header
Catalonië (Costa Brava en Costa Dorada)

Genieten in Catalonië

Brede zandstranden, een bergachtig binnenland, gezellige kustplaatsjes en natuurlijk bruisend Barcelona: de Spaanse regio Catalonië biedt alle ingrediënten voor een heerlijke vakantie. In de Pyreneeën kun je prachtig wandelen, de Costa’s zijn ideaal om te ontspannen en elke dag is het genieten van de Spaanse keuken.

Inspiratie voor Catalonië

Top-5 vakantieparken aan zee

De beste vakantieparken met zeezicht

De leukste plekken in Catalonië

Dit mag je niet missen!

Top-5 stranden

De beste stranden van Catalonië

Top-5 vakantieparken aan zee

1. Vakantie aan zee: Las Dunas

Camping-bungalowpark Las Dunas ideaal voor een heerlijke strandvakantie in Catalonië. Vanuit je tent loop je zo de zee in. De baai van Rosas aan de Costa Brava is prachtig en de stranden zijn heerlijk uitgestrekt. Heb je even genoeg van het zoute water, dan heeft Las Dunas een enorm zwembad met meerdere glijbanen.

2. Kamperen in Catalonië: Castell Montgri

Castell Montgri is een grote camping aan de voet van de Rocamaura Bergen, omgeven door mooie natuur, zandstranden en het gezellige dorp L’Estartit. De vele bomen zorgen voor welkome schaduw in de warme Spaanse zomers. Bij L’Estartit kun je afkoelen op het strand of slenteren door de leuke straatjes vol restaurants en winkeltjes.

3. Voor elk wat wils: El Delfin Verde

Vakantiepark El Delfin Verde biedt plek voor alle soorten vakantiegangers: je kunt er slapen in bungalows, appartementen en luxe tenten. El Delfin Verde ligt aan het strand en is ruim opgezet, met veel groen en prachtige palmbomen. Binnen tien minuten ben je in het Middeleeuwse dorpje Torroella de Montgri.

4. Gezellig familiepark: Cambrils Park Resort

Het gezellige familiepark Cambrils Park Resort heeft dankzij haar vele kleuren een vrolijke uitstraling. Als jij en je gezin van zwemmen houden, dan is dit een droomlocatie. Cambrils Park heeft maar liefst vijf zwembaden én de zee om de hoek. Het park ligt naast de feeststad Salou, dus ook met wat oudere kinderen vermaak je je hier prima.

5. Voor natuurliefhebbers: Sandaya Cypsela Resort

Sandaya Cypsela Resort is ideaal voor natuurliefhebbers. Dit prachtige vakantiepark staat vol met hoge bomen die genoeg schaduw bieden en voor een echte vakantiesfeer zorgen. Het resort ligt in het Middeleeuwse dorpje Pals, met maar liefst vier kilometer strand.

De leukste plekken in Catalonië

1. Roses

Roses is een bijzonder fotogeniek plaatsje en één van de leukste plekken in Catalonië. Het stadje ligt midden in een heuvelachtig landschap, aan een prachtige baai. Er is een grote haven en een lang strand en je vindt hier volop geschiedenis. Het Museum van Dali, Griekse en Romeinse opgravingen en het klooster Sant Pere de Rodes zijn erg de moeite waard. Overnachten kan onder andere in het mooi gelegen Hotel Almadraba Park.

2. Barcelona

Barcelona is de hoofdstad van Catalonië en een bezoek aan deze stad mag je niet missen. Je kunt een dagje op en neer gaan vanaf de camping, of er een complete citytrip van maken. Zorg in elk geval dat je genoeg tijd hebt voor een bezoek aan de unieke La Sagrada Familia. Blijf je slapen? Dan is het centraal gelegen Hotel Acta BCN 40 in Barcelona een aanrader.

