Camping Internacional de Calongestersterster

7.3Goed

Spanje, Catalonië (Costa Brava en Costa Dorada), Playa d'Aro / Platja d'Aro / Castell d'Aro

7.3Goed

• 7.4Eetgelegenheden
  • 7.8Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Internacional de Calonge voor je op een rij gezet:

• Animatie
Meer camping info
Tonen op kaart

Camping Internacional la Calonge aan de Spaanse Costa Brava. Een terrassencamping waar klimmen niet nodig is dankzij het treintje. Er is een terras bij het zwembad en een restaurant. 's avonds is er regelmatig live-muziek. Populair onder gezinnen met tieners. Dit komt vooral door de omgeving. Platja d'Aro ligt op een paar kilometer afstand.

Contact

314 reviews over Camping Internacional de Calonge

• 2019
    8Nick03-10-2019

Prima

Grote terrassencamping maar doordat we aan het eind van het seizoen waren erg rustig. Accomodatie van Tentholidays voldeed aan alle verwachtingen. Strand erg dichtbij met een leuke bar

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in september 2019

Geboekt bij vakantiediscounter
  • 5Britt02-09-2019

Deze camping nooit meer!!

Wij hadden een huurtent gehuurd van een Nederlandse organisatie. Het was voor ons de eerste keer op deze camping. We hadden deze camping uitgezocht vanwege de goede recensies. Helaas is onze vakantie niet geworden zoals we van tevoren gehoopt hadden. Ik wil een zo eerlijk mogelijk recensie schrijven zodat mensen weten wat ze kunnen verwachten. Hierbij de nadelen van deze camping: Erg veel geluid door de animatie tot 23.30 uur (elke avond harde muziek van een DJ of karaoke). Zo hard dat als je dichtbij het restaurant staat, je elkaar nauwelijks kunt verstaan. Teveel verkeer op de camping en je mag tot 24.00 uur over de camping rijden en het begint om 7.00 uur weer. Toiletruimte en douches liggen ver weg van de huur tenten (erg lastig met kleine kinderen). Zwembaden te klein voor alle bezoekers en ook te warm. Het personeel bij het restaurant is niet goed georganiseerd, altijd erg lang wachten! Voor wifi moet betaald worden.

• 5Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

• 4Familie Janssen01-09-2019

Nooit meer

Met veel plezier komen wij al jaren in Spanje. Maar deze camping voor ons echt nooit meer. Van te voren wisten wij dat het een terrascamping was maar dat dit zooooo steil zou zijn...... Alle verhuuraccomodaties liggen veel hoger gelegen op de camping. Het is een behoorlijke klim om naar het zwembad, supermarkt en of naar het strand te gaan. Ben je slecht ter been, ga hier echt niet heen. Heel smal strand, heel onvriendelijk personeel in de strandtent, 2 toiletten die slecht functioneren. Verder was er weinig te beleven, het animatie duurt tot 23:30 uur (verwacht hier niet teveel van) en om 00:00 uur moet het echt stil zijn. Alle cocktails bijv. een moijto kost € 8,-. Buiten de camping is er verder niets, geen winkels of gezellige restaurants. Veel mensen komen hier elk jaar terug maar weten blijkbaar niet dat er ook campings in Spanje zijn die direct aan het strand zijn gelegen zonder met al je strandspullen van een berg af te sjouwen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Maarten22-08-2019

Lees de recensies goed voordat je boekt 😀

Leuke camping vlakbij een heel mooi strand . Inderdaad is het een hele flinke klim elke keer vanaf het strand naar de camping . Wij hadden zelf een tent gehuurd net boven het restaurant . Om 22.00 uur gaat de ‘muziek’ aan.karaoke en/ of hele slechte DJ Dit gaat dan wel zo hard dat je elkaar bijna niet kan verstaan . Het stopt om half twaalf / twaalf uur. Voor onze kinderen van 4 was het fijn geweest als er iets meer (kleine) speeltuintjes geweest waren waar ze konden spelen maar dat viel wat tegen.ook rijden er veel auto’s op de camping . Zwembaden waren leuk en het strand onder aan de camping is echt super , vriendelijke mensen en hebben hier 10 prima dagen gehad in een hele mooie omgeving. We komen wellicht nog wel eens terug . Mocht je slecht ter been zijn bijvoorbeeld, dan zou ik nog even verder kijken 👍🏼

• 7Inge15-08-2019

Prima camping

Nette camping, vooral Nederlandse gasten. Sanitair wordt goed bijgehouden. Zwembaden zijn wel wat klein, maar dat wisten we vantevoren. Wij zaten gelukkig beneden op de camping, naar boven is het een hele klim. Helaas wel veel verkeer, dus niet echt rustig. Trap naar het strand (104 treden) wen je snel aan. Het strand is voor kleine kids minder geschikt, na 2 meter al erg diep en veel golven en sterke stroming. Personeel bij receptie is vriendelijk. Eten bij de bar is prima, alleen te weinig bedienend personeel waardoor je erg lang moet wachten. De (betaalde) wifi hapert nogal, dus verwacht daar niet teveel van. De gewone 4G of 3G doet het amper hier, wel lastig want bellen lukt dus niet. Qua omgeving is het mooi. De Aldi is 2,4 km verderop en in Platja d’Aro kun je gezellig shoppen of uit eten gaan. Ook kayakken (Kayak del Ter) is een aanrader. Al met al hebben wij (gezin met kids in de leeftijd 9-16 jaar) het hier erg leuk gehad.

