We hebben een aantal aanbieders voor Llafranc voor je op een rij gezet:

Reviews over Llafranc

Ouderwets leuk Spaans!

Annemarie
    13-8-2013

Llafranc is nog ouderwetw leuk, zonder hoogbouw en met een leuke boulevard met restaurantjes. Er is een prachtig strand met jachthaven. Niet zo veel winkeltjes en 1 geldautomaat. Veel dure villa's. De straatjes zijn stijl en er is weinig parkeergelegenheid. Let op want er wordt goed gelet op betaald parkeren.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2013

Lovely spot.

Richard Brame
    29-6-2013

A series of 3 small towns located on rocky bays, small beaches, pleasant towns that aren't overdeveloped .The sea is clear, good swimming, snorkelling and diving, Quite expensive to eat, good quality. Very steep hills in and around the beaches

Gereisd Met jonge kinderen in juni 2013

Waanzinnig mooie plek

Carlo
    16-2-2013

Hemingway wist Llafranc al te vinden, ook Dali kwam hier regelmatig. Deze plek is zo schitterend, kom er al 30 jaar en ik ben er nog lang niet uitgekeken. Een eenvoudig vissershuisje aan het strand doet al gauw 2 a 3 miljoen euro, de villa's op de berg een meervoud daarvan. Terwijl in heel Spanje de huizenprijzen dalen, is er daar niets aan de hand. Er zijn slechts een aantal hotels, en iets meer restaurants en 1 camping. Het is een echt vissersdorpje, maar echte vissers zul je er niet aantreffen. De haven ligt nu vol met kapitale jachten en speedboten, en in het weekend kun je wel zien dat het publiek hier duidelijk niet armoedig is. Via Llafranc kun je een prachtige wandeling maken over het pad naar Calella, de echte waaghals doet dat klimmend over de rotsen zoals ik altijd deed. Ook een (fiets)tocht naar de Far (vuurtoren) is een aanrader. En uiteraard de onderwaterwereld is vermaard bij duikers wereldwijd.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2012

goed duiken

van der Post
    24-9-2012

Goede bestemming voor een weekje duiken. Zeker naar Triton Diving gaan, erg leuke duikschool. Familie bedrijfje. Iedereen spreekt Nederlands. De duiklocaties zijn overzichtelijk. Veel vis en natuur vergelijkbaar met de Medes Eilanden. Minder tandbaars maar veel meer Congers, slakken, kreeften en krabben.

Llafranc ligt naast (loopafstand) het schilderachtige Calella de Palafrugell. Beide plaatsjes kennen geen hoogbouw en hebben niets van de massa-industrie van de Costa's. Veel Spanjaarden komen er voor het weekend en dat zegt veel. De hele streek is vergeven van cultuur.

Gereisd Met vrienden in september 2012

Authentiek

Jeroen
    16-8-2012

Llafranc is een slechte bestemming voor busladingen jongeren die de disco willen opzoeken. Er is namelijk bijna niets te doen op dat gebied. En dat is de kracht van Llafranc. Het dorp heeft een kleine, mooie boulevard met enkele (eet)gelegenheden en een mooi strand in een baai. Hoogbouw is er niet waardoor de skyline nog een echt vissersdorp uitstraalt. Op een aantal kilometers ligt Palafrugell voor als je het dorpse even wilt ontvluchten. Ideaal dus!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2012
Llafranc scoort een 6,8 uit 10, op basis van 23 reviews