3. Pineda de Mar

De ligging van Pineda de Mar is perfect: direct aan de prachtige baai van Rosas. Hier vind je prachtige brede stranden waar je kunt genieten van de zon en de verkoelende zee. Het centrum heeft gezellige pleintjes met tapasbarretjes en smalle straatjes vol winkeltjes. Ook voor liefhebbers van historische gebouwen is Pineda de Mar een prima keuze.

4. Malgrat de Mar

Vooral bekend als stad waar je goed kunt feesten, maar deze charmante plek heeft meer te bieden. Wat dacht je van prachtige uitzichten, een historisch stadscentrum en een uitgerekte boulevard met zandstrand? In de smalle en pittoreske straatjes van het centrum vind je allerlei leuke boetiekjes en winkels. Een echte aanrader om eens lekker rond te struinen.

5. Sitges

Sitges geldt als één van de mooiste plekken van de Spaanse kust, dankzij het bijzondere historische centrum. Inwoners van Barcelona gaan in het weekend graag naar Sitges toe en in de zomer staat de stad bekend als ‘Ibiza in het klein’. Kamperen bij Sitges kan ook, bijvoorbeeld op Camping Sitges.

Top-5 stranden

1. Het strand van Barcelona

Vind je het leuk om je citytrip te combineren met het strand, dan is Barcelona ideaal. Je kunt eerst genieten van alle culturele hoogtepunten van Barcelona en vervolgens ontspannen op de hippe zandstranden Barceloneta of Sant Sebastià. Zoek je een centraal gelegen hotel in Barcelona, dan is Hotel NH Barcelona Centro een goede keuze.

2. Platja de Blanes: het populairste strand van Blanes

Platja de Blanes ligt aan de levendige boulevard van het oude centrum van Blanes. Het strand heeft alles wat je nodig hebt: gratis toiletten en douches, parasols en toegang voor rolstoelen. Het strand wordt elke avond schoongemaakt, dus ‘s ochtends ligt het er weer prachtig bij. Verblijf je in Appartement Condal, dan sta je in een paar stappen op het strand.

3. De stranden van Calella de Palafrugell

Houd je van kleinere, rustige kustdorpjes, dan is Calella de Palafrugell een goede keuze. Het strand Canadell is het grootste en het is leuk om hier kajaks te huren. Port Bo is het kleinste strand, maar wel het meest centraal gelegen. Vissers gebruiken dit strand om hun boot aan te leggen. Camping Moby Dick in Calella de Palafrugell is heel populair bij vakantiegangers.

4. Kindvriendelijke stranden in Salou

Ga je op vakantie met het hele gezin? Dan zijn de kindvriendelijke stranden van Salou ideaal. Platja Ponent en Platja Llevant hebben de Family Tourist Destination Award ontvangen. Op deze stranden vind je bijvoorbeeld speeltuinen en Llevant Beach heeft in juli en augustus een speciale Kiddie Club. Slapen in Salou? Hotel Villa Romana krijgt van jullie een 8,5.

5. Amfitheater aan zee in Tarragona

Tarragona is van oorsprong een Romeinse stad. Vanaf het strand van Platja del Miracle kijk je aan de ene kant uit op zee en aan de andere kant op het oude amfitheater van Tarragona. Daarnaast heeft het strand alle voorzieningen die je je kunt wensen: toiletten, douches en leuke restaurants.

Sorteren

4.265

vakanties Catalonië (Costa Brava en Costa Dorada)

Reviews over accommodaties in Catalonië (Costa Brava en Costa Dorada)

Fantastische luxe camping

Carolien Segers
    13-7-2018

Er zijn heel wat faciliteiten op de camping. Eigenlijk hoef je de camping niet eens af. Verschillende restaurants (afhaalrestaurants, bars, ijsjes, crêperie,...), winkels (supermarkt, bakker, souvenirs, kledij, kapper), een infopoint om excursies te boeken.

De camping wordt goed onderhouden. Het sanitair is proper.

De animatie is top. Een heel gevarieerd programma: zumba, bodycombat, liveshows, aquagym, spelletjes, clubdance, ... Ze zenden zelfs de voetbal uit op groot scherm. Er waren dan ook wel opvallend veel Belgen aanwezig.