• 4Miriam11-08-2019

Ongezellig haring aan haring.

Voor ons nooit meer! Na een heerlijk verblijf in de buurt van Valencia zochten wat meer vertier voor onze tieners. 3 dagen voor aankomst gebeld en er was plek, aangegeven dat we met een redelijk grote tent en 5 “volwassenen kwamen). Bij aankomst viel de ongezelligheid en “hutje mutje” al op. Gevraagd of we zelf een plekje mochten zoeken maar dat kon niet (terwijl er plek genoeg vrij was). Onze plek was minder dan 35m2. Tent stond aan weerszijden over de plek heen en er was geen plek voor onze tafel en stoelen. Veel jongeren/ huurtenten op de camping. Het lawaai van de avondanimatie was om 0.00 over en om 6.15 hoorde je de pubers terugkomen van het uitgaan. We hebben het er 1 nacht uit gehouden en De volgende nacht naar de naastgelegen camping gegaan alwaar we als ouders én onze kids in een paradijs terecht kwamen van groen, ruime plekken, gezelligheid en vertier voor de kids zonder dat we er als ouders “last” van hadden.

• 8Anita09-08-2019

Prima

Prima nette camping, levendig en rustig. Netjes onderhouden en schoongehouden. Goede zwembaden met genoeg ligbedden en parasols. Treintje naar het strand maar dan moet je nog wel 100 treden af. Sta caravans prima. Wel elke dag klimmen naar zwembad/strand/winkel/restaurant.

• 8Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 5Robert08-08-2019

Voor mij niet meer

Camping op zich netjes maar parkeren van je auto is een ramp heb in 2 weken elke dag mijn auto moeten verzetten echt veel te krap de camping verder kun je als je een grotere auto hebt de bochten niet maken echt een ramp

• 5Staat v/h sanitair

• 9N Lange07-07-2019

nooit meer .de camping was erg goed .de bergen nie

we waren in platja de Aero .internationaal calongo. er zijn alleen maar bergen en trappen.niet te doen

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juni 2019

• 8Bert veldkamp06-07-2019

Super 2 weken in het voorseizoen

Prachtig onderhouden camping met vriendelijk personeel . Wel stijl om met fiets naar caravan te komen 😓 Mooie plek tussen de bomen

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2019

23 tips over Camping Internacional de Calonge

• Daphne, 13-01-2014

Uit eten: - can moni in palamos. Traditioneel tapas restaurant - dino in platja. Italiaanse ijssalon -

• Jos, 10-07-2012

Koop een ANWB gids om alles goed te kunnen bezichtigen. Wij zijn naar het noorden naar Figueres geweest en naar het natuurreservaat maar ook Barcelona en Girona zijn aan te raden. Op de boulevard rondslenteren kan in de meivakantie nog niet echt, seizoen begint dan pas. Neem niet te veel boodschappen mee, overal zijn supermarkten in de buurt.

• Peter, 14-08-2013

De camping is opgezet in een terras vorm en dat gaat behoorlijk de hoogte in. Vooral in de warme periodes kan dat zwaar zijn, zeker als je slecht ter been bent. Er rijdt regelmatig een treintje naar boven maar hou hier rekening mee.

64 vragen over Camping Internacional de Calonge

• Harmen De Vries, 12-07-2019

Mountainbiken

Ik wil graag de omgeving verkennen op een ATB, zijn er mooie/uitdagende routes te fietsen op de ATB vanaf de camping, of in de nabije omgeving? Of is het toch beter de omgeving te verkennen op de racefiets?

• Tineke Lamers, 26-05-2019

Zwemshorts in zwembad toegestaan?

Wij zagen op de site van Eurocamp staan dat er geen zwemshorts toegestaan zijn... maar op de foto's staan er wel gewoon jongens / mannen met zwemshorts. Is dit wel gewoon toegestaan?

Bram Hugenholtz, 17-07-2019

Zwem al jaren in shorts daar.... dus ...... dus dat. Groet Bram

• John, 19-05-2019

Wandelen naar Playa de Aro

Is er een mooie wandelroute vanaf de camping naar centrum Playa de Aro?

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Peuterbad, Zwembad

• Soort strandZand
  • Strand faciliteitenStrandbedden aanwezig

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin

• Betaalde wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras
  • KeukenKeuken
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koffie en thee, Magnetron, TV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • WinkelsCadeauwinkel, Winkel voor levensmiddelen