Camping Internacional de Calonge

WebsiteLink naar websiteWeer vandaag11°3°
Camping Internacional de Calonge
7,4

Omschrijving
Camping Internacional la Calonge aan de Spaanse Costa Brava. Een terrassencamping waar klimmen niet nodig is dankzij het treintje. Er is een terras bij het zwembad en een restaurant. 's avonds is er regelmatig live-muziek. Populair onder gezinnen met tieners. Dit komt vooral door de omgeving. Platja d'Aro ligt op een paar kilometer afstand.

We hebben een aantal aanbieders voor Internacional de Calonge voor je op een rij gezet:

269 reviews over Camping Internacional de Calonge in het Nederlands

Met eigen caravan komen wij al jaren op deze camping met veel plezier. Ligt tussen Palamos en Platjs d Aro. Camping is een tersssen camping . Is dus wat klimmen maat is de moeite waard. Boven op de camping een geweldig uitzicht over de Baai.

De trap naar het strand is een behoorlijke klim.

Personeel is vriendelijk.

De plaatsen voor caravans zijn redelijk van formaat. Je kunt kiezen voor een comfort plus plaats die zijn groter.

Samengevat vinden wij na 25x hier gewwwest te zijn het nog steeds de moeite waard.

Gereisd met partner in september 2018

Gewleldige vakantie in een mooie omgeving.

Fam Kroes,
2-9-2018

Het is hier goed. We hebben via touroperator een chalet geboekt voor de laatste 2 week van de vakantie in Nederland. Voor de 2e x op rij hier. Camping is keurig onderhouden, schoon en opgeruimt. De medewerkers vriendelijk en behulpzaam, helaas moet je voor het huren van een paar fietsen meer administratie handelingen verichten dan de aankoop van een woning. ( moet anders) goede camp winkel met acceptabele prijzen, zo niet goedkoop. Animatie is ruimschoots aanwezig, moet uiteraard je smaak zijn. Het is wel een echte terras camping. We zaten helemaal boven in, een hele klim. Er rijd een treintje. Restaurant en plaza gewoon goed. Zwembaden eenvoudig, schoon, met toezicht en voldoende ligplekken. Kom hier als het aan mij ligt zeker weer. O ja strand op loop afstand aanwezig met gezellige leuke surf boys, hier van alles te huur. Je kunt eventueel je spulletjes hier stallen, zodat je niet iedere dag de berg mee op moet. gezin met hondje.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Prima camping met wat oudere kinderen

Lis,
21-8-2018

Nette, goed onderhouden terrassencamping met heel veel Nederlanders. Strand te voet over loopbrug en trappen goed te bereiken. Supermarkt met redelijk uitgebreid assortiment op de camping aanwezig. Zwembad relatief klein en ziet er saai uit. Geen koffietentje oid op t strand. Happy camper met live muziek erg gezellig. Platja d'Aro met veel vertier op een paar km afstand en gemakkelijk te bereiken. Vriendelijk personeel. Wij verbleven in een huuraccomodatie

Niet nog een keer

Fam. J,
7-8-2018

Nette camping. Vriendelijke ontvangst en behulpzaam personeel. Sanitair wordt goed onderhouden. Wel weinig toiletgebouwen. Wij hadden een staanplaats van 70 m2 + plaats voor auto. Er bleek echter weinig plaats voor auto's. Wij vonden het ongezellig dat veel caravans met de achterkant naar de weg kant stonden.

Strand is leuk maar tijdens hoogseizoen erg vol. Ook hier weer de bekende handdoeken leggers.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Fijne camping, wel erg massaal...

Ingrid,
24-7-2018

Populaire camping, onze tiener van 13 heeft de tijd van z’n leven gehad. Alles aan kinderen tussen 13 en 17 gemiddeld, hoog testosteron gehalte dus 😉

Dit was dus voor onze zoon van 9 wel wat minder, en dochtertje van 4 zowat enig echt klein kind op de camping.

Plekken zijn ruim en goed in schaduw, staan heel veel mensen (bijna alles Nederlands, dit moet je dus wel leuk vinden...), ontzettend massaal, maar plekken zijn zo opgezet dat je niet op en in elkaar staat. Dit gevoel wordt versterkt doordat alles op terrassen ligt en dus veel hoogteverschil.

Animatie hebben wij wel eens leuker gezien, maar gezien de doelgroep (pubers) passend..

Palamós is leuk om te doen ‘s avonds, evenals een dag Barcelona/camp Nou (wel heel erg druk in het hoogseizoen).

Als het aan onze oudste ligt gaan we zeker nog een keer, maar wij zijn nog niet helemaal overtuigd :-)

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Nooit meer

Ralf,
22-7-2018

Mooie camping, vriendelijk personeel.

Alles netjes opgeruimd en gepoetst. De terrassen zijn een hele klim maar dat wisten we.

Mooi strand aan de overzijde van de weg. Hier kan je op een band achter de boot, surfplank huren en mooi snorkelen. Ps neem wel wat eten en of drinken mee hier is geen bar oid.

Máár boek géén stacaravan met airco en verranda rechtstreeks bij de camping.

Dit is om te huilen ze staan strak tegen elkaar, links en rechts op 1,5 meter afstand geen heg oid. Als afscheiding.

De andere rij staat 2 meter vanaf de veranda. Kleine veranda die maar voor de helft is overdekt.

Alle ruimtes in de stacaravan zijn klein en echt klein op de ouder slaapkamer heb je zeer weinig kastruimte. Op de kinderkamer heb je iets meer kastruimte.

Voor mij nooit maar dan ook nooit meer.

Zo snel mogelijk terug

Jan Meeuwsen,
19-7-2018

Heerlijke camping, vrijwel direct aan het strand. Gebruik gemaakt van stacaravan van touroperator. Heel netjes, en fijne ligging.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Ik zelf ga hier nooit meer heen.

Tjalling,
4-7-2018

Wij hadden een stacaravan van touroperator ten eerste daar boek ik nooit weer, we kwamen zaterdags aan en was de waterleiding lek heel irritant gesis. Ze zeiden word Zo spoedig mogelijk gemaakt, en vrijdags kwamen ze langs om te maken!!! Bijna Een week later!!! Verder was de caravan smerig , versleten/ Viese wc bril, kopjes en pannen die stonken / schimmel in de pannen. En over de camping nette camping maar er hing heel vaak een vieze riool lucht over de camping.

Gereisd met partner in juni 2018

Prachtige terrascamping waar je de nodige rust vindt. Gelegen aan een prachtige baai met aangenaam strand en verschillende wandelpaden langs de kust. Onthaal is super vriendelijk met alle nodige informatie ivm de camping en omgeving. De 2 ruime zwembaden en ligterrassen zijn perfect onderhouden. De verschillende sanitaire blokken worden meermaals per dag gepoetst en zijn spic-span. Heel ruim assortiment voeding etc. vindt je in de heel nette supermarkt.

Groot terras met zicht op zwembaden waar je snack en brasseriekeuken vindt. Verdieping hoger kan je verfijnder restaurant met uitgebreide kaart-menu's proberen. Kortom voor ons top!!!

Gereisd met partner in september 2017

Gewoon een heel goede camping

Ruud faassen,
4-2-2018

Mooie camping, mooie ligging, goed eten en goede service. Gewoon een goede camping. Na 12 uur rustig. Wel grote hoogteverschillen, terassencamping.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Internacional de Calonge in Playa d'Aro / Platja d'Aro / Castell d'Aro, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Internacional de Calonge zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.