De camping ligt vlak aan de zee.

De staanplaatsen zijn ruim genoeg. Je hebt er ook verschillende verblijfsmogelijkheden: staancaravan, tenten, hutten, glamping, ...

Men praat Nederlands aan de receptie. Dus dat is ook mooi meegenomen.

Het enige minpunt vonden wij dat er 's nachts ook heel veel lawaai was. Meestal tot 3 uur 's nachts was er lawaai van rondhangende jongeren. Er had misschien wat meer security mogen zijn 's nachts.

Camping El Delfin Verde, Camping Manager, 14-7-2018
    Hallo, bedankt voor uw review over onze camping! Wij horen graag feedback en doen hier ook zeker ook wat mee. We gaan het doorgeven van de geluidsoverlast aan het security team zodat zij hier beter tegen op kunnen treden. Wij hopen u in de toekomst opnieuw te mogen verwelkomen op onze camping.

Viel tegen!

Roelof
    13-7-2018

Je bent verplicht je paspoort af te geven, anders kom je het hotel NIET in. Er wordt een scan van gemaakt en de scan wordt doorgeseind naar de politie. Dit wordt pas in de bus verteld! Het hotel is op zich goed, maar viel ons toch enigszins tegen. In de recensies wordt vaak gesproken over een ‘ bejaardenhotel’, was maar waar,

zou ik zeggen, want wij hadden de pech om naast 2 jonge jongens te zitten! De eerste avond/ nacht, geen oog dicht gedaan! Keiharde muziek en luid gepraat. Je kon letterlijk alles verstaan. Conclusie: de kamers zijn zéér gehorig. De jongens zijn gewaarschuwd, daarna werd het wat beter, maar toch nog een aantal nachten last gehad van herrie. Het ontbijt en diner is goed. Genoeg keus voor iedereen. Het is wel een massaal gedoe. Een ongezellige grote eetzaal. Het ‘handdoekje leggen’ bij het zwembad is inderdaad een bron van ergernis. Er wordt m.i. weinig aan gedaan om dit te voorkomen.

Public Relations Manager, Director, 16-7-2018

Geatche Dhr. Roelof,

"Als eerste willen we u graag uitleggen waarom uw paspoort afgeeft. Wij zijn verplicht om een scan te maken die vervolgens word door gestuurd, maar uw paspoort krijgt uw gelijk weer terug. Dit is voor de veiligheid en controle over welke mensen er in het hotel zijn. Hij scant niet alle gegevens.

Vriendelijk bedankt voor het delen van uw mening."

Met vriendelijke groet,

fantastisch

Hoppenbrouwers
    12-7-2018

Onze eerste maal in dit hotel ,we hadden een fijne vakantie, het personeel is zeer vriendelijk ,de kamer zeer proper en de buffetten heerlijk. Wij komen zeker nog terug.Wij hadden een superieur kamer die iets groter had mogen zijn niettegenstaande toch tevreden.

SUMUS-Hotel Stella &Linda .Perez, Guest Experienc, comercial , 16-7-2018

Hartelijk dank voor uw lovende review!

Dear Clients !

Het doet ons een plezier dat u genoten heeft van onze service, buffet en de inrichting. Ons team zet zich iedere dag 100% in om het verblijf van onze gasten zo aangenaam mogelijk te maken. Het is dan ook een plezier om uw review te lezen.

Hopelijk kunnen wij u snel opnieuw verwelkomen!

Marcella Neus
    7-7-2018

Eigenlijk niets, dat ze hier ontvangen worden als een koning

Niet meer wat het was

El salvador
    17-8-2015

Top voor kinderen. Veel nl-se gezinnen. Jong en oud speelt met elkaar. Management lijkt veranderd, service is verminderd. Huisjes zijn nu zo oud dat er echt iets moet gebeuren

Catalonië (Costa Brava en Costa Dorada) scoort een 7,9 uit 10, op basis van 12594 reviews