Can Solivera

9.5Fenomenaal

Op vakantie geweest naar Can Solivera?

• 10Fam. Meijer13-03-2018

Een bezoek meer dan waard. Zeer aanbevelenswaardig

Via een medekampeerder werden wij op de hoogte gebracht van de Nederlandse olijfproducent Can Solifera. Onze kennis van de Spaanse taal is vrijwel nihil, dus dat probleem bestond hier dus niet. We kregen van de eigenaresse een heel spontane rondleiding over het terrein met veel interessante informatie betreffende het ontstaan van het bedrijf, de keuze voor bepaalde olijfsoorten, de daarop afgestemde oogst en persingsmethoden enz. We eindigden in het proeflokaaltje annex kantoortje en we werden hier uitgenodigd voor een proeverij van de geproduceerde typen olijfolie. Mooie kwaliteiten, duidelijke verschillen in smaak. Wat wij erg konden waarderen is het feit dat men hier ook teruggegrepen heeft op oude olijfrassen en dat in combinatie met aangepaste persmethode! Super.

Gereisd met partner in juni 2017

• 9Veronique05-12-2015

Fantastisch! Enthousiaste familie, leuke uitleg!

Alles was prima! Warm ontvangst door dochter, informatieve film gezien over het ontstaan van het bedrijf en hoe olijfolie geperst wordt. Ook geproefd, 3 soorten olijfolie, stukjes zeep en een parfumroller gekocht. Kan op internet met korting bijbestellen!

Gereisd met partner in september 2015