de heer Janssen
    7-10-2011

Combinatie van cultuur (Gaudi +), strand, bereikbaarheid van Barcelona is gunstig. Tarragona, het strand van La Pineda en Salou en overige toeristische attracties liggen op korte afstand (met auto: 10 minuten rijden).

Gereisd Met partner in Thu Sep 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

sfeervol en stijlvol

spanjool
    21-7-2011

De stad Reus is echt spaans. Mooie stijlvolle winkels, kleine winkels houden siesta grote winkels blijven open. S'avonds leeft de stad en iedereen zoekt gezelligheid bij elkaar op terasjes. Massa toerisme kom je hier niet tegen. In juni groot feest met als afsluiting grandioos vuurwerk. Dus zeker een bezoekje waard.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2011

Een leuke "echt" spaanse stad

Bruno R. van Maurik
    27-7-2010

De stad Reus ligt op slechts 10km. van Salou, en op 12 km. van Tarragona, maar wordt toch door veel toeristen vergeten. Een gezellige stad met, hou daar wel rekening mee, spaanse tijden. Dat wil zeggen tussen 13 en 17 uur is er niks te doen, want iedereen houdt sïesta! Maar 's morgens en na de middag is er een druk winkelend publiek op de straten en pleinen in het centrum. Op het "Plaza del Mercadal" vindt je een zeer belangrijk interpretatiecentrum, het "Centro Gaudi", waar je een goed beeld van het leven en werken van deze kunstenaar/architect kuny vinden. Eigenlijk zou je eerst naar dit info-centrum moeten gaan voor dat je de andere werken in Barcelona gaat bekijken. Verder is in dit Info-centrum ook de lokale VVV gevestigd die je de "Ruta del Modernismo" in Reus zeker aan zal raden, eventueel onder leiding van een gids, tegen een zeer gereduceerd tarief, waarbij je ook een kijkje kunt nemen in enkele prachtige gebouwen.

Gereisd Met vrienden in januari 2010
Reus scoort een 8 uit 10, op basis van 10 reviews