header

Vakantie L'Estartit

L'Estartit: strandvakanties voor het hele gezin

L’Estartit is van vissersdorp uitgegroeid tot populaire vakantiebestemming voor de hele familie. Dat is niet zo gek met vijf kilometer aan zandstranden. Het strand loopt rustig af in zee, dus een veilige plek voor jonge kinderen. In het stadje vind je restaurants, winkels en bars. Er is altijd wat te beleven in L’Estartit aan de Costa Brava!

Bekijk accommodaties

Inspiratie voor L'Estartit

3 campings in L’Estartit

Animatie op Camping Estartit

De meeste plaatsen op camping Estartit liggen in de schaduw van de bomen. Fijn voor de warme zomerdagen. In zo’n 350 meter loop je naar het strand van de Costa Brava en het stadscentrum van L’Estartit ligt op 150 meter van de camping. Er is een zwembad, winkel, bar en leuke animatieavonden voor kinderen en volwassenen.

Drie zwembaden op Camping Castell Montgri

Met drie zwembaden met glijbanen en de zandstranden van L’Estartit op loopstand is deze camping een aanrader voor iedere waterrat. Ga je op vakantie met tieners? Dan is deze camping een topper. Er is een ondergrondse disco, een eigen kermis van de camping en twee van de zwembaden zijn open tot middernacht. Plezier gegarandeerd!

Familiecamping Les Medes

Les Medes is een fijne familiecamping in de Costa Brava. Het ligt omringd door loofbomen die zorgen voor de nodige schaduw. Kinderen vermaken zich in de twee zwembaden, op de sportbaan of bij de animatie, terwijl ouders ontspannen in de sauna. Het strand ligt op 800 meter van de camping en loopt rustig af in zee. Erg veilig voor kinderen!

3x overnachten in L’Estartit

Korting voor 50+ op Camping Emporda

Kom je zonder tent of caravan naar de Costa Brava? Geniet dan van je vakantie in een luxe bungalow op Camping Emporada. Met hoogtepunten als het natuurpark Montgri en de Medes-eilanden in de buurt, geniet je hier van een veelzijdige vakantie. Buiten het seizoen heeft Camping Emporada fijne aanbiedingen voor vijftigplussers. Mooi meegenomen!

Aan het strand: Camping El Molino

Op Camping El Molino kies je je eigen plek: aan het strand in de zon of liever beschut onder de pijnbomen. Ook kun je kiezen voor een appartement of studio. Door de ligging aan zee is deze camping een ideaal uitgangspunt voor watersporten, boottochten, een bezoek aan de Medes-eilanden of een wandel- of fietstocht naar omliggende dorpen.

Camping La Sirena: geschikt voor rolstoelen

Ook Camping La Sinera ligt heerlijk aan het strand van de Costa Brava. Met drie sanitairgebouwen hoef je nooit in de rij te staan voor de douches. Verder beschikt de camping over twee zwembaden, een kantine, restaurant en bar. Zowel het strand als het zwembad zijn toegankelijk voor mindervaliden en personen in een rolstoel.

4 leuke uitjes bij L’Estartit

Duiken rondom de Medes-eilanden

De Medes-eilanden zijn onderdeel van het natuurpark Montgri. De eilandengroep bestaat uit zeven eilanden en het water rondom de eilanden is beschermd gebied. Daardoor heeft de flora en fauna afgelopen jaren zijn gang kunnen gaan en is het een prachtige duikplek geworden. Er worden ook boottochten met glasbodem aangeboden om de vissen te bekijken.

Wandelen in Natuurpark Montgri

Het beschermde natuurgebied Montgri biedt zeventien wandel-, fiets- en mountainbikeroutes om de mooie omgeving te ontdekken. In het park vind je acht culturele dorpjes en drie bergen. Toch zijn de routes voornamelijk vlak en daardoor goed te ondernemen voor zowel jongeren als ouderen.

Maak een dagtrip naar Gerona

Gerona ligt slechts veertig kilometer van L’Estartit. Ideaal voor een leuke dagtrip! Slenter door de straatjes van het historische centrum, winkel tot je erbij neervalt en sluit de dag af met tapas op één van de terrassen. Het compacte centrum kun je gemakkelijk te voet verkennen. Voor winkelliefhebbers is het winkelcentrum Centro een aanrader.

Ga het water op

Een vakantie aan de Costa Brava is niet compleet zonder de zee op geweest te zijn. De echte sportliefhebbers onder ons kunnen er kitesurfen, kajakken, paddle surfen, waterskiën, windsurfen, wakeboaden en zeilen. Ben je iets minder avontuurlijk aangelegd, maar wil je toch het water op? Kies dan voor een boottocht op zee. Ook leuk!