Camping Montagut

Camping Montagut
8,5

54 reviews over Camping Montagut in het Nederlands

Met jonge kinderen

Fijne camping, mooie omgeving!

Ton en Yvon
1-9-2018

Een heerlijke camping, niet te groot, (bijna 100 plaatsen), een zwembad, redelijk centrale plek (veel leuke plekjes in de omgeving), mooie campingplekken. Ze houden de toiletten netjes, de kampeerplekken/camping worden heel netjes verzorgd, zeer aardige eigenaar/beheerder.

Wij hadden wel veel last van vliegen overdag (kwam door natte voorjaar). Bij sommige kampeerplekken kun je de auto niet fijn kwijt.

Aanrader, prachtige groene camping!

San
28-8-2018

Mooie, rustige en kindvriendelijke camping. Zeer netjes onderhouden. Mooie standplaatsen, leuk zwembad en prima sanitair. De camping heeft een gunstige ligging. Je kunt naar de kust rijden of de steden Barcelona en Girona bezoeken. Ook liggen er diverse mooie dorpjes in de nabije omgeving. Of je kunt de bergen intrekken, met de trein naar Nuria is een aanrader! Mooie wandeltochten maken. In het restaurant kun je lekker eten en 's morgens kun je in het winkeltje op bestelling vers brood kopen. Het personeel werkt heel hard en is vriendelijk. Camping wordt veel bezocht door gezinnen, dus voor kinderen altijd genoeg vriendjes om mee te spelen. Naast de camping ligt een meer met een prachtige brug. In het meer kan gezwommen worden. Boodschappen kun je doen in Olot.

Wij kunnen geen minpunten opnoemen.

Goede camping met uitstekend sanitair.

Johan
28-8-2018

Wat vooral opviel, was het schone sanitair. Niet te grote camping, best wel verschil in grootte van de plekken. Gelukkig een voldoende ruime plek kunnen krijgen om tent voor dochter bij de caravan te kunnen plaatsen.

Restaurant is prima, 1 km terug zit een nog beter restaurant, maar in het dorp zelf zat het leukste restaurant (vlakbij de kerk). Geen woord Engels, maar wel zeeeer klantvriendelijk.

Mooie omgeving om te fietsen en te wandelen.

Enige nadeel wat ons betreft: veel vliegen en kleine mugjes die vervelend prikken/bijten.

Aanrader

HH11
24-8-2018

Mooi aangelegde en goed onderhouden camping. Ruime plaatsen (vouwwagen met bijzettent). Toiletgebouw werd goed schoongehouden, ruime douches en toiletten (met papier). Genoeg aflegmogelijkheden. Keurig verzogd.

Kampeerplekken werden goed bijgehouden. Na vertrek werd de plek aangeharkt, eventueel gemaaid. Winkeltje met de hoognodige zaken, en je kunt er brood bestellen. Alles schappelijke prijzen. Goede uitvalsbasis voor lange wandelingen. (langs de Llierca omhoog, of in de bossen). Mooie omgeving, mooie dorpjes, en de diverse vulkanen in de buurt om te bezoeken.

Zwembad was erg schoon, en goed onderhouden. Restaurant had lekker eten en schappelijke prijzen. Erg aardig personeel !

Na 23:00 was het stil tot ong 09:00. Veel spanjaarden en kinderen.

Leuke kleinschalige rustige camping. Alles is netjes en goed onderhouden. Sanitair is netjes en schoon. Vonden het alleen jammer dat je geen aparte/privé ruimte had met wastafel. Verder alles oké. Wij zaten in een safaritent. Deze was zeer compleet ze staan op heel goede plekken. In het dorpje niet veel te beleven maar met de auto ben in een mum van tijd in een leuk dorje/stad. Leuke tips zijn Besalú, Girona, strand van l’Escala. Leuk klein meertje om de hoek en heel veel wandel en fietsroutes. Restaurantje/bar op de camping is echt prima en ook in de omgeving zijn meerdere eetgelegenheden. Verder geen animatie maar dat vonden wij juist heel fijn. Wel is er een sportveldje aanwezig voor de (wat oudere) jeugd voetbal, tafeltennis enz. Voor staanplaatsen; wel veel ruimte maar weinig privacy door de summiere afscheiding. Ook is er een klein campingwinkeltje waar je oa broodjes kunt halen.

Aanrader

Mirjam
21-8-2018

Prima, meer dan keurig onderhouden camping. Aanrader op alle fronten.

Fijne camping, rustig gelegen, goed zwembad. In hoogseizoen eigenlijk te heet voor wandelingen. Omgeving heeft te maken met een buxusrupsplaag. In de bossen miljoenen rupsen aan draden boven wandelpaden, niet prettig. Veel in de auto, min. 20 minuten rijden naar dorpjes/bezienswaardigheden. Paar kanttekeningen om de (te) positieve reacties een beetje tegenwicht te geven: gedurende 3 weken zelden echt stille nacht gehad. Komt door geluid van kalksteenfabriek (Cales de Llierca) ten zuiden in het dal (geronk als een afzuigkap) Werden soms gek van de vliegen, is een agrarische omgeving waar regelmatig mest werd uitgereden. Onze plek in het lage gedeelte lag direct naast een grote moestuin, waarvan de arbeiders ’s morgens vroeg naast je tent hard stonden te praten. ’s Avonds werd er volop gewerkt met een motormaaier of een ploeg. Veel geluidsoverlast dus. Al met al een prima camping maar gemiddeld een 8,5 wat ons betreft te hoog beoordeeld.

Geweldig!!

Hogen Esch
6-8-2018

Wat een prachtig gebied en een super mooie, nette en prachtig afgewerkte camping. Nederlanders voeren niet de boventoon o deze camping. Wel veel kinderen om mee te spelen. Zwembad is top!! Lekker diep ook. 20 uur sluit het bad, maar dit is niet heel strikt. Sanitair is schoon. Bar/ restaurant is een uitkomst. Wel reserveren wat veel mensen weten dat het heerlijk eten is!! Al met al een fantastische tijd gehad!! We hebben een paar kleine tips meegegeven; zeep bij de wasbakken en ramen van sanitair gebouw s'nachts sluiten ivm geluid. Nou als dat alles is 😉

Om steeds weer terug te komen!

Roel Tijben
20-6-2018

Al meer dan 10 jaar komen we naar Camping Montagut. Een prachtig gelegen, groene camping. Een goede uitvalsbasis voor strand op 50 km en wandelen in de bergen ook op ongeveer 50 km. We reizen ‘s zomers met de caravan door heel Spanje, maar dit is de allermooiste camping. Hier komen we steeds weer terug.

Het is geweldig vakantieman

rob beaufort
24-2-2018

Wij reizen al 15 of 16 jaar met touroperator, de eerste jaren met kinderen maar deze zijn groot en op hun zelf, maar wij hebben de traditie reizen per bus voortgezet. Dit door alle tevredenheid die we tijdens de reis en vakantieverblijf in Montaqut park verblijven. Ook voor dit jaar zijn wij weer voornemens om met touroperator naar de Casta brava af te reizen. Door touroperator onder de zon hahahaha.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Montagut in Montagut, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Montagut zